abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11215712
Daarrrrrr gatieweerrrrrr:

Slaapt winter
en zomer
pi_11215737
Willem van orange?
pi_11215783
Is dit soms RJP voor dummies?
Slaapt winter
en zomer
pi_11215793
Sir Francis Bacon?
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_11215849
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 12:11 schreef SportsIllustrated het volgende:
Sir Francis Bacon?
*met open mond naar heer Sports staart

hoe kon ie dat nou weten?

Slaapt winter
en zomer
pi_11215868
Overigens:

Antropologie voor beginners 5d: de Brit

De Brit is een merkwaardig wezen. Ten eerste zullen zeer weinigen zichzelf een Brit noemen: doorgaans prefereert men Engelsman, Schot, of Welshman.
De Britten zijn verder hierin uniek, dat zij waarschijnlijk het enige volk ter wereld zijn waarvan de omringende staten vermoeden dat alle mannen er homosexueel zijn, en desondanks vrijwel altijd alle oorlogen weten te winnen, ook tegen onbetwijfelbaar heterosexuele volkeren als de Duitsers.
Britten hebben een hekel aan Fransen (die alleen van de Britten kunnen winnen als ze geleid worden door een vrouw), Duitsers (beesten zijn het), Amerikanen (die verlagen alles tot hun eigen niveau), en Ieren. Ook Indiers, negers, en Arabieren zijn natuurlijk niet up to the standard of excellence.
Britten kunnen heel goed schrijven, en zijn doorgaans erg grappig.
Aangezien de hoogtijdagen van de Britten achter ons liggen, zijn veel foto's van hun kopstukken in zwart-wit. Op kleurenfoto's en schilderijen zijn zij te herkennen aan hun onomschrijfbare teint, en een blik die het midden houdt tussen sereniteit, stoicisme, en buldoggenberusting.

Voorbeeldopgave:
Wie is deze beroemde Brit, voorvader van een andere beroemde Brit?

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_11215917
Een edelman en derhalve van adel?
Slaapt winter
en zomer
pi_11215936
Krek. Hij is zelfs tot adel bevorderd, of in ieder geval van lagere adel naar hertog opgeklommen.
pi_11216156
Als ik ff goed kijk zie ik een paar letters onder in het plaatje staan. Dan ff verder denken.

Kom ik uit op: the Duke of Marlborough

Mijn glas is half leeg, maar gelukkig is de fles nog vol. PROOST !!!
pi_11216204
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 12:25 schreef ABC-tje het volgende:
Als ik ff goed kijk zie ik een paar letters onder in het plaatje staan. Dan ff verder denken.

Kom ik uit op: the Duke of Marlborough

Dan beschikt u over een beter scherm dan het mijne.
Het is inderdaad John Churchill, 1st duke of Marlborough, die Lodewijk XIV danig dwars heeft gezeten.
pi_11216745
Nog maar enne dan, en nou hopen dattie niet zo achterlijk snel geraden wordt:

Slaapt winter
en zomer
pi_11216766
AARGH! Het ligt op het puntje van mijn tong.
Fransman Arsene Goedertier?

[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 19-06-2003 12:55]

pi_11216792
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 12:53 schreef SportsIllustrated het volgende:
AARGH! Het ligt op het puntje van mijn tong.
Pas maar op dat het er niet af valt dan.
quote:
Fransman?
Dat dan weer wel.
Slaapt winter
en zomer
pi_11216830
Het is denk ik of Zola, of een van de broertjes Goncourt.

Ik zeg Zola.

pi_11216883
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 12:56 schreef SportsIllustrated het volgende:
Het is denk ik of Zola, of een van de broertjes Goncourt.

Ik zeg Zola.

phew, de dreiging van herdersmat is van de baan. Het is niet Zola. Ook niet een van de broertjes.
Slaapt winter
en zomer
pi_11217197
Was meneer ueberhaupt wel schrijver?
pi_11217257
Goede vraag, heer sportplaatjes. Dat was meneer namelijk niet. Hoewel meneer wel weer bekend geworden is om iets waarbij hij de handeling schrijven moest verrichten.
Slaapt winter
en zomer
pi_11217411
Jurist? Uitvinder?
pi_11217475
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 13:22 schreef Gellius het volgende:
Jurist? Uitvinder?
Uitvinder was meneer niet. Jurist van opleiding wellicht wel, maar dat is minder relevant voor zijn vermelding in dit topic.
Slaapt winter
en zomer
pi_11217654
Heeft meneer desondanks iets met de Dreyfus-affaire te maken?
pi_11217742
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 13:29 schreef SportsIllustrated het volgende:
Heeft meneer desondanks iets met de Dreyfus-affaire te maken?
Juist, mijn gedachten gingen ook in die richting.
pi_11217852
U denkt beiden in de verkeerde richting, hoewel u de setting (land en tijdvak) wel goed heeft.
Slaapt winter
en zomer
pi_11217890
Politieker dan?
pi_11217932
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 13:36 schreef Gellius het volgende:
Politieker dan?
Voor zeker, hij was.
Slaapt winter
en zomer
pi_11218102