Wat is je mening over het naturisme?
Ik ben zelf al 18 jaar id van Naturistenvereniging Atlanta te Geleen (Lb.) en ben webmaster van hun website.
Groetjes,
Marcel.
[Dit bericht is gewijzigd door mlaven op 20-06-2003 14:32]
En nee, ik loop behalve in mijn eigen huis niet in mijn blote kont. Op 1 keer na tijdens een vakantie. En die foto's krijgen jullie niet.
Ik ben zelf 24 jaar en wil gewoon eens uitzoeken hoe de jeugd denkt over het naturisme.
Ik wil absoluut geen spam plaatsen... En mijn excuses als dat wel zo over komt...
Dus.... laat jullie mening horen!
quote:Anders moet je ze plaatsen in B&H (niet dat ik ze wil zien ofzo;)
Op vrijdag 20 juni 2003 14:29 schreef Lucille het volgende:
Wat heeft het noemen van die website te maken met je vraag? Klinkt mij eerder als een excuus om spam te plaatsen.En nee, ik loop behalve in mijn eigen huis niet in mijn blote kont. Op 1 keer na tijdens een vakantie. En die foto's krijgen jullie niet.
Het lijkt me trouwesn ook spam, maar goed.
eeuh nee ik ben het niet, al is het wel makkelijk, hoef je niet zoveel kleren mee te nemen op vakantie
quote:Tenk joe.
Op vrijdag 20 juni 2003 14:32 schreef mlaven het volgende:
Ik heb het webadres al weggehaald....
quote:Arme jij dat je " alleen bloot slaapt"
Op vrijdag 20 juni 2003 14:27 schreef FunnyName het volgende:
* FunnyName slaapt alleen bloot, verder niet..
Waarom, omdak me anders schaam
Wat is trouwens het verschil tussen een naturist en een nudist?
quote:Waarom quote ik nou mezelf ipv het te wijzigen... :S
Op vrijdag 20 juni 2003 14:35 schreef Foxl het volgende:
Ghegh, alleen thuis, ik bespaar andere de horror...Wat is trouwens het verschil tussen een naturist en een nudist?
Kut newbee
Maar nogmaals: dit is soms erg onduidelijk!
Gaat er helemaal niemand eens naar een naaktstrand of naar een naturistencamping?
quote:Nee, dank je, waarom niet? Omdat ik er niet echt op zit te wachten dat iedereen mij naakt ziet (zal wel iets met schaamte te maken hebben). En omdat ik niet iedereen naakt wil zien....
Op vrijdag 20 juni 2003 14:26 schreef mlaven het volgende:
Zijn er hier mensen / jongeren die naturist zijn? Zo ja... waar dan? Zo nee, waarom niet?Wat is je mening over het naturisme?
Ik ben zelf al 18 jaar id van Naturistenvereniging Atlanta te Geleen (Lb.) en ben webmaster van hun website.Groetjes,
Marcel.
Daarbij komt dat ik het zoiezo fijner vind om kleren aan te hebben.
Maar even de vraag terugplaatsen, waarom vind jij het dan wel "fijn"...(afgezien dat het er door je ouders waarschijnlijk vanaf je 6de jaar is ingeburgerd)
En ja, het klopt dat de jeugd op een bepaalde leeftijd het naturisme voor gezien houdt. Maar dat komt vaak niet door het blootzijn, maar door de activiteiten op de campings... Die zijn vaak niet goed op jongeren afgestemd (komt wel verandering in)... Jongeren blijven dan vaak weg omdat ze thuis met vrienden op stap willen gaan.
Jongeren (en dan vooral jongens) krijgen zo rond hun 14e/15e wel wat schaamte gevoel, maar daar groeien ze overheen.
En de TV schept een heel verkeerd beeld van het naturisme omdat daar alleen de extreme mensen aan bod komen, die dus ALTIJD bloot zijn en niet recreatief ('s weekends op de camping of naar het strand). Eigenlijk is een naturistencamping precies het zelfde als ieder andere camping, alleen met het verschil dat mensen dan geen zwembroekje of bikini aanhebben en een naturistencamping is vele male schoner dan een textielcamping.
En waarom schamen: Je ziet er alle lagen van de bevolking: van 0 tot 100 jaar, van vuilnisman tot directeur, mensen met een handicap enz. enz.
En ik weet zeker dat jullie niet drie borsten of twee piemels hebben... dus waarom schamen???
quote:JA!
Op vrijdag 20 juni 2003 14:28 schreef mlaven het volgende:
Waarom zou je je schamen? Heb jij iets anders dan andere mensen?
quote:* Halinalle klikt op de username van de TS...
Op vrijdag 20 juni 2003 15:07 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben zelf jarenlang lid geweest van een naturisten-vereniging (NON), maar ik moet eerlijk zeggen dat je eerdere reacties/topics op het fok-forum niet echt een positief beeld van het naturisme geeft
quote:Tuurlijk wordt je bekeken, maar niet zoals "lekker ding" of "lekkere lijf"! Mensen kijken je aan alsof je ze gewoon op straat tegen komt. Op straat kijk jij toch ook even naar het hele lichaam om te zien hoe ze eruit zien? Dat is menselijk...
Op vrijdag 20 juni 2003 15:01 schreef marky het volgende:
Ik ben dan wel niet meer zo jong (34). Het is pure schaamte om naakt te gaan lopen daar waar andere je kunnen zien en waar jij andere kan zien. Ik zou zelf ook niet weten waar ik zou moeten kijken. Waarschijnlijk zou ik het toch niet kunnen laten om de mensen van top tot teen te begluren. Ik vraag me dus altijd af hoe naturisten en nudisten dat doen. Overigens heb ik er thuis geen moeite mee om mij naakt te bewegen.
Mensen bekijken je maar 1 keer en dan is er niks meer aan. En waarom zou je je rot voelen? Jij bent niet de einge die naakt loopt, iedereen loopt naakt!
Als je met kleren aan, tussen naakt mensen loopt zou je je rotter voelen! Want dan voel je je pas bekeken...
quote:* jerney wordt nieuwsgierig*
Op vrijdag 20 juni 2003 15:07 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben zelf jarenlang lid geweest van een naturisten-vereniging (NON), maar ik moet eerlijk zeggen dat je eerdere reacties/topics op het fok-forum niet echt een positief beeld van het naturisme geeft
MUAHAHAHAHAHAHA
On topic: Nee, het interesseert me niet.
quote:Hoezo goed voor de huid?
Op vrijdag 20 juni 2003 14:57 schreef mlaven het volgende:
Het is bij echt, zoals je zei, ingeburgerd. Maar ik er totaal geen spijt van gehad! Kijk eens naar de voordelen: en het bijv. goed voor de huid, geen witte billen, enz...
quote:Denk dat dat iets is van onze moderne maatschappij..... Veel mensen lopen niet graag open en bloot met heel hun handeltje. (Vreemd want naar een sauna gaan wel veel meer mensen (inclusief mijzelf) en daar heb ik dan weer totaal geen moeite mee...)
En ik weet zeker dat jullie niet drie borsten of twee piemels hebben... dus waarom schamen???
Je bent dan toch ook naakt onder andere mensen?
quote:ik denk omdat het in een sauna meer functioneel naakt is (klink lekker fout). In een sauna lijkt me een zwembroek irritant. Gewoon buiten of op het strand vind ik het juist makkelijker.
Op vrijdag 20 juni 2003 15:22 schreef mlaven het volgende:
Als je geen problemen hebt met een sauna, waarom dan wel met een camping of strand?
Je bent dan toch ook naakt onder andere mensen?
Het scheelt trouwens ook behoorlijk veel denkwerk in de trant van "wat trek ik nu weer aan" Het is nu meer: "welke handdoek neem ik mee"
quote:Helemaal mee eens!
Op vrijdag 20 juni 2003 15:30 schreef Isabeau het volgende:
Alleen mensen die nog nooit op een echt naturistenterrein zijn geweest hebben moeite met naakt zijn. En uitleggen heeft nooit zoveel zin, je moet het gewoon een keer meemaken/doen.
Mensen zeggen wel eens: Er moet toch iets te raden over zijn? Wat dan bijvoorbeeld?
lol he he he eh ehe he ben jij der zo een
Ik heb totaal geen moeite met bloot zijn , sauna , omkleden op strad of iets dergelijks maar om nou de hele dag in mn blote hol op de camping te zitten , mwah ik denk dat dat me iets te ver gaat.
quote:Ieder z'n eigen ding toch? Waarom zou je ons moeten overtuigen waarom naturisme zo geweldig is? Krijg je provisie voor nieuwe leden ofzo?
Op vrijdag 20 juni 2003 15:35 schreef mlaven het volgende:
En bekijk het eens zo:
Wat heeft een zwembroek of een bikini nu te verbergen? Iedereen ziet toch hoe groot je borsten zijn, of hoe groot je geschapen bent... toch?Mensen zeggen wel eens: Er moet toch iets te raden over zijn? Wat dan bijvoorbeeld?
Wat is de reden waarom je niet aan naaktrecreatie doet?
quote:Nou stel Jerney en Ik komen elkaar tegen he ? dan weet heel fok het een week later , daarom
Op vrijdag 20 juni 2003 15:58 schreef mlaven het volgende:
Ja ok... maar wat ik graag wil weten: WAAROM?Wat is de reden waarom je niet aan naaktrecreatie doet?
Als ik in m'n blootje wil huppelen dan doe ik dat thuis wel en anders in de sauna of op het strand.
quote:Nee, natuurlijk krijg ik geen provisie? Ik wilde alleen maar weten waarom jongeren zo afstandelijk doen tegen het naakzijn. Ik wil niemand overhalen om anders te doen dan wie ze zijn! Ik probeer alleen het e.e.a. op te helderen en het van de andere kant te laten 'zien'.
Op vrijdag 20 juni 2003 15:57 schreef jerney het volgende:[..]
Ieder z'n eigen ding toch? Waarom zou je ons moeten overtuigen waarom naturisme zo geweldig is? Krijg je provisie voor nieuwe leden ofzo?
quote:Omdat ik me niet fijn voel daarbij. Simpel.
Op vrijdag 20 juni 2003 15:58 schreef mlaven het volgende:
Ja ok... maar wat ik graag wil weten: WAAROM?Wat is de reden waarom je niet aan naaktrecreatie doet?
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:59 schreef Joene het volgende:[..]
Nou stel Jerney en Ik komen elkaar tegen he ? dan weet heel fok het een week later , daarom
Ook dat
quote:Welke vereniging was dit?
Op vrijdag 20 juni 2003 15:59 schreef Isabeau het volgende:
Ach, ik ben ook al een jaartje of 5-6 geen lid meer. De vereniging zelf stond me niet aan en ik was alleen lid omdat mijn ouders er lid waren. Ik mis het niet hoor.Als ik in m'n blootje wil huppelen dan doe ik dat thuis wel en anders in de sauna of op het strand.
quote:Oh maar ik kan me jouw mening wel voorstellen, ook al deel ik die niet.
Op vrijdag 20 juni 2003 16:00 schreef mlaven het volgende:[..]
Nee, natuurlijk krijg ik geen provisie? Ik wilde alleen maar weten waarom jongeren zo afstandelijk doen tegen het naakzijn. Ik wil niemand overhalen om anders te doen dan wie ze zijn! Ik probeer alleen het e.e.a. op te helderen en het van de andere kant te laten 'zien'.
quote:Een vriendin van mij op die camping (we waren toen een jaar of 15) zag haar wiskundeleraar lopen! Dus ze gilde even en beval mij mijn kleren uit te trekken die zij vervolgens snel aandeed
Op vrijdag 20 juni 2003 15:59 schreef Joene het volgende:Nou stel Jerney en Ik komen elkaar tegen he ? dan weet heel fok het een week later , daarom
Dus het kan erger dan jerney tegen het lijf te lopen
quote:Gaat van die lullige
Op vrijdag 20 juni 2003 16:01 schreef jerney het volgende:[..]
![]()
![]()
Ook dat
![]()
quote:Volgens mij is "naturist" een eufenisme voor "nudist" ?
Wat is trouwens het verschil tussen een naturist en een nudist?
Verder ken ik wel een stelletje dat op een naakt strand is geweest, ze zeiden dat ze het een bevrijdend gevoel vonden en erg ontspannend... Maar intussen zijn ze er al een maand niet geweest? 1 + 1 = niet 3?
Verder ben ik alleen naakt als daar een aanleiding toe is ;-) of ik gewoon thuis ben en (bijna) ga slapen.
quote:LOL
Op vrijdag 20 juni 2003 16:02 schreef Isabeau het volgende:[..]
Een vriendin van mij op die camping (we waren toen een jaar of 15) zag haar wiskundeleraar lopen! Dus ze gilde even en beval mij mijn kleren uit te trekken die zij vervolgens snel aandeed
(ik was aangekleed, zij liep bloot).
quote:Maar die wiskundeleraar zag toch ook één van zijn leerlingen lopen? Dus jij hebt hém toch ook naakt gezien...
Op vrijdag 20 juni 2003 16:02 schreef Isabeau het volgende:[..]
Een vriendin van mij op die camping (we waren toen een jaar of 15) zag haar wiskundeleraar lopen! Dus ze gilde even en beval mij mijn kleren uit te trekken die zij vervolgens snel aandeed
(ik was aangekleed, zij liep bloot).
Denk je nu dat hij op school anders naar je zult kijken? Tuurlijk niet!
Het is alleen het idee: "leraar ziet leerling". Maar als je naakt bent is er geen rangverschil meer!
quote:Eh, ja.
Op vrijdag 20 juni 2003 16:07 schreef mlaven het volgende:Denk je nu dat hij op school anders naar je zult kijken? Tuurlijk niet!
Naakt lopen in huis totaal geen problemen mee en naakt zijn is ook best lekker maar om nu meteen met alles en iedereen naakt te zijn is weer iets anders.
quote:Euh.. ben je echt zo naief?
Op vrijdag 20 juni 2003 16:07 schreef mlaven het volgende:[..]
Maar die wiskundeleraar zag toch ook één van zijn leerlingen lopen? Dus jij hebt hém toch ook naakt gezien...
Denk je nu dat hij op school anders naar je zult kijken? Tuurlijk niet!
Het is alleen het idee: "leraar ziet leerling". Maar als je naakt bent is er geen rangverschil meer!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |