abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11278027
Hoi..

Ben van plan om een vlucht te nemen naar almaty (kazakstan) en vandaar uit via kirgistan (bishkek) naar tashkent (oezbekistan) en wie weet ook de aral "zee" bezoeken..

Zit nog wel te twijvelen of ik dit georganiseerd moet doen of wat ik het liefst doe op eigen houtje..

Heeft iemand hier ervaring mee/tips ect ect? weet uiteraard wel al het eea maar zou het liefst van iemand horen wat de "do's en don'ts zijn daar" die er zelf ook is geweest...

Alvast bedankt.

pi_11278059
De hotels in Grozny zijn in prijs gedaald.
pi_11278106
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 21:46 schreef NightH4wk het volgende:
De hotels in Grozny zijn in prijs gedaald.
En dat ligt in geen van de 3 landen.

Het is trouwens Kirgizië, Porto

pi_11278108
haha grappig, maar grozny ligt niet echt in de buurt thanks anyway
pi_11278150
Inderdaad kirgizie .. kyrgistan, kirgistan... enz enz haalde ff wat talen door elkaar.
pi_11278153
Heb oit zo'n programma gezien over een man die een week door Armenië reisde.

Volgens mij redt je 't zonder gids niet hoor.

zaterdag 21 juni 2003 @ 21:53:17 #7
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_11278201
hier een artikel over reizen in Kyrgyztan

Ik ben benieuwd, het is nog niet een erg gebruikelijke bestemming.
Het Aralmeer is er niet zo best aan toe overigens, maar ik neem aan dat je daar van al op de hoogte bent.
Hoe ben je tot deze bestemming gekomen?

A clean house is a sign of a wasted life.
pi_11278231
Armenie ja.. inderdaad hoop shit daaro (georgie azerbeizjan enz) daar wil ik ook verder niet heen gelukkig de stan staten (behalve tadjikistan) schijnen wel relaxt te zijn.
pi_11278250
Spreek je Russisch?
pi_11278279
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 21:55 schreef Tropos het volgende:
Spreek je Russisch?
Wel Turks zoals half Nederland.
pi_11278315
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 21:51 schreef Porto het volgende:
Inderdaad kirgizie .. kyrgistan, kirgistan... enz enz haalde ff wat talen door elkaar.
Kom nu overigens tot de conclusie dat het land ook vaak Kirgizstan word genoemd. De officiele naam zal dan wel Kirgizie zijn
  zaterdag 21 juni 2003 @ 22:00:02 #12
8474 Porto
Fok it..!
pi_11278359
thanks zwijntje! lijkt me juist wel stoer zon woestijn met verroestte boten en juist omdat het een ongebruikelijke bestemming is wil ik erheen.. hou dr van om totaal alienated te zijn en zon land te bezoeken voor dat de coca-cola borden overal rondhangen zeg maar.

spreek geen russisch op een paar woorden na.. hoop alles met een boekie te doen eigenlijk hoe meer stress des te leuker.. engels kan ik vergeten daar als het goed is.

zaterdag 21 juni 2003 @ 22:04:13 #13
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_11278474
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 22:00 schreef Porto het volgende:

spreek geen russisch op een paar woorden na.. hoop alles met een boekie te doen eigenlijk hoe meer stress des te leuker.. engels kan ik vergeten daar als het goed is.

Het cyrillisch alfabet leren lijkt me wel handig, dan kun je in ieder geval lezen wat er op borden en kaarten staat. Het is niet zo heel moeilijk. Verdiep je er een aantal weekenden in en je kunt er redelijk mee lezen.
Beheers je het alfabet, dan kun je ook met een taalgidsje enigzins uit de voeten komen.

Verder vind ik het een best interessant gebied. [OK, het Aralmeer zou ik persoonlijk vermijden] dus mocht je plan doorgaan, dan lees ik tezijnertijd graag een reisverslag!

pi_11278493
Ook altijd handig voor uitgebreide info over landen:

CIA World Factbook

pi_11278518
Hmm, je spreekt geen Russisch. Engels kom je inderdaad niet ver mee. Ik ben zelf lang in voormalig S-U geweest.

Uit ervaring weet ik dat je het jezelf erg moeilijk gaat maken om daar zonder russische kennis een vakantie te gaan vieren. Bedenk je wel dat het én niet toeristisch is én dat het geen west-europa is.

Ik zou er sterk over nadenken om wel georganiseerd op stap te gaan, heel snel Russisch te gaan leren of ter plekke een betrouwbare gids inhuren.

zaterdag 21 juni 2003 @ 22:12:19 #16
8474 Porto
Fok it..!
pi_11278624
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 22:06 schreef Tropos het volgende:
Hmm, je spreekt geen Russisch. Engels kom je inderdaad niet ver mee. Ik ben zelf lang in voormalig S-U geweest.

Uit ervaring weet ik dat je het jezelf erg moeilijk gaat maken om daar zonder russische kennis een vakantie te gaan vieren. Bedenk je wel dat het én niet toeristisch is én dat het geen west-europa is.

Ik zou er sterk over nadenken om wel georganiseerd op stap te gaan, heel snel Russisch te gaan leren of ter plekke een betrouwbare gids inhuren.

Zat zelf ook aan een gids te denken eigenlijk, hoeveel moet zoiets kosten per dag denk je? (zel wel meevallen) en ik ga dr juist heen omdat er geen touristen zitten, en wil het ook wel een beetje moeilijk hebben anders voel ik me teveel thuis
pi_11278723
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 22:12 schreef Porto het volgende:

[..]

Zat zelf ook aan een gids te denken eigenlijk, hoeveel moet zoiets kosten per dag denk je?

Dat ligt eraan wat je van die persoon verwacht. Moet het een ervaren berggids (ik noem maar wat) zijn of iemand die een beetje voor je vertaald en je wat helpt. Je kan ook bijvoorbeeld iemand zoeken met eigen vervoer (auto/motor), heb je gelijk vervoer, niet afhankelijk van taxi's en OV. Ik zou zeggen reken op 5 dollar per dag ofzo.
  zaterdag 21 juni 2003 @ 22:20:42 #18
58338 ToshitsuguTakamatsu
Nothing as it seems
pi_11278754
http://www3.utsidan.se/corax-e/

Ik zou hier eens de reisverslagen lezen en de vele foto's bekijken. Deze gast(en) hebben o.a. door die landen op de fiets gereden. Sommige gebieden daar zijn zo extreem mooi.

Vertrek trouwens binnen enkele weken ook die richting uit op de fiets. Wil dwars door kazachstan richting Mongolië. (en dan? geen idee)

'The Third Reich is the first power which not only recognizes, but puts into practice, the high principles of the Papacy.'
- Franz von Papen, 1933, second in command to Hitler when the alligance was signed between the Vatican and the Nazi regime.
  zaterdag 21 juni 2003 @ 22:29:39 #19
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_11278917
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 22:20 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:

Vertrek trouwens binnen enkele weken ook die richting uit op de fiets. Wil dwars door kazachstan richting Mongolië. (en dan? geen idee)

Ooohhooo!
Met de fiets en dan door die landen... Ik word jaloers!
Lijkt me super....
  zaterdag 21 juni 2003 @ 22:33:35 #20
8474 Porto
Fok it..!
pi_11278984
klinkt allemaal toch best relaxt

"
Weer thuis hebben wij ons afgevraagd wat deze reis nu zo bijzonder maakte. Allereerst de hartelijkheid en gastvrijheid van de bevolking, maar ook de sobere, verantwoorde levensstijl en de zorg waarmee met de natuurlijke hulpbronnen werd omgegaan. Wij voelden ons gast en geen geldmachine, we werden opgenomen in het dagelijks leven. Een verademing.
"

zaterdag 21 juni 2003 @ 22:49:54 #21
58338 ToshitsuguTakamatsu
Nothing as it seems
pi_11279294
owja, en je moet eens naar het eiland Barsakelmes (nu geen eiland meer ondertussen geloof ik) in de de aral zee gaan als je daar heenwilt. Schijnen allerlei vage dingen met de tijd te gebeuren daar.

Mensen die 30 min denken weg te zijn en een hele dag weg blijken te zijn geweest. Scheen erg vaak te gebeuren daaro toen de omgeving nog flink bevolkt was enkele 10-tallen jaren geleden.

Das mijn reden om m'n route daarlangs te plannen. ff nachtje wildkamperen ofzo.

'The Third Reich is the first power which not only recognizes, but puts into practice, the high principles of the Papacy.'
- Franz von Papen, 1933, second in command to Hitler when the alligance was signed between the Vatican and the Nazi regime.
  zaterdag 21 juni 2003 @ 22:50:50 #22
8474 Porto
Fok it..!
pi_11279324
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 22:20 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:
http://www3.utsidan.se/corax-e/

Ik zou hier eens de reisverslagen lezen en de vele foto's bekijken. Deze gast(en) hebben o.a. door die landen op de fiets gereden. Sommige gebieden daar zijn zo extreem mooi.

TOP! (tis dat ik de conditie niet heb!!!) laat staan zolang vrij nemen van me werk hehe * Porto ook jaloers

[Dit bericht is gewijzigd door Porto op 21-06-2003 22:54]

zaterdag 21 juni 2003 @ 22:53:14 #23
8474 Porto
Fok it..!
pi_11279383
Thanks voor de tip, zal zeker ff kijken of ik dat "eilandje" kan vinden!
  zaterdag 21 juni 2003 @ 22:56:33 #24
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_11279452
Kun je bij de Nederlandse militairen op visite in Manas (zit een f16 detachement uit Twente) .. (wie weet koken ze noig wel een hollandse pot voor je als je het viriendelijk vraagt)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 21 juni 2003 @ 23:23:52 #25
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_11280059
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 22:49 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:
Mensen die 30 min denken weg te zijn en een hele dag weg blijken te zijn geweest. Scheen erg vaak te gebeuren daaro toen de omgeving nog flink bevolkt was enkele 10-tallen jaren geleden.
Wat bedoel je precies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')