quote:Nee hoor, k heb in mijn hele leven nog vrijwel geen schrammetje opgelopen. Misschien is het een kwestie van je grenzen kennen en durven opzoeken.
Op vrijdag 20 juni 2003 23:18 schreef raptorix het volgende:
zijn meestal diezelfde types die het stoer vinden om 200 strijkers in een jampotje te stoppen en dan hun klauw er af knallen
quote:Heb jij ooit een auto-ongeluk gehad? Of zeg je altijd zulke gekke dingen?
Op vrijdag 20 juni 2003 15:47 schreef raptorix het volgende:[..]
, mijn vader heeft mijn tenminste een fatsoenlijke opvoeding laten genieten, maar goed discussies over hard rijden eindigen toch altijd het zelfde, als je commentaar hebt op de associalen vinden ze je een moraalridder. Het zei zo, ik zou zeggen, ga eens naar een revalidatiecentrum, spreek met wat mensen die het slachtoffer zijn van hardrijders, en zeg dan wat je hier ook zegt in hun gezicht, dan ben je pas een vent. Mannetjes als jou die een auto nodig hebben om hun kleine pikkie te compenseren zijn voor mij echt niets waard.
quote:het laatste denk ik.
Op zaterdag 21 juni 2003 04:11 schreef kariem112 het volgende:[..]
Heb jij ooit een auto-ongeluk gehad? Of zeg je altijd zulke gekke dingen?
quote:Inderdaad, zelf zijn we niet geraakt, maar om een jonge man uit ze auto te moeten halen met ze been 270 graden gedraait, ze hoofd in de voorruit, is geen pretje.
Op zaterdag 21 juni 2003 04:11 schreef kariem112 het volgende:[..]
Heb jij ooit een auto-ongeluk gehad? Of zeg je altijd zulke gekke dingen?
Maar dit gebeurt jullie natuurlijk niet.
quote:jij heb die jongeman uit 'n auto gehaald na een ongeluk ?
Op zaterdag 21 juni 2003 13:16 schreef raptorix het volgende:maar om een jonge man uit ze auto te moeten halen met ze been 270 graden gedraait, ze hoofd in de voorruit, is geen pretje.
quote:mischien zou je eens wat vaker buiten moeten komen
Op zaterdag 21 juni 2003 01:30 schreef MrTorture het volgende:[..]
Nee hoor, k heb in mijn hele leven nog vrijwel geen schrammetje opgelopen. Misschien is het een kwestie van je grenzen kennen en durven opzoeken.
edit:
wat bedoel je met je grenzen opzoeken en kenne?
[Dit bericht is gewijzigd door super_honda op 21-06-2003 14:13]
quote:Naja het was meer terugstoppen omdat hij er uit wou lopen, en heb 1e hulp verleent tot de hulpdiensten ter plekke waren.
Op zaterdag 21 juni 2003 14:06 schreef Farao het volgende:[..]
jij heb die jongeman uit 'n auto gehaald na een ongeluk ?
quote:Dan is't goed
Op zaterdag 21 juni 2003 14:09 schreef raptorix het volgende:[..]
Naja het was meer terugstoppen omdat hij er uit wou lopen, en heb 1e hulp verleent tot de hulpdiensten ter plekke waren.
quote:Dat je niet bij alles wat je doet bang moet zijn dat het misgaat. Gewoon weten waar je risico loopt en waar niet.
Op zaterdag 21 juni 2003 14:09 schreef super_honda het volgende:
wat bedoel je met je grenzen opzoeken en kenne?
quote:Het is geen questie van bang zijn maar een kwestie van het vermijden van risico's, dat je risicos neemt als je bijvoorbeeld gevaarlijke sporten speelt vind ik prima, maar het feit dat jij risicos wilt nemen waar andere mensen het slachtoffer van zijn vind ik onbehoorlijk en egoistisch.
Op zaterdag 21 juni 2003 15:10 schreef MrTorture het volgende:[..]
Dat je niet bij alles wat je doet bang moet zijn dat het misgaat. Gewoon weten waar je risico loopt en waar niet.
quote:Zoals ik al zei, aangezien ik nog nooit in een onvoorziene/gevaarlijke situatie heb gezeten, heb ik het idee dat het met die risico's wel meevalt. Een wakkere bestuurder bij 140 km/h is minder gevaarlijk dan een slaapkop of sufkut bij 100 km/h.
Op zaterdag 21 juni 2003 15:20 schreef raptorix het volgende:
Het is geen questie van bang zijn maar een kwestie van het vermijden van risico's, dat je risicos neemt als je bijvoorbeeld gevaarlijke sporten speelt vind ik prima, maar het feit dat jij risicos wilt nemen waar andere mensen het slachtoffer van zijn vind ik onbehoorlijk en egoistisch.
quote:het zou mij ook kunnen gebeuren ja... net zoals iedereen die in de auto stapt. Maar als het mij overkomt is het omdat een of ander dwaas zonder te kijken van rijstrook verwisseld. Mensen zoals jij dus, die niet kunnen autorijden, en inhalen met 121 km/h op de snelweg....
Op zaterdag 21 juni 2003 13:16 schreef raptorix het volgende:[..]
Inderdaad, zelf zijn we niet geraakt, maar om een jonge man uit ze auto te moeten halen met ze been 270 graden gedraait, ze hoofd in de voorruit, is geen pretje.
Maar dit gebeurt jullie natuurlijk niet.
quote:Je blijft het maar niet snappen he? Jij doet alsof het 1 het ander kan compenseren, natuurlijk is iemand die loopt te suffen achter het stuur gevaarlijk, of dat nou met 60 is of met 190, het gaat erom dat met hogere snelheden je remweg langer is, je impact snelheid hoger en de anticipatie tijd korter is, kortom je neemt ALTIJD meer risicos in dat geval, en zeg nou eerlijk, kan je dat kwartiertje wat je langer op de weg zit nou echt niet missen?
Op zaterdag 21 juni 2003 15:34 schreef MrTorture het volgende:[..]
Zoals ik al zei, aangezien ik nog nooit in een onvoorziene/gevaarlijke situatie heb gezeten, heb ik het idee dat het met die risico's wel meevalt. Een wakkere bestuurder bij 140 km/h is minder gevaarlijk dan een slaapkop of sufkut bij 100 km/h.
Ik werkte vorige jaar in de IT-branche, maar het bedrijf ging op de fles.
Ik moest vanuit Maastricht, daar woonde mijn vriendin, om 11:00 in Hoorn zijn. Tja, ik werkte door het hele land en daar was het hoofdkantoor. Ik moest daar mijn GAK papieren invullen en mijn "kindje" inleveren. Voor de duidelijkheid, ik reed in een Seat Leon TDi.
Anyway, ik vertrok omstreeks 06:00. Opeens zag ik een witte volvo met oranje en blauwe strepen achter mij. Ik denk dat ik zo'n 170 reed.
Shit, dacht ik, te laat met het invullen van de GAK papieren en mijn auto en rijbewijs kwijt! En dan zonder werk.
Gelukkig was de politieagent coulant, hij rekende maar 20 km te hard en gaf me zelfs tips om werk te zoeken. Misschien kwam het doordat hij ook Indisch er uit zag.
Een paar zweet minuten later + de oorspronkelijke 2 uur kwam ik aan op mijn bestemming. Mijn auto mocht ik de volgende dag inleveren.
Totzover mijn verhaal.
quote:beetje lastig in NL
Op donderdag 19 juni 2003 23:42 schreef Tichelaar het volgende:[..]
en eigenlijk zou hij ook nooit meer in de buurt van een auto mogen komen
nuff said.
quote:huilie ... moet je maar niet zo stom hard rijden. "er reed weinig verkeer" .. totdat iemand met 130 de linkerbaan op gaat en jij er achterop knalt.
Op donderdag 19 juni 2003 22:51 schreef vandeutkombastebatenburg het volgende:
Ben net staande gehouden door de KLPD!! Trajectmeting, gemiddelde snelheid 190 km/h top was 227 km/h (geeikt). Op de A4 richting A'dam, reed weinig verkeer, ik ree uiterst links. Rij ik een silvere Leon Cupra voorbij die net de snelweg op kwam met onder de binnenspiegel een cameratje!! En wat doe ik met ben stomme kop?!?!! Ik rij gewoon door met me stomme kop. En jahoor bij afslag H'dorp komt ie voor me rijden. "stop" "politie". Rijbewijs ingevorderd, maar ze waren wel zo aardig om mij thuis te brengen met mijn auto. Onderweg vertelde oom agent dat, wanneer dit de eerste keer is , je hem redelijk snel terug hebt. Morgen of maandag hing, er een beetje vanaf hoezo snel ze zijn bij de rechtbank. Verder nog gekletst over snelheidscontrolles en dat hij laseren en flitspalen onzin vond (behalve op gevaarlijke plekken), en trajectmeting het eerlijkst is. BAF!! (dat was het geluid van mijn hand op mijn achterhoofd). Ik weet het tis oerstom van mij.
Btw weet iemand wat de procedure is, stel ik mag hem vrijdag of maandag mijn rijbewijs halen moet ik dan gelijk een boete betalen?
Maar ja.. je zal wel weer zeggen dat je zo'n uitstekende rijder bent dat dat nooooooit zou gebeuren, of een ander zwak excuus in die richting dusseh...
Jammer
quote:Leren Spiegelen heet dat.
Op woensdag 13 augustus 2003 22:41 schreef Xitami het volgende:[..]
huilie ... moet je maar niet zo stom hard rijden. "er reed weinig verkeer" .. totdat iemand met 130 de linkerbaan op gaat en jij er achterop knalt.
quote:Inderdaad, dat zie je - meestal. Ik ga niet zeggen dat ik zelf nooit te hard rijdt, meestal 130/140 als men 120 mag, aangezien dat a) redelijk meegaat met de rest van het verkeer, en b) dat voor mij nog te doen valt aangezien m'n auto boven de 140 de wegligging van een olifant op rollerskates heeft.
Op woensdag 13 augustus 2003 22:47 schreef Hellraid het volgende:[..]
Leren Spiegelen heet dat.
Les 1 rijdens je rijlessen.
Helaas denken de meeste nederlanders (95% zeker) dat die spiegels voor de sier op je auto zitten.
Als je goed spiegeld zie je iemand aankomen en ook of hij veel harder rijd dan jou.
Als je dus met 225+ over de snelweg raast, dan maakt het allemaal niet uit of iemand spiegelt, mensen die zien je, zien dat je hard rijdt, denken "160" en gaan ervoor met 150 en denken dat ze er wel voorbij zijn voordat jij er bij bent.
En dan zit je ineens bij iemand in de achterbak - zelfs als je vol in de ankers gaat.
Er zit een groot verschil tussen hard rijden en hard rijden - bij de ene is het "ikke ikke ikke.. ikke kom eraan, iedereen opzij, ikke ikke ikke". De andere gaat uit van "goh, misschien toch geen 200 rijden maar 140 ofzo, omdat het hier een beetje druk wordt".
Maar ja, die discussie is ook bijna niet te voeren, aangezien de meesten hier lopen te miepen dat ze zulke goeie bestuurders zijn dat ze alles onder controle hebben.
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik hoop dat je jezelf op creatieve manier om een paal heen vouwt met 200kmh - dan lullen we daarna wel verder over waarom het toch zo gevaarlijk is om zo erg veel te hard te rijden.
Maar ja, daar zal je hersenen voor moeten hebben, en tot nu toe heb ik daar beduidend weinig van gezien in deze thread.
[edit]
Buiten dat, als iemand met 130 de linkerbaan op komt, dan kan je niet zeggen dat die persoon maar uit moet kijken - verkeerswet wel eens gelezen? Als iemand op de maximumsnelheid op de linkerbaan komt, zal jij af moeten remmen en je aan de rest van het verkeer conformeren - jammer genoeg kan dat niet echt bij 225kmh omdat tegen de tijd dat jij afgeremd bent, je al over dat andere autootje heen gewalst bent. Maar ok.
quote:Hahahaha.
Op donderdag 19 juni 2003 22:51 schreef vandeutkombastebatenburg het volgende:
Ben net staande gehouden door de KLPD!! Trajectmeting, gemiddelde snelheid 190 km/h top was 227 km/h (geeikt). Op de A4 richting A'dam, reed weinig verkeer, ik ree uiterst links. Rij ik een silvere Leon Cupra voorbij die net de snelweg op kwam met onder de binnenspiegel een cameratje!! En wat doe ik met ben stomme kop?!?!! Ik rij gewoon door met me stomme kop. En jahoor bij afslag H'dorp komt ie voor me rijden. "stop" "politie". Rijbewijs ingevorderd, maar ze waren wel zo aardig om mij thuis te brengen met mijn auto. Onderweg vertelde oom agent dat, wanneer dit de eerste keer is , je hem redelijk snel terug hebt. Morgen of maandag hing, er een beetje vanaf hoezo snel ze zijn bij de rechtbank. Verder nog gekletst over snelheidscontrolles en dat hij laseren en flitspalen onzin vond (behalve op gevaarlijke plekken), en trajectmeting het eerlijkst is. BAF!! (dat was het geluid van mijn hand op mijn achterhoofd). Ik weet het tis oerstom van mij.
Btw weet iemand wat de procedure is, stel ik mag hem vrijdag of maandag mijn rijbewijs halen moet ik dan gelijk een boete betalen?
quote:Mja, niet meteen betalen, waarschijnlijk regeling, ligt aan hoe lang je reed tot je aangehouden werd
Op donderdag 19 juni 2003 22:51 schreef vandeutkombastebatenburg het volgende:
Ben net staande gehouden door de KLPD!! Trajectmeting, gemiddelde snelheid 190 km/h top was 227 km/h (geeikt). Op de A4 richting A'dam, reed weinig verkeer, ik ree uiterst links. Rij ik een silvere Leon Cupra voorbij die net de snelweg op kwam met onder de binnenspiegel een cameratje!! En wat doe ik met ben stomme kop?!?!! Ik rij gewoon door met me stomme kop . En jahoor bij afslag H'dorp komt ie voor me rijden. "stop" "politie". Rijbewijs ingevorderd, maar ze waren wel zo aardig om mij thuis te brengen met mijn auto. Onderweg vertelde oom agent dat, wanneer dit de eerste keer is , je hem redelijk snel terug hebt. Morgen of maandag hing, er een beetje vanaf hoezo snel ze zijn bij de rechtbank. Verder nog gekletst over snelheidscontrolles en dat hij laseren en flitspalen onzin vond (behalve op gevaarlijke plekken), en trajectmeting het eerlijkst is. BAF!! (dat was het geluid van mijn hand op mijn achterhoofd). Ik weet het tis oerstom van mij.
Btw weet iemand wat de procedure is, stel ik mag hem vrijdag of maandag mijn rijbewijs halen moet ik dan gelijk een boete betalen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |