abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11244273
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:03 schreef Jalu het volgende:
[..]
Stug 100 km/h rijden op een autosnelweg is legaal en toch leidt het langzaam rijden op een autosnelweg minstens zo vaak tot gevaarlijke situaties als het boven de wettelijke maximum snelheid rijden.
[..]
Waarom toch altijd dat 'ja maar zij doen het ook'. Kijk nou es naar jezelf. Het feit dat andere mensen wel es dingen doen die niet veilig zijn, geeft jou geen reden om dat ook maar te doen, maar dan in het andere extreme.
Word nou es volwassen en accepteer dat jouw medeweggebruiker niet perfect is en als hij met 100 naar links gaat zit hij fout ja, maar dat geeft jou geen reden om met dik 200 er langs te razen. We zitten met z'n allen op die weg, en de regels zijn ervoor om er voor te zorgen dat alles zo veilig mogelijk verloopt.
Nogmaals, te langzaam rijden is onveilig op de snelweg, maar is geen excuus voor andere overtredingen.
pi_11244309
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

BRON? Verjaarspartijtje van je neefje?
[..]

Bron: eigen ervaring, helaas
Ontken het maar, dan weet ik direct met wat voor iemand ik hier discussieer.
Zeg maar dat iemand die 100 km/h rijdt altijd per definitie beter rijdt dan iemand die 140 km/h rijdt.
pi_11244368
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:13 schreef Jalu het volgende:

[..]

Zeg maar dat iemand die 100 km/h rijdt altijd per definitie beter rijdt dan iemand die 140 km/h rijdt.

de club van domme mensen is weer op alle fronten actief zie ik.

Mijn ervaring is dat mensen die extreem hard rijden vooral egoisten zijn die denken dat ze alleen op de weg zitten, en juist dit gedrag lijdt tot gevaarlijke situaties. Maar goed, als jij wetenschappelijk kan onderbouwen dat hard rijden minder risicos met zich mee brengt, zie ik dat graag tegenmoet.

[Dit bericht is gewijzigd door raptorix op 20-06-2003 13:17]

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 20 juni 2003 @ 13:15:51 #79
21400 kariem112
Nederlander
pi_11244404
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 12:43 schreef FragmasterFreddy het volgende:
Gloeiende gloeiende godver, daar heb je er weer zo een.
Wat ze met jou moeten doen is je auto en rijbewijs innemen en nooit never nooit weer terug geven. 227, je bent niet goed bij je hoofd man!Heb je dan totaal niet in de gaten hoe gevaarlijk dat is. Dat is het zelfde als met 127 langs een stilstaande rij auto's rijden, en dan nog beweren dat dat niet gevaarlijk is?

En inderdaad, NOOIT meer rijbewijs teruggeven, want het feit alleen al dat je hier als een kleuter gaat zitten jammeren, bewijst dat je niet eens INZIET dat je fout bent geweest. Jij bent een gevaar voor iedereen op de weg. Waar haal je het gore lef vandaan om te gaan zitten klagen. Wees blij dat het een boete is en dat je niet iemand (en jezelf) z'n kistje in gejaagd hebt.
In de wereld der geschiften stoppen ze de normalen in gestichten. Dat is jou wereld, niet de wereld zoals we die al eeuwen kennen.
Wat ben ik blij dat er wetten zijn om mij te beschermen tegen dwazen zoals jij.
Grow up.

ga eens terug naar je afdeling op de inrichting, vreemde vogel of stap op je fiets en fiets weg....

[Dit bericht is gewijzigd door kariem112 op 20-06-2003 13:18]

......
pi_11244417
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:11 schreef FragmasterFreddy het volgende:

[..]

Waarom toch altijd dat 'ja maar zij doen het ook'. Kijk nou es naar jezelf. Het feit dat andere mensen wel es dingen doen die niet veilig zijn, geeft jou geen reden om dat ook maar te doen, maar dan in het andere extreme.
Word nou es volwassen en accepteer dat jouw medeweggebruiker niet perfect is en als hij met 100 naar links gaat zit hij fout ja, maar dat geeft jou geen reden om met dik 200 er langs te razen. We zitten met z'n allen op die weg, en de regels zijn ervoor om er voor te zorgen dat alles zo veilig mogelijk verloopt.
Nogmaals, te langzaam rijden is onveilig op de snelweg, maar is geen excuus voor andere overtredingen.

Dat zeg ik ook helemaal niet. Wat ik probeer te zeggen is dat ik de limiet op de autosnelweg in Nederland van 120 km/h veel te laag vindt, en helemaal het spijkers op laag water zoeken van onze wetshandhavers die al bij 124 km/h gaan bekeuren en diegene die 100 km/h wenst te rijden lekker zijn gang laat gaan omdat daar geen geld aan te verdienen is.
Overigens heb ik nog NOOIT 200 km/h gereden op een Nederlandse snelweg uit angst voor moraalridders die mij dan wel ff in de vangrail willen drukken.

Het Duitse verkeersbeeld is zoveel rustiger en toegeeflijker dan het Nederlandse. Dat zegt m.i. meer dan genoeg over het "succes" van het Nederlandse verkeersbeleid.

pi_11244464
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

de club van domme mensen is weer op alle fronten actief zie ik.

Prima, discussie afgesloten. Iemand die op de man gaat spelen is geen serieuze discussie waard
pi_11244528
ff uitgerekend.
De remweg bij die snelheid is 338 meter, uitgaande van 1 seconde om je voet op de rempedaal te krijgen en goeie remmen. Zit je een seconde te treuzelen, of heb je iets minder goeie remmen, komt daar zo 100 bij. Met andere woorden mensen: wij moeten voortaan een halve kilometer voor en achter ons kijken, want er zou wel eens zo'n halve gare op je af kunnen stormen.
Misschien moet TS eens aankloppen bij die kleuters van de tuf-tuf klup.
pi_11244529
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:17 schreef Jalu het volgende:

[..]

Prima, discussie afgesloten. Iemand die op de man gaat spelen is geen serieuze discussie waard

Maar goed dat figuren als jou verder mogen discussieren met de KLPD

pi_11244537
Ehh, betekenen deze posts al, dat het niet kloppen van mijn stelling nog steeds niet is aangetoond?
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_11244557
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:19 schreef FragmasterFreddy het volgende:
ff uitgerekend.
De remweg bij die snelheid is 338 meter, uitgaande van 1 seconde om je voet op de rempedaal te krijgen en goeie remmen. Zit je een seconde te treuzelen, of heb je iets minder goeie remmen, komt daar zo 100 bij. Met andere woorden mensen: wij moeten voortaan een halve kilometer voor en achter ons kijken, want er zou wel eens zo'n halve gare op je af kunnen stormen.
Misschien moet TS eens aankloppen bij die kleuters van de tuf-tuf klup.
Dat probeer ik al deze lui duidelijk te maken die roepen dat als je geconcentreerd rijdt je geen gevaar bent.
Man, I love Darwin.
pi_11244605
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:19 schreef FragmasterFreddy het volgende:
ff uitgerekend.
Ohw, dus jij staat altijd stil op de snelweg, terwijl je gaat inhalen?
pi_11244614
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:21 schreef raptorix het volgende:
Man, I love Darwin.
Volgende optredens:
pi_11244624
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:22 schreef Jalu het volgende:

[..]

Kan je misschien tot je punt komen? Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
pi_11244719
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:22 schreef Jalu het volgende:

[..]

Nee, deze berekening geldt voor 227 tot 0. Dat heb je in noodsituaties of als je op een file afrijdt. Maar die komen nooit voor toch?
pi_11244771
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:27 schreef FragmasterFreddy het volgende:

[..]

Nee, deze berekening geldt voor 227 tot 0. Dat heb je in noodsituaties of als je op een file afrijdt. Maar die komen nooit voor toch?

Zal het antwoord alvast geven waar hij mee gaat komen:

jamaar, jamaar, ik rij alleen zo hard op een buitenweg waar je 1500 meter zicht hebt, waar geen andere autos rijden, en dat het 2 uur s'nachts is

pi_11244883
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:15 schreef kariem112 het volgende:

[..]

ga eens terug naar je afdeling op de inrichting, vreemde vogel of stap op je fiets en fiets weg....

Wow, bedankt voor deze waardevolle bijdrage. Respect voor hoe jij op revolutionaire wijze een hypothese stelt, en die aan de hand van een duidelijke analyse van het probleemdomein, en het uitwerken van een casus, gestaafd aan de realiteit, tot een conclusie komt die op perfecte waterdichte wijze voornoemde hypothese bewijst.

Verder wil ik je complimenteren met je goed gekozen woordgebruik, en de stelligheid van je beweringen. Je weet op fabuleuze wijze de pijnpunten in de discussie te lokaliseren om vervolgens op gewiekste wijze deze aan de kaak te stellen. Echt, dit is groundbreaking stuff, jij moet de politiek in.

pi_11244919
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:32 schreef FragmasterFreddy het volgende:

[..]

Wow, bedankt voor deze waardevolle bijdrage. Respect voor hoe jij op revolutionaire wijze een hypothese stelt, en die aan de hand van een duidelijke analyse van het probleemdomein, en het uitwerken van een casus, gestaafd aan de realiteit, tot een conclusie komt die op perfecte waterdichte wijze voornoemde hypothese bewijst.

Verder wil ik je complimenteren met je goed gekozen woordgebruik, en de stelligheid van je beweringen. Je weet op fabuleuze wijze de pijnpunten in de discussie te lokaliseren om vervolgens op gewiekste wijze deze aan de kaak te stellen. Echt, dit is groundbreaking stuff, jij moet de politiek in.

ROFLMAO
Volgende optredens:
  vrijdag 20 juni 2003 @ 13:36:39 #93
29985 gigatech
Rosie the bear
pi_11244990
er wordt hier veel gerept over in duitsland mag je zo hard rijden als je wilt nou mensen ik kan u vertellen dat dat maar op enkele stukken snelweg in duitsland is en als men dan een ongeluk veroorzaakt met een äbnormale snelheid men altijd DE SCHULD KRIJGT ivm met de snelheid, wat echter wel zo is de duitse medemens is wat beter opgevoed kwa snelweg rijden dan in nederland. komt er iemand met een hoge snelheid aan dan is een lichtsignaal in het algemeen voldoende om ruimte te krijgen van de medeweggebruikers. een ding is echter zeker te hard rijden verhoogd de kans op ongelukken aanzienlijk
Reisverslag Camper Rondreis USA : http://usa2006.alibalex.com
Cosmic news : http://cosmicgravity.net
pi_11245244
quote:
een ding is echter zeker te hard rijden verhoogd de kans op ongelukken aanzienlijk
ja, lijkt me logisch he anders waren er geen maximum snelheden ingevoerd.

Maar ze moeten maar eens in gaan voeren dat er om de 5 a 10 jaar een verplichte rijvaardigheids test komt. Als ik nu kijk naar sommige mensen om mij heen die al b.v. 30 tot 40 jaar hun rijbewijs hebben en hoe erbarmelijk slecht die rijden... Dat zou een goede oplossing zijn om de wegen stukken veiliger te maken.

Of nog beter heel het begrip mens uit de auto halen (als chauffeur dan) en gewoon alles computergestuurd, hebben we ook geen last van files meer.

Simpelweg wij mensen zijn niet gebouwd om ons sneller dan 20 a 30 Km\h te verplaatsten dus alles boven die snelheid is gevaarlijk.

vrijdag 20 juni 2003 @ 13:50:07 #95
43527 Terminator
Hired Assassin
pi_11245363
De topicstarter reed gewoon te hard (en 227 in nederland is ook wel erg bont) maar 19o als het een praktisch gezien lege weg is tja...

Maar Op het moment dat hij op de linkerbaan voorbei komt dien jij je auto op de rechterbaan te houden (als je al op de rechter rijstrook rijdt). Ook al rijdt degene op de linker baan te hard je mag hem er niet voor gooien tenzij er ruimte genoeg is zodat hij normaal kan afremmen. De linker baan heeft voorang op de rechterbaan. (zoek het maar op in de wegenverkeerswet)

Rijd je op de linker rij strook met een gang van 120 dan moet hij gewoon tijdig afremmen en jouwn snelheid rijden op een normale afstand (meer dan 2 seconden).

Nu zit hij als hij te hard rijd gewoon fout punt uit, ik hoop voor hem dat hij van deze keer heeft geleerd.

Maar als je op de rechterbaanrijdt en denkt van ik gooi hem er voor want als hij achterop knalt is het toch zijn schuld. Of je doet het zonder te kijken zoals vele automobilisten doen (vooral zondagsrijder :S) Dan vind ik dat je net zo fout zit als degene die te hard rijd.

Build to Destroy.
pi_11245369
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:45 schreef unreality het volgende:
Als ik nu kijk naar sommige mensen om mij heen die al b.v. 30 tot 40 jaar hun rijbewijs hebben en hoe erbarmelijk slecht die rijden... Dat zou een goede oplossing zijn om de wegen stukken veiliger te maken.
Dat idee is al vaker geoppert, vervelende is dat de rijvaardigheids boeren er wel weer een hoop cash uit willen slaan.

Lijkt me beter als men gewoon een snelheidsbegrenser op de auto plaatst die regelt dat je auto niet harder kan als toegestaan op die lokatie, op die manier kan je ook makkelijk variabele snelheden invoeren, bijvoorbeeld als het rustig is op de snelweg dat men bijvoorbeeld 140 mag.

vrijdag 20 juni 2003 @ 14:07:00 #97
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_11245752
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

BRON? Verjaarspartijtje van je neefje?
---------------------------

Als iemand niet in zijn spiegels kijkt en gewoon het stuur naar links gooit, kan zelfs iemand die met 100 km/h er aankomt en sneller rijdt dan de onoplettende, nog flink in de problemen raken.

---------------------------

Je vergeet het woord gewoon.... "gewoon het stuur naar links gooien"... Uitkijken hoeft niet meer, degene die achterop komt reed toch te hard en is toch schuldig

(in other words: ik ben het eens met degene die je quote)

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 20 juni 2003 @ 14:15:07 #98
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_11245940
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:50 schreef Terminator het volgende:
Dan vind ik dat je net zo fout zit als degene die te hard rijd.
Dat wel, maar je bent niet schuldig aan het ongeluk.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 20 juni 2003 @ 14:17:03 #99
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_11245979
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:13 schreef Jalu het volgende:
Jalu, je lult echt complete kromme onzin. Het is geen discusseren met jou.
quote:
Lees terug, jij begon (waar bemoei ik me mee...)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 20 juni 2003 @ 14:26:47 #100
52702 _Kuch_
Licenced to chill
pi_11246221
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 23:20 schreef Par4n0id het volgende:

[..]

Nee dat komt door asociale rijders zoals jullie, en niets anders. Als iedereen gewoon even snel zou rijden zou iedereen altijd overal sneller komen (geen files ed) en zou het een stuk veiliger zijn. Maar nee, meneer kapsones (en ik zie hier behoorlijk wat van die types) moet weer es iedereen inhalen en denkt dat ie alles kan. Totdat er in een keer iets gebeurd, waarmee hij weer anderen de dood mee in moet slepen.

Heb jij ENIG idee hoeveel ongelukken er op een snelweg gebeuren en hoeveel ongelukken daarvan met te hard rijden te maken hebben? NOU?? Volgens mij niet hè...
Echte schoonheid zit van binnen! Nou, echte lelijkheid zit ook vaak van buiten...
Mijn DVD-collectie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')