abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juni 2003 @ 14:34:57 #101
52702 _Kuch_
Licenced to chill
pi_11246448
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:45 schreef unreality het volgende:

[..]

ja, lijkt me logisch he anders waren er geen maximum snelheden ingevoerd.

Er staat mij iets bij dat die zijn ingevoerd ten tijde van de oliecrisis om zo het verbruik te verminderen omdat er weinig tot geen benzine was...
Echte schoonheid zit van binnen! Nou, echte lelijkheid zit ook vaak van buiten...
Mijn DVD-collectie
pi_11246511
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 14:26 schreef _Kuch_ het volgende:

[..]

Heb jij ENIG idee hoeveel ongelukken er op een snelweg gebeuren en hoeveel ongelukken daarvan met te hard rijden te maken hebben? NOU?? Volgens mij niet hè...

Dat weet ik wel, dat is inderdaad niet heel veel, uit me hoofd rond de 15 procent, maar het aantal ongevallen wat met hoge snelheid te maken heeft, heeft statistisch wel het hoogste aantal zware letsels dan wel dodelijke afloop

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_11246641
Om Duitsland er nog maar eens bij te betrekken.
Aangezien het in Duitsland is toegestaan, zijn de andere weggebruikers er van bewust dat auto's met extreem hoge snelheid kunnen komen aanrijden.
In Nederland is men dat niet, iig geen 225 km per uur. Als je daar geen rekening mee houdt dan kun je er ook niet op anticiperen.

Ik rij zelf ook eigenlijk standaard wat te hard. meestal 140-160. Maar ik ben me bewust dat auto's plotseling naar links kunnen gaan. Ik passeer ook zelden auto's met die snelheid. Eigenlijk met maximaal 20 km/u verschil of zo.
Wat ik persoonlijk gevaarlijker vind is dat mensen met maar een paar km/u gaan inhalen. De kans is dan veel groter dat de bestuurder die je inhaalt in zijn spiegel kijkt en niets ziet omdat jij langere tijd in zijn dode hoek zit. D'r zijn zat mensen die puur op spiegels inhalen en geen schalkse blik over de linker schouder werpen voordat zij de pinker aan en naar links komen zetten.

vrijdag 20 juni 2003 @ 14:45:21 #104
35834 Menyo
Ondertitel
pi_11246700
Ik ben een van de weinige die het met de topicstarter eens is.

De post was geplaatst om 22:31, hij zei dat hij net aangehouden was. Het was dus rond 22:00 dat het gebeurde. We hebben geen idee, waar het precies was (of ik moet er overheen gelezen zijn). In ieder geval een 4 baans weg (want er voegde iemand in) en hij mocht 120.

200 rijden is dan niet gevaarlijk!!! Een groep auto's inhalen is dan gevaarlijk, omdat er dan een kans is dat er iemand naar links gaat. Op een leeg stuk weg of met 1 auto op de rechter baan maakt dat niks uit. Die auto haalt het wel en blijft wel recht rijden.

Daarnaast zijn er allemaal moraalridders die zeggen wet = wet. De wet moet altijd nog bepaald worden door de meerderheid (=democratie). Ik denk dat de meerderheid van de NL'ers het onzin vinden dat je op sommige stukken in nederland maar 120 mag terwijl het ongehoord rustig is.

Ik ben daarom ook groot voorstander van het eerder al genoemde idee van variabele verkeerssnelheden. Die ambtenaar die het knopje om 7 uur omzet dat je nog maar 60 mag, kan ook om 9 uur die knop omzetten naar 150.

Een vergelijking met duitsers is hier al veel gemaakt, in duitsland rijdt bijna nooit iemand te hard. Dat komt omdat als er een snelheidsbeperking is, dan is dat met een reden. In nederland is een snelheidsbeperking 9 van de 10 keer niet redelijk. Op sommige plekken mag je 50 waar ik vindt dat je maximaal 30 mag (met scholen e.d.). En op veel plekken hier in N-Holland mag je 60 waar 100 redelijk is.

WAAROM ZOU HET IN HEMELSNAAM GEVAARLIJK ZIJN OM 220 TE RIJDEN ALS ER BIJNA NIEMAND OP DE WEG IS????

vrijdag 20 juni 2003 @ 14:56:33 #105
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_11246986

Wat een stelletje moraalridders hier..
Allemaal te blaten dat ie ze rijbewijs niet moet terug, bla bla. Jullie rijden natuurlijk nooit te hard. Het is helemaal van de situatie afhankelijk, 220 hoeft niet te hard te zijn, 120 kan te hard te zijn.

vrijdag 20 juni 2003 @ 15:00:33 #106
21400 kariem112
Nederlander
pi_11247085
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:32 schreef FragmasterFreddy het volgende:

[..]

Wow, bedankt voor deze waardevolle bijdrage. Respect voor hoe jij op revolutionaire wijze een hypothese stelt, en die aan de hand van een duidelijke analyse van het probleemdomein, en het uitwerken van een casus, gestaafd aan de realiteit, tot een conclusie komt die op perfecte waterdichte wijze voornoemde hypothese bewijst.

Verder wil ik je complimenteren met je goed gekozen woordgebruik, en de stelligheid van je beweringen. Je weet op fabuleuze wijze de pijnpunten in de discussie te lokaliseren om vervolgens op gewiekste wijze deze aan de kaak te stellen. Echt, dit is groundbreaking stuff, jij moet de politiek in.

en jij moet van je paard afgeholpen worden, moraalridder...
......
pi_11247099
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 14:56 schreef Rietvaerder het volgende:

Allemaal te blaten dat ie ze rijbewijs niet moet terug, bla bla. Jullie rijden natuurlijk nooit te hard. Het is helemaal van de situatie afhankelijk, 220 hoeft niet te hard te zijn, 120 kan te hard te zijn.

220 hoeft niet hard te zijn...misschien in Duitsland waar het is toegestaan onder de gegeven omstandigheden dat je bij een ongeluk zelf voor de schade opdraait als je harder dan 130 rijdt. De topicstarter geeft zelf aan dat hij fout zat en dat is in ieder geval al iets. Het valt niet goed te praten, maar reacties als '200 moet kunnen' en 'neem hem zijn rijbewijs af' zijn te resoluut. In feite zou de 'TS' een soort van proefperiode moeten krijgen. Als hij binnen het halfjaar weer een overtreding begaat z'n rijbewijs definitief inlever oid.
pi_11247114
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 14:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat weet ik wel, dat is inderdaad niet heel veel, uit me hoofd rond de 15 procent, maar het aantal ongevallen wat met hoge snelheid te maken heeft, heeft statistisch wel het hoogste aantal zware letsels dan wel dodelijke afloop

Dat getal van rond de 15%(volgens mij is het trouwens rond de 20%, maar goed) wat je noemt slaat op ALLE verkeersongevallen in Nederland waar bij snelheid één van de oorzaken, dus niet DE oorzaak is.
Weet je trouwens hoe vaak snelheid maar wordt opgegeven als oorzaak als er geen andere oorzaak te achterhalen is, en er toch iets in het procesverbaal moet staan? Vraag dat die geliefde KLPD'er van je maar eens...
pi_11247137
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 14:56 schreef Rietvaerder het volgende:

Volgens de Nederlandse wetgeving wel; en laat het nu zo zijn dat iedereen zich hieraan moet houden (anders was het geen wetgeving).

even mierenneuken

Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_11247285
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:00 schreef kariem112 het volgende:

[..]

en jij moet van je paard afgeholpen worden, moraalridder...

Hoor ik daar iemand uit ze bek schijten?
pi_11247414
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:02 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Volgens de Nederlandse wetgeving wel; en laat het nu zo zijn dat iedereen zich hieraan moet houden .

Precies, en al dat geblêr over onveiligheid komt voort uit een soort jaloezie; "Omdat ik me braaf aan de regeltjes houdt, kan ik dat een ander ook opdringen"... Analogie: "Omdat ik me altijd braaf aan de regeltjes houd en CD's in de winkel koop, heb ik het recht om een ander zijn MP3 collectie te vernietigen omdat hij zich niet aan de regeltjes houdt"
Op en top typisch Nederlands moralisme zonder steekhoudende argumenten.
Ik heb nog niemand met wetenschappelijk bewijs gezien dat een snelweg met een max. snelheid van 120 km/h veiliger is dan zonder maximumsnelheid. Dat bewijs bestaat ook niet, dus is dat vrij logisch.
En dus kun je je afvragen of die wet bestaansrecht heeft. Maar daarover willen we helemaal niet nadenken, dat is veel te moeilijk.Doen ze in Den Haag wel voor ons...
  vrijdag 20 juni 2003 @ 15:11:02 #112
21400 kariem112
Nederlander
pi_11247424
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoor ik daar iemand uit ze bek schijten?

mijn god, hoe oud ben je? Ga eens naar je papa en geef hem eens een schop onder zijn kont... als straf voor het feit dat ie jou op de wereld heeft gezet.
......
pi_11247483
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:11 schreef kariem112 het volgende:

[..]

mijn god, hoe oud ben je? Ga eens naar je papa en geef hem eens een schop onder zijn kont... als straf voor het feit dat ie jou op de wereld heeft gezet.

Volgens zijn profiel 30 jaar.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 15:13:52 #114
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_11247505
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 14:42 schreef sop het volgende:

(... knip blabla ...)

Helemaal mee eens

Vooral dat stukje met dat traag inhalen en die blinde hoek. Al zo vaak meegemaakt

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_11247603
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:29 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zal het antwoord alvast geven waar hij mee gaat komen:

jamaar, jamaar, ik rij alleen zo hard op een buitenweg waar je 1500 meter zicht hebt, waar geen andere autos rijden, en dat het 2 uur s'nachts is

Ik heb er een ontiegelijke hekel aan als mensen mij woorden in de mond leggen...
Nogmaals: ik heb nog NOOIT 227 km/h gereden en zal dat op een Nederlandse autoweg ook nooit doen uit angst voor mensen zoals je in dit topic weer een paar ziet langskomen. Maar NIET vanwege het feit dat ik denk dat het onveilig zou zijn, onze wegen zijn er geschikt voor. Het is JUIST die snelheidsbeperking die hard rijden in Nederland gevaarlijk maakt en het zijn JUIST de moraalridders als in dit topic die het Nederlandse verkeer zo gevaarlijk maken omdat ze zich altijd zo star aan starre onflexibele regeltjes houden. Mensen die, omdat ze zelf geen verkeersinzicht hebben, denken dat niemand dat heeft. Je in de mist opeens boos aankijken omdat je dan te LANGZAAM rijdt in hun ogen. 120 is 120, immers...
  vrijdag 20 juni 2003 @ 15:20:54 #116
26777 MrTorture
pi_11247734
Die mensen die je kwaad aankijken als je met 160 inhaalt op de snelweg, zijn vaak dezelfde mensen die je kwaad aankijken als je op de snelweg netjes 70 gaat rijden bij werk in uitvoering....
Vis een optie?
pi_11247831
*zucht*
quote:
"Omdat ik me braaf aan de regeltjes houdt, kan ik dat een ander ook opdringen"...
Ik begrijp echt niet hoe je dat uit een post van mij haalt.... Ik ga mijn eigen leven toch niet op het spel zetten om iemand die 200 rijd even eraan te herinneren dat hij maar 120 mag.... Ik discusieer daar liever over.
quote:
Ik heb nog niemand met wetenschappelijk bewijs gezien dat een snelweg met een max. snelheid van 120 km/h veiliger is dan zonder maximumsnelheid. Dat bewijs bestaat ook niet, dus is dat vrij logisch.
Dus jij hebt wel wetenschappelijk bewijs dat een snelweg zonder maximumsnelheid veiliger is dan eentje met? Hier met dat bewijs en dan is alles opgelost!
quote:
Maar daarover willen we helemaal niet nadenken, dat is veel te moeilijk.Doen ze in Den Haag wel voor ons...
En in Brussel, Berlijn, Londen, New York....... enz enz enz.
Volgens mij zijn daar echt wel maximumsnelheden ingevoerd op snelwegen.....

Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
  vrijdag 20 juni 2003 @ 15:28:29 #118
26777 MrTorture
pi_11247924
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:24 schreef Rooligan het volgende:
Dus jij hebt wel wetenschappelijk bewijs dat een snelweg zonder maximumsnelheid veiliger is dan eentje met? Hier met dat bewijs en dan is alles opgelost!
Als mensen wat beter zouden kunnen rijden, was snelheid niet van belang. De gemiddelde nederlander is echter een zwaar beroerde automobilist (vergeleken met de gemiddelde duitser)
Vis een optie?
pi_11248474
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:11 schreef kariem112 het volgende:

[..]

, mijn vader heeft mijn tenminste een fatsoenlijke opvoeding laten genieten, maar goed discussies over hard rijden eindigen toch altijd het zelfde, als je commentaar hebt op de associalen vinden ze je een moraalridder. Het zei zo, ik zou zeggen, ga eens naar een revalidatiecentrum, spreek met wat mensen die het slachtoffer zijn van hardrijders, en zeg dan wat je hier ook zegt in hun gezicht, dan ben je pas een vent. Mannetjes als jou die een auto nodig hebben om hun kleine pikkie te compenseren zijn voor mij echt niets waard.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 15:49:09 #120
26777 MrTorture
pi_11248533
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:47 schreef raptorix het volgende:
Het zei zo, ik zou zeggen, ga eens naar een revalidatiecentrum, spreek met wat mensen die het slachtoffer zijn van hardrijders
Je bedoelt die mafkees die zonder te kijken het stuur naar links gooit?
quote:
en zeg dan wat je hier ook zegt in hun gezicht, dan ben je pas een vent.
Onnodig mensen kwetsen nee, maar als ze willen discussiëren ga ik het niet uit de weg
quote:
Mannetjes als jou die een auto nodig hebben om hun kleine pikkie te compenseren zijn voor mij echt niets waard.
Mannetjes als jij.....
En geloof me, ik hoef niets te compenseren. Ik heb alleen een hekel aan tijdverspilling.
Vis een optie?
pi_11248556
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:28 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Als mensen wat beter zouden kunnen rijden, was snelheid niet van belang. De gemiddelde nederlander is echter een zwaar beroerde automobilist (vergeleken met de gemiddelde duitser)

Mee eens, hard rijden levert qua tijd vrijwel niets op in nederland, neem een afstand van 60 km. Als je 120 rijdt doe je daar halfuur over, rij je 180 dan doe je er 20 minuten over, nou big deal 10 minuten later thuis
pi_11248623
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:49 schreef MrTorture het volgende:

Mannetjes als jij.....
En geloof me, ik hoef niets te compenseren. Ik heb alleen een hekel aan tijdverspilling.

En ik een hekel aan mensen die het nodig vinden om ten koste van mijn gezondheid risicos willen nemen, dat jij jezelf hastikke kapot rijdt zal me een worst zijn, dat jij achter op mij knalt is mij wel een zorg.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 15:52:59 #123
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_11248660
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 22:51 schreef vandeutkombastebatenburg het volgende:
Ben net staande gehouden door de KLPD!! Trajectmeting, gemiddelde snelheid 190 km/h top was 227 km/h (geeikt). Op de A4 richting A'dam, reed weinig verkeer, ik ree uiterst links. Rij ik een silvere Leon Cupra voorbij die net de snelweg op kwam met onder de binnenspiegel een cameratje!! En wat doe ik met ben stomme kop?!?!! Ik rij gewoon door met me stomme kop . En jahoor bij afslag H'dorp komt ie voor me rijden. "stop" "politie". Rijbewijs ingevorderd, maar ze waren wel zo aardig om mij thuis te brengen met mijn auto. Onderweg vertelde oom agent dat, wanneer dit de eerste keer is , je hem redelijk snel terug hebt. Morgen of maandag hing, er een beetje vanaf hoezo snel ze zijn bij de rechtbank. Verder nog gekletst over snelheidscontrolles en dat hij laseren en flitspalen onzin vond (behalve op gevaarlijke plekken), en trajectmeting het eerlijkst is. BAF!! (dat was het geluid van mijn hand op mijn achterhoofd). Ik weet het tis oerstom van mij.
Btw weet iemand wat de procedure is, stel ik mag hem vrijdag of maandag mijn rijbewijs halen moet ik dan gelijk een boete betalen?
leuke naam verprutst de hele layout
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_11248694
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 23:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Oe ja, hun bloed kan ik inderdaad wel drinken..
Ik gooi dan meestal vol mn groot licht aan net zolang dat ze weer opzij stappen.. of moet er rechts voorbij kunnen komen.

dan moet ik jouw niet tegenkomen want je komt er dus echt niet langs!!!! desnoods gooi ik hem er gewoon voor als je mij rechts zou gaan inhalen
  vrijdag 20 juni 2003 @ 15:57:33 #125
26777 MrTorture
pi_11248794
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:50 schreef raptorix het volgende:
Mee eens, hard rijden levert qua tijd vrijwel niets op in nederland, neem een afstand van 60 km. Als je 120 rijdt doe je daar halfuur over, rij je 180 dan doe je er 20 minuten over, nou big deal 10 minuten later thuis
Normaal je over zeg Hoorn - Arnhem ongeveer 1 uur en 3 kwartier, maar dat is in een ruim uurtje te rijden
Vis een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')