quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 13:47 schreef Xanthe het volgende:
Mijn beste vriendin heeft de keuze om mee te gaan naar Drachten.
Zij kent de plaatst niet en vraagt zich af hoe Drachten is, het centrum / uitgaan.veel winkels, veel kroegen discotheken IN het centrum
Voorzieningen voor kinderen , de scholen.Goed!
Maar ivm. haar vriend nog meer hoe het zit met drugs en gebruikers?Ook veel
Zitten die er relatief veel of valt dat mee?veel dus
Kun je makkelijk aan drugs komen?ja!
Dus iemand die info geven kan?
Alvast bedankt....
quote:Misschien dat zij ergens opnieuw willen beginnen en hopen dat er ergens in Nederland een plaatsje is waar men niet meer zo snel blootstaat aan de verslaving van haar vriend?
Op dinsdag 24 juni 2003 13:52 schreef Noca het volgende:
[offtopic]
beetje vage vraagstelling...Waarom is drugs zon belangrijk punt?
[/offtopic]
Helaas een onmogelijk streven.
quote:als je van drugs weg wilt dan moet je nooooooooit naar Drachten gaan. Drachten is een van de, zo niet dé, ergste drugsstad van friesland.
Op dinsdag 24 juni 2003 13:47 schreef Xanthe het volgende:
Mijn beste vriendin heeft de keuze om mee te gaan naar Drachten.
Zij kent de plaatst niet en vraagt zich af hoe Drachten is, het centrum / uitgaan.
Voorzieningen voor kinderen , de scholen.
Maar ivm. haar vriend nog meer hoe het zit met drugs en gebruikers?
Zitten die er relatief veel of valt dat mee?
Kun je makkelijk aan drugs komen?
Dus iemand die info geven kan?
Alvast bedankt....
Winkels zijn er zat, alle soorten en maten, alleen geen V&D, wel een mooie Hema.
Scholen zijn goed in Drachten, goed niveau en vele schoolsoorten. Alle soorten regulier onderwijs, daarnaast nog diverse soorten bijzonder en speciaal onderwijs.
Softdrug in de coffeeshops op de Kaden, of via via, erg makkelijk. Harddrugs ook wel te doen, vooral erg makkelijk in de Trisken.
Wel een paar achterbuurten waar je niet moet wonen, gooi de naam van de wijk eens op (te uitgebreid om nu op in tegaan)
Drachten heeft erg veel groen en velden, en het is leuk spelen voor kinderen.
Drachten heeft goede verbinding via OV en snel/auto-weg met Groningen, Leeuwarden en Heerenveen.
quote:Haar vriend is verslaafd.
Op dinsdag 24 juni 2003 13:52 schreef Noca het volgende:
[offtopic]
beetje vage vraagstelling...Waarom is drugs zon belangrijk punt?
[/offtopic]
quote:Lijkt mij ook.
Op dinsdag 24 juni 2003 13:56 schreef Loedertje het volgende:[..]
Misschien dat zij ergens opnieuw willen beginnen en hopen dat er ergens in Nederland een plaatsje is waar men niet meer zo snel blootstaat aan de verslaving van haar vriend?
Helaas een onmogelijk streven.
Maar on-topic: leuke school, leuk centrum (veel winkels) en heel goed uitgaan.
quote:De wijk weet ze niet eens.
Op dinsdag 24 juni 2003 14:42 schreef Heron_Ymus het volgende:Softdrug in de coffeeshops op de Kaden, of via via, erg makkelijk. Harddrugs ook wel te doen, vooral erg makkelijk in de Trisken.
Wel een paar achterbuurten waar je niet moet wonen, gooi de naam van de wijk eens op (te uitgebreid om nu op in tegaan)
Tja denk dat het duidelijk is hoe ik over de relatie denk.
Het is een goede jongen , maar niet zolang hij aan die troep zit.
Ik hoop dus dat mijn vriendin een wijs besluit neemt en haar verstand volgt en niet haar hart....
Maar ja los komen van iemand is in sommige gevallen erg moeilijk...
quote:Haha nee ze zit niet op school... Jammer he?
Op dinsdag 24 juni 2003 18:45 schreef yohan.nl het volgende:
Ik zit er zelf op school. ROC Friese Poort, gaat zij daar toevallig ook heen? in dat geval, Pic'sMaar on-topic: leuke school, leuk centrum (veel winkels) en heel goed uitgaan.
quote:Kan je ook je posts onderbouwen met zinnige argumenten? Hier heeft ze dus geen fuck aan.
Op dinsdag 24 juni 2003 18:50 schreef gelly het volgende:
In dat geval is Drachten een slechte keus, het is net een verzamelplaats voor aso's.
quote:Eigen ervaring
Op dinsdag 24 juni 2003 18:53 schreef yohan.nl het volgende:[..]
Kan je ook je posts onderbouwen met zinnige argumenten? Hier heeft ze dus geen fuck aan.
quote:Ik wel. Gaat wel, blijft een oversized dorp waar veel drugs wordt gebruikt. Uitgaans gelegendheden gaan wel.
Op dinsdag 24 juni 2003 19:20 schreef gelly het volgende:[..]
Eigen ervaring
Maar om het simpel een kutdorp te noemen o.i.d. is een beetje dom Maxima stijl
quote:Idd. En mijn eigen ervaring staat iets naar boven al
Op dinsdag 24 juni 2003 19:25 schreef Naj_Geetsrev het volgende:[..]
Ik wel. Gaat wel, blijft een oversized dorp waar veel drugs wordt gebruikt. Uitgaans gelegendheden gaan wel.
Maar om het simpel een kutdorp te noemen o.i.d. is een beetje dom Maxima stijl
quote:Als ik zo hoor hoe het daar is van de anderen verschilt dat niet echt van waar ze nu woont.
Op dinsdag 24 juni 2003 19:47 schreef The_KnoT het volgende:
Hmmm .... ik vindt dat allemaal best mee vallen hoor. In Drachten valt best te leven. En over die drugs, dat is vooral in bepaalde wijken het geval, maar het is zeker niet zo dat heel Drachten verschrikkelijk aan de drugs zit ofzo. Ik heb er zelf op school gezeten. Op de Splitting (mavo/havo 1 jaartje) en het Drachtster Lyceum (havo 4 jaar). Erg leuke scholen. Het uitgaan vindt ik persoonlijk niet denderend, maar als je met wat vrienden bent valt er best wel wat lol te maken hoor
Al met al lijkt Drachten me nog niet eens zo´n hele slechte keuze hoor!
Qua scholen is het wel goed, qua wonen, drugs, leefomgeving en uitgaan is het bar en bar en bar slecht daar.
wil je argumenten? ga er een paar maandjes wonen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |