quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 13:11 schreef DevilsNight83 het volgende:[..]
Ali G?? Twiztid?? Man ga alsjeblieft over andere dingen schrijven dan over hiphop want dit is wel een extreem dieptepunt. Als je niet in deze muziek zit moet je ook niet van deze onzin gaan verspreiden.
Alsof echte rappers iemand als Ali G serieus nemenOf noem jij Shaggy een rapper? bij mijn weten is hij de enige die een keer een nummer met Ali G heeft opgenomen.
En in plaats van Twiztid zou je beter eens naar ATCQ of Gang Starr kunnen luisteren.
[..]Dit is ook een beetje kansloze opmerking want wie geld heeft die doet daar natuurlijk dingen mee. Simpel geval van oorzaak-gevolg (geld --> huis, auto's, sieraden kopen). Dat zij nou toevallig rappen en daar veel mee verdienen heeft daar verder niets mee te maken, mensen die bijvoorbeeld met beleggen veel geld verdienen kopen ook enorme huizen, dure auto's en gaan elk jaar 6 maanden op vakantie.
[..]Simpele voorbeelden die voor iedereen bekend zijn: Eminem en 50 Cent. Beide komen ze uit achterbuurten en hebben zichzelf omhoog gewerkt binnen de rapscene. Nu zijn ze beide bekend bij het grote publiek maar zowel Eminem als 50 Cent hebben cd's uitgebracht die de meeste mensen niet kennen.
[..]yeah sure
Jij wil mij dus wijsmaken dat als jij rijk was dat je niet een grote villa zou kopen, geen dure auto zou kopen en niet lekker relaxt van je geld zou leven? Dat je alles even overmaakt naar de derde wereld zodat ze daar kunnen eten? Keep on dreaming, ik zou geen schuldgevoel hebben nee. Best als je zo meeleeft met de derde wereld, maar wat is het nut om dan niet lekker te leven als je het geld toch hebt. Daar krijgen die arme landen het niet beter van hoor.
[..]Moeilijk te geloven misschien voor jou, maar niet iedereen wil weg uit de ghetto. Check eens wat documantaires over dit onderwerp dan zal je zien dat veel mensen niet weg willen omdat ze al hun kennissen in de ghetto hebben wonen. Anderen willen niet weg omdat "the way of life" ze wel bevalt ondanks het vaak moeilijke bestaan.
De meeste rappers maken trouwens wel geld over aan hun vrienden en familie die nog in ghetto's wonen zodat ze het iets makkelijker hebben. Maar dit is voor ons allemaal moeilijk voor te stellen omdat wij geen ghetto's hebben hier (riep daar iemand Bijlmer?)
Conclusie: gelieve u eerst even te verdiepen in het onderwerp voor u er iets over zegt
[..]Hahahaha dit bewijst toch maar weer wat voor nOOb je bent in de hiphop. Er zijn ontzettend veel hiphopfans die niet geloven dat Tupac dood is, dat hoef jij echt niet te komen verkondigen.
Dat Biggie dood is daar is wel bewijs voor hoor, en hetzelfde geldt voor Jam Master Jay.
[..]Simpele dus, waarom een succesformule veranderen? Als je succes hebt dan ga je daar natuurlijk op verder.
Mensen die alleen de standaard Top 40 hiphop kennen tel is zowiezo niet tot de liefhebbers.
[..]Er zijn inderdaad nog heel erg veel die het echt voor de muziek doen. En het overgrote deel van de bekende rappers doen het ook nog steeds voor de muziek maar omdat die succes hebben valt ineens iedereen over ze heen. Qua teksten hebben ze veelal hetzelfde te melden als vroeger voor hun bekendheid maar nu schijnt dat dus ineens niet goed meer te zijn, vreemd.
Nogmaals, luister maar eens naar nummers die niet op singel verschijnen.
[..]Na deze regel daalt je geloofwaardigheid tot een erg laag niveau
quote:Nee, dat was trance, nu haal je wat dingen doormekaar
Op donderdag 19 juni 2003 22:01 schreef Boef het volgende:
Rap is gewoon uitgevonden zodat mensen die niet kunnen zingen ook muziek kunnen maken. En we trappen er nog in ook
quote:*buiging maakt naar z'n aandachtig luisterd publiek
Op vrijdag 20 juni 2003 13:16 schreef Steve-O het volgende:[..]
devilsnight
quote:ik heb geeneens zin meer om zo'n verhaal te typen
Op vrijdag 20 juni 2003 13:25 schreef DevilsNight83 het volgende:[..]
*buiging maakt naar z'n aandachtig luisterd publiek
quote:Ja heb je in principe wel gelijk in. Maar ik zat me toch maar te vervelen, iedereen is nog op school/stage/whatever ze ook doen. En om nou om 13u al in de kroeg te gaan zitten...
Op vrijdag 20 juni 2003 13:26 schreef Steve-O het volgende:[..]
ik heb geeneens zin meer om zo'n verhaal te typen
aan mensen die hun mening toch al hebben gevormd
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 21-06-2003 01:35]
quote:Ook dit is helaas deels waar...
Op vrijdag 20 juni 2003 13:15 schreef FrankS het volgende:
zowieso dat hele rap gebeuren, vind het een beetje kansloos moet ik zeggen.Kinderen van tussen de 12-14 lijken helemaal obsessed van die muziek te zijn, en kleden zich er ook naar.... heeft overigens wel een positieve invloed op de integratie.. want ze vinden het allemaal maar o zo stoer om met een neger te lopen
Je hoort er op school niet meer bij als je niet constant " whazzzup biaatch!! sjek the booty" of in het surinederlands loopt te lullen en mensen bedreigt met een (fictief) pistool.
(T.O.P. , Kurtis Blow , Dota Rock & Grandmaster Melle Mel -- The Big Picture)
[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 20-06-2003 14:43]
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 21-06-2003 01:36]
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 21-06-2003 01:36]
quote:precies, helemaal mee eens....
Op vrijdag 20 juni 2003 14:21 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
NWA , Ice-T en Geto boys waren nog aardige gangsta acts , maar nadat dr dre chronic en doggystyle geproduceerd had heeft ie zich nagenoeg niet vernieuwd en gebruikt nog steeds oude parliament/funkadelic samples waar hij een beatje onder frommelt , en braggen dat je zow 'g' bent dat is na 14 jaar wel erg afgezaagd , om maar helemaal niet te gaan praten over die south coast bagger van No Limit/ Ca$h money /Suave house
The Big Picture : A brand new lex , rolls of checks , got your crew on thick phat blunts and free sex ,grown pistols go wet , crystals served in the back , hip hop is bigger than that
om het refrein maar ff compleet te maken , ben hem ff proberen uit te typen
[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 20-06-2003 14:56]
quote:Ben ik even blij dat ik al van de middelbare school afben...al krijg ik nog steeds wel rare blikken van wijde kleren mensjes als ik fier voorbij marcheer
Op vrijdag 20 juni 2003 14:18 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ook dit is helaas deels waar...
Je hoort er op school niet meer bij als je niet constant " whazzzup biaatch!! sjek the booty" of in het surinederlands loopt te lullen en mensen bedreigt met een (fictief) pistool.
quote:
It's a shame, niggaz in the rap game
only for the money and the fame - EXTRA LARGE
It's a shame, niggaz in the rap game
only for the money and the fame - Paparazzi
quote:(uit: TY -- Zaibo)
"Wanna be an MC?""OK, lets study the facts;
Just cos you're black and from the ghetto doesn't mean you can rap
Just cos you're bugging out, doesn't mean your crew's all that
Just cos you're 'dangerous' no one tells you you're wack"
en dat is wat er jammergenoeg wel gebeurd
quote:Ik ga me mes op je leegschietuh jonguhhh!! Tsssssssssskk.
Op vrijdag 20 juni 2003 14:55 schreef Elegy het volgende:[..]
Ben ik even blij dat ik al van de middelbare school afben...al krijg ik nog steeds wel rare blikken van wijde kleren mensjes als ik fier voorbij marcheer
wel eens een rap clip voorbij zien komen zonder grote mooie dure slee en een paar van die kerels die zijn volgehangen met goude kettingen??
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 21-06-2003 01:37]
quote:Infesticons -- Hero Theme
Op vrijdag 20 juni 2003 15:11 schreef Johnny_Cool het volgende:
wel eens een rap clip voorbij zien komen zonder grote mooie dure slee en een paar van die kerels die zijn volgehangen met goude kettingen??
Ze bestaan wel , maar de breezer generatie ziet liever trillende konten
[Dit bericht is gewijzigd door Tdc op 20-06-2003 15:22]
Wat heeft het nou voor zin voldongen feiten te gaan zitten ontkennen; " nee alles is perfect want IK maak hetmee ofzoiets... " Je kunt hoogstens beweren, hiphop is allang over zijn hoogtepunt heen behalve een handjevol acts wat nog aan de weg probeert te timmeren.
Jaja ik kan ook intelligent doen
quote:je vergeet er 1 Trance is voor Homo's
Op vrijdag 20 juni 2003 15:22 schreef DevilsNight83 het volgende:
Wanneer gaan de anti-hiphop figuren hier met ECHTE argumenten komen waarom hiphop zo slecht is?
Of zal ik ook wat domme vooroordelen over andere muziekstromingen rond strooien zoals jullie doen:
-Rock is nep want elke band gebruikt gitaren.
-Rock is voor van die vieze namaak hippies met hun lange haar
-Metal is een beetje geschreeuw wat elke willekeurige baby ook kan.
-Pop is niks anders dan oude nummers opnieuw opnemen met een andere beat eronder.
-Klassiek..tja kansloos en eigenlijk alleen voor 60+ers.
-Trance t/m hardcore is niks anders dan wat knopjes op je pc indrukken.Jaja ik kan ook intelligent doen
quote:*zijn excuses aanbiedt hiervoor
Op vrijdag 20 juni 2003 15:23 schreef Steve-O het volgende:[..]
je vergeet er 1 Trance is voor Homo's
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |