quote:En een psychotherapeut gaf een pedofiel persoon die ook in dit topic poste het advies juist wel met kinderen te gaan werken, zodat het niet zo obsessief werd. Wat nu?
Op zaterdag 21 juni 2003 00:04 schreef milagro het volgende:
Een pedofiel die bewust kinderen opzoekt, wakkert zelf steeds het vuur aan, het vuur waar hij zegt zo onder te lijden..ver weg blijven dus van kids, buurtkinderen, schoolkinderen,kinderen op de voetbalclub, padvinderij..
quote:Waarwordt mijn kind de dupe van?Een vriendschap met een vent van 40 die nooit zal beginnen omdat ik die vent meteen al de kans ontneem zo een "vriendschap" op te bouwen?
Op zaterdag 21 juni 2003 00:10 schreef SCH het volgende:[..]
Mijn neefje is veertien en woont een paar honderd kilometer verderop.
Je gaat nog steeds niet in op de kwestie. Jij doet net of je weet wat mensen fantaseren. Misschien is er al heel lang iemand met pedofiele gevoelens in de buurt van jou kinderen. Het gaat mij om het kind, als ik zie dat hij zich goed voelt bij andere mensen en zich op zijn gemak voelt - dan is het voor mij ook okay. Al fantaseren ze ondertussen over duizende masturberende paarden of wat dan ook. Hij moet rustig opgroeien en niet de dupe worden van mijn angsten.
Mijn kinderen hebben vriendjes van hun eigen leeftijd, ze gaan niet spelen bij die aardige buurman op de hoek, simpelweg omdat ik dat niet wil, net zo goed als ik niet wil dat ze roken, of drinken of drugs gebruiken of in winkels spullen jatten, of met ongewassen handen aan tafel gaan of wat dan ook, wat niet bij hun leeftijd pas en/of ongezond voor ze is.
Ik heb twee heel gelukkige kinderen, die rustig opgroeien, veel lol hebben, het goed doen op school, leuke vriendjes hebben die hier thuis komen, van hun eigen leeftijd met wie ze dingen doen die bij hun leeftijd horen.
Ik zie niet in wat een relatie met een volwassen man (al dan niet met ranzige fantasieën) zou toevoegen aan hun leven. Helemaal niets.
Dat een pedo daar anders over denkt is zijn probleem.
quote:ja en?, wat kan mij dat nu rotten?
Op zaterdag 21 juni 2003 00:19 schreef fokje het volgende:[..]
En een psychotherapeut gaf een pedofiel persoon die ook in dit topic poste het advies juist wel met kinderen te gaan werken, zodat het niet zo obsessief werd. Wat nu?
quote:Dat doet ze helemaal niet. Ze zegt alleen dat als ze weet dat er iemand in de buurt een pedo is, dat ze dan er zeker voor zal zorgen om haar kinderen bij hem uit de buurt te houden, omdat er een risico bestaat dat het compleet mis gaat. En zoals ik in deel 3 al aan DennisMoore uitlegde is dit een soort risico dat NIET natuurlijk is in deze groeifase van het kind en daarom is het niet meer dan normaal je kind daartegen te beschermen.
Op zaterdag 21 juni 2003 00:10 schreef SCH het volgende:
Je gaat nog steeds niet in op de kwestie. Jij doet net of je weet wat mensen fantaseren.
quote:Ook als je wéét dat het een pedofiel is? Dus als je wéét dat het zou kunnen gebeuren dat die persoon zich niet meer in kan houden en zijn lusten gaat botvieren op jouw zoon/dochter?
Het gaat mij om het kind, als ik zie dat hij zich goed voelt bij andere mensen en zich op zijn gemak voelt - dan is het voor mij ook okay.

quote:Nou, als het goed is kom je daar dus ook niet achter mocht dat het geval zijn. En die kans zit er best in, als dat een remedie is voor pedofielen om er mee om te gaan.
Op zaterdag 21 juni 2003 00:21 schreef milagro het volgende:[..]
ja en?, wat kan mij dat nu rotten?
hij doet maar een eind weg, maar niet met MIJN kinderen.
quote:Zoveel therapeuten, zoveel meningen.
Op zaterdag 21 juni 2003 00:19 schreef fokje het volgende:[..]
En een psychotherapeut gaf een pedofiel persoon die ook in dit topic poste het advies juist wel met kinderen te gaan werken, zodat het niet zo obsessief werd. Wat nu?
quote:Ik ben nooit in die situatie geweest dus ik kan je er geen antwoord op geven. Het is iets wat zich voor moet doen en dan beslis ik wel hoe we daar mee omgaan. Daar heeft mijn kind zelf ook nog iets over te zeggen.
Op zaterdag 21 juni 2003 00:22 schreef Ernst het volgende:
Ook als je wéét dat het een pedofiel is? Dus als je wéét dat het zou kunnen gebeuren dat die persoon zich niet meer in kan houden en zijn lusten gaat botvieren op jouw zoon/dochter?
quote:Daar kunnen ze je in België meer over vertellen inderdaad.
Op zaterdag 21 juni 2003 00:23 schreef yvonne het volgende:
komt in alle lagen der bevolking voor.
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 00:23 schreef yvonne het volgende:
Weet jij veel, misschien was de man zelf wel pedofiel,
Plaat voor onze kop, mods?
quote:Ach kom op, als je dit serieus meent ben je echt niet goed bij je hoofd. Als je kind op z'n 8e wil gaan roken, vind je dan ook dat hij er zelf iets over te zeggen heeft? Dat je dat risico als ouder zou nemen... sorry, geen woorden voor.
Op zaterdag 21 juni 2003 00:24 schreef SCH het volgende:
Ik ben nooit in die situatie geweest dus ik kan je er geen antwoord op geven. Het is iets wat zich voor moet doen en dan beslis ik wel hoe we daar mee omgaan. Daar heeft mijn kind zelf ook nog iets over te zeggen.
quote:En het zal per pedofiel waarschijnlijk ook wel verschillen natuurlijk, hoe ermee om te gaan.
Op zaterdag 21 juni 2003 00:23 schreef yvonne het volgende:[..]
Zoveel therapeuten, zoveel meningen.
Weet jij veel, misschien was de man zelf wel pedofiel,
komt in alle lagen der bevolking voor.
quote:En dat is om te lachen want
Op zaterdag 21 juni 2003 00:25 schreef SCH het volgende:[..]
Zou niet de eerste keer zijn.....
quote:Jij hebt het al meegemaakt ofzo? Het is altijd zo makkelijk oordelen over situaties die je niet hebt ondervonden. Ik kan wel zeggen wat ik denk dat ik ga doen, maar ik weet het gewoon niet. En mijn kind is 10 - die laat ik meepraten over bepaalde dingen ja.
Op zaterdag 21 juni 2003 00:25 schreef Ernst het volgende:[..]
Ach kom op, als je dit serieus meent ben je echt niet goed bij je hoofd. Als je kind op z'n 8e wil gaan roken, vind je dan ook dat hij er zelf iets over te zeggen heeft? Dat je dat risico als ouder zou nemen... sorry, geen woorden voor.
.
quote:Omdat het wel een zeer flauwe en goedkope reacties is. Een therapeut zegt iets en dan meteen: heuh heuh zou ook wel eens een pedo kunnen zijn. Tja, als je het onderwerp niet serieus neemt, post dan niet, denk ik dan.
Op zaterdag 21 juni 2003 00:26 schreef yvonne het volgende:[..]
En dat is om te lachen want
Zou niet de eerste keer zijn.....
quote:Nee die ken ik niet.
Op zaterdag 21 juni 2003 00:22 schreef SCH het volgende:
Maar je kent van alle mensen waar ze mee omgaan, op school, op de creche, op (sport)verenigingen, in de familie etcetera - exact de soort fantasieen? Ik laat hem ook niet spelen bij een buurman op de hoek die ik verder niet ken, lijkt me wiedes. Maar ik weet niet precies wat er in het hoofd van die nieuwe onderwijzer om gaat, die erg aardig is en waar hij dol op is.
Een volwassen man bouwt gewoon geen relatie op met een kind en zeker niet mijn kind.
Zodra ik ook maar het vermoeden heb, door wat mijn kind mij vertelt, dat er meer speelt, dan een rondje rennen rond het voetbalveld, dan is het einde oefening, al zijn het maar dubieuze voorstellen geweest, als het vragen om die schoolfoto, of zal ik je voortaan een lift geven, kom eens bij me thuis een glaasje ranja drinken ...
Het gevoelsleven van de pedo boeit me geen reet, zijn gekwetste gevoelens boeien me geen reet, hij blijft uit de buurt van mijn kind, goede bedoelingen of beloftes maken geen indruk, zodra ik weet wat de geaardheid is, hou ik mijn kinderen ver bij zo'n heerschap vandaan.
quote:Ja gut, wat heb ik dat gemist in m'n jeugd zeg. Ik heb er nu nog trauma's aan over gehouden dat ik niet met de buurtpedo om mocht gaan.
Op zaterdag 21 juni 2003 00:27 schreef SCH het volgende:
Jij hebt het al meegemaakt ofzo? Het is altijd zo makkelijk oordelen over situaties die je niet hebt ondervonden.
quote:Sorry, maar wat een bullshit. Dit is niet zomaar een situatie waarin je heel ad-hoc moet reageren als die zich voordoet. Dit is iets waar je van te voren over na kunt denken hoe er mee om te gaan, net zoals je ook van te voren kunt nadenken over hoe je je kind wil gaan voorlichten of hoe je om wil gaan met de situatie waarin je kind voor het eerst uit wil gaan.
Ik kan wel zeggen wat ik denk dat ik ga doen, maar ik weet het gewoon niet.
quote:Le-zen.
Op zaterdag 21 juni 2003 00:28 schreef SCH het volgende:[..]
Omdat het wel een zeer flauwe en goedkope reacties is. Een therapeut zegt iets en dan meteen: heuh heuh zou ook wel eens een pedo kunnen zijn. Tja, als je het onderwerp niet serieus neemt, post dan niet, denk ik dan.
quote:Waarom zou hij gebanned moeten worden?
Op zaterdag 21 juni 2003 00:25 schreef speedcore het volgende:
Is dat misselijk stuk vreten dat zich SCH noemt nog steeds niet gebanned??Plaat voor onze kop, mods?
quote:De pedofiel interesseert me niet, die blijft lekker uit de buurt van mijn kind en gaat maar zijn therapie op een andere wijze halen.
Op zaterdag 21 juni 2003 00:23 schreef fokje het volgende:[..]
Nou, als het goed is kom je daar dus ook niet achter mocht dat het geval zijn. En die kans zit er best in, als dat een remedie is voor pedofielen om er mee om te gaan.
Kom op zeg, dadelijk adviseren ze nog zwemmen met kinderen...want dat helpt ze zooooooooooo goed bij de verwerking ..
quote:Juist, je laat je kinderen ook niet op de snelweg voetballen omdat het toevallig een keer rustig op de weg is.
Op zaterdag 21 juni 2003 00:29 schreef milagro het volgende:
Het gevoelsleven van de pedo boeit me geen reet, zijn gekwetste gevoelens boeien me geen reet, hij blijft uit de buurt van mijn kind, goede bedoelingen of beloftes maken geen indruk, zodra ik weet wat de geaardheid is, hou ik mijn kinderen ver bij zo'n heerschap vandaan.
quote:ow dus ik ben niet de enige die steeds meer de indruk begint te krijgen dat ie voor eigen kerk aan het preken is, om het maar eens heel eufemistisch te zeggen
Op zaterdag 21 juni 2003 00:30 schreef Loedertje het volgende:[..]
Waarom zou hij gebanned moeten worden?
Voor zijn mening? Zijn gevoel?
quote:Ook over pedofiele relaties die zouden kunnen ontstaan tussen hem/haar en een volwassen persoon?
Op zaterdag 21 juni 2003 00:27 schreef SCH het volgende:
En mijn kind is 10 - die laat ik meepraten over bepaalde dingen ja.
quote:Terecht natuurlijk. Dé reden waarom het geen enkele gelijkenis heeft met homofilie, zoals eerder gesuggereert werd. Het kan niet worden geaccepteert.
Op zaterdag 21 juni 2003 00:29 schreef milagro het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |