abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11248846
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

, mijn vader heeft mijn tenminste een fatsoenlijke opvoeding laten genieten, maar goed discussies over hard rijden eindigen toch altijd het zelfde, als je commentaar hebt op de associalen vinden ze je een moraalridder.

Wat een fatsoenlijke opvoeding zeg, anderen asociaal (met één s ) noemen omdat ze je bekrompen mening niet delen en zelfs de wet ter discussie willen stellen. Stel je voor zeg.
pi_11248897
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:54 schreef richsli het volgende:

[..]

dan moet ik jouw niet tegenkomen want je komt er dus echt niet langs!!!! desnoods gooi ik hem er gewoon voor als je mij rechts zou gaan inhalen

Tja, hier wordt het verkeer veel veiliger van
pi_11248912
Voor de duidelijkheid, ik reed gisteren op de A4 richting schiphol, deze weg is 5 0f 6 baans (1 richting) en reed uiterst links. Er reden op dat moment bijna geen auto's en de auto's die er reden, zaten gewoon helemaal rechts. Normaal gesproken rij ik nooit zo hard en zeker niet als het druk is op de weg. En zoals velen hier al gezegt hebben hardrijden is niet het zelfde als asociaalrijden.
Voor degene die willen weten wat voor auto ik heb, een Seat Leon Turbo.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 16:01:47 #129
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_11248934
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

En ik een hekel aan mensen die het nodig vinden om ten koste van mijn gezondheid risicos willen nemen, dat jij jezelf hastikke kapot rijdt zal me een worst zijn, dat jij achter op mij knalt is mij wel een zorg.

Kijk dan eerst uit voordat je naar links gaat Want als ik met 120 km/h harder ga dan jij, raak ik je ook in zo'n geval.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_11248986
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 16:01 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Kijk dan eerst uit voordat je naar links gaat Want als ik met 120 km/h harder ga dan jij, raak ik je ook in zo'n geval.

Zal ik alvast voor hem antwoorden?
"Jamaar, jamaar, als jij harder rijdt dan 120 dan ben JIJ fout want ik hou me braaf aan de wet"
  vrijdag 20 juni 2003 @ 16:18:54 #131
58556 Regse
The Event 201 scenario
pi_11249458
t'Is maar goed dat niet iedereen te hard rijdt. Al die kleine gebakjes die met 10km/h verschil inhalen:O Tjonge jong duurt lang>:)
>:)
  vrijdag 20 juni 2003 @ 16:22:38 #132
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_11249564
Geeikt........dat word je als je de berm in rijdt en op een niet onverdienstelijke boom belandt.

Snelheidsmeters worden over het algemeen geijkt.

Verder denk ik dat je in aanmerking komt voor uitzending naar Iraq als ongeleid projectiel.

Jawohl Herr Kaloin!
  vrijdag 20 juni 2003 @ 16:31:04 #133
15906 henkyfox
Wel haren, geen streken
pi_11249807
Het zou kunnen dat ik door die verdomde discussie het gemist heb hoor. Maarre, in wat voor auto reed de TS?
Uitstellen naar morgen, is vandaag geen zorgen
pi_11250537
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 16:03 schreef Jalu het volgende:

[..]

Zal ik alvast voor hem antwoorden?
"Jamaar, jamaar, als jij harder rijdt dan 120 dan ben JIJ fout want ik hou me braaf aan de wet"

Typisch nederland, als je aan regels houdt ben je een looser en een sukkel, en als je maling aan regels hebt en als een gek jakkert en andere mensen in gevaar brengt ben je een echte vent

Maar goed, als we oms ons heen kijken in de maatschappij barst het van helden als jou, vandaar dat het ook zo goed is gestelt in nederland met normen en waarden

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 20 juni 2003 @ 17:51:41 #135
26777 MrTorture
pi_11251637
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 16:31 schreef henkyfox het volgende:
Het zou kunnen dat ik door die verdomde discussie het gemist heb hoor. Maarre, in wat voor auto reed de TS?
Lees gewoon es 5 posts hoger
Vis een optie?
  vrijdag 20 juni 2003 @ 17:52:51 #136
26777 MrTorture
pi_11251652
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 16:57 schreef raptorix het volgende:
Typisch nederland, als je aan regels houdt ben je een looser en een sukkel,
Die mensen die hun stuur naar links gooien zonder te kijken, houden zich niet aan de regels....
Vis een optie?
pi_11251945
Mja een ding kan ik wel zeggen. Stel ze zouden de max snelheid verhogen naar laten we zeggen 140. Ik denk dat het met de toename van ongelukken nog wel mee zal vallen. Hij zal toenemen, maar zolang iedereen het weet en zolang iedereen ook 140 rijdt, kan men er ook op anticiperen.
Echter dan krijg je weer mensen die 160 willen rijden en zich ergeren aan die slakken met hun 140. Goed, jullie je zin, we verhogen de snelheid naar 160.
'Ja maar', roept Sjonnie uit Amstelveen, 'mijn bak kan 180 en ik erger me dood aan die slakken met hun 160'.
Goed, we verhogen de snelh- *BREAK*...

Beginnen de mannen het te snappen?
Punt is dat er ergens een limiet moet zijn. Over de terechtheid van de hoogte van die limiet kun je discussieren, evenals over de toepasbaarheid van die limiet in bepaalde situaties ('s nachts, lege weg etc). Echter, de politie heeft daar geen tijd voor. Zou een mooi zooitje worden zeg.

Dus wat doet men. Men bedenkt een limiet, een maat waaraan men zich dient te houden. Zolang iedereen deze maat weet, en zich eraan houdt, heeft niemand een probleem, of die maat nou 100, 120 of 140 is.

Maar mensen, wij hebben het hier niet over de terechtheid van de maat 120, en wij hebben het ook niet over een specifiek toepassingsgebied ervan, wij hebben het hier over een aap die fokking 2x zo hard gaat als je mag. Twee honderd en zevenentwintig kilometers in het uur. Dit gaat niet meer over marges, dit is van de pot gerukte onzin. Maak mij nog es wijs, dat als iemand zo'n razende roeland op de weg niet in de smiezen heeft, dat dan zijn gebrek is.

Wij hebben het over een achterlijke zak die er geen lor om geeft dat hij andere mensen in levensgevaar brengt, en wij hebben het tevens over iemand die, als hij gewezen wordt op dat feit, de betreffende persoon afdoet als moraalridder. Need I say more?

pi_11252447
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 16:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Typisch nederland, als je aan regels houdt ben je een looser en een sukkel, en als je maling aan regels hebt en als een gek jakkert en andere mensen in gevaar brengt ben je een echte vent

Maar goed, als we oms ons heen kijken in de maatschappij barst het van helden als jou, vandaar dat het ook zo goed is gestelt in nederland met normen en waarden

Zucht... Het wordt oud, dit riedeltje...
pi_11252686
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 18:13 schreef FragmasterFreddy het volgende:
Mja een ding kan ik wel zeggen. Stel ze zouden de max snelheid verhogen naar laten we zeggen 140. Ik denk dat het met de toename van ongelukken nog wel mee zal vallen. Hij zal toenemen, maar zolang iedereen het weet en zolang iedereen ook 140 rijdt, kan men er ook op anticiperen.
Echter dan krijg je weer mensen die 160 willen rijden en zich ergeren aan die slakken met hun 140. Goed, jullie je zin, we verhogen de snelheid naar 160.
'Ja maar', roept Sjonnie uit Amstelveen, 'mijn bak kan 180 en ik erger me dood aan die slakken met hun 160'.
Goed, we verhogen de snelh- *BREAK*...

Beginnen de mannen het te snappen?

Geweldig, dat belerende toontje. Uit bovenstaande volgt eigenlijk dat het beter zou zijn om de limiet af te schaffen om de veiligheid te verhogen. Het zorgt er namelijk voor dat er alerter gereden gaat worden op de autosnelweg. Als er iemand 200 zou mogen rijden denk je wel twee keer na voordat je zonder in de spiegels te kijken je stuur naar links gooit.
quote:
Punt is dat er ergens een limiet moet zijn. Over de terechtheid van de hoogte van die limiet kun je discussieren, evenals over de toepasbaarheid van die limiet in bepaalde situaties ('s nachts, lege weg etc). Echter, de politie heeft daar geen tijd voor. Zou een mooi zooitje worden zeg.
De politie heeft daar WEL tijd voor, kijk maar eens hoe groot de kans is dat als je politie ziet, dat ze bezig zijn met een of andere nutteloze snelheidscontrole.
quote:
Dus wat doet men. Men bedenkt een limiet, een maat waaraan men zich dient te houden. Zolang iedereen deze maat weet, en zich eraan houdt, heeft niemand een probleem, of die maat nou 100, 120 of 140 is.

Maar mensen, wij hebben het hier niet over de terechtheid van de maat 120, en wij hebben het ook niet over een specifiek toepassingsgebied ervan, wij hebben het hier over een aap die fokking 2x zo hard gaat als je mag. Twee honderd en zevenentwintig kilometers in het uur. Dit gaat niet meer over marges, dit is van de pot gerukte onzin. Maak mij nog es wijs, dat als iemand zo'n razende roeland op de weg niet in de smiezen heeft, dat dan zijn gebrek is.

Waarom dan niet? Op de Duitse autosnelweg moet je er ook rekening mee houden.
quote:
Wij hebben het over een achterlijke zak die er geen lor om geeft dat hij andere mensen in levensgevaar brengt, en wij hebben het tevens over iemand die, als hij gewezen wordt op dat feit, de betreffende persoon afdoet als moraalridder. Need I say more?
De Nederlandse autosnelwegen zijn net zo goed geschikt om zonder snelheidslimiet bereden te worden dan de Duitse. We hebben het hier NIET over een aap die met 120 door de bebouwde kom raast of zo, kom nou zeg.
Het trieste is vooral dat die aap die wel met 120 door de bebouwde kom raast een veel grotere kans heeft om er mee weg te komen dan diegene die snel rijdt op de autosnelweg.
En diegenen die zonder te kijken naar de omstandigheden altijd maar blijven roepen dat regels regels zijn, dat zijn moraalridders, daar hoef je helemaal niet over te discussieren. Vooral in dit geval, gezien het feit dat als hij 100 km oostwaarts hetzelfde zou doen, er niemand een grote mond over zou hebben omdat hij dan geen wet overtreden zou hebben. Ofwel: moralisme zonder fundament... Zou hij op dezelfde manier 120 in de bebouwde kom hebben gereden, of zelfs "maar" 100, dan zou je mij niet in dit topic gezien hebben...
pi_11252773
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 18:54 schreef Jalu het volgende:

[..]

Geweldig, dat belerende toontje. Uit bovenstaande volgt eigenlijk dat het beter zou zijn om de limiet af te schaffen om de veiligheid te verhogen. Het zorgt er namelijk voor dat er alerter gereden gaat worden op de autosnelweg. Als er iemand 200 zou mogen rijden denk je wel twee keer na voordat je zonder in de spiegels te kijken je stuur naar links gooit.
[..]

En je gelooft jezelf ook nog he
pi_11252834
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 18:59 schreef FragmasterFreddy het volgende:

[..]

En je gelooft jezelf ook nog he

Jij hoort jezelf toch ook wel heel erg graag praten toch? Daarbij, ontkracht het maar eens met argumenten. Ik wacht af.
pi_11253381
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 19:03 schreef Jalu het volgende:

[..]

Jij hoort jezelf toch ook wel heel erg graag praten toch? Daarbij, ontkracht het maar eens met argumenten. Ik wacht af.

Nou, het verkeer gevaarlijker maken omdat mensen dan beter op gaan letten is volslagen onzin. En tja, als je dat niet begrijpt, hoe kom je dan met argumenten. Is net zoiets als discussieren met iemand over het traject dat een appel doorloopt als je em weggooit, en die persoon roept 'ja maar ik geloof niet in zwaartekracht'.

Maar ik zal het proberen.
Door hoge snelheden toe te laten denk jij dat mensen beter op gaan letten. Punt. Tot zover met je eens. Maar waar de logica ophoudt is op het punt dat je roept dat daardoor het verkeer veiliger wordt. Hoe kan dat nou man.
Er zijn altijd wat mensen die minder goed in hun spiegels kijken, of mensen die niet tijdig richting aangeven en zo. En ja, dat is hun fout, maar moeten ze dat dan met de dood bekopen? Zoals ik al eerder heb gezegd, mensen doen nou eenmaal wel es domme dingen in het verkeer, en daarom zijn er regeltjes nodig. Regeltjes die de minder vaardige chauffeur beschermen, alsmede jou. Dus dat mensen beter gaan opletten zal best zo wezen, maar weegt niet op tegen het feit dat mensen nog steeds fouten zullen maken, en de gevolgen van die fouten drastisch erger worden. Namelijk dat zo'n beetje elke aanrijding op die snelheid de dood tot gevolg zal hebben.

Verwachten dat mensen maar moeten oppassen als jij met je 200 komt aangejakkerd is onrealistisch. En daar heb je je argument.

pi_11253496
Even terzijde, TS is wel erg stil. Ik begin bijna het vermoeden te krijgen dat dit gewoon een bogus post is, en dattie onwijs zit te lachen om ons. Want, 227 rijden en dan verontwaardigd zijn dat je rijbewijs ingepikt is... ik bedoel... dat snap je toch zelf wel. Naja.
pi_11255191
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 19:34 schreef FragmasterFreddy het volgende:

[..]

Maar ik zal het proberen.
Door hoge snelheden toe te laten denk jij dat mensen beter op gaan letten. Punt. Tot zover met je eens. Maar waar de logica ophoudt is op het punt dat je roept dat daardoor het verkeer veiliger wordt. Hoe kan dat nou man.
Er zijn altijd wat mensen die minder goed in hun spiegels kijken, of mensen die niet tijdig richting aangeven en zo. En ja, dat is hun fout, maar moeten ze dat dan met de dood bekopen?

Nee, maar wanneer heb jij voor het laatst een KLPD' er voor zo'n toch wel grove fout op een autosnelweg een boete zien uitschrijven? Terwijl dit veel ernstiger want veel gevaarlijker overtredingen zijn dan die lullige 4 km/h boven de max. snelheid bekeuringen. Gek genoeg hoor ik hierover nooit iemand "regels zijn regels" roepen.
quote:
Zoals ik al eerder heb gezegd, mensen doen nou eenmaal wel es domme dingen in het verkeer, en daarom zijn er regeltjes nodig. Regeltjes die de minder vaardige chauffeur beschermen, alsmede jou. Dus dat mensen beter gaan opletten zal best zo wezen, maar weegt niet op tegen het feit dat mensen nog steeds fouten zullen maken, en de gevolgen van die fouten drastisch erger worden. Namelijk dat zo'n beetje elke aanrijding op die snelheid de dood tot gevolg zal hebben.
Elke aanrijding boven de 50 km/h loopt vrijwel altijd dodelijk af... Bereken maar eens de g-krachten als je van 50 naar 0 gaat in een fractie van een seconde.
quote:
Verwachten dat mensen maar moeten oppassen als jij met je 200 komt aangejakkerd is onrealistisch. En daar heb je je argument.
Leg me dan ook nog maar eens uit waarom het in Duitsland wel kan. Mensen die denken veilig 120 te kunnen rijden en vervolgens verzuimen goed uit hun ogen te kijken die horen gewoon niet achter het stuur thuis. Als je op een autosnelweg gaat rijden neem je een stuk verantwoordelijkheid, en dat houdt ook in dat je rekening moet houden met snellere verkeersdeelnemers.
Nogmaals, nog 1 keer: ik heb nog NOOIT 200 km/h gereden op een Nederlandse weg. Maar stellen dat het gevaarlijk is wordt door onze oosterburen duidelijk als onwaar aangetoond.
pi_11255225
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 19:39 schreef FragmasterFreddy het volgende:
Even terzijde, TS is wel erg stil. Ik begin bijna het vermoeden te krijgen dat dit gewoon een bogus post is, en dattie onwijs zit te lachen om ons. Want, 227 rijden en dan verontwaardigd zijn dat je rijbewijs ingepikt is... ik bedoel... dat snap je toch zelf wel. Naja.
Who cares, dit is toch een forum? Bedoeld voor interessante discussies? Laat hem maar lachen dan, ik vermaak me er niet minder om..
pi_11257030
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 17:52 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Die mensen die hun stuur naar links gooien zonder te kijken, houden zich niet aan de regels....

Waarom blijf je dat toch elke keer roepen
JAAAAAAAAAAAAAAAAAH het zijn altijd anderen, als je nou eerst eens op je eigen rijgedrag let en je gewoon aan de regels houdt dan mag je weer die melkmuil van je open doen goed?
pi_11257276
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 21:02 schreef Jalu het volgende:

[..]

Nee, maar wanneer heb jij voor het laatst een KLPD' er voor zo'n toch wel grove fout op een autosnelweg een boete zien uitschrijven? Terwijl dit veel ernstiger want veel gevaarlijker overtredingen zijn dan die lullige 4 km/h boven de max. snelheid bekeuringen. Gek genoeg hoor ik hierover nooit iemand "regels zijn regels" roepen.
[..]

Klopt, maar ik heb het ook niet over 4 km/h te hard, ik heb het over 100 km/h te hard. Als je een bon krijgt voor 4 te hard vind ik dat jammer voor je, maar die grens is bepaald, die weet je, dus is het vette pech en dokken maar.
Overigens, als mensen plotseling en zonder richting aan te geven, of met onvoldoende snelheid ineens naar links gaan, mogen ze van mij daar ook een bon voor krijgen.
quote:
Elke aanrijding boven de 50 km/h loopt vrijwel altijd dodelijk af... Bereken maar eens de g-krachten als je van 50 naar 0 gaat in een fractie van een seconde.
[..]
Lol juist ja. Dus omdat een aanrijding toch al dodelijk is, maakt het niet uit dat we de snelheid verhogen. Het maakt immers niet uit of iemand dood of pieremootje morsdood is. Ik hoop dat je zelf ook inziet dat dit klets is. Bijvoorbeeld door de hogere snelheid betrek je ongetwijfeld meerdere voertuigen in het ongeluk, wat bij een normale snelheid niet het geval zou zijn. En verder is het natuurlijk niet zo dat alle aanrijding boven de 50 per definitie dodelijk zijn, en door het verhogen van de snelheid verhoog je wel de kans daarop. Waarom zou een verstandig mens dat willen doen?
quote:
Leg me dan ook nog maar eens uit waarom het in Duitsland wel kan. Mensen die denken veilig 120 te kunnen rijden en vervolgens verzuimen goed uit hun ogen te kijken die horen gewoon niet achter het stuur thuis. Als je op een autosnelweg gaat rijden neem je een stuk verantwoordelijkheid, en dat houdt ook in dat je rekening moet houden met snellere verkeersdeelnemers.
Nogmaals, nog 1 keer: ik heb nog NOOIT 200 km/h gereden op een Nederlandse weg. Maar stellen dat het gevaarlijk is wordt door onze oosterburen duidelijk als onwaar aangetoond.
Tja ik heb daar geen cijfers van en ik ben eerlijk gezegd te lui om ze op te zoeken, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het percentage ongelukken dat dodelijk afloopt in Duitsland hoger ligt dan hier.
Verder is Duitsland er veel beter geschikt voor, die hebben wat meer ruimte he.
In het kleine Nederland win je op een gemiddeld ritje, wat, een kwartier? Nou nou, daar doen we het voor met z'n allen. Ik vind dat de prijs van meer verkeersdoden niet waard.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 22:30:47 #148
26777 MrTorture
pi_11257624
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 22:10 schreef raptorix het volgende:
Waarom blijf je dat toch elke keer roepen
JAAAAAAAAAAAAAAAAAH het zijn altijd anderen, als je nou eerst eens op je eigen rijgedrag let en je gewoon aan de regels houdt dan mag je weer die melkmuil van je open doen goed?
Omdat het ook gebeurt als ik 120 rijd misschien?
Vis een optie?
pi_11257998
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 22:30 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Omdat het ook gebeurt als ik 120 rijd misschien?

Dat iemand anders de regels overtreedt is geen reden om het zelf ook maar te doen. Als jij zo perfect bent dat jij 338 meter in het voren kan kijken en helemaal nooit fouten maakt, vind ik dat heel knap van je, maar jij kunt dat niet redelijkerwijs van al je medeweggebruikers verwachten.
pi_11258868
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 22:42 schreef FragmasterFreddy het volgende:

[..]

Dat iemand anders de regels overtreedt is geen reden om het zelf ook maar te doen. Als jij zo perfect bent dat jij 338 meter in het voren kan kijken en helemaal nooit fouten maakt, vind ik dat heel knap van je, maar jij kunt dat niet redelijkerwijs van al je medeweggebruikers verwachten.

Laat maar het is tegen dodemans oren praten met dit soort lui, zijn meestal diezelfde types die het stoer vinden om 200 strijkers in een jampotje te stoppen en dan hun klauw er af knallen. As i said, i love darwin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')