Mischien moet ze eens met mensen gaan praten die eerder in haar situatie zaten en het kind toch hebben gekregen; wellicht dat ze zich dan bedenkt omdat ze zal inzien dat het krijgen van een kind je leven radicaal en voorgoed veranderd.
Het is niet zomaar iets en derhalve iets om zeer goed over na te denken; zeker als de overige omstandigheden niet bepaald ideaal zijn en de vader er eigenlijk nog niet aan toe is.
zoek een baan, ga 's avonds studeren om een betere baan te vinden, zoek een woning enz, enz,
quote:100% veiligheid bestaat niet.
Op maandag 23 juni 2003 13:43 schreef Noayla_ het volgende:
Ik heb altijd een klein beetje moeite met de term "ongewenst zwanger" eerlijk gezegd.
<KNIP>
-edit-
Op "niet neuken" na dan, inderdaad
[Dit bericht is gewijzigd door Amazon op 23-06-2003 13:47]
Maar das mijn mening.
Punt is dat jullie een keuze hebben en deze zorgvuldig samen moeten overwegen. Als je vriendin dan toch perse wil doorzetten ookal gaat het gewoon niet, dan zal ze maar alleen moeten roeien.
quote:niet neuken?
Op maandag 23 juni 2003 13:46 schreef Amazon het volgende:[..]
100% veiligheid bestaat niet.
Sterkte!
quote:Als je de mazzel hebt en zij daar net zo over denkt...
Op maandag 23 juni 2003 13:39 schreef dJ-Zcore het volgende:
Een vriend van me zit in precies dezelfde situatie. Hij is 21 en zijn vriendin is nu 4 maanden zwanger ofzo en het was niet gepland, maar hij neemt z'n verantwoordelijkheid en gaat gewoon samen met z'n vriendin voor z'n kind zorgen.
kan ook zijn dat ze het kind wel houden wil, maar jou niet!
Absoluut niet lullig bedoeld, en ik vind het wel zo goed als je niet voor die verantwoordelijkheid weg loopt, maar spreek wel eerst duidelijk door wat je allebij van je toekomst verwacht. Anders kan je misschien wel tot de ontdekking komen dat je als jongen zelf buiten spel staat in ene.
Mijn voorkeur zou altijd zijn om er voor te gaan, en proberen het beste er van te maken, maar laat dat niet je enige optie zijn, want dan zou je nog eens van een koude kermis thuis kunnen komen. Uiteindelijk is het kind daar ook niet mee geholpen.
(en lui, doe de jongen een lol, en begin niet achteraf nog eens te zeveren over "had nu maar een condoom gebruikt", die dingen kunnen ook nog knappen, en ook een morning after is dan nog geen garantie. Dus als dat jouw toegevoegde waarde is van je post, laat hem dan maar zitten.)
quote:Dat kun je inderdaad niet eisen, maar jij wordt wel ongewenst vader. Stel dat je de relatie verbreekt (niet dat je dat moet doen); dan moet je dat kind toch financiëel ondersteunen. Toch?
Op maandag 23 juni 2003 13:37 schreef swift33 het volgende:
[..] Het probleem is dat zij waarschijnlijk onbedoeld zwanger is geraakt en het kind zeker niet wil weg halen (en wie ben ik om dit te eisen, het is haar lichaam) [..]
Ik geloof toch echt dat je het allebei eens moet zijn over de komst een kind, er komt toch wel errug veel bij kijken. Als ze het uit principe niet weg wil laten halen, zou je ook over adoptie kunnen denken.
quote:Beetje foute opmerking niet?
Op maandag 23 juni 2003 13:47 schreef Potter het volgende:
Ren weg nu het nog kan.
Niemand die jou daar op afrekend.
Ontopic:
Praat met elkaar.
Kan me voorstellen dat het nogal een shock voor je is.
Jullie relatie is stabiel en je houd van haar?
Jullie hebben negen maanden de tijd.
Denk na over de toekomst, maak een financiele planning, zoek steun en raad bij ouders of kennissen met kinderen.
Bedenk of je voldoende woonruimte hebt op het moment.. en ga anders snel op zoek naar wat anders.
In wezen is voor ieder stel wat kinderen krijgt de vraag : hoe zal het gaan, heb ik alles goed voor mekaar etc etc.
Ook al is het gepland.
Luister naar je gevoel.. wil je echt geen kind nu.. laat haar dan niet in de steek.
quote:Idd! Zij wordt niet alleen ongewenst moeder, maar jij ook ongewenst vader! Dat heeft wel ff meer gevolgen dan alleen samen wonen / trouwen ofzo. Je hele leven gaat op zijn kop!
dan moet je dat kind toch financiëel ondersteunen. Toch?
Jullie hebben pas een relatie van 4 maanden! Ik zou echt eens goed bij jezelf te raden gaan, want met een koter erbij is je "jeugd" gewoon over.
Ik vind dat je deze beslissing met zijn tweeen moet nemen, als jij twijfelt en je vriendin wil het kind houden is daarmee de kous voor jou verre van af!
quote:Dan is die meid gewoon aso! Ik vind het echt belachelijk als je zo'n beslissing niet samen neemt! Echt no respect!
Luister naar je gevoel.. wil je echt geen kind nu.. laat haar dan niet in de steek.
[Dit bericht is gewijzigd door OrganicIron op 23-06-2003 13:57]
Ook is het zo dat als het kindje zou komen dat zij het ook zeker met mij wil opvoeden en dat we dan eventueel zouden trouwen
quote:Nix MOET... KAN is het woord hier. Net zo goed als dat je een keuze KAN maken over abortus. Zoals hij zelf al aangeeft is ze dat niet van plan. En dat komt veel vaker voor. Als dat een vast gegeven is, kan hij zijn gedachten er over laten gaan, bepalen wat hij wil. dat kan er op neer komen dat ie - met haar goedkeuren - een leven met zijn vriendin opbouwt, het kan net zo goed zijn dat ze daar niets in ziet en heb je nog de mogelijkheden om een "vader op afstand" te zijn, of.... heel cru... "de grote onbekende" te worden. Maar hoe dan ook, zolang een van 2 iets expliciet niet wil, kan de ander er naar fluiten. Als zij geen abortus wil dan is dat een gegeven, als hij geen vader wil zijn, is dat ook een gegeven. Dat is overigens vrij slecht uit te vechten (of je krijgt gigantische rechtzaken, en of het kind daar nou beter van wordt.... ??)
Op maandag 23 juni 2003 13:49 schreef Philosocles het volgende:[..]
Dat kun je inderdaad niet eisen, maar jij wordt wel ongewenst vader. Stel dat je de relatie verbreekt (niet dat je dat moet doen); dan moet je dat kind toch financiëel ondersteunen. Toch?
Ik geloof toch echt dat je het allebei eens moet zijn over de komst een kind, er komt toch wel errug veel bij kijken. Als ze het uit principe niet weg wil laten halen, zou je ook over adoptie kunnen denken.
quote:Voor jou loopt dat dan vooralsnog goed af. Nu zul je misschien zeggen "het huis is te klein voor een kindje erbij"... maar wat is *te klein*. Een weg is altijd te vinden hoor, misschien dat het absoluut geen makkelijke omgeving is, maar als ik zie dat in een huis wat ik zelf voor 2 mensen "net aan" vind, er boven mij een gezin met 6 kinderen woont (in dit geval een gewoon nederlands gezin, voor er weer iemand meteen foute opmerkingen wil gaan plaatsen over buitenlandse gezinnnen ofsow).... dan kan er kennelijk toch een heleboel. Het vraagt alleen wat offers in je eigen bewegingsruimte. iig willen jullie dan wel gewoon allebij verder, dat maakt het allemaal al een heel stuk makkelijker praten.
Op maandag 23 juni 2003 13:55 schreef swift33 het volgende:
Mijn financiële en woon situatie is ook weer niet hopeloos, ik heb een redelijke baan en nu 1jaar een kleine koop woning (is alleen te klein voor een kindje).
Het probleem met het verkopen van de woning is alleen dat als je het binnen een paar jaar verkoopt dat dat je een heleboel geld kost.Ook is het zo dat als het kindje zou komen dat zij het ook zeker met mij wil opvoeden en dat we dan eventueel zouden trouwen
[Dit bericht is gewijzigd door Vuurvos op 23-06-2003 14:00]
quote:Zou je denken?
Op maandag 23 juni 2003 13:54 schreef Brennie het volgende:[..]
Beetje foute opmerking niet?
Hoe is jullie woonsituatie op dit moment precies? Ik neem aan dat jullie nog niet samenwonen. Werk jij, werkt zij? Is zij van plan om thuis te blijven bij de baby of wil ze opvang zoeken en blijven werken? Weet ze al of haar ouders haar gaan steunen (financieel en praktisch)? Van wie kan ze nog meer steun verwachten? Heeft ze misschien op de een of andere manier kans op een grotere woning? Enzovoort.
Zet alle praktische vragen eens op een rijtje. Daarmee zet je haar heus niet onder druk om het weg te laten halen of wat dan ook, maar je dwingt haar wel om goed na te denken over hoe ze dingen straks gaat aanpakken, om zich in elk geval vast een beeld te vormen van hoe de zaken ervoor staan. Je kunt natuurlijk ook gewoon eerlijk zijn over jouw eigen onzekerheid over het geheel, praten over wat ze van jou verwacht en vertellen wat jij ervan verwacht.
Schrijf anders van tevoren alle punten op waar je het per se over wil hebben, alle vragen die je haar per se wil stellen. De kans dat zo'n gesprek emotioneel wordt en bepaalde dingen niet aan bod komen, is misschien wel groot.
Veel succes ermee.
quote:Het is niet zo makkelijk.
Op maandag 23 juni 2003 13:55 schreef OrganicIron het volgende:[..]
Idd! Zij wordt niet alleen ongewenst moeder, maar jij ook ongewenst vader! Dat heeft wel ff meer gevolgen dan alleen samen wonen / trouwen ofzo. Je hele leven gaat op zijn kop!
Jullie hebben pas een relatie van 4 maanden! Ik zou echt eens goed bij jezelf te raden gaan, want met een koter erbij is je "jeugd" gewoon over.
Ik vind dat je deze beslissing met zijn tweeen moet nemen, als jij twijfelt en je vriendin wil het kind houden is daarmee de kous voor jou verre van af!
[..]Dan is die meid gewoon aso! Ik vind het echt belachelijk als je zo'n beslissing niet samen neemt! Echt no respect!
Omdat jij "er aan toe bent" dwing je iemand om vader te worden, ik vind het een vorm van chantage!
Zeker als woon/werk situtatie nog niet (helemaal) in orde is, maak je het jezelf behoorlijk lastig.
Hoe sta jij er zelf tegenover?
quote:Jammer dan. Als vader ben je altijd finacnieel verantwoordelijk voor je kind. Je zit er dus aan vast.
Op maandag 23 juni 2003 13:47 schreef Blacklander het volgende:
. Als je vriendin dan toch perse wil doorzetten ookal gaat het gewoon niet, dan zal ze maar alleen moeten roeien.
Praat er maar eens goed over. als zij geen abortus wil, ga dan eens denken hoe jullie dit samen gaan aanpakken. Jullie hebben nog een maand of vijf om daar uit te komen.
quote:nee, zolang hij het kind niet officieel erkent heeft als zijn kind heeft het voor hem geen financiele gevolgen, buiten dat het wel zo netjes zou zijn om zich iig financieel betrokken te voelen.
Op maandag 23 juni 2003 13:49 schreef Philosocles het volgende:[..]
Dat kun je inderdaad niet eisen, maar jij wordt wel ongewenst vader. Stel dat je de relatie verbreekt (niet dat je dat moet doen); dan moet je dat kind toch financiëel ondersteunen. Toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |