Ik wil graag weten of jullie hier ook zo over denken, of zet gewoon je mening over de motorscooter in het algemeen.
Eerst even mijn verhaal :
Na 10 jaar motorrijden en inmiddels acht (hyper) sportieve motoren is mijn negende motorfiets een motorscooter.(waaat !!)
Ik was altijd sterk tegen deze brommers met kuip, oerleleijk, saai en volstrekt nutteloos dacht ik altijd.
Een rijtest in een motorblad een aantal jaren geleden deed ik af als overbodige aandacht.. daar koop ik dat blad niet voor.. (en de rijtest was ook nog eens erg positief .. had het blad al 3 keer helemaal gelezen en dan toch maar dat artikel erbij..)
Nooit zou ik zo'n ding kopen, die veredelde badkuip .. wc houding op snelweg
Begreep dus ook nooit iemand die er 1 had .. totdat..
Ik 2 maanden geleden tegen een reorganisatie opliep en gedwongen de werkeloosheid in moest .. leaseauto met tankpas inleveren dus !
Ineens zag ik hoe duur een auto eigenlijk is (klinkt vast hypocriet)
.. wegenbelasting, verzekering, onderhoud en dan nog benzine ..
Ik had al snel uitgerekend dat alleen naar de sportschool gaan al extra lasten zouden meebrengen van ¤ 43,00 per maand.
Meerdere G-3 auto's bekeken occasion maar niets kon mij echt overtuigen..
Vandaar maar deze motorscooter gekocht, wegenbelasting kost per jaar wat het voor een auto per kwartaal kost .. verzekering is minder dan de helft en "het" verbruikt slechts 1:25.
Je trekt er trouwens wel elke GTI mee uit bij het stoplicht en de bochten vallen ondanks het lompe uiterlijk erg mee.
Had zelfs ruzie bij een rontonde vandaag van een auto die mij niet zo snel verwachtte terwijl ik voorrang had. (ik reed op de voorrangs rotonde - auto kwam van rechts gewoon ineens de baan op .. moest dus uitwijken)
Ben benieuwd hoe de reactie's zijn op een dergelijke concept..
Zet er ook even je leeftijd en huidige motor~auto bij s.v.p.
Ben benieuwd !!
gekocht op zaterdag 21 Juni
voor het dikke scheurwerk heb ik trouwens nog wel dit benzine verbruikend monster staan
Ga het woonwerk verkeer naar planning 1 keer per week een beetje opleuken (1:8 arggh)
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 22-06-2003 00:29]
quote:Zou wel ff een ander password nemen a'k jou was
Op zondag 22 juni 2003 00:09 schreef Patrick281 het volgende:
(sorry hoofd topictitel klopt nog niet zag ik .. newbie..)
quote:Hoe moet dat dan?
Op zondag 22 juni 2003 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Zou wel ff een ander password nemen a'k jou was
edit : dit bovenstaande heb ik dus niet geschreven .. maar het password is wel veranderd
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 22-06-2003 00:36]
quote:Ik vraag mij gewoon af wat mensen denken als ik op dat ding zit.
Op zondag 22 juni 2003 00:25 schreef trzonne het volgende:
Whatever. Sinds wanneer bepalen de mensen om je heen wat jij moet rijden HAHAHA. Als dit ding voor jou ok is, gebruik je hem toch gewoon. En ik ben 24, heb een Honda Civic Sedan uit 1991.
quote:Klik in de bovenste balk, vlak onder de Banner, op "profiel". Daar kun je van alles aanpassen.
Op zondag 22 juni 2003 00:29 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Hoe moet dat dan?
En 'k vind 't wel maf dat mensen daar vaak in hun gewone kloffie op zitten...
Alsof je op een motorscooter niet gruwelijk op je bek kan gaan...
quote:
Op zondag 22 juni 2003 00:35 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Klik in de bovenste balk, vlak onder de Banner, op "profiel". Daar kun je van alles aanpassen.
Maar ff ontopic please
Het is goedkoper dan een auto, wendbaarder dan een auto, maar je wordt ook nat net als op een motor.
Ook is het erg aan te raden om ook beschermende kleding te dragen (ondanks dat veel mensen dit niet doen).
Ik begrijp niet helemaal wat je reden is om naast je Bimota nog zo'n scooter aan te schaffen (alleen voor het brandstof verbruik?).
Zelf vind ik een scooter nogal... ahem..."truttig" overkomen (niet zelf schakelen etc.).
Zelf rijd ik nu 5 jaar Honda CBR 600F2 (en over een paar weken komt er een Yamaha R1 ) maar ik zou er niet aan moeten denken om op zo'n scooter "ding" over te moeten stappen.
geen helm nodig, je zit redelijk droog...
quote:volgens mij rijd dat ook niet erg lekker, vangt nogal wat wind zoiets.
Op zondag 22 juni 2003 08:58 schreef Jordy-B het volgende:
Kan je trouwens niet beter zo'n overdekt geval van BMW kopen als vervanging van de auto?geen helm nodig, je zit redelijk droog...
tsjah zo'n scooter zou dus echt niks voor mij zijn. ze zullen vast wel lekker rijden maar ik vind ze dus absoluut niet mooi. ook word je denk ik te snel aangezien voor een bromscooter waardoor het overige verkeer zihc vergist in je snelheid. buddy ruimte is natuurlijk wel weer handig.
Ik heb gisteren gelijk 150 kilometer ermee gereden, werd ingehaald door een ehhm 2CV en dacht : dit is wel het tweewieler equivalent ofzo
quote:Die heb ik inderdaad bekeken, maar de luchtweerstand is aanzienlijk hoger zoals Super_Honda ook zegt, en het motorvermogen minder.
Op zondag 22 juni 2003 08:58 schreef Jordy-B het volgende:
Kan je trouwens niet beter zo'n overdekt geval van BMW kopen als vervanging van de auto?geen helm nodig, je zit redelijk droog...
quote:Ik wil het ook een beetje rustiger aan doen in het verkeer.
Op zondag 22 juni 2003 11:00 schreef super_honda het volgende:
hoe snel is zo'n ding nou? kwa optrekken en top?
en als je een echt zuinig woon-werk verkeer brommer zocht, had je beter een honda NX250 kunnen kopen, die hebben een verbuik van 1:35.
Die gegevens die jij vraagt vermelden ze trouwens nergens .. maar optrekken is aardig rap en op de 100 zit je zo.
Top is 125 maar niet meer prettig .. met duo heb ik gisteren constant 110 gereden en dat is
quote:
Yamaha
Yamaha maxi-scooters hebben het in zich om de manier waarop we leven te beīnvloeden. Hoe? Doordat ze het prestatieniveau van een motorfiets combineren met het comfort, de gebruiksvriendelijkheid en het gemak van een scooter.
Ik heb ook nooit begrepen waarom mensen met zo'n ding willen rondrijden. Dat geldt evenzo voor Lada's. Maar als het voor jou een goed alternatief is en als je er in gezien wil worden dan maakt het toch niet uit? Ik rij zelf ook in een namaak-sportauto en sommigen zouden er niet dood in gezien willen worden.
Rijden dus met die hap, alle automobilisten uitlachen met hun dure belasting en verzekering en verbruik en in de file lekker tussendoor. Geluk gewenst!
Pic'je met mijn gsm .. dus kwaliteit is
Last but not least : via mail van mijn ex gehoord : die vindt 'em wel stoer
Vooral mooie achtergrond hehe
Geen postzegel, maar praktisch.
Geef mij maar een echte motor
quote:Ik zwaai...
Viel me op dat veel motorrijders nog gewoon zwaaien.
Lijkt me heel passief rijden op zo'n ding.
[edit] Niet goed gelezen, 1:25 dus..
Mijn ER-5je haalt bij tijd en wijlen ook 1:26.
quote:Zaterdag pas gekocht dus verbruik was een gokje.
Op donderdag 26 juni 2003 13:49 schreef Capivara het volgende:
Geen idee hoe dat rijdt. Het zou niet mijn eerste keus zijn, zo'n ding. En wat is het brandstofverbruik dan?[edit] Niet goed gelezen, 1:25 dus..
Mijn ER-5je haalt bij tijd en wijlen ook 1:26.
Nu de echte cijfers na 500 kilometer..
1e tank 1:26,3
2e tank 1:27,6
Onderhoud is ook leuk :
Carterolie is maar 1,2 liter bij verversen !
En in de regen geen natte ketting, smeren e.d.
En je zit er al net zo relaxed op als in een auto..
Normaal op de motor ben je helemaal met het rijden bezig.
Ik heb nog een racemotor staan, maar die moet eerst uit elkaar.
Klein ongelukje gehad vorige week
Voor woon-werk is relaxed wel lekker hoor.. ff onthaasten.
Het traject is ook te druk om het ware motorgevoel te hebben, is meer voor het weekend
quote:Patrick, ik denk dat je blij moet zijn dat je je vriendin al had
Op zondag 22 juni 2003 00:09 schreef Patrick281 het volgende:
Imago motorscooter ?
quote:Grapjas ..
Op donderdag 23 oktober 2003 21:01 schreef bier2k3 het volgende:[..]
Patrick, ik denk dat je blij moet zijn dat je je vriendin al had
![]()
Maar ik mag (inderdaad) die racemotor niet wegdoen van mijn huidige vriendin (zie heftruck topic als je goede ogen hebt) Al kan ze daar niet achterop ..
Ik geniet wel van die scooter moet ik zeggen..RAAR MAAR WAAR.
Het is wel comfortabel voor woon-werk verkeer, en door de bergruimte kan ik er ook alle (week)boodschappen mee doen.
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 23-10-2003 21:12]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |