Ben van plan om een vlucht te nemen naar almaty (kazakstan) en vandaar uit via kirgistan (bishkek) naar tashkent (oezbekistan) en wie weet ook de aral "zee" bezoeken..
Zit nog wel te twijvelen of ik dit georganiseerd moet doen of wat ik het liefst doe op eigen houtje..
Heeft iemand hier ervaring mee/tips ect ect? weet uiteraard wel al het eea maar zou het liefst van iemand horen wat de "do's en don'ts zijn daar" die er zelf ook is geweest...
Alvast bedankt.
quote:En dat ligt in geen van de 3 landen.
Op zaterdag 21 juni 2003 21:46 schreef NightH4wk het volgende:
De hotels in Grozny zijn in prijs gedaald.
Het is trouwens Kirgizië, Porto
Volgens mij redt je 't zonder gids niet hoor.
Ik ben benieuwd, het is nog niet een erg gebruikelijke bestemming.
Het Aralmeer is er niet zo best aan toe overigens, maar ik neem aan dat je daar van al op de hoogte bent.
Hoe ben je tot deze bestemming gekomen?
quote:Wel Turks zoals half Nederland.
Op zaterdag 21 juni 2003 21:55 schreef Tropos het volgende:
Spreek je Russisch?
quote:Kom nu overigens tot de conclusie dat het land ook vaak Kirgizstan word genoemd. De officiele naam zal dan wel Kirgizie zijn
Op zaterdag 21 juni 2003 21:51 schreef Porto het volgende:
Inderdaadkirgizie .. kyrgistan, kirgistan... enz enz haalde ff wat talen door elkaar.
spreek geen russisch op een paar woorden na.. hoop alles met een boekie te doen eigenlijk hoe meer stress des te leuker.. engels kan ik vergeten daar als het goed is.
quote:Het cyrillisch alfabet leren lijkt me wel handig, dan kun je in ieder geval lezen wat er op borden en kaarten staat. Het is niet zo heel moeilijk. Verdiep je er een aantal weekenden in en je kunt er redelijk mee lezen.
Op zaterdag 21 juni 2003 22:00 schreef Porto het volgende:
spreek geen russisch op een paar woorden na.. hoop alles met een boekie te doen eigenlijkhoe meer stress des te leuker.. engels kan ik vergeten daar als het goed is.
Verder vind ik het een best interessant gebied. [OK, het Aralmeer zou ik persoonlijk vermijden] dus mocht je plan doorgaan, dan lees ik tezijnertijd graag een reisverslag!
Uit ervaring weet ik dat je het jezelf erg moeilijk gaat maken om daar zonder russische kennis een vakantie te gaan vieren. Bedenk je wel dat het én niet toeristisch is én dat het geen west-europa is.
Ik zou er sterk over nadenken om wel georganiseerd op stap te gaan, heel snel Russisch te gaan leren of ter plekke een betrouwbare gids inhuren.
quote:Zat zelf ook aan een gids te denken eigenlijk, hoeveel moet zoiets kosten per dag denk je? (zel wel meevallen) en ik ga dr juist heen omdat er geen touristen zitten, en wil het ook wel een beetje moeilijk hebben anders voel ik me teveel thuis
Op zaterdag 21 juni 2003 22:06 schreef Tropos het volgende:
Hmm, je spreekt geen Russisch. Engels kom je inderdaad niet ver mee. Ik ben zelf lang in voormalig S-U geweest.Uit ervaring weet ik dat je het jezelf erg moeilijk gaat maken om daar zonder russische kennis een vakantie te gaan vieren. Bedenk je wel dat het én niet toeristisch is én dat het geen west-europa is.
Ik zou er sterk over nadenken om wel georganiseerd op stap te gaan, heel snel Russisch te gaan leren of ter plekke een betrouwbare gids inhuren.
quote:Dat ligt eraan wat je van die persoon verwacht. Moet het een ervaren berggids (ik noem maar wat) zijn of iemand die een beetje voor je vertaald en je wat helpt. Je kan ook bijvoorbeeld iemand zoeken met eigen vervoer (auto/motor), heb je gelijk vervoer, niet afhankelijk van taxi's en OV. Ik zou zeggen reken op 5 dollar per dag ofzo.
Op zaterdag 21 juni 2003 22:12 schreef Porto het volgende:[..]
Zat zelf ook aan een gids te denken eigenlijk, hoeveel moet zoiets kosten per dag denk je?
Ik zou hier eens de reisverslagen lezen en de vele foto's bekijken. Deze gast(en) hebben o.a. door die landen op de fiets gereden. Sommige gebieden daar zijn zo extreem mooi.
Vertrek trouwens binnen enkele weken ook die richting uit op de fiets. Wil dwars door kazachstan richting Mongolië. (en dan? geen idee)
quote:Ooohhooo!
Op zaterdag 21 juni 2003 22:20 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:Vertrek trouwens binnen enkele weken ook die richting uit op de fiets. Wil dwars door kazachstan richting Mongolië. (en dan? geen idee)
"
Weer thuis hebben wij ons afgevraagd wat deze reis nu zo bijzonder maakte. Allereerst de hartelijkheid en gastvrijheid van de bevolking, maar ook de sobere, verantwoorde levensstijl en de zorg waarmee met de natuurlijke hulpbronnen werd omgegaan. Wij voelden ons gast en geen geldmachine, we werden opgenomen in het dagelijks leven. Een verademing.
"
Mensen die 30 min denken weg te zijn en een hele dag weg blijken te zijn geweest. Scheen erg vaak te gebeuren daaro toen de omgeving nog flink bevolkt was enkele 10-tallen jaren geleden.
Das mijn reden om m'n route daarlangs te plannen. ff nachtje wildkamperen ofzo.
quote:TOP! (tis dat ik de conditie niet heb!!!) laat staan zolang vrij nemen van me werk hehe
Op zaterdag 21 juni 2003 22:20 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:
http://www3.utsidan.se/corax-e/Ik zou hier eens de reisverslagen lezen en de vele foto's bekijken. Deze gast(en) hebben o.a. door die landen op de fiets gereden. Sommige gebieden daar zijn zo extreem mooi.
Vertrek trouwens binnen enkele weken ook die richting uit op de fiets. Wil dwars door kazachstan richting Mongolië. (en dan? geen idee)
[Dit bericht is gewijzigd door Porto op 21-06-2003 22:54]
quote:Wat bedoel je precies
Op zaterdag 21 juni 2003 22:49 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:
Mensen die 30 min denken weg te zijn en een hele dag weg blijken te zijn geweest. Scheen erg vaak te gebeuren daaro toen de omgeving nog flink bevolkt was enkele 10-tallen jaren geleden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |