abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11340735
Mijn scooter slaat iedere keer af zo gauw ik na een koude start gas probeer te geven. Na een aantal keer proberen doet ie het dan wel en heb ik er geen last meer van. Het lijkt er net op of ie em verzuipt of zo . Iemand enig idee hoe het kan komen??
  dinsdag 24 juni 2003 @ 12:59:05 #2
58281 Bertin
Please disturb me!
pi_11340750
Lijkt er juist op dat ie bij de start niet genoeg benzine krijgt.
  dinsdag 24 juni 2003 @ 13:01:27 #3
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_11340808
Misschien werkt de automatische choke niet goed. Deze moet ervoor zorgen dat ie meer benzine krijgt als het blok koud is.
pi_11340867
gewoon je blok een keertje schoonfikken! dat werkt altijd , anders ff proberen met grotere of kleinere sproeier of zo
pi_11340922
je blok schoonfikken? hahaha nooit van gehoord
Uitlaat schoonfikken wel, maar daar zal het niet aan liggen.
Kijk je caburateur eens na? Vlotternaald nakijken enz. misschien sproeier beetje vuil ofzo
pi_11340938
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 12:58 schreef Kabuki_jo het volgende:
Mijn scooter slaat iedere keer af zo gauw ik na een koude start gas probeer te geven. Na een aantal keer proberen doet ie het dan wel en heb ik er geen last meer van. Het lijkt er net op of ie em verzuipt of zo . Iemand enig idee hoe het kan komen??
Vergeet je de choke niet?
pi_11341016
-edit- crap.

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 24-06-2003 13:23]

Mijn log op [url]http://www.brillie.org[/url]
pi_11341023
Dit hebben heel veel scooters als je ze koud start, kan met de luchttoevoer te maken hebben, of de benzinetoevoer of iets dergelijks..

Maar gewoon een paar keer starten en dan doet ie het, dus ik zie het probleem niet echt

pi_11341379
heb je een handmatige of automatische choke?
de electrische choke wil het nog wel eens begeven.
maar zelfs met choke er op gebeurt het heel vaak dat de scooter smoort als je gas geeft. je kan dit oplossen door een iets grotere sproier te monteren, of de gasnaald te verzetten
With power comes great speed :)
pi_11342505
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 13:22 schreef davedtm het volgende:
heb je een handmatige of automatische choke?
de electrische choke wil het nog wel eens begeven.
maar zelfs met choke er op gebeurt het heel vaak dat de scooter smoort als je gas geeft. je kan dit oplossen door een iets grotere sproier te monteren, of de gasnaald te verzetten
ook als je een handmatige choke hebt en deze staat aan, dan kan je hem verzuipen door meteen gas te geven. Gewoon ff warm laten lopen.
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
  dinsdag 24 juni 2003 @ 14:12:37 #11
32958 Splackavellie
Binka is a bad motherfucker!
pi_11342740
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 14:02 schreef Mr._T-Rex het volgende:

[..]

ook als je een handmatige choke hebt en deze staat aan, dan kan je hem verzuipen door meteen gas te geven. Gewoon ff warm laten lopen.


ja lijkt me de case dit
[url=http://home.wanadoo.nl/ezzebleef/n64/nintendo64.htm][[b]NINTENDO64 inc. spellen en meer TE KOOP, 70 EURO [/b][/url]][i] ! ! Where would I be without my Unnekupke ! ! [/i]
  dinsdag 24 juni 2003 @ 15:15:33 #12
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_11344498
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 14:02 schreef Mr._T-Rex het volgende:

[..]

ook als je een handmatige choke hebt en deze staat aan, dan kan je hem verzuipen door meteen gas te geven. Gewoon ff warm laten lopen.


lijkt mij ook,een scooter/brommer loopt nooit echt lekker als ie echtkoud is. tis ook niet verstandig om met een koude motor het gas open te trekken. gewoon ff rustig aan doen. scooter starten, helm opdoen(als je die ten minste hebt) beete gas geven en rustig wegrijden. en dan na een minuutje of wat het gas open trekken.
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
  dinsdag 24 juni 2003 @ 15:39:48 #13
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_11345225
Is normaal. Gewoon ff rijden tot ie warm is
pi_11347269
Eeej ik had precies hetzelfde, als je hem net startte dan zakte die in als je gasgaf en dan even warmdraaien en hij deed het.
Bij mij was mijn Catalysator verrot in mijn uitlaat...
zo kan die wel weer...
  dinsdag 24 juni 2003 @ 19:09:19 #15
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_11349987
heb ik ook bij mijn brommer (puch maxi)
hele simpele oplossing want je verzuipt je motor inderdaad als je vol gas geeft bij het wegrijden. gewoon ff starten, zachtjes een beetje gas geven een paar keer en dan lanzaam erop wegrijden, tot je een paar meter hebt gereden (2 - 3 meter) dan kan je je gas vol opentrekken.
works for me
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_11350101
Als hij met gas geven afslaat, verzuipt hij. Oplossing is óf meer zuurstof (filter schoonmaken e.d.) óf minder benzine, dus een kleinere sproeier. Suc6 ermee.

Overigens is choken normaal gesproken niet meer benzine, maar meer zuurstof bij de verbranding voegen.

If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
  dinsdag 24 juni 2003 @ 19:17:24 #17
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_11350154
Maak je Carbarateur eens schoon.. wil weleens helpen..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  dinsdag 24 juni 2003 @ 19:28:28 #18
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_11350372
erm.. als ie koud is wil ie nooit in 1x vol uit. hij houd in. en als je dan langer gas houd valt ie uit.. (heeft mijn 70cc polini ook)
pi_11376278
Carburateur is net schoongemaakt evenals de sproeier en de luchtfilter. Hij loopt nu wel beter dan voorheen maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem bij de koude start. Als ik ook maar ietsjes gas geef dan smoort ie al of valt helemaal uit
pi_11376475
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 19:14 schreef Grayburn het volgende:

Overigens is choken normaal gesproken niet meer benzine, maar meer zuurstof bij de verbranding voegen.


Jaja nou daar geloof ik geen flikker van. Bij een Puch is een choke nix meer dan een plaatje wat de luchttoevoer blokkeert, zodat er meer benzine aangevoerd wordt in verhouding met de hoeveelheid lucht. Op die manier zal het op een scooter ook wel werken.

In elk geval is een choke OF minder lucht OF meer benzine

  woensdag 25 juni 2003 @ 21:08:53 #21
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_11376856
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 20:47 schreef Kabuki_jo het volgende:
Carburateur is net schoongemaakt evenals de sproeier en de luchtfilter. Hij loopt nu wel beter dan voorheen maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem bij de koude start. Als ik ook maar ietsjes gas geef dan smoort ie al of valt helemaal uit
als je(of iemand anders) de carb. heeft schoongemaakt is die open geweest(of is ie alleen van buiten schoongemaakt ) en ik denk dat tijdens het open maken of tijdens het inelkaar zetten de stationair schroef of de luchtregel schroef is gedraaid. hierdoor is de afstelling niet goed meer en moet ie opnieuw worden afgesteld. kun je laten doen(ik neem aan dat jij weinig verstand van de technische kant hebt) door de brommerboer of een vriend die weet wat ie doet. of je laat het zo en laat hem voordat je wegrijd ff warm lopen(is zowieso verstandiger)

edit:

wat voor geluid maakt ie? bwhoaaaaaaaaaaap of sputtert ie?

Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_11387393
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 21:08 schreef super_honda het volgende:

[..]

als je(of iemand anders) de carb. heeft schoongemaakt is die open geweest(of is ie alleen van buiten schoongemaakt ) en ik denk dat tijdens het open maken of tijdens het inelkaar zetten de stationair schroef of de luchtregel schroef is gedraaid. hierdoor is de afstelling niet goed meer en moet ie opnieuw worden afgesteld. kun je laten doen(ik neem aan dat jij weinig verstand van de technische kant hebt) door de brommerboer of een vriend die weet wat ie doet. of je laat het zo en laat hem voordat je wegrijd ff warm lopen(is zowieso verstandiger)

edit:

wat voor geluid maakt ie? bwhoaaaaaaaaaaap of sputtert ie?


Hij sputtert alsof tie verzuipt of zo. hij lijkt eerst gas te geven maar valt dan weg en slaat bijna of helemaal af. Hij komt overigens net bij de fietsenmaker vandaan (die heeft carb etc schoongenmaakt) . Heb hem twee weken geleden van iemand overgenomen en toen had ik de problemen al
  donderdag 26 juni 2003 @ 12:08:45 #23
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_11387992
dan heeft ie dus nog nooit goed afgesteld gestaan.breng hem eens naar een echte scooter dealer(geen gewone fietsenmaker dus) en laat hun hem voor je afstellen. kost niet zoveel en je scooter rijd weer goed. en ook als ie goed loopt, wel warm laten draaien voordat je gaat rijden, en de eerste 2 kilometer ff rustig aan doen.
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
  donderdag 26 juni 2003 @ 12:30:43 #24
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_11388427
Ik heb dat ook in het verleden gehad met m,n scooter. Ik laat hem ook eerst altijd even warm draaien en geef ik een heel klein beetje gas zo dat hij snel warm word. En dan gas er vol op en gaan met die banaan. Uhm scooter ( praat wel over 1,5 jaar geleden )
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_11388494
Er zitten 2 schroeven op je carab
1 : Stationair ( is de grootste/opvallendste )
2 : Luchtschroef

nou moet je de luchtschroeg helemaal dicht draaien en 2,5 slag opendraaien.

en check/probeer n andere bougie

MeSs WiTh ThE BeSt DiE LiKe ThE ReSt
  donderdag 26 juni 2003 @ 12:40:09 #26
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_11388569
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 12:36 schreef Mitchell het volgende:
Er zitten 2 schroeven op je carab
1 : Stationair ( is de grootste/opvallendste )
2 : Luchtschroef

nou moet je de luchtschroeg helemaal dicht draaien en 2,5 slag opendraaien.

en check/probeer n andere bougie


als ik hem was zou ik NIET proberen. de afstelling van elke brommer/scooter is weer anders, en zijn scooter rijd nu nog dus zou ik niet zelf gaan kloten maar dat ding wegbrengen naar een echte dealer of een vriend die wel weet wat ie doet.
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_11388614
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 12:40 schreef super_honda het volgende:

[..]

als ik hem was zou ik NIET proberen. de afstelling van elke brommer/scooter is weer anders, en zijn scooter rijd nu nog dus zou ik niet zelf gaan kloten maar dat ding wegbrengen naar een echte dealer of een vriend die wel weet wat ie doet.


Als je nou gewoon de afstellingf ff opschrijft
( hoe veel slagen die nu open staat )

enne als et dan nog nie luk ken je em altijd nog naar dealer brengen

MeSs WiTh ThE BeSt DiE LiKe ThE ReSt
pi_11388658
en zo moeilijk is het allemaal echt niet

o ja als hij nou rijd moet je ff stukkie gaan rijden ( 500 M )
en dan de bougie eruit draaien, hij hoort koffiebruin te zijn issie wit dan moet je je luchtschroef n halve slag dicht draaien.
issie zwart moet je luchtschroeg n halve slag open.
dan weer gaan rijden ( 500 M ) en weer afstellen totdat ie goed is ( koffie bruin dus )

Dus :
Bruin = perfect
Wit = Lucht dicht
Zwart = Lucht open

MeSs WiTh ThE BeSt DiE LiKe ThE ReSt
pi_11389034
Je moet een flink stuk (paar km) gewoon volgas rijden, niet 500meter, dan zie je nog niks.
To a life consumed by slow decay
Viffer powerrrrr
pi_11389061
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 13:05 schreef 4x2 het volgende:
Je moet een flink stuk (paar km) gewoon volgas rijden, niet 500meter, dan zie je nog niks.
volgas alsie niet afgesteld is ja hoor dan valt ie tog uit

enne al rij je 200 meter heb je bougie al n kleur !

MeSs WiTh ThE BeSt DiE LiKe ThE ReSt
pi_11389852
Jah, maar die kleur is dan een mix van volgas, kwartgas, half gas en weet ik wat.
Kun je net zo goed niks doen, scheelt nog benzine ook.
Je moet dus eerst zorgen dat ie een beetje redelijk loopt en dan gewoon een goed stuk volgas gaan.

[edit]
Daarnaast
Bruin=perfect
Zwart=lucht open
Wit=lucht dicht

Bedoel je de luchtschroef ?
Die heeft echt geen effect meer bij volgas, dan wordt het echt door je sproeier geregeld.
[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door 4x2 op 26-06-2003 13:47]

To a life consumed by slow decay
Viffer powerrrrr
pi_11389856
Zit je luchtfilter goed vast? Maak je luchtfilter ook eens schoon voor de zekerheid. Probeer ook eens een nieuwe spoeier (zelfde maat) om er zeker van te zijn dat er geen vuil in zit. Kijk meteen of je vlotternaaldje niet versleten is, deze moet in een rechte punt lopen.
pi_11390100
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 13:46 schreef 4x2 het volgende:
Jah, maar die kleur is dan een mix van volgas, kwartgas, half gas en weet ik wat.
Kun je net zo goed niks doen, scheelt nog benzine ook.
Je moet dus eerst zorgen dat ie een beetje redelijk loopt en dan gewoon een goed stuk volgas gaan.

[edit]
Daarnaast
Bruin=perfect
Zwart=lucht open
Wit=lucht dicht

Bedoel je de luchtschroef ?
Die heeft echt geen effect meer bij volgas, dan wordt het echt door je sproeier geregeld.
[/edit]


het eerste gedeelte is nog wel logisch maar je luchtschroef werkt egt nog wel bij volgas draai hem namelijk maar s een x helemaal dicht en ga rijde ( vol gas )
MeSs WiTh ThE BeSt DiE LiKe ThE ReSt
pi_11391463
Hoofdsproeier heeft ook praktisch geen effect op stationair lopen, maar draai 'm er maar uit, wedden dat ie niet stationair loopt ?
Zelfde logica ongeveer .
To a life consumed by slow decay
Viffer powerrrrr
pi_11404122
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 15:02 schreef 4x2 het volgende:
Hoofdsproeier heeft ook praktisch geen effect op stationair lopen, maar draai 'm er maar uit, wedden dat ie niet stationair loopt ?
Zelfde logica ongeveer .
owke thnx weer wat geleerd
MeSs WiTh ThE BeSt DiE LiKe ThE ReSt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')