abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juni 2003 @ 15:20:59 #26
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_11317014
quote:
Op maandag 23 juni 2003 15:19 schreef Loesje29 het volgende:

[..]

Loogje

Was dus echt even een domme gans... met het statief was niks mis, met mijn logica des te meer

en je bent niet eens blond !
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  maandag 23 juni 2003 @ 19:33:29 #27
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_11323358
quote:
Op maandag 23 juni 2003 15:20 schreef fotoloog het volgende:

[..]

en je bent niet eens blond !

Heb statiefje uitgeprobeerd, ben er onder gaan liggen

En ja... normaal istie stukken groter...

People are like pieces of a puzzle: we all fit together but not all of us connect.
  dinsdag 24 juni 2003 @ 00:40:28 #28
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_11332859
quote:
Op maandag 23 juni 2003 19:33 schreef Loesje29 het volgende:

[..]

Heb statiefje uitgeprobeerd, ben er onder gaan liggen

[afbeelding]

En ja... normaal istie stukken groter...

The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  dinsdag 24 juni 2003 @ 13:56:30 #29
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_11342328
Ik meen dat het JeroenH was die het over een statief had dat opgeklapt 30cm is en uitgeklapt 1 meter. In welke prijsklasse moet ik denken en wat zijn de bekende merken?
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  dinsdag 24 juni 2003 @ 18:48:54 #30
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_11349568
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 13:56 schreef portier het volgende:
Ik meen dat het JeroenH was die het over een statief had dat opgeklapt 30cm is en uitgeklapt 1 meter. In welke prijsklasse moet ik denken en wat zijn de bekende merken?
De mijne is dat ook, ingeklapt 30 cm en uitgeklapt 1 meter. Mediamarkt, 22 euro. Alleen de mijne is vast geen bekend merk (Vanguard Tourist 2)
People are like pieces of a puzzle: we all fit together but not all of us connect.
  FOK!fotograaf dinsdag 24 juni 2003 @ 20:19:37 #31
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11351500
heb vandaag bij de combi (volgensmij) een mooi statiefje gezien...
pleuri 32,00 volgens mij.
was wel geinig...

staand was ie denk ongveer 1 meter..
en ingevouwen geen idee.
(heb hem niet getest )

was wel super licht!
moet die wel ff in mijn achterhoofd houden.

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 24 juni 2003 @ 21:29:57 #32
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_11353405
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 20:19 schreef Xilantof het volgende:

staand was ie denk ongveer 1 meter..

moet die wel ff in mijn achterhoofd houden.

Maak daar ff een foto van, kan me er geen voorstelling van maken

Voor de vanguardisten : http://www.macrolux.nl/vangfotvid.htm

Staat er ook nog een van een maatje groter en een maatje veelzijdiger (maar helaas ook twee maatjes zwaarder, voor wat hoort wat moet je maar denken)

Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  dinsdag 24 juni 2003 @ 21:46:03 #33
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_11353856
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 21:29 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Staat er ook nog een van een maatje groter en een maatje veelzijdiger (maar helaas ook twee maatjes zwaarder, voor wat hoort wat moet je maar denken)

Leuke dingetjes Alleen klopt het gewicht niet helemaal denk ik Als je een statief van 2648 kg hebt dan moet je voor je foto's wilt maken een hoogwerker inhuren
Is het dan 26 kg? En die andere dus respectievelijk 5,2 en 9,6 kg?
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  FOK!fotograaf woensdag 25 juni 2003 @ 09:21:05 #34
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11361581
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 21:29 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

wat bedoel je? "kan er geen voorstelling van maken"?

op die site staan idd leuke statiefjes... prijs?

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 25 juni 2003 @ 21:28:36 #35
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_11377416
Kon me niet voorstellen hoe je een statief van 1 meter in je achterhoofd houdt

Zat op die site van macrolux eens in het Rollei-hoekje te kijken. Staat me daar toch een juweel van een meetzoeker....

woensdag 25 juni 2003 @ 21:35:22 #36
25671 GraPghaST
Man met het Glimmend Voorhoofd
pi_11377572
Ik heb zelf een iets zwaarder statief voor een spotting telescope, en daar ben ik zeer tevreden mee. de Manfrotto 055 black metr een goeie vloeistof kop erop. Het had wat gekost toenertijd, maar hij is nogsteeds perfect. Je kan de centrale kolom inkorten, verlengen en al wat dan niet, de poten zijn bijna horizontaal te klappen en enorm te verlengen. Ideaal ding. Enige nadeel zou het gewicht kunnen zijn..
Zelfs Christus aan het kruis had het beter dan ik thuis..
pi_11385779
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 21:28 schreef Ouwesok het volgende:
Zat op die site van macrolux eens in het Rollei-hoekje te kijken. Staat me daar toch een juweel van een meetzoeker....
Oh, die 35RF? Je weet dat het eigenlijk een Cosina/Voigtländer Bessa R2 is?
the world is ours
  FOK!fotograaf donderdag 26 juni 2003 @ 10:47:17 #38
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11386279
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 21:28 schreef Ouwesok het volgende:
Kon me niet voorstellen hoe je een statief van 1 meter in je achterhoofd houdt
sorry hoor, maar zo flauw had ik hem echt niet gezocht,, vind je het gek dat ik het niet snapte...
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 21 januari 2004 @ 21:06:10 #39
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_16470658
Ik ben van plan een statief te gaan kopen. Ik heb al een tafelstatiefje, maar het is zo lastig steeds met dozen en boeken te gaan stapelen als ik een scherpe foto wil maken.

Nu zie ik regelmatig folders van de kijkshop met daarin een statief van ongeveer 30 euro. Ik ging naar mijn fotograaf en die zei me volgende maand terug te komen, want dan kreeg ie weer nieuwe binnen. Hij had daar een mooie tussen zitten voor 80 euro zei hij.

Nu heb ik al een aantal dingen gelezen waar ik op moet letten, bijvoorbeeld dat hij mijn camera kan dragen, en dat hij goed moet kunnen draaien. Maar waar let ik nu nog meer op?

Ik heb een minolta dimage7. Ik wil hem zowel in als buiten huis gebruiken. Liefst natuurlijk geen hele zware, maar gaat dat samen?
Ik vind het prijsverschil zo groot, waar zit em dat in?

http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  donderdag 22 januari 2004 @ 00:35:18 #40
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_16477112
Niemand? Dan zal ik verder moeten zoeken naar advies....
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 22 januari 2004 @ 00:41:52 #41
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16477231
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 21:06 schreef pea4fun het volgende:
Ik ben van plan een statief te gaan kopen. Ik heb al een tafelstatiefje, maar het is zo lastig steeds met dozen en boeken te gaan stapelen als ik een scherpe foto wil maken.

Nu zie ik regelmatig folders van de kijkshop met daarin een statief van ongeveer 30 euro. Ik ging naar mijn fotograaf en die zei me volgende maand terug te komen, want dan kreeg ie weer nieuwe binnen. Hij had daar een mooie tussen zitten voor 80 euro zei hij.

Nu heb ik al een aantal dingen gelezen waar ik op moet letten, bijvoorbeeld dat hij mijn camera kan dragen, en dat hij goed moet kunnen draaien. Maar waar let ik nu nog meer op?

Ik heb een minolta dimage7. Ik wil hem zowel in als buiten huis gebruiken. Liefst natuurlijk geen hele zware, maar gaat dat samen?
Ik vind het prijsverschil zo groot, waar zit em dat in?

Stabiel en licht gaat niet zo goed samen, je vervalt altijd in een compromis.

Het geluk voor digicambezitters is dat digitale camera's erg licht zijn waardoor de eisen voor een statief niet zo absurd zijn.

Voor een beetje een allround-statief is die 80 Eur realistischer dan 30, waarbij je je moet bedenken dat een goed statief enkele cameralevens meegaat.
Eerder in dit topic heb ik al aangegeven dat je een statief moet kunnen uitproberen in de winkel. Met je eigen camera erop of liefst nog iets zwaarders.

Zoiets als mijn Berlebach (ruim 8Kg) ben je gelukkig niet nodig

plaatje uit de tijd dat mijn kleren nog pasten

pi_16478367
Vind je het gek dat Ouwesok nog zo getraind is

* kwaakeend gaat voor een licht en hoog statief.. gaat er dus voorlopig niet komen (te duur). Het Wolf statief is net niet praktisch genoeg, maar ziet er uit..

Fotografie, lekker eten & reizen (easy combo ;) )
pi_16480621
Hoi allemaal,
ik ben dus ook van plan om een statief te gaan kopen. Maar ik vraag me af wat de prettigste kop is om erop te hebben. Is dat een balhoofd of een 3-weg-kop (in 3 richtingen draai/kantelbaar met voor alke richting een aparte vergrendeling)?

Het is voor een redelijk zware combinatie (EOS 10D en 300mm f/4 samen zal dat net geen 2,5kg zijn). Nu heb ik in een winkel de Manfrotto 055 AB gezien met als kop zoon 3-weg-ding, ik geloof dat die de 141RC heet. Dat leek mij wel fijn werken (makkelijker met horizotaal houden bijvoorbeeld en nauwkeuriger dan balhoofd denk ik). Maar voor wat betreft draagbaarheid is dat natuurlijk een ramp, 3 van die hendels aan de bovenkant die alle kanten op steken. Dat gaat dus niet makkelijk in een tas of zo. Balhoofd lijkt me daar weer beter voor.

Iemand tips?
Bedankt, Paul.

voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
pi_16480812
Ik had dus een statief van de kijkshop gekocht, beter gezegd, gratis gekregen omdat ik een keer een klacht had.

Voor mijn P1 is hij goed zat, maar het is een rampenapparat voor mijn andere cam. Ik was even kort een fotowinkel binnengelopen voor wat advies, maar ik kon er niet echt uitkomen + dat de prijzen allemaal veel hoger lagen dan ik dacht.

Waar ben ik naar op zoek, een statief om foto's te maken (goh), ik heb een Sony 707 + flitser. In de toekomst wil ik dit vervangen door een 300D/10D met een leuke lens.

Ik wil hem gebruiken op vakantie, dus lopen en foto's maken. Hij moet dus licht zijn maar ook stabiel. De beweging van de kop hoeft niet zo heel soepel te zijn, het is niet voor een videocamera.

Ik heb een budget van ongeveer 100 euro. Wat zouden jullie kopen?

[Dit bericht is gewijzigd door Menyo op 22-01-2004 09:43]

pi_16481498
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 09:28 schreef Menyo het volgende:
Ik heb een budget van ongeveer 100 euro. Wat zouden jullie kopen?
ik zit met hetzelfde probleem, tot nu toe denk ik dat het een Manfrotto 055 AB & 141RC voor 120.00 euro wordt bij konijnenberg/kamera express. Deze zou behoorlijk stevig moeten zijn. Maar ik ben nog niet zeker van de kop, dat is zoon 3-weg-kop en geen balhoofd. Ik weet niet wat handiger is.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 22 januari 2004 @ 10:19:49 #46
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_16481614
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 10:14 schreef luap het volgende:

[..]

ik zit met hetzelfde probleem, tot nu toe denk ik dat het een Manfrotto 055 AB & 141RC voor 120.00 euro wordt bij konijnenberg/kamera express. Deze zou behoorlijk stevig moeten zijn. Maar ik ben nog niet zeker van de kop, dat is zoon 3-weg-kop en geen balhoofd. Ik weet niet wat handiger is.

Je hebt globaal drie soorten koppen op statieven:
1 Het balhoofd, oftewel gewoon een kogelgewricht waardoor je alle kanten uit kunt draaien. Dit is een hele flexibele kop die doorgaans ook behoorlijk wat gewicht kan hebben. Voor precisie ben je bij een balhoofd echter aan het verkeerde adres.
2 De Panoramakop. Aparte vergrendelingen voor draaien en zwenken, ideaal voor een videocamera, iets minder voor fotocamera's. Staande opnamen willen nog wel eens een probleem vormen
3 De Driewegkop. Elke beweging wordt apart vergrendeld waardoor je pijnlijk nauwkeurig je instellingen kunt maken. Nadeel is dat de snelheid volkomen zoek is.

De keuze is dus geheel afhankelijk van je fotografische voorkeur. voor snelle actie zit je met een balhoofd goed. Voor veel technisch werk en panorama en zo zit je met een driewegkop beter.

pi_16481902
edit

[Dit bericht is gewijzigd door Menyo op 22-01-2004 10:40]

donderdag 22 januari 2004 @ 10:38:50 #48
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_16481940
In het algemeen zijn de poten toch even lang lijkt mij..
maar zijn ze wel allemaal uit te schuiven? als dat zo is moet je gewoon die langste wat inschuiven en niet helemaal uittrekken, zodat ze dezelfde lengte krijgen...
Of anders de ene poot, indien dat mogelijk is, wat verder weg zetten.. zodat het statief toch nog horizontaal komt!!
Succes!
Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... Š
  donderdag 22 januari 2004 @ 10:58:23 #49
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_16482321
Dit is een mooie Statief

de Hama Statief Star 9

Specificaties:

3 beweegmogelijkheden
3-delig statief met snelklemmen
Maximaal 149 cm hoog
60,5 cm wanneer ingeklapt
Gewicht slechts 1075 gram
Afneembare snelkoppelingsplaat .

Ik moet zeggen het is een fijn ding
Zeer makkelijk tebedienen en ook zeer gebeuksvriendelijk.
En ook nog goed betaalbaar (29,95 Euro-bij-Kinorama)

"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_16482459
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 10:19 schreef Ouwesok het volgende:
...
De keuze is dus geheel afhankelijk van je fotografische voorkeur. voor snelle actie zit je met een balhoofd goed. Voor veel technisch werk en panorama en zo zit je met een driewegkop beter.
Bedankt voor de duidelijke uitleg, nu zit ik alleen nog steeds met een dilemma, ik doe vooral natuurfotografie. Voor die libelle, vlinder of vogel is snelheid wel gewensd. Maar ik doe ook graag macro fotografie waarvoor nauwkeurigheid weer noodzakelijk is... lastig lastig.

Aan de andere kant als snelheid nodig is, is een statief ook niet nodig want dan wil je toch sluitertijden van 1/100 of sneller hebben en dat lukt nog wel uit de hand. Dus waarschijnlijk is een 3weg kop het beste voor mij.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')