Ikzelf vind het echt een betere auto. Vooral de turbomotoren (1.8 en 2.0) spreken mij erg aan.
Bovendien krijg je gewoon heel veel waar voor je geld (prijzen zijn relatief laag).
Als ik over een paar jaar geld heb ga ik er gelijk een halen.
Verder een uitstekende Volkswagen die in de markt waar hij voor bedoeld is helaas niet erg zal aanslaan omdat hij nou eenmaal Skoda heet.
Saaie auto! 100% kwaliteit, net als alle andere duitse middenklassers.
quote:Stom eigenlijk, want qua luxe en degelijkheid doet hij zeker niet onder voor de Passat.
Op donderdag 19 juni 2003 12:12 schreef qbus het volgende:
Het is gewoon een Passat met een andere neus.Verder een uitstekende Volkswagen die in de markt waar hij voor bedoeld is helaas niet erg zal aanslaan omdat hij nou eenmaal Skoda heet.
Skoda Superb
quote:Over een paar jaar realiseert iedereen dat het een zeer goede auto is voor weinig geld en gaan de prijzen vanzelf omhoog.
Op donderdag 19 juni 2003 12:10 schreef mgeelh het volgende:
Als ik over een paar jaar geld heb ga ik er gelijk een halen.
Ik heb zelf de afgelopen 4 jaar een Seat geleased.
TOEN vond men het een vaag merk, maar de prijzen waren aantrekkelijk.
Momenteel is Seat bijna even duur als andere merken omdat de het marktsegment van de sportieve rijder hebben veroverd.
Mijn nieuwe leasebak is dan ook een Skoda geworden.
(Skoda Octavia Combi RS om precies te zijn)
Aangezien ik niks om status geef (nou ja, bijna niks) vond ik het wel heel veel auto voor het geld.
Maar over een aantal jaren verwacht ik dat ook deze prijzen fors stijgen.
quote:Sterker: Het is een Passat. Alleen de koplampen, grill+ achterlichten zijn iets anders.
Op donderdag 19 juni 2003 12:30 schreef da_blonde het volgende:
Rijdt prima en lijkt idd heel erg op de volkswagen passat.
quote:Staan al occ. te koop o.a. op marktplaats zag ik ..
Op donderdag 19 juni 2003 12:10 schreef mgeelh het volgende:
Wat vinden jullie van de Skoda Superb?Als ik over een paar jaar geld heb ga ik er gelijk een halen.
quote:eeeh... fout... hij heeft ook een langere wielbasis..
Op donderdag 19 juni 2003 12:55 schreef qbus het volgende:[..]
Sterker: Het is een Passat. Alleen de koplampen, grill+ achterlichten zijn iets anders.
quote:Skoda had vroeger (150 jaar geleden?) een hele luxe auto voor die tijd en die heette Superb en daarom is deze ook zo genoemd.
Op donderdag 19 juni 2003 12:25 schreef Jordy-B het volgende:
Welke malloot heeft die typenaam verzonnen?Skoda Superb
quote:De Superb staat toch op het onderstel van de Chinese Passat, die een langere wielbasis heeft dan de Europese?
Op donderdag 19 juni 2003 13:36 schreef BroesWillems het volgende:[..]
eeeh... fout... hij heeft ook een langere wielbasis..
quote:Zeker nog nooit in een superb gezeten.. (óf nog nooit in een passat maar dat kan ik me niet voorstellen.) Die superb heeft echt een ZEE van beenruimte, niet normaal. Terwijl ik de passat achterin met mijn 1m90 te krap vind om comfortabel te kunnen zitten is dat bij de superb geen enkel punt. (dat komt dus idd door die langere wielbasis)
Sterker: Het is een Passat. Alleen de koplampen, grill+ achterlichten zijn iets anders.
quote:De Superb is een stukje groter dan de Passat, binnen én buitenmaten.
Op donderdag 19 juni 2003 12:12 schreef qbus het volgende:
Het is gewoon een Passat met een andere neus.Verder een uitstekende Volkswagen die in de markt waar hij voor bedoeld is helaas niet erg zal aanslaan omdat hij nou eenmaal Skoda heet.
Verder is het gewoon zo dat Skoda een slechte reputatie heeft maar dat heeft niets te maken met het comfort van deze auto. Mijn mening: Als ik morgen een auto mocht uitzoeken werd het geen BMW of Porche, maar serieus een Skode Superb classic 2.0.
Het rijdt heeeeeeeeeerlijk, je ziet ze niet veel op de weg en tis een wolf is schaapskleren.
En ja ik heb er in gereden. Sterker, wekelijks mag ik in een Superb rijden. (Mijn bijbaan
Ik heb zelf een Octavia, heb ook wel eens in een Superb rondgereden en dat rijdt superlekker. En supergoedkoop, niet te vergeten. Alleen jammer dat wij nu geen Skoda's meer mogen leasen.
verder vind ik het een redelijke auto, de Passat vind ik mooier. zeker het interieur, die Superb heeft van dat vreselijke nep hou er in. voor de rest, tsja. tis niet mijn favoriet ofzo
quote:Jij bent dan ook een Audi S6 gewend.
Op donderdag 19 juni 2003 16:54 schreef Ultimora het volgende:
de 2.0 heeft helemaal geen turbo trouwens.. das de 1.8 Tverder vind ik het een redelijke auto, de Passat vind ik mooier. zeker het interieur, die Superb heeft van dat vreselijke nep hou er in. voor de rest, tsja. tis niet mijn favoriet ofzo
Zo'n Skoda is voor zijn geld echt een hele aardige auto die qua onderdelen geheel afkomstig is uit de magazijnen van VW. O.A een Audi a3 dashboard.
Nephout ben ik het mee eens: Lelijk
quote:blaat niet zo dom.
Verder is het HEEL veel auto voor een nette prijs, alleen jammer dat de skoda dealer hier zo'n oplichters bende is. Anders had ik al een aantal mensen die nu weer een Mercedes of Audi gekocht hebben wel de tip gegeven om naar de Superb te kijken
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 17:17 schreef qbus het volgende:[..]
Jij bent dan ook een Audi S6 gewend.
Stukje gemist qbus?
quote:Chagerijn!
Op vrijdag 20 juni 2003 02:05 schreef renkie het volgende:[..]
blaat niet zo dom.
Het ding staat gewoon op het onderstel van een aziatische Passat.
Verder komt vrijwel ook de volledige carrosserielijn overeen.
[Dit bericht is gewijzigd door qbus op 20-06-2003 14:43]
Hij is echt veel groter dan een Passat, ik (2 meter) kan ruim zitten achter het stuur, de stoel laten staan en dan ruim achterin zitten. En dan ook nog (bijna ) languit achterin liggen.
Je ziet ook veel taxi's tegenwoordig zo'n superb kopen. Alleen wel jammer van de naam, vind superb niet echt een sprekende naam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |