abonnement Unibet Coolblue
pi_11298142
Hallo,

Ik vroeg me af of er klassieke stukken zijn die je kunt vergelijken met het bovenstaande.
Het klinkt zo gigantisch droevig, dat heb ik nog in geen enkel ander nummer gehoord. Of het nou klassiek of een andere stijl was.
Maar ik zoek dus uitsluitend klassieke stukken nu. Hoewel ik niet verwacht dat er iets is dat hier ook maar in de buurt komt.

It's not true that life is one damn thing after another; it's one damn thing over and over.
pi_11298279
Is dit nummer een cover van Albinoni?
pi_11298369
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:19 schreef _BR_ het volgende:
Is dit nummer een cover van Albinoni?
Zover ik weet is het afkomstig van Samuel Barber.
Ik heb hier wel iets van Albinoni dat er op lijkt en dezelfde titel draagt.
It's not true that life is one damn thing after another; it's one damn thing over and over.
  zondag 22 juni 2003 @ 20:26:41 #4
42943 dMaestr0
Craptastical
pi_11298481
wordt in heel veel films gebruikt, maar waardoor ik dit liedje ECHT pas hoorde was in het spel "Homeworld" ... briljant spel, briljant lied, hele mooie atmosfeer. Ik denk echt dat de versie van het lied dat ze daar gebruiken een van de beste is. Vergelijkbaar klassiek? hmmmmm, weet niet uit m'n hoofd.
Where would man be today if it wasn't for women? In the Garden of Eden eating water melon and taking it easy. - C Kennedy
pi_11298564
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:22 schreef RunawayTrain het volgende:

Zover ik weet is het afkomstig van Samuel Barber.


Klopt.
quote:
Ik heb hier wel iets van Albinoni dat er op lijkt en dezelfde titel draagt.
Albinoni - Adagio In G Minor ?

Probeer eens Symphony 3 (Symphony of Sorrowful Songs) van Gorecki. Vrijwel alleen strijkers, en bijzonder droevig.

pi_11298570
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:26 schreef dMaestr0 het volgende:
wordt in heel veel films gebruikt, maar waardoor ik dit liedje ECHT pas hoorde was in het spel "Homeworld" ... briljant spel, briljant lied, hele mooie atmosfeer. Ik denk echt dat de versie van het lied dat ze daar gebruiken een van de beste is. Vergelijkbaar klassiek? hmmmmm, weet niet uit m'n hoofd.
Ik ken het persoonlijk van de film Platoon, waar het erg goed tot z'n recht komt. Maar of er ooit stukken zijn gemaakt die dezelfde wanhoop en droevigheid uitstralen weet ik niet...
It's not true that life is one damn thing after another; it's one damn thing over and over.
pi_11298635
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:29 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Klopt.
[..]

Albinoni - Adagio In G Minor ?

Probeer eens Symphony 3 (Symphony of Sorrowful Songs) van Gorecki. Vrijwel alleen strijkers, en bijzonder droevig.


Adagio for Strings in G Minor heet ie hier, maar die download ik zo net met kazaa, dus dan ken je het wel.
Ik zal eens zien of ik Symphony 3 van Gorecki kan vinden. Bedankt voor de tip.
It's not true that life is one damn thing after another; it's one damn thing over and over.
  Moderator zondag 22 juni 2003 @ 20:35:14 #8
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_11298704
Ravel - Pavane pour une infante defunte

zelfde nummer, engelse titel:

Pavane for a dead princess

[leuk weetje; allebei deze nummers (adagio for strings en deze) zijn geremixt door William Orbit en Ferry Corsten ]

en

Beethoven - Moonlight Sonata

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_11299097
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:32 schreef RunawayTrain het volgende:

Ik zal eens zien of ik Symphony 3 van Gorecki kan vinden. Bedankt voor de tip.


Officieel: Henryk Górecki.
'k Heb 't net even geripped van CD. Eerste deel is 39mb (27 minuten). .
  maandag 23 juni 2003 @ 19:07:59 #10
46960 StefanP
polemicist
pi_11322574
Hier nog wat depri klassiek in dezelfde trant.

Bach - Air for the G String
Dvorak - Largo (uit symphony nr 9)
Liszt - Les Preludes
Pachelbel - Canon in D Major
Smetana - the Moldau (uit My Country)

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 23 juni 2003 @ 19:44:27 #11
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_11323706
quote:
Op maandag 23 juni 2003 19:07 schreef StefanP het volgende:
Hier nog wat depri klassiek in dezelfde trant.

Bach - Air for the G String
Dvorak - Largo (uit symphony nr 9)
Liszt - Les Preludes
Pachelbel - Canon in D Major
Smetana - the Moldau (uit My Country)


En voorts:
Max Bruch - Kol Nidrei
Bloch - Nigun
Balys Dvarionas - Elegie
Peteris Vaskis - Music Dolorosa
Astor Piazzolla - Soledad
Astor Piazzolla - Oblivion

[edit]
alleen klassiek dus...
[/edit]

Overigens is Adagio for Strings inderdaad een geweldig nummer. Ga nou alleen NIET luisteren naar William Orbit, maar download koop een échte uitvoering. En als je Piazzolla gaat zoeken, neem dan niet Karel Kraayenhof maar Gidon Kremer.

[edit2]
Topicstarter: Raise Your Skinny Fists To Heaven Like Antennas van Godspeed You Black Emperor is ook niet het toonbeeld van vrolijkheid...
[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door NT-T.BartMan op 23-06-2003 19:56]

  maandag 23 juni 2003 @ 19:45:00 #12
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11323725
Dat Canon van Pachelbel is alles behalve depri.
pi_11324323
quote:
Op maandag 23 juni 2003 19:45 schreef Seborik het volgende:
Dat Canon van Pachelbel is alles behalve depri.
Dat vind ik een van de mooiste klassieke stukken die ik ken. Je kunt er op een leuke manier op improviseren.

Edit: er is nog een andere canon die ik mooier vind, maar met een beetje fantasie kun je van deze ook wat moois maken

[Dit bericht is gewijzigd door Summertime op 23-06-2003 20:44]

It's in the air tonight
  maandag 23 juni 2003 @ 20:14:47 #14
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_11324537
Het Adagio uit Mahler's 5e symfonie. Ook zo'n drama. Verschrikkelijk mooi maar moeilijk om het droog bij te houden.
Ook wel bekend als de muziek van de film "Dood in Venetië" en wordt wel vaker in films gebruikt.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
pi_11362363
quote:
Op maandag 23 juni 2003 20:14 schreef Dante_A het volgende:
Het Adagio uit Mahler's 5e symfonie. Ook zo'n drama. Verschrikkelijk mooi maar moeilijk om het droog bij te houden.
Ook wel bekend als de muziek van de film "Dood in Venetië" en wordt wel vaker in films gebruikt.
Als we toch met Mahler bezig zijn: Het Ruhevoll uit z'n 4de symfonie is ook behoorlijk droevig.
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')