Maargoed ik rij zelf ook vaak te hard, meestal rond de 160/200 maar alleen als het vrij rustig is en als de midden baan vrij is.
En de verleiding is groot als je een auto met flink veel vermogen hebt.
Balen voor je man je had wel wat beter kunnen uitkijken voor patrouille auto`s.
[Dit bericht is gewijzigd door Chocopuff op 20-06-2003 01:16]
quote:optie 2
Op vrijdag 20 juni 2003 00:18 schreef TallMan het volgende:
TS.
Je reed met je stomme kop door, maar, was dat stom omdat:het je veel geld kost ? het gevaarlijk (voor jezelf en anderen) is ?
Zo idioot hard rijden is op zich niet erg. Zolang er geen konijntje oversteekt (pas ook nog een auto gezien die een hertje was tegengekomen op de snelweg.... ook geen fijn zicht), erg geen spijkers op de weg liggen, er niet iemand invoegt (sorry, maar met auto's die zo veel te hard rijden hou ik ook niet elk moment rekening). Anticipatie? Mu zolen! Anticiperen zou in deze zijn: een snelheid aannemen die je in staat stelt te reageren op onverwachte situaties. 's Nachts harder rijden? Op een lege weg harder rijden? Logisch... de kans op onverwachte situaties is dan best iets kleiner. Maar je hebt harder en je hebt HARDER...
Ontopic: geen idee hoe lang het duurt. Weet wel dat het bij een tweede keer een stuk langer duurt! Boete zal niet mild zijn, maar die hoef je niet gelijk te betalen.
quote:en dan rijd je dus nog steed 120
Op donderdag 19 juni 2003 23:33 schreef TimberWolf het volgende:[..]
Ik kan, met 4 x schijven onder de auto, binnen 2 seconden 80 km/h van mijn snelheid afhalen, inderdaad.
quote:Jij bent de topicstarter niet
Op vrijdag 20 juni 2003 01:14 schreef Tichelaar het volgende:[..]
optie 2
quote:Als je toch al te hard rijdt, zou het misschien helemaal geen kwaad kunnen op het overige verkeer te letten in plaats van op de berm, tankstations, viaducten en wat dies meer zij.
Op donderdag 19 juni 2003 23:12 schreef Emilio1245 het volgende:
Kut voor je, je had beter moeten uitkijken. Ik rij ook altijd te hard. Ik let dan meer op verdachte auto's en wat er gebeurd bij viaducten, benzine stations en andere auto's die langs de kant staan. Allemaal potentiele landverraders.
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 08:15 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Als je toch al te hard rijdt, zou het misschien helemaal geen kwaad kunnen op het overige verkeer te letten in plaats van op de berm, tankstations, viaducten en wat dies meer zij.
Ik rij ook vaak te hard, maar heb nog nooit een gevaarlijke situatie meegemaakt. Pas 1 bekeuring snelheidsovertreding (114 op de snelweg, op een klein stukje waar 100 was toegestaan).
Die acceptgiro's kun je niet altijd voorkomen, maar als je met 200+ voorbij een groep 120 rijdende auto's rijdt, weet je dat je in gevaarlijke situaties kunt komen.
Hard rijden ok (ik rij ook graag tegen de 200), maar wel alleen als het ook echt kan.
Ik hoop dat je snel je rijbewijs terug hebt. Nu let je idd wel wat beter op "volgende auo's" zegmaar..
quote:Duitsland kent zowel absoluut als relatief gezien toch meer snelwegongelukken dan nederland?
Op donderdag 19 juni 2003 23:05 schreef Jalu het volgende:[..]
Correctie: ze zijn er WEL alleen voor het geld. Alhoewel 227 km/h wel ERG hard is op een nederlandse autosnelweg vol moraalridders die braaf 119 km/h rijden. Daarom zijn de duitse autosnelwegen ook zo veel veiliger dan de Nederlandse, is er daar een snelheidslimiet dan houdt men er zich over het algemeen wel aan omdat er wel een goede reden voor zal zijn. In Nederland wil de overheid graag voor ons nadenken...
je uit de auto halen, je motorkap openzetten, je een dikke klauwhamer gegeven, met de opmerking: "Begin maar te meppen"
Daarna mag je een sleepbedrijf bellen en op eigen kosten je schroot laten verwijderen. Je krijgt geen bon, tenzij de rommel er nog staat na een half uur; dan krijg je: diverse bonnen:
rommel in berm, lopen op de snelweg, op de snelweg met een niet geschikt voertuig, minachting voor de wet.
Te hard rijden bonnen doen we niet meer aan
quote:Jawohl, mein Fuhrer
Op donderdag 19 juni 2003 23:34 schreef Par4n0id het volgende:[..]
. De te hard rijdenden moeten gewoon langzamer rijden, daar ligt de schuld, wet is wet. Je hebt je er maar aan te houden.
Te hard rijden is bij de wet verboden en kan tot gevaarlijk situaties leiden. Sommigen van jullie beweren dat als men hard rijdt, men dat verantwoordelijk doet. Volgens hun wordt het echt gevaarlijk als iemand er met een lagere snelheid (ook al is dat de maximumsnelheid van 120 km/h) ervoor kruipt.
Maar als nou die hardrijder gewoon 120 zou rijden, dan zou de situatie toch veel minder gevaarlijk zijn wanneer er iemand voor hem op de baan invoegt....?
Leg mij eens uit, waarom dit niet kan kloppen?
ikke ikke ikke...
quote:Wat een onzin
Op vrijdag 20 juni 2003 12:35 schreef Masta-t het volgende:
hardrijders zijn net rokers... ze KUNNEN niet kijken door andermans ogenikke ikke ikke...
En daarnaast zijn de meest felle anti-rokers ook behoorlijk bekrompen en "ikke ikke ikke" in hun point of views, maar dat is een andere discussie.
En inderdaad, NOOIT meer rijbewijs teruggeven, want het feit alleen al dat je hier als een kleuter gaat zitten jammeren, bewijst dat je niet eens INZIET dat je fout bent geweest. Jij bent een gevaar voor iedereen op de weg. Waar haal je het gore lef vandaan om te gaan zitten klagen. Wees blij dat het een boete is en dat je niet iemand (en jezelf) z'n kistje in gejaagd hebt.
In de wereld der geschiften stoppen ze de normalen in gestichten. Dat is jou wereld, niet de wereld zoals we die al eeuwen kennen.
Wat ben ik blij dat er wetten zijn om mij te beschermen tegen dwazen zoals jij.
Grow up.
quote:De mensen die het hardst in de berm etc. kijken zijn vaak diegenen die braaf 120 rijden en bij een controle die ze spotten toch nog flink in de ankers gaan. En ze hebben nog gelijk ook, aangezien de apparatuur heel wat minder betrouwbaar is dan men ons wil doen geloven en zomaar 125 kan aanwijzen als je netjes 119 rijdt...
Op vrijdag 20 juni 2003 08:15 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Als je toch al te hard rijdt, zou het misschien helemaal geen kwaad kunnen op het overige verkeer te letten in plaats van op de berm, tankstations, viaducten en wat dies meer zij.
quote:Ik ken de preciese cijfers niet, dus ik kan het niet beantwoorden, maar:
Op vrijdag 20 juni 2003 11:35 schreef Dromer het volgende:[..]
Duitsland kent zowel absoluut als relatief gezien toch meer snelwegongelukken dan nederland?
En natuurlijk weer al de opmerkingen hoe goed de rijstijl is, dat men geconcentreerder rijdt bij 220, dat mensen die 120 rijden op de linkerstrook een gevaar op de weg zijn, en dat mensen die bellen in de auto een veel groter gevaar zijn.
Maar goed, ik ben o.a op GOT al 10.000 keer deze discussie aangegaan, en men mag me een moraal ridder vinden, maar ik ben liever een moraal ridder als een potentieele moordenaar.
Om dit af te sluiten zal ik je 1 vraag geven: Wat is de remweg bij 227 KM per uur, als je het antwoord hebt gegeven mag je nog een keer beweren dat je de situatie in de hand hebt bij die snelheid.
quote:En wat wil je daar mee zeggen dan? Het feit dat mensen die zich aan de regels houden wel es fouten maken? Ja, dat is zo, mensen zijn mensen, en mensen maken nou eenmaal fouten. Daar zijn juist die regels voor verzonnen, om fouten te kunnen afvangen.
Op vrijdag 20 juni 2003 12:52 schreef Jalu het volgende:[..]
De mensen die het hardst in de berm etc. kijken zijn vaak diegenen die braaf 120 rijden en bij een controle die ze spotten toch nog flink in de ankers gaan. En ze hebben nog gelijk ook, aangezien de apparatuur heel wat minder betrouwbaar is dan men ons wil doen geloven en zomaar 125 kan aanwijzen als je netjes 119 rijdt...
Zoekplaatje - zoek de kromme redenering:
'Ja, ik mag te hard rijden, want mensen die niet te hard rijden maken ook fouten'
quote:Stug 100 km/h rijden op een autosnelweg is legaal en toch leidt het langzaam rijden op een autosnelweg minstens zo vaak tot gevaarlijke situaties als het boven de wettelijke maximum snelheid rijden.
Op vrijdag 20 juni 2003 12:03 schreef Rooligan het volgende:
Even voor mijn eigen resumeren:Te hard rijden is bij de wet verboden en kan tot gevaarlijk situaties leiden.
quote:Als iemand niet in zijn spiegels kijkt en gewoon het stuur naar links gooit, kan zelfs iemand die met 100 km/h er aankomt en sneller rijdt dan de onoplettende, nog flink in de problemen raken.
Sommigen van jullie beweren dat als men hard rijdt, men dat verantwoordelijk doet. Volgens hun wordt het echt gevaarlijk als iemand er met een lagere snelheid (ook al is dat de maximumsnelheid van 120 km/h) ervoor kruipt.
Maar als nou die hardrijder gewoon 120 zou rijden, dan zou de situatie toch veel minder gevaarlijk zijn wanneer er iemand voor hem op de baan invoegt....?Leg mij eens uit, waarom dit niet kan kloppen?
![]()
quote:Die (snelheids)regels zijn verzonnen om de staat in de gelegenheid te stellen extra inkomsten te genereren, door ze zo op te stellen dat ze eigenlijk onrealistisch zijn. Elke andere waarde die je aan de (snelheids)regels hebt getuigt van een naief geloof in propaganda.
Op vrijdag 20 juni 2003 13:00 schreef FragmasterFreddy het volgende:[..]
En wat wil je daar mee zeggen dan? Het feit dat mensen die zich aan de regels houden wel es fouten maken? Ja, dat is zo, mensen zijn mensen, en mensen maken nou eenmaal fouten. Daar zijn juist die regels voor verzonnen, om fouten te kunnen afvangen.
quote:Zoekplaatje - zoek de kromme redenering:
Zoekplaatje - zoek de kromme redenering:
'Ja, ik mag te hard rijden, want mensen die niet te hard rijden maken ook fouten'
quote:BRON? Verjaarspartijtje van je neefje?
Op vrijdag 20 juni 2003 13:03 schreef Jalu het volgende:[..]
Stug 100 km/h rijden op een autosnelweg is legaal en toch leidt het langzaam rijden op een autosnelweg minstens zo vaak tot gevaarlijke situaties als het boven de wettelijke maximum snelheid rijden.
[..]
quote:
Als iemand niet in zijn spiegels kijkt en gewoon het stuur naar links gooit, kan zelfs iemand die met 100 km/h er aankomt en sneller rijdt dan de onoplettende, nog flink in de problemen raken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |