quote:Vergeet je de choke niet?
Op dinsdag 24 juni 2003 12:58 schreef Kabuki_jo het volgende:
Mijn scooter slaat iedere keer af zo gauw ik na een koude start gas probeer te geven. Na een aantal keer proberen doet ie het dan wel en heb ik er geen last meer van. Het lijkt er net op of ie em verzuipt of zo . Iemand enig idee hoe het kan komen??
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 24-06-2003 13:23]
Maar gewoon een paar keer starten en dan doet ie het, dus ik zie het probleem niet echt
quote:ook als je een handmatige choke hebt en deze staat aan, dan kan je hem verzuipen door meteen gas te geven. Gewoon ff warm laten lopen.
Op dinsdag 24 juni 2003 13:22 schreef davedtm het volgende:
heb je een handmatige of automatische choke?
de electrische choke wil het nog wel eens begeven.
maar zelfs met choke er op gebeurt het heel vaak dat de scooter smoort als je gas geeft. je kan dit oplossen door een iets grotere sproier te monteren, of de gasnaald te verzetten
quote:ja lijkt me de case dit
Op dinsdag 24 juni 2003 14:02 schreef Mr._T-Rex het volgende:[..]
ook als je een handmatige choke hebt en deze staat aan, dan kan je hem verzuipen door meteen gas te geven. Gewoon ff warm laten lopen.
quote:lijkt mij ook,een scooter/brommer loopt nooit echt lekker als ie echtkoud is. tis ook niet verstandig om met een koude motor het gas open te trekken. gewoon ff rustig aan doen. scooter starten, helm opdoen(als je die ten minste hebt) beete gas geven en rustig wegrijden. en dan na een minuutje of wat het gas open trekken.
Op dinsdag 24 juni 2003 14:02 schreef Mr._T-Rex het volgende:[..]
ook als je een handmatige choke hebt en deze staat aan, dan kan je hem verzuipen door meteen gas te geven. Gewoon ff warm laten lopen.
Overigens is choken normaal gesproken niet meer benzine, maar meer zuurstof bij de verbranding voegen.
quote:Jaja nou daar geloof ik geen flikker van. Bij een Puch is een choke nix meer dan een plaatje wat de luchttoevoer blokkeert, zodat er meer benzine aangevoerd wordt in verhouding met de hoeveelheid lucht. Op die manier zal het op een scooter ook wel werken.
Op dinsdag 24 juni 2003 19:14 schreef Grayburn het volgende:Overigens is choken normaal gesproken niet meer benzine, maar meer zuurstof bij de verbranding voegen.
In elk geval is een choke OF minder lucht OF meer benzine
quote:als je(of iemand anders) de carb. heeft schoongemaakt is die open geweest(of is ie alleen van buiten schoongemaakt
Op woensdag 25 juni 2003 20:47 schreef Kabuki_jo het volgende:
Carburateur is net schoongemaakt evenals de sproeier en de luchtfilter. Hij loopt nu wel beter dan voorheen maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem bij de koude start.Als ik ook maar ietsjes gas geef dan smoort ie al of valt helemaal uit
edit:
wat voor geluid maakt ie? bwhoaaaaaaaaaaap of sputtert ie?
quote:Hij sputtert alsof tie verzuipt of zo. hij lijkt eerst gas te geven maar valt dan weg en slaat bijna of helemaal af. Hij komt overigens net bij de fietsenmaker vandaan (die heeft carb etc schoongenmaakt) . Heb hem twee weken geleden van iemand overgenomen en toen had ik de problemen al
Op woensdag 25 juni 2003 21:08 schreef super_honda het volgende:[..]
als je(of iemand anders) de carb. heeft schoongemaakt is die open geweest(of is ie alleen van buiten schoongemaakt
) en ik denk dat tijdens het open maken of tijdens het inelkaar zetten de stationair schroef of de luchtregel schroef is gedraaid. hierdoor is de afstelling niet goed meer en moet ie opnieuw worden afgesteld. kun je laten doen(ik neem aan dat jij weinig verstand van de technische kant hebt) door de brommerboer of een vriend die weet wat ie doet. of je laat het zo en laat hem voordat je wegrijd ff warm lopen(is zowieso verstandiger)
edit:
wat voor geluid maakt ie? bwhoaaaaaaaaaaap of sputtert ie?
nou moet je de luchtschroeg helemaal dicht draaien en 2,5 slag opendraaien.
en check/probeer n andere bougie
quote:als ik hem was zou ik NIET proberen. de afstelling van elke brommer/scooter is weer anders, en zijn scooter rijd nu nog dus zou ik niet zelf gaan kloten maar dat ding wegbrengen naar een echte dealer of een vriend die wel weet wat ie doet.
Op donderdag 26 juni 2003 12:36 schreef Mitchell het volgende:
Er zitten 2 schroeven op je carab
1 : Stationair ( is de grootste/opvallendste )
2 : Luchtschroefnou moet je de luchtschroeg helemaal dicht draaien en 2,5 slag opendraaien.
en check/probeer n andere bougie
quote:Als je nou gewoon de afstellingf ff opschrijft
Op donderdag 26 juni 2003 12:40 schreef super_honda het volgende:[..]
als ik hem was zou ik NIET proberen. de afstelling van elke brommer/scooter is weer anders, en zijn scooter rijd nu nog dus zou ik niet zelf gaan kloten maar dat ding wegbrengen naar een echte dealer of een vriend die wel weet wat ie doet.
enne als et dan nog nie luk ken je em altijd nog naar dealer brengen
o ja als hij nou rijd moet je ff stukkie gaan rijden ( 500 M )
en dan de bougie eruit draaien, hij hoort koffiebruin te zijn issie wit dan moet je je luchtschroef n halve slag dicht draaien.
issie zwart moet je luchtschroeg n halve slag open.
dan weer gaan rijden ( 500 M ) en weer afstellen totdat ie goed is ( koffie bruin dus )
Dus :
Bruin = perfect
Wit = Lucht dicht
Zwart = Lucht open
quote:volgas alsie niet afgesteld is ja hoor dan valt ie tog uit
Op donderdag 26 juni 2003 13:05 schreef 4x2 het volgende:
Je moet een flink stuk (paar km) gewoon volgas rijden, niet 500meter, dan zie je nog niks.
enne al rij je 200 meter heb je bougie al n kleur !
[edit]
Daarnaast
Bruin=perfect
Zwart=lucht open
Wit=lucht dicht
Bedoel je de luchtschroef ?
Die heeft echt geen effect meer bij volgas, dan wordt het echt door je sproeier geregeld.
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door 4x2 op 26-06-2003 13:47]
quote:het eerste gedeelte is nog wel logisch maar je luchtschroef werkt egt nog wel bij volgas draai hem namelijk maar s een x helemaal dicht en ga rijde ( vol gas )
Op donderdag 26 juni 2003 13:46 schreef 4x2 het volgende:
Jah, maar die kleur is dan een mix van volgas, kwartgas, half gas en weet ik wat.
Kun je net zo goed niks doen, scheelt nog benzine ook.
Je moet dus eerst zorgen dat ie een beetje redelijk loopt en dan gewoon een goed stuk volgas gaan.[edit]
Daarnaast
Bruin=perfect
Zwart=lucht open
Wit=lucht dichtBedoel je de luchtschroef ?
Die heeft echt geen effect meer bij volgas, dan wordt het echt door je sproeier geregeld.
[/edit]
quote:owke thnx weer wat geleerd
Op donderdag 26 juni 2003 15:02 schreef 4x2 het volgende:
Hoofdsproeier heeft ook praktisch geen effect op stationair lopen, maar draai 'm er maar uit, wedden dat ie niet stationair loopt ?
Zelfde logica ongeveer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |