Ik ga al jaren naar een Neo-naturistencamping 30 km voorbij Salou.
Neo-naturisme, wat is dat? Gewoon lekker in je blote kont op het strand en verder geen fundamentalistisch "Zon en Leven" gezeur en dansen rond de 'meiboom' of ballotage commissies vooraf. Iedereen is welkom. Families, Homoparen, Lesbo's, Gepierste lui, invaliden en alles gedijt.
Kilometers strand. En zelfs in het weekend als de plaatselijke bevolking vrij heeft is het er nog rustig.
Soms huur ik een mobilhome, soms ga ik met eigen tent. Is wel heel erg gezellig die camping en niet duur. We blijven tenslotte Nederlander.
Hieronder twee plaatjes uit de brochure. En ik verzeker iedereen dat het NOOIT veel drukker is. Een paradijsje dus.
voor evt. meer info elnoco@planet.nl
[Dit bericht is gewijzigd door Coos op 23-02-2001 01:13]
quote:Speak for yourself please.
Op 23 februari 2001 01:07 schreef Coos het volgende:
Iedereen vindt het zuipen en zo wel leuk
Iedereen z'n pleziertje hoor, maar dit niet voor mij
quote:En met jou de hele club
Op 23 februari 2001 01:21 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik moet er niets van hebben en was dan ook blij dat ik 18 werd en ik zelf niet lid ben geworden
Ik heb schijt aan de hele wereld!
Mijn hele gezin heeft schijt aan de wereld.
Kan je het je voorstellen, een vrouw met een borst op een naturistencampimg?
Hier kan dat!!!
Maar gelukkig, met uitgesproken meningen zoals die van jullie, blijft het strand op deze manier lekker rustig.
meer info: elnoco@planet.nl
Tegenwoordig kies ik zelf me vakanties uit en ik ga niet naar een naturistencamping. Althans, nog niet geweest. Ik ben niet zo snel iemand die 3 weken op 1 camping zit, ben meer iemand die dan wat rondtrekt en voor wie een camping dan niks meer is dan een plek om supersnel een mini tent neer te kwakken, in te pitten, en de volgende morgen weer weg te wezen.
Ik zal tzt heus wel weer op een nudistencamping komen, altijd relaxte sfeer en rust, en met name dat laatste is zo lekker, begrijp Coos dus goed dat het hem zo bevalt.
En wat betreft dat bloot lopen en zwemmen etc: vind dat heerlijk, gewoon geen gezeik, lekker naakt zwemmen, lekker doen waar je zelf zin in hebt en schijt aan de rest. Interesseert me echt niks dat anderen me in me blote reet zien lopen. Als ik naar het strand ga, ga ik soms ook naar het naaktstrand, is het ook veel rustiger als op die overvolle stukken strand. Bovendien heb je niet zo'n enorm witte reet terwijl de rest van je lijf bruin is.
quote:Ok, tweede poging, aangezien mijn eerste poging kennelijk te moeilijk was voor de server
Op 23 februari 2001 05:08 schreef Coos het volgende:
Met die uitgesproken meningen valt het toch wel mee Coos? Of is niet allemaal juichend je mening delen tegenwoordig ook al een uitgesproken mening?
Ik heb niets tegen naturisme, maar er ook niets mee. Jij wordt gelukkig van een vakantie in je nakie, ik van trekken met de rugzak door mooie, woeste, ruige gebieden met zo min mogelijk anderen om me heen.
Ieder zijn plezier, zou ik zo denken.
[Dit bericht is gewijzigd door Nimue op 27-02-2001 16:54]
Of durven jullie er niet voor uit te komen?
Ook in dat geval kun je hier je verhaal kwijt.
Kom op "helden".
[Dit bericht is gewijzigd door Coos op 28-03-2001 02:18]
Voor als je een paar weken rust wil.
en
Hospitalet del Infante
ca. 30 km voorbij Salou.
quote:Dat vervaagd toch naar verloop van tijd.
Op 28 maart 2001 15:03 schreef sataN het volgende:Al die mensen die zo vreselijk bewust naakt lopen te zijn...
quote:Ik denk dat dat persoonlijk is, bij mij is dat nooit vervaagd
Op 29 maart 2001 01:19 schreef Coos het volgende:
Dat vervaagd toch naar verloop van tijd.
Ik was overigens ook puber toen ik naar dat strand ging Maar van preutsheid heeft geloof ik nooit iemand mij kunnen beschuldigen. Bij mij thuis werd ook nooit echt moeilijk gedaan over bloot, misschien dat dat scheelt. Ik vind het niet zo veel verschil, met of zonder stukje stof rond m'n kont...
quote:Oke dan zijn we het eens. Ik begrijp ook die lui niet die bij twaalf graden op sandalen met geitenwollensokken en een trui, maar uiteraard in hun blote piemel, zonodig de (orthodoxe) naturist moeten uithangen.
Op 30 maart 2001 21:27 schreef sataN het volgende:
Ik heb het ook niet over naturisme in het algemeen, maar over die hele erge campings die er ook tussen zitten. Met hoge heggen eromheen en mensen die dan echt alles naakt doen, omdat ze naturist zijn. Ook mountainbiken bijvoorbeeld, je snapt het effect; dat kan niet voor de lol zijn.
Of wat dacht je van "Naturistische Klaverjasvereniging".
quote:hahaha!
Op 31 maart 2001 02:25 schreef Coos het volgende:
Of wat dacht je van "Naturistische Klaverjasvereniging".
Hieronder de Vlietlanden tussen Den Haag en Leiden.
Helaas wordt gebied bedreigd door de mogelijke bouw van een Hotel en een aantal Bungalows voor schatrijke gasten. Die dan vanuit hun tuintje van 1.3 miljoen een balletje kunnen slaan op het hier eveneens aan te leggen golfparcours.
Wegwezen met die lui!!
Wat hierboven ff aangehaald werd, idd, niks mis met naturisten of naturistencampings, maar idd gaarne wel op een normale manier, dus idd niet als het 12 graden is op de geitenwollen sokken en met slippers, maar wel in de blote reet. Dan ben je er mijns inziens veels te veel mee bezig, tot op het sneue af dus.
quote:N.a.v. een topic kwam ik hier terecht en ga toch maar ff reageren.
Op woensdag 07 maart 2001 08:45 schreef dutchie het volgende:
(Ondanks dat ik regelmatig in mijn blote nixie te spotten ben, ben ik geen naturist.)
Maar wat ik me afvraag; zou het dan toch nog een taboe zijn?
Aangezien er erg weinig mensen reageren en ik kan me niet voorstellen dat er zo weinig naturisten zijn.
Wat jij doet doet zo'n beetje de helft van 'naturisten-campings bezoekend Nederland' (zo heb ik het idee dus). Je hoeft jezelf nl. geen echte naturist te noemen als je gewoon 3 (of minder) weken lang op een camping of bungalowpark wil vertoeven in je nakie en zo af en toe in je beschutte achtertuintje naakt rondloopt.
Een echte naturist is, in mijn ogen, met alles om hem heen bezig qua naturisme: naakt zwemmen, naakt sporten, over het naturisme (en misschien dan ook naakt) babbelen onder een hapje en een drankje.
De naturist die de meeste Nederlanders zijn, zijn dat voor 3 weken per jaar: vrij zijn op een rustige (relatief goedkopere) camping en gewoon je vakantietje vieren waar je het hele jaar voor hebt gespaard.
Je snapt dat er dus een redelijk taboe opligt, maar ook weer niet. Want die 3-weken-naturist vind zichzelf geen naturist, maar meer een recreatie-naaktloper. Men komt er niet zo snel voor uit, want het is toch maar voor 3 weken.
En om nou dat kleine verschil te vermelden dat je naakt liep tijdens je vakantie of alleen zegt 'ik zat 3 weken op een camping in de Provence', geen verschil toch
PS: als je een stapel vakantiefoto's van een vriend/collega te zien krijgt en er zijn geen 12 foto's of een veelvoud daarvan, vraag even wat er op die andere staan (waarschijnlijk zijn dus de bloot-pics weggelaten
)
quote:De meeste campings zullen hoge heggen er om heen hebben, je hebt er een paar die liggen langs een openbare weg; altijd leuk om naturisten te spotten
Op vrijdag 30 maart 2001 21:27 schreef sataN het volgende:
Ik heb het ook niet over naturisme in het algemeen, maar over die hele erge campings die er ook tussen zitten. Met hoge heggen eromheen en mensen die dan echt alles naakt doen, omdat ze naturist zijn. Ook mountainbiken bijvoorbeeld, je snapt het effect; dat kan niet voor de lol zijn.Ik was overigens ook puber toen ik naar dat strand ging;) Maar van preutsheid heeft geloof ik nooit iemand mij kunnen beschuldigen. Bij mij thuis werd ook nooit echt moeilijk gedaan over bloot, misschien dat dat scheelt. Ik vind het niet zo veel verschil, met of zonder stukje stof rond m'n kont...
De meeste campings zijn commercieel, of door families opgezet en voor de naakt-recreatie gaan. Wat Coos dus ook aangaf, maar dit als 'naturisme' bestempelde.
Bij de VVV/ANWB ligt ieder jaar een nieuwe versie van zo'n campinggids, blader er eens door en je zult zien dat er grote verschillen in zitten. Veel commercie (tot aan het dagelijks bezig houden van je kinderen) of juist een simpele boerderij met wat plaatsen
* JungleMan heeft jaren naakt gerecreëerd en vond het geen probleem. Ik zou het zo weer doen
* texelonia meldt zich af...
quote:Nou nou!
Op woensdag 07 maart 2001 03:00 schreef Coos het volgende:
Aan het aantal posts te zien hier zijn er weinig Naturisten op FOK!,Of durven jullie er niet voor uit te komen?
Ook in dat geval kun je hier je verhaal kwijt.
Kom op "helden".
Ieder zijn eigen idee van vakantie vieren
Sterkte met de campagne en je vakantie en vergeet vooral de
voor mij niet dus
[Dit bericht is gewijzigd door Hummerr op 06-07-2001 01:47]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |