Carpenter, John - Theme from Helloween
Clanned - Child Of The Sea
Clanned - Predator
Deep Purple - ??
Focus - Anonymus Two
Hayes, Isaac - Theme from Shaft
Jarre, Jean Michel - Equinoxe Part I, II, III, IV
Jarre, Jean-Michel - Les Chants Magnétiques/Magnetic Fields Part I
Jarre, Jean-Michel - Oxygène Part I
Oldfield, Mike - Tubular Bells (intro)
Vangelis - Antarctic Echoes
Vangelis - Memory of Antarctica
Vangelis - Other Side of Antarctica
Vangelis - Pulstar
Vangelis - Spiral
Vangelis - Theme from Antarctica
Clanned - Predator
Vangelis - Pulstar
Vangelis - Spiral
Focus - Elspeth of Nottingham *
Focus - Answers?Questions! *
Focus - Anonymus TWO *
Ennio Morricone - The Good, The Bad and the Ugly
* deze nummers komen van Focus III
Volgens kenners van Deep Purple is dat nummer dat bij de achtervolging van de sleutel niet van Deep Purple, dus we moeten ff verder zoeken
[Dit bericht is gewijzigd door heidbuurt op 18-09-2003 01:18]
quote:Wel eens de serie Bassie en Adriaan in de huilende professor gezien
Op donderdag 18 september 2003 00:00 schreef Joostve het volgende:
wanneer komt het nummer Vangelis - Pulstar dan voor?
btw bij welke scene wordt pulstar gedraaid dan?
zelfde vraag voor oxygen
quote:Pulstar hoor o.a. als Bassie ontvoerd is door Joris en zijn mannen en dat Adriaan hem roept, daar bij dat maanachtige gedeelte.
Op donderdag 18 september 2003 00:15 schreef Joostve het volgende:
denk toch dat ik hem opnieuw moet gaan kijken want geen één melodietje komt me bekend voor uit dat nummer
Oxygen part 1 kan ik ook nog niet helemaal plaatsenbtw bij welke scene wordt pulstar gedraaid dan?
zelfde vraag voor oxygen
Oxygen hoor je in de serie van de Kroon
quote:In Flight of The Kirk Pride word ook nog gebruikt in de verzonken stad. Alleen ik weet nu helaas even niet welke het is, want ze lijken sterk op elkaar. Een van die nummers word namelijk gebruikt als Adriaan onderwaterduikt om die steen voor Bassie op te halen.
Op woensdag 17 september 2003 23:28 schreef heidbuurt het volgende:
Hier alle nummers: (er misten nog een paar nummers)Carpenter, John - Theme from Helloween
Clanned - Predator
Vangelis - Pulstar
Vangelis - Spiral
Focus - Anonymus TWO *
Ennio Morricone - The Good, The Bad, and the Ugly* deze nummers komen van Focus III
Volgens kenners van Deep Purple is dat nummer dat bij de achtervolging van de sleutel niet van Deep Purple, dus we moeten ff verder zoeken
quote:Ook in 'Het Geheim van de Schatkaart', als de Baron het schilderij uit de caravan van B&A pikt en dan gaat Adriaan hem achterna.
Op donderdag 18 september 2003 00:15 schreef Joostve het volgende:
denk toch dat ik hem opnieuw moet gaan kijken want geen één melodietje komt me bekend voor uit dat nummerbtw bij welke scene wordt pulstar gedraaid dan?
quote:je bedoeld vangelis - spiral zeker ipv pulstar?
Op donderdag 18 september 2003 00:39 schreef heidbuurt het volgende:[..]
Pulstar hoor o.a. als Bassie ontvoerd is door Joris en zijn mannen en dat Adriaan hem roept, daar bij dat maanachtige gedeelte.
quote:jaaa dat is spiral
Op donderdag 18 september 2003 09:12 schreef Joostve het volgende:[..]
je bedoeld vangelis - spiral zeker ipv pulstar?
quote:JOEPIEEJEEEEEEEEEE!!!
Op donderdag 18 september 2003 08:24 schreef BrianMay het volgende:
HIEPERDEPIEP ZAT OP DE STIEP!!!
quote:we zijn nog niet klaar!!! We missen nog wel wat
Op donderdag 18 september 2003 10:33 schreef BVCrombr het volgende:
Manman, da 'saxsolonummer' kon ik nu toch wel vroeger gevonden hebben... Ik was gewoon in de verkeerde richting aan het zoeken. Grrrrrr. Muziek van Clanned komt geregeld voor op de cd's uit de reeks 'Spirits Of Nature'. Ok, ik had wel al een licht vermoeden dat het 'saxsolonummer' in die richting kon worden gezocht, maar ik ben er nooit voldoende op voortgegaan. Op 'Spirits Of Nature 5' staat 'Seanchas' van Clanned (uit 1996) en daar komt ook een gedeelte sax in voor en die sax doet ietwat denken aan die in 'Child of the Sea'. Ik kende wel al heel wat muziek van Clanned (die trouwens al van 1970 bestaan), maar wellicht ben ik nooit op die 'Child of the Sea' gekomen omdat die behoort tot een door Clanned voor de BBC gemaakte soundtrack uit 1989 als begeleiding bij de serie 'Antlantic Realm'... De cd was trouwens lange tijd out of print tot hij in 1996 gereleased werd. Gelukkig werd ons dit door Martijn Passchier toch mede gedeeld. Nogmaals heel erg bedankt...(dit geldt trouwens voor iedereen die meehielp met het zoeken naar B&A background music)!!!!
quote:Japz sorry, foutje (het was ook al laat..
Op donderdag 18 september 2003 09:12 schreef Joostve het volgende:[..]
je bedoeld vangelis - spiral zeker ipv pulstar?
quote:maar pulstar komt er dus helemaal niet in voor?
Op donderdag 18 september 2003 12:01 schreef heidbuurt het volgende:[..]
Japz sorry, foutje (het was ook al laat..
)
quote:Moet je er wel ff bij vermelden WAAR ze gebruikt worden.
Op donderdag 18 september 2003 12:19 schreef Joostve het volgende:
Clanned - Predator
Vangelis - Pulstar
Vangelis - Spiral
Focus - Anonymus TWO *
Ennio Morricone - The Good, The Bad and the Ugly
Pink Panther - Theme
[Dit bericht is gewijzigd door Joostve op 18-09-2003 12:26]
quote:ja weet ik ook wel
Op donderdag 18 september 2003 12:25 schreef Joostve het volgende:
The Pink Panther - Theme wordt gebruikt in de Diamand
als je het nummer hoort weet je het meteen
het gaat metname om de eerste seconde van het nummer
- Clanned - Child Of The Sea - CD: Atlantic Realm [1989]
Cf. 'De Geheimzinnige Opdrachtgever' - Luxemburgscène waarbij de Baron als einddoel van zijn meesterlijk plan de 'grote val' voor B&A gaat laten dichtklappen terwijl Bassie en Adriaan zich bevinden aan een doodlopende straat en daar oog in oog komen te staan met B100, HH, de Baron en diens locale medewerkers - scène waarin B100 na zijn reis naar België terug aangekomen is in Nederland en op weg is naar de baron; cf. 'De Verzonken Stad' - plan van de Baron om een bank te plunderen in een Grieks dorpje; cf. 'De reis vol verrassingen' - scène waarin de baron het plan bedenkt om B&A ook de opdracht te geven een pakje te zoeken, dan wel in het kader van zijn bedoeling om af te rekenen met B&A.
- Clanned - Predator - CD: Atlantic Realm [1989]
Cf. 'De Verzonken Stad' - ontwaken van B&A op onbewoond eiland.
- Focus - Anonymus TWO - CD: Focus III [1972]
Cf. 'De Diamant' - scène waarin B1 en B2 inbreken in caravan van B&A om kleding van de twee te stelen.
- Focus - Answers?Questions! - CD: Focus III [1972]
Cf. 'De Diamant' - achtervolgingscène na het stelen van de diamant door B1 en B2 verkleed als B&A.
- Focus - Elspeth of Nottingham - CD: Focus III [1972]
Cf. 'De Diamant' - scène musketiers.
- Hayes, Isaac - Theme from Shaft
Cf. 'Het Geheim van de Sleutel' - ontvoering van Bassie door B1 en B2 met achtervolging van Adriaan.
- Jarre, Jean Michel - Equinoxe Part I, II, III, IV - CD: Equinoxe [1978]
Cf. 'Het Geheim van de Schatkaart' - scène in de grot op Lanzarote; cf. 'De Verzonken Stad' - de duikscène met het vinden van de geheimzinnige steen; cf. 'De Verdwenen Kroon' - scène in duikboot met Baron, Vlugge Japie en B2.
- Jarre, Jean-Michel - Les Chants Magnétiques/Magnetic Fields Part I - CD: Les Chants Magnétiques/Magnetic Fields [1981]
Achtervolgingsthema, gebruikt vanaf 'De Huilende Professor'; cf. 'De reis vol verrassingen' - scène waarbij de Baron, Handige Harrie en B100 vluchten na de inbraak in een villa, achternagezeten door B&A; cf. 'De Geheimzinnige Opdrachtgever' - scène in Luxemburg met de val van de Baron voor B&A, Magnetic Fields Part I volgt onmiddellijk na 'Child Of The Ocean' van Clanned (wanneer B&A het op een lopen zetten voor de Baron en diens medewerkers); cf. 'De Verdwenen Kroon' - vlucht van een verklede Vlugge Jappie in een amfibiewagen na bezoek aan museum, achtervolgd door B&A [hier betreft het het 2de gedeelte van het nummer 'Magnetic Fields Part I', dat een totaal kent van 17:49].
- Jarre, Jean-Michel - Oxygène Part I - CD: Oxygène [1975]
Cf. 'De Verzonken Stad' en/of 'De Verdwenen Kroon' - precieze scènes mij niet echt meer bekend.
- Morricone, Ennio - Theme from The Good, The Bad & the Ugly - CD: Soundtrack The Good, The Bad & the Ugly [1966]
Cf. 'De reis vol verrassingen' - scènes in het Wilde Westen.
- Oldfield, Mike - Tubular Bells (intro) - CD: Tubular Bells [1973]; ook een remix werd gebruikt, maar hiervan ontbreken vooralsnog gegevens
Cf. 'Het Geheim van de sleutel' - eindscène in het station van Rotterdam; 'De Diamant' - scène in de mergelgrotten van Valkenburg; 'De Huilende Professor' - remix gebruikt wanneer B&A de hinderlaag van de professor naderen in een lavagebied rond een ruïne - scène waarbij Adriaan vanop het eilandje een rots beklimt.
- Pink Panther - Theme
Cf. 'De Diamant'.
- Vangelis - Antarctic Echoes - CD: Antarctica [1983]
Cf. 'De Geheimzinnige Opdrachtgever', scènes waarin de opdracht wordt voorgelezen.
- Vangelis - Life of Antarctica - CD: Antarctica [1983]
Cf. 'De huilende professor'; scène in het circus waarbij Adriaan ook geen zin meer heeft om te lachen.
- Vangelis - Other Side of Antarctica - CD: Antarctica [1983]
Cf. 'De reis vol verrassingen' - scène waarin Bassie na een sprintje bijna in de Grand Canyon dondert.
- Vangelis - Pulstar - CD: Albedo 0.39 [1976]
Cf. 'Het geheim van de schatkaart' - inbraakscène in caravan van B&A door de Baron; scène waarbij clubhuis in brand staat.
- Vangelis - Spiral - CD: Spiral [1977]
Cf. 'De huilende professor' - scène waarin Adriaan tijdens het duiken onder water zoekt naar de geheime ingang van de schuilplaats van de professor; verdere scènes van zoektocht Adriaan naar Bassie in het gangenstelsel waar de professor zich schuilhoudt; scène waarin B&A ontsnappen nadat ze door de professor gevangen werden gezet; scène waarin Adriaan - juist met een parachute neergekomen boven de schuilplaats van de professor - het hoofdkwartier van Saggerijn binnendringt om de grienbom onschadelijk te maken.
- Vangelis - Theme from Antarctica - CD: Antarctica [1983]
Cf. 'De reis vol verrassingen' - vlucht van B&A in helikopter boven Grand Canyon National Park.
Er zijn vanzelfsprekend nog talrijke voorbeelden van gebruik in B&A op te sommen bij de nummers; ik heb hier enkel diegene genoteerd die op dit moment in mij opkomen. Wanneer mij nog meer scènes bekend zijn, zal ik deze zeker meedelen.
[Dit bericht is gewijzigd door BVCrombr op 18-09-2003 15:12]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |