Lijkt mij dat een trance/dance nummer eerder een "track" of "nummer" genoemt dient te worden, maar nee, dan hebben ze het over een "liedje"... bijv.: "Vinden jullie dat nieuwe liedje van Tiesto ook zo gaaf"..
quote:Hhhmm.. ik ben natuurlijk weer eens een verschrikkelijke zeur, maar ik vind het gewoon zeer ergelijk soms, het moest eens gezegd worden
lied (het ~, ~eren)
1 zangstuk met strofen en vaak een refrein
[Dit bericht is gewijzigd door Caparzo op 23-06-2003 16:31]
quote:
Hhhmm.. ik ben natuurlijk weer eens een verschrikkelijke zeur...
Poesje Mauw, dàt is een liedje.
quote:Een moppie!
Op maandag 23 juni 2003 16:10 schreef Zander het volgende:
In het geval van Tiesto en consorten heb ik het liever over 'deuntjes' of 'riedeltjes'.
quote:
Op maandag 23 juni 2003 16:10 schreef Zander het volgende:
In het geval van Tiesto en consorten heb ik het liever over 'deuntjes' of 'riedeltjes'.
beetje weinig discussiewaarde alleen, maar dat mag de pret niet drukken dat dus meer mensen dit denken
quote:open doel dit
Hhhmm.. ik ben natuurlijk weer eens een verschrikkelijke zeur
maar ff ontopic: k heb t altijd over nummers..
quote:Nee zeker niet, ik vraag me dit ook wel eens af, ook bij rock en metal... "Liedje" klinkt zo enorm kinderachtig... We moesten ook een keer bij een optreden van Within Temptation enorm lachen toen Sharon begon met "En het volgende liedje dat we gaan spelen is..."
Op maandag 23 juni 2003 16:23 schreef Caparzo het volgende:
Hehe, was ik dus toch niet de enige met deze gedachte..
quote:Tsja, daar kan ik me dan nog wel íets bij voorstellen, daar word immers nog in gezongen... maar er zijn genoeg tracks waarbij niet eens gezongen wordt, die toch als "liedje" besproken worden...
Op maandag 23 juni 2003 16:27 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Nee zeker niet, ik vraag me dit ook wel eens af, ook bij rock en metal... "Liedje" klinkt zo enorm kinderachtig... We moesten ook een keer bij een optreden van Within Temptation enorm lachen toen Sharon begon met "En het volgende liedje dat we gaan spelen is..."
quote:Doen mensen dat?
Op maandag 23 juni 2003 16:00 schreef Caparzo het volgende:
Daar kan ik me nou echt groen en geel aan ergeren he, als er in discussies of op forums gepraat word over "liedjes" terwijl het gaat over een trance/dance nummer.
quote:
Op maandag 23 juni 2003 16:29 schreef keeper het volgende:
...een hiphopliedje....
quote:
Op maandag 23 juni 2003 16:33 schreef D.Rose het volgende:
Als iemand dat zegt vraag dan ff of ze t voor kunnen zingen.
quote:Bedoel je nu dat hiphop kut is of wat???
En een hiphopliedje is een cut.
Maar ik vind "liedje" gewoon zo'n stomme Nederlandse benaming, of het nou voor dance is of voor rock, het klinkt gewoon zo kleuterachtig...
quote:.
En een hiphopliedje is een cut.
een joint mag ook he
quote:Alsof een klassiek nummertje superieur zou zijn aan een ander nummertje ofzo.
Op maandag 23 juni 2003 16:54 schreef Seborik het volgende:
Ja! Weet je waar ik me groen en geel aan erger! Nou, dat mensen klassieke muziek ook liedjes en nummertjes noemen! De stoom komt uit m'n oren.
quote:Jah, het is het werk van god, behalve bij Strauss, dat is het werk van de duivel.
Op maandag 23 juni 2003 17:01 schreef Tijn het volgende:[..]
Alsof een klassiek nummertje superieur zou zijn aan een ander nummertje ofzo.
Maar met superieuriteit heeft het weinig te maken, het is gewoon de benaming.
quote:num·mer (het ~, ~s)
Op maandag 23 juni 2003 17:14 schreef Seborik het volgende:[..]
het is gewoon de benaming.
1 getal dat de plaats in een reeks aanduidt => numero
2 exemplaar in een reeks tijdschriften => rangnummer
3 liedje, muziekstuk, onderdeel van een programma
Niks mis mee toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |