abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21051713
Het album Contraband is Platinum in de USA. Dat zijn 1 miljoen geluidsdragers!

Niet slecht! Jammer dat er in NL weinig tot geen liefhebbers zijn......
  woensdag 4 augustus 2004 @ 16:39:31 #102
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_21054802
Heb het album ook (eindelijk...)

Lekkere nummers. Ik moet wel zeggen, en dit is al eerder gezegd, dat ik het wel een paar keer moest luisteren voor ik het begon te waarderen. All in all best een lekkere plaat.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_21093982
Misschien moet ik het ook nog eens een paar keer luisteren want voorlopig zet ik hem niet graag op. Ik vind het een gladde, inspiratieloze sound. Krijg de indruk dat ik ze het alleen voor het geld doen.
Laat ik het zo vragen; welk nummer moet ik nog eens luisteren, want ik weet niet op ik de hele plaat nog aankan?
pi_21106427
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 11:06 schreef Norman het volgende:
Misschien moet ik het ook nog eens een paar keer luisteren want voorlopig zet ik hem niet graag op. Ik vind het een gladde, inspiratieloze sound. Krijg de indruk dat ik ze het alleen voor het geld doen.
Laat ik het zo vragen; welk nummer moet ik nog eens luisteren, want ik weet niet op ik de hele plaat nog aankan?
Ik vindt de plaat zelf wel goed, maar de productie niet zo. Veel te bombastisch en te veel door elkaar heen.

Maar goed, wat je ook kan doen is de demo's van Slither, Loving The Alien, Big Machine en Falling To Pieces downloaden van www.velvet-revolver.com (link niet illegaal want ze staan "legaal" op die site). Dan hoor je hoe goed Slither eigenlijk is, maar dat de productie een hoop verneukt.

Ik vindt zelf Do It for the Kids, Big Machine, Falling to Pieces, Headspace, Set Me Free, Slither en Loving The Alien erg goed. De rest is wel oke, maar niet zo bijzonder. Ik moet wel toegeven dat het album heel erg moest groeien bij mij, maar dat ik hem nu wel echt kan waarderen, geef het dus wat tijd zou ik zeggen.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 22:01:25 #105
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_21107121
Komt voor veel mensen waarschijnlijk ook omdat ze zitten te luisteren of er een GNR of STP 'sound' te ontdekken is.

Op de intro van Set me Free na is er eigenlijk niet iets wat echt GNR-achtig klinkt. STP ken ik niet zo goed, dus kan ik niet beoordelen.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  Moderator / Redactie FP maandag 9 augustus 2004 @ 22:33:31 #106
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_21165821
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 21:33 schreef OutKast het volgende:

[..]

Ik vindt de plaat zelf wel goed, maar de productie niet zo. Veel te bombastisch en te veel door elkaar heen.

Maar goed, wat je ook kan doen is de demo's van Slither, Loving The Alien, Big Machine en Falling To Pieces downloaden van www.velvet-revolver.com (link niet illegaal want ze staan "legaal" op die site). Dan hoor je hoe goed Slither eigenlijk is, maar dat de productie een hoop verneukt.

Ik vindt zelf Do It for the Kids, Big Machine, Falling to Pieces, Headspace, Set Me Free, Slither en Loving The Alien erg goed. De rest is wel oke, maar niet zo bijzonder. Ik moet wel toegeven dat het album heel erg moest groeien bij mij, maar dat ik hem nu wel echt kan waarderen, geef het dus wat tijd zou ik zeggen.
Als voorbeeld kan ik hier bij geven: Iron Maiden - Dance of Death. Die cd heb ik ook vaak moeten luisteren voordat ik hem kon waarderen
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_21267817
Ik vind het werkelijk waar onbegrijpelijk dat een band als dit succes heeft. Ik vind het een typisch voorbeeld van 'teren op vroeger' en 'eigenlijk hoeven wij onszelf niet meer te bewijzen'. Een stelletje overjarige alcoholisten/junks die een soort brei ten gehore brengen wat tegelijker tijd nergens op lijkt als overal op lijkt. De middelmatigheid en overproductie stralen er vanaf. Waarom vinden jullie het eigenlijk wel leuk?
Aldus.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 13 augustus 2004 @ 20:54:36 #108
Rawr
pi_21267907
omdat het lekker in gehoor ligt en omdat t Slash is
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_21268021
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 20:54 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
omdat het lekker in gehoor ligt en omdat t Slash is
En daarom ga ik op lowlands toch kijken.....ondanks dat 't album me ook niet echt kan boeien eerlijk gezegd
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_21268848
Maar Slash is toch ook wat overjarig? Wat is er eigenlijk met z'n snakepit gebeurd?
Aldus.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 13 augustus 2004 @ 21:33:18 #111
Rawr
pi_21269336
geen idee eerlijk gezegd...
pi_21269565
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 20:51 schreef Z het volgende:
Ik vind het werkelijk waar onbegrijpelijk dat een band als dit succes heeft. Ik vind het een typisch voorbeeld van 'teren op vroeger' en 'eigenlijk hoeven wij onszelf niet meer te bewijzen'. Een stelletje overjarige alcoholisten/junks die een soort brei ten gehore brengen wat tegelijker tijd nergens op lijkt als overal op lijkt. De middelmatigheid en overproductie stralen er vanaf. Waarom vinden jullie het eigenlijk wel leuk?
Hoe oud ben jij? 12?

Als je niet meer onder de 30 bent kun je dus geen goede muziek meer maken? Kijk, dat jij het niet leuk vindt houdt niet in dat het niet leuk is. Ik vindt dat er op het album zeker goede nummers staan. Het is geen AFD, maar dat hoeft van mij ook niet.

Misschien had je moeten uitzoeken waarom ze weer begonnen zijn. Zoek dat eens op en dan zul je zien dat het gewoon voor de fun is. Ze spelen graag samen. En nu zijn er mensen die dat leuk vinden. Wat doe jij dan moeilijk? Ga lekker je mega-underground-upper-elite-quasi-intelligente ubermensch rock luisteren en laat ons lekker dit luisteren. Waarschijnlijk kots ik ook op het grootste deel van jouw muziekcollectie. Ik voel alleen niet de behoefte omdat aan jou mede te delen, simpelweg om het feit dat niemand daar wat aan heeft.
~if they only knew love, true love, to love, like this before~
pi_21269925
Ik kan me echt niet voorstellen dat de jongens omdat ze graag samenspelen samen in een bandje gaan zitten. Ik denk eerder dat ze het voor het geld doen. Waar in principe niks mis mee is, maar kom er dan voor uit ofzo.

Wat is AFD?

In principe is er niets mis met de stijl muziek. Ik heb alleen het idee dat ik het al een keer of 1000 gehoord heb....
Aldus.
pi_21280704
Als ze het voor het geld zouden doen, zouden ze met een Guns N' Roses sound komen, verkoopt beter. Nu vind ik de Velvet Revolver-sound anders dan de GnR-sound, dus ben er van overtuigd dat ze dit voor de fun doen.

Maar ja, das mijn mening.....
Voorkom een kater, blijf dronken!
pi_21281575
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 21:46 schreef Z het volgende:
Ik kan me echt niet voorstellen dat de jongens omdat ze graag samenspelen samen in een bandje gaan zitten. Ik denk eerder dat ze het voor het geld doen. Waar in principe niks mis mee is, maar kom er dan voor uit ofzo.

Wat is AFD?

In principe is er niets mis met de stijl muziek. Ik heb alleen het idee dat ik het al een keer of 1000 gehoord heb....
AFD = Appetite For Destruction. Het 1e album van GNR.

Ze zijn weer samen gaan spelen nadat ze een benefit concert hadden gedaan voor de drummer van Ozzy Osbourne. Toen merkte ze dat ze de magie heel erg hadden gemist van het samenspelen. Dus gingen ze jammen, en zelfs Izzy (van GNR) kwam meedoen. Uiteindelijk kon hij zich niet vinden in het feit dat ze een zanger gingen zoeken etc. dus die bleef wel meeschrijven maar zat niet in de band. Ze hebben veel zangers auditie laten doen, zelfs bekendere dan Scott Weiland. Maar hij was blijkbaar de persoon die ze zochten.

Ik denk niet dat ze het voor het geld doen want dan hadden ze idd wel de GNR sound gebruikt en die hoor ik ook niet echt op Contraband. Buiten dat is ze al meerdere malen aangeboden om een GNR reunie te doen voor veel geld. Heel veel geld. Dan hadden ze dat wel gedaan. En zelfs als dat niet zo zou zijn verdienen ze nog steeds veel geld aan hun albums aangezien AFD in de USA alleen nog wekelijks duizenden stuks verkoopt. Die gasten zijn allang binnen.......
pi_21343507
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 13:23 schreef OutKast het volgende:

[..]

AFD = Appetite For Destruction. Het 1e album van GNR.
.
  dinsdag 17 augustus 2004 @ 11:48:06 #117
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_21343699
Balen, ik wilde ze komende zaterdag zien, maar ik kan alleen vrij en zon. op LL zijn Heb bits and pieces van ze gehoord. Het album zelf nog niet. Die zal ik binnenkort eens beluisteren.
pi_21347273
Ik vind het album echt ontzettend goed.
Het is wel wat zwaarder en heftiger dan voorgaand werk van Slash & co.
Duidelijk te merken dat Dave en Scott hun invloeden hebben laten gelden. .
maar het is een prachtplaat geworden!
pi_21354536
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 21:46 schreef Z het volgende:

Wat is AFD?

Ja vast. Guns N Roses verkocht zo slecht in hun topdagen dat ze wel hun handje moeten ophouden.
Man de originele bezitting op Steven Adler na hoeft enkelt zn handje op te houden om hun royalty checks te cashen. Die lijden echt geen honger hoor.
Als bands zijn geweest die geld in het laadje brachten was het Gnr wel. Was altijd een enorme hype en tabloid gedoe om die band heen.
FROM ALL THE THINGS I HAVE LOST I MISS MY MIND THE MOST
pi_21376479
Slash, Duff en Izzy hebben daarna met andere projecten sowieso nog bijna genoeg geld verdiend om de rest van hun leven lekker te relaxen.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 08:23:53 #121
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_21391288
en dat zouden ze dus ook gewoon moeten doen.
= there is a light that never goes out =
pi_21410907
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2004 11:40 schreef irestmycase het volgende:

[..]

.
Ehm.......wat?
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 01:44:50 #123
71402 Sjonnie_Santos
I have become synthetic
pi_21438682
heb ze gezien op pukkelpop...
maar ut kon me echt totaal niet boeien. En dan druk ik me nog zacht uit
YEAH, I'm on a mission, mission, mission, mission, mission from God...
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 02:40:53 #124
43172 crN
The Excessum
pi_21439361
Ik vond het ook zwaar tegenvallen. Alleen die Guns N Roses cover was wel goed.
pi_21442280
Technisch goed. Geen mooie muziek. Axl paste beter bij hun stijl.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')