"De aantrekkingskracht van de noordpool is groter dan die van de zuidpool, om een voorbeeld te nemen. Je vliegt er langer over om van A'dam naar Barcelona te vliegen dan van Barcelona naar A'dam. Dit komt omdat de noordpool een grotere aantrekkingskracht heet"
Is dit waar ?! En heeft iemand daar een verklaring voor ?
quote:Mooie stelling.
Op dinsdag 24 juni 2003 11:47 schreef TiMmS het volgende:
Ik hoorde gister weer een mooie stelling. Ik benoem hem even:"De aantrekkingskracht van de noordpool is groter dan die van de zuidpool, om een voorbeeld te nemen. Je vliegt er langer over om van A'dam naar Barcelona te vliegen dan van Barcelona naar A'dam. Dit komt omdat de noordpool een grotere aantrekkingskracht heet"
Is dit waar ?! En heeft iemand daar een verklaring voor ?
[Dit bericht is gewijzigd door Flurry op 24-06-2003 11:58]
Een magneet met maar 1 pool bestaat stomweg niet, dus het is ook niet mogelijk om een sterkere noordpool te hebben. Waar moet die kracht dan vandaan komen?
Kortom: BS
Als je de aarde doormidden hakt op de evenaar, wordt de evenaar dan de zogenaamde zuidpool?
quote:Yep
Op dinsdag 24 juni 2003 12:16 schreef Visitor.Q het volgende:
Sowieso zit je met Amsterdam en Barcelona dichterbij de noordpool, dus die zou dan ook wel meer invloed hebben (al denk ik dat ze even sterk zijn)Als je de aarde doormidden hakt op de evenaar, wordt de evenaar dan de zogenaamde zuidpool?
Als je een magneet doormidden breekt heb je toch ook 2 nieuwe magneten?
oeps
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 22:14 schreef OldJeller het volgende:
De Geografische Noordpool is de Magnetische Zuidpool.
De Geografische ZuidPool is de Magnetische Noordpool.
quote:Nein, das ist richtig.
Op woensdag 25 juni 2003 22:17 schreef speknek het volgende:[..]
?! volgens mij haal je iets door de war.
Eh.
Maar waar het omgaat is dat we de magnetische noordpool, zoals jij het noemt, in het noorden hebben geplaatst en de magnetische zuidpool van de aarde in het zuiden.
Ik kan er dus vanuit gaan dat het niets met de polen te maken heeft, maar puur met windrichting, of zijn er nog andere invloeden ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |