abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_765250
Ik heb nog geen enkel Topic over Naturisme en Naturistische vakanties hier gelezen. Tijd dat er een komt.
Iedereen vindt het zuipen en zo wel leuk, maar het liefst toch ook af en toe naar een relaxed strandje niet te ver van het centrumvan b.v. Salou.

Ik ga al jaren naar een Neo-naturistencamping 30 km voorbij Salou.
Neo-naturisme, wat is dat? Gewoon lekker in je blote kont op het strand en verder geen fundamentalistisch "Zon en Leven" gezeur en dansen rond de 'meiboom' of ballotage commissies vooraf. Iedereen is welkom. Families, Homoparen, Lesbo's, Gepierste lui, invaliden en alles gedijt.
Kilometers strand. En zelfs in het weekend als de plaatselijke bevolking vrij heeft is het er nog rustig.
Soms huur ik een mobilhome, soms ga ik met eigen tent. Is wel heel erg gezellig die camping en niet duur. We blijven tenslotte Nederlander.
Hieronder twee plaatjes uit de brochure. En ik verzeker iedereen dat het NOOIT veel drukker is. Een paradijsje dus.

voor evt. meer info elnoco@planet.nl

[Dit bericht is gewijzigd door Coos op 23-02-2001 01:13]

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 februari 2001 @ 01:14:00 #2
862 Arcee
Look closer
pi_765257
quote:
Op 23 februari 2001 01:07 schreef Coos het volgende:
Iedereen vindt het zuipen en zo wel leuk
Speak for yourself please.
Als jij wou dan verfde jij de wolken blauw.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 februari 2001 @ 01:21:33 #3
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_765261
Ik ben tijdens mijn jeugd jarenlang door mijn vader meegesleept naar het Naturistenterrein/camping waar hun gezin al een jaar of 50 komt/kwam
En ik weet wel, dat hoe erg we ook op elkaar lijken, ik dat naturist niet in me heb, integendeel zelfs. Ik moet er niets van hebben en was dan ook blij dat ik 18 werd en ik zelf niet lid ben geworden en dus niet meer mee gesleept kon worden

Iedereen z'n pleziertje hoor, maar dit niet voor mij

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 februari 2001 @ 01:32:18 #4
862 Arcee
Look closer
pi_765269
quote:
Op 23 februari 2001 01:21 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik moet er niets van hebben en was dan ook blij dat ik 18 werd en ik zelf niet lid ben geworden
En met jou de hele club
Als jij wou dan verfde jij de wolken blauw.
pi_765354
Mijn dochter is bijna zestien. zij ziet het absoluut niet als, "mee gesleept worden". Als we niet naar een naturistische accomodatie zouden gaan, zou de pleuris uitbreken hier in huis!!
Trouwens, de mogelijkheid is er om een vrij en blije vakantie te ondergaan.

Ik heb schijt aan de hele wereld!
Mijn hele gezin heeft schijt aan de wereld.
Kan je het je voorstellen, een vrouw met een borst op een naturistencampimg?

Hier kan dat!!!

Maar gelukkig, met uitgesproken meningen zoals die van jullie, blijft het strand op deze manier lekker rustig.

meer info: elnoco@planet.nl

pi_765362
Vroeger ook vaak op Naturistencampings geweest, maar sinds me ouders uit elkaar zijn niet meer. Vond het er altijd prima toeven, was een camping in de Ardeche (en aan de Ardeche) en het was er altijd heerlijk relaxed en rustig ook.

Tegenwoordig kies ik zelf me vakanties uit en ik ga niet naar een naturistencamping. Althans, nog niet geweest. Ik ben niet zo snel iemand die 3 weken op 1 camping zit, ben meer iemand die dan wat rondtrekt en voor wie een camping dan niks meer is dan een plek om supersnel een mini tent neer te kwakken, in te pitten, en de volgende morgen weer weg te wezen.

Ik zal tzt heus wel weer op een nudistencamping komen, altijd relaxte sfeer en rust, en met name dat laatste is zo lekker, begrijp Coos dus goed dat het hem zo bevalt.

En wat betreft dat bloot lopen en zwemmen etc: vind dat heerlijk, gewoon geen gezeik, lekker naakt zwemmen, lekker doen waar je zelf zin in hebt en schijt aan de rest. Interesseert me echt niks dat anderen me in me blote reet zien lopen. Als ik naar het strand ga, ga ik soms ook naar het naaktstrand, is het ook veel rustiger als op die overvolle stukken strand. Bovendien heb je niet zo'n enorm witte reet terwijl de rest van je lijf bruin is.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 26 februari 2001 @ 19:31:00 #7
2432 Nimue
keep your magic
pi_774540
quote:
Op 23 februari 2001 05:08 schreef Coos het volgende:
Ok, tweede poging, aangezien mijn eerste poging kennelijk te moeilijk was voor de server

Met die uitgesproken meningen valt het toch wel mee Coos? Of is niet allemaal juichend je mening delen tegenwoordig ook al een uitgesproken mening?
Ik heb niets tegen naturisme, maar er ook niets mee. Jij wordt gelukkig van een vakantie in je nakie, ik van trekken met de rugzak door mooie, woeste, ruige gebieden met zo min mogelijk anderen om me heen.
Ieder zijn plezier, zou ik zo denken.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimue op 27-02-2001 16:54]

It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
pi_775571
En je punt is?
  dinsdag 27 februari 2001 @ 16:58:07 #9
2432 Nimue
keep your magic
pi_777576
Nou, het blijft maar moeilijk om het allemaal goed te krijgen. Digger mijn bericht is aangepast zoals oorspronkelijk de bedoeling was, alleen de quote van Coos is nu niet goed meegekomen. Ik bedoel dus te reageren op Coos opmerking over met zulke uitgesproken meningen blijft het strand lekker leeg. Ik hoop dat mijn mening en mijn punt nu duidelijk zijn.
It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
pi_798840
Aan het aantal posts te zien hier zijn er weinig Naturisten op FOK!,

Of durven jullie er niet voor uit te komen?

Ook in dat geval kun je hier je verhaal kwijt.

Kom op "helden".

woensdag 7 maart 2001 @ 08:45:49 #11
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_798945
(Ondanks dat ik regelmatig in mijn blote nixie te spotten ben, ben ik geen naturist.)
Maar wat ik me afvraag; zou het dan toch nog een taboe zijn?
Aangezien er erg weinig mensen reageren en ik kan me niet voorstellen dat er zo weinig naturisten zijn.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_836297
weg

[Dit bericht is gewijzigd door Coos op 28-03-2001 02:18]

pi_871332
Strand en zwembad van Naturistencamping "El Templo del Sol".

Voor als je een paar weken rust wil.

en

Hospitalet del Infante

ca. 30 km voorbij Salou.

woensdag 28 maart 2001 @ 15:03:41 #14
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_872440
Ik ben een aantal jaar geleden per ongeluk op een naturistenstrand terecht gekomen. Gewoon omdat je daar vrij mocht kamperen, en het "zwembroeken-gedeelte" waanzinnig veel drukker was.
Beviel erg goed, als moest ik altijd de eerste dag even wennen, en het is natuurlijk wel even oppassen met BBQ-en!
Alleen ik zou nooit naar een specifieke naturisten-camping gaan. Al die mensen die zo vreselijk bewust naakt lopen te zijn...
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_872604
quote:
Op 28 maart 2001 15:03 schreef sataN het volgende:

Al die mensen die zo vreselijk bewust naakt lopen te zijn...

Dat vervaagd toch naar verloop van tijd.
Ons gezin weet niet beter. Inclusief een dochter van vijftien volop in de pubertijd ,die zeker daar uitermate zichzelf is.
Mijn vrouw heeft na borstkanker nog maar een borst. Loopt echt niet bewust naakt te zijn.
zij is zichzelf. En wat anderen daar van vinden, is voor die anderen. Zij zal zich daar geen seconde druk over maken.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 maart 2001 @ 01:42:07 #16
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_872628
quote:
Op 29 maart 2001 01:19 schreef Coos het volgende:
Dat vervaagd toch naar verloop van tijd.
Ik denk dat dat persoonlijk is, bij mij is dat nooit vervaagd
en nu ik niet meer thuis woon heb ik mijn keuze wel gemaakt. En dat is dat ik mijn buik er van vol heb. Niet van de mensen op zich hoor, maar het naturisme, het naaktlopen, dat hoeft voor mij echt niet
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 30 maart 2001 @ 21:27:31 #17
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_877076
Ik heb het ook niet over naturisme in het algemeen, maar over die hele erge campings die er ook tussen zitten. Met hoge heggen eromheen en mensen die dan echt alles naakt doen, omdat ze naturist zijn. Ook mountainbiken bijvoorbeeld, je snapt het effect; dat kan niet voor de lol zijn.

Ik was overigens ook puber toen ik naar dat strand ging Maar van preutsheid heeft geloof ik nooit iemand mij kunnen beschuldigen. Bij mij thuis werd ook nooit echt moeilijk gedaan over bloot, misschien dat dat scheelt. Ik vind het niet zo veel verschil, met of zonder stukje stof rond m'n kont...

Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_877823
quote:
Op 30 maart 2001 21:27 schreef sataN het volgende:
Ik heb het ook niet over naturisme in het algemeen, maar over die hele erge campings die er ook tussen zitten. Met hoge heggen eromheen en mensen die dan echt alles naakt doen, omdat ze naturist zijn. Ook mountainbiken bijvoorbeeld, je snapt het effect; dat kan niet voor de lol zijn.
Oke dan zijn we het eens. Ik begrijp ook die lui niet die bij twaalf graden op sandalen met geitenwollensokken en een trui, maar uiteraard in hun blote piemel, zonodig de (orthodoxe) naturist moeten uithangen.

Of wat dacht je van "Naturistische Klaverjasvereniging".

pi_878368
quote:
Op 31 maart 2001 02:25 schreef Coos het volgende:
Of wat dacht je van "Naturistische Klaverjasvereniging".
hahaha!
Lijkt me een erg grappige club.
pi_885157
Maar ook in eigen land kun je her en der lekker in je blote niksie aan het strand c.q. 'binnenwater' vertoeven.

Hieronder de Vlietlanden tussen Den Haag en Leiden.
Helaas wordt gebied bedreigd door de mogelijke bouw van een Hotel en een aantal Bungalows voor schatrijke gasten. Die dan vanuit hun tuintje van 1.3 miljoen een balletje kunnen slaan op het hier eveneens aan te leggen golfparcours.

Wegwezen met die lui!!

pi_889804
De vlietlanden is idd een mooi recreatiegebied ja, en dat moet ook zo blijven, niks geen dure exclusieve shit, dan zoutne ze maar naar de Wassenaarse slag of zo.

Wat hierboven ff aangehaald werd, idd, niks mis met naturisten of naturistencampings, maar idd gaarne wel op een normale manier, dus idd niet als het 12 graden is op de geitenwollen sokken en met slippers, maar wel in de blote reet. Dan ben je er mijns inziens veels te veel mee bezig, tot op het sneue af dus.

vrijdag 6 juli 2001 @ 00:04:09 #22
2390 JungleMan
Found & lost her..
pi_1152875
quote:
Op woensdag 07 maart 2001 08:45 schreef dutchie het volgende:
(Ondanks dat ik regelmatig in mijn blote nixie te spotten ben, ben ik geen naturist.)
Maar wat ik me afvraag; zou het dan toch nog een taboe zijn?
Aangezien er erg weinig mensen reageren en ik kan me niet voorstellen dat er zo weinig naturisten zijn.
N.a.v. een topic kwam ik hier terecht en ga toch maar ff reageren.

Wat jij doet doet zo'n beetje de helft van 'naturisten-campings bezoekend Nederland' (zo heb ik het idee dus). Je hoeft jezelf nl. geen echte naturist te noemen als je gewoon 3 (of minder) weken lang op een camping of bungalowpark wil vertoeven in je nakie en zo af en toe in je beschutte achtertuintje naakt rondloopt.

Een echte naturist is, in mijn ogen, met alles om hem heen bezig qua naturisme: naakt zwemmen, naakt sporten, over het naturisme (en misschien dan ook naakt) babbelen onder een hapje en een drankje.
De naturist die de meeste Nederlanders zijn, zijn dat voor 3 weken per jaar: vrij zijn op een rustige (relatief goedkopere) camping en gewoon je vakantietje vieren waar je het hele jaar voor hebt gespaard.

Je snapt dat er dus een redelijk taboe opligt, maar ook weer niet. Want die 3-weken-naturist vind zichzelf geen naturist, maar meer een recreatie-naaktloper. Men komt er niet zo snel voor uit, want het is toch maar voor 3 weken.
En om nou dat kleine verschil te vermelden dat je naakt liep tijdens je vakantie of alleen zegt 'ik zat 3 weken op een camping in de Provence', geen verschil toch

PS: als je een stapel vakantiefoto's van een vriend/collega te zien krijgt en er zijn geen 12 foto's of een veelvoud daarvan, vraag even wat er op die andere staan (waarschijnlijk zijn dus de bloot-pics weggelaten )

Ik vind die van Jungleman erg intens. De blik in die ogen. Echt een gefrustreert, in de jungle rondslingerende, puber op zoek naar seks in zijn meest primale vorm.
  vrijdag 6 juli 2001 @ 00:09:34 #23
2390 JungleMan
Found & lost her..
pi_1152901
quote:
Op vrijdag 30 maart 2001 21:27 schreef sataN het volgende:

Ik was overigens ook puber toen ik naar dat strand ging;) Maar van preutsheid heeft geloof ik nooit iemand mij kunnen beschuldigen. Bij mij thuis werd ook nooit echt moeilijk gedaan over bloot, misschien dat dat scheelt. Ik vind het niet zo veel verschil, met of zonder stukje stof rond m'n kont...

De meeste campings zullen hoge heggen er om heen hebben, je hebt er een paar die liggen langs een openbare weg; altijd leuk om naturisten te spotten

De meeste campings zijn commercieel, of door families opgezet en voor de naakt-recreatie gaan. Wat Coos dus ook aangaf, maar dit als 'naturisme' bestempelde.

Bij de VVV/ANWB ligt ieder jaar een nieuwe versie van zo'n campinggids, blader er eens door en je zult zien dat er grote verschillen in zitten. Veel commercie (tot aan het dagelijks bezig houden van je kinderen) of juist een simpele boerderij met wat plaatsen

* JungleMan heeft jaren naakt gerecreëerd en vond het geen probleem. Ik zou het zo weer doen

Ik vind die van Jungleman erg intens. De blik in die ogen. Echt een gefrustreert, in de jungle rondslingerende, puber op zoek naar seks in zijn meest primale vorm.
  vrijdag 6 juli 2001 @ 00:20:37 #24
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_1152948
*idee heeft*
Fok!meeting op naturistencamping!!

* texelonia meldt zich af...

Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 6 juli 2001 @ 01:32:22 #25
12056 Hummerr
MODS...HAHAHAHAHAHA
pi_1153337
quote:
Op woensdag 07 maart 2001 03:00 schreef Coos het volgende:
Aan het aantal posts te zien hier zijn er weinig Naturisten op FOK!,

Of durven jullie er niet voor uit te komen?

Ook in dat geval kun je hier je verhaal kwijt.

Kom op "helden".

Nou nou!
Je hoeft mensen die er geen behoefte aan hebben toch niet meteen in een keurslijf te drukken?
Je gaat er al bij voorbaat vanuit dat er negatief gereageerd wordt.
Mij krijg je i.i.g niet naar zo,n camping omdat ik me er simpelweg ongemakkelijk bij voel als iedereen mijn edele delen kan zien .
Ik heb het anderzijds ook niet zo op de vakantieidealen van burgerlijke rijtjeshuisbewoners die met 20.000 andere leasebakrijders naar de costabrava trekken.Ik ben zelf eigenlijk Meer iemand voor een lekkere vakantie in griekenland of Italie Lekker in een wat minder toeristisch gebied een beetje cultuur opsnuiven en daarna bij het"niet (massaal)bevolkte zwembad gaan liggen met een biertje en een krantje.

Ieder zijn eigen idee van vakantie vieren
Sterkte met de campagne en je vakantie en vergeet vooral de

voor mij niet dus

[Dit bericht is gewijzigd door Hummerr op 06-07-2001 01:47]

GEBAND WEGENS EEN POLIITIEK INCORRECTE MENING DOOR SCHIJNHEILIGE CREWLEDEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')