abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11202897
Voor degenen die op kamers wonen. Waar halen jullie het geld vandaan om dat te bekostigen?

- Springen ouders bij?
- Bijbaantje?
- Lening IBG?
- Anders?

¨The better you look, the more you see.¨
pi_11202947
mijn ouders betalen huur, school, kleding ofzo
een bijbaantje voor in het weekend
studiefinanciering
en niet te veel uitgeven

[Dit bericht is gewijzigd door prittje.nl op 18-06-2003 20:55]

pi_11202959
Mijn ouders betalen mijn kamer, kleding collegegeld en boeken
Verder heb ik geen baantje en leef ik als een God in Frankrijk
Ik vang ook nog een bestuursbeurs btw
Er gaat niets boven Groningen
  woensdag 18 juni 2003 @ 20:56:51 #4
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_11203027
Mijn vader betaalt mijn studie en mij, ik betaal mijn leven van al het geld wat ik binnen krijg. Ik heb dus geen inkomsten gelinkt aan mijn kamerhuur...
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_11203189
Jeetje, jullie zit er dan goed bij. Ik ben me nu aan het oriënteren op de kosten en je wordt er niet vrolijk van.
pi_11203218
Geez, waren mijn ouders maar zo gek om te betalen!!

Ik betaal alles zelf van mijn eigen gespaarde geld en stufi. Werken doe ik alleen in de zomer en ik kom niets te kort

Eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje triest als ouders alles betalen. Er komt nu eenmaal een tijd dat je voor jezelf moet zorgen, en van werken wordt je ook niet slechter

Ik zoek niet, ik vind.
  woensdag 18 juni 2003 @ 21:04:53 #7
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_11203226
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:03 schreef Sinat het volgende:
Jeetje, jullie zit er dan goed bij. Ik ben me nu aan het oriënteren op de kosten en je wordt er niet vrolijk van.
wat krijg jij dan?
Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
pi_11203237
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 20:53 schreef Vincentius het volgende:
Mijn ouders betalen mijn kamer, kleding collegegeld en boeken
Verder heb ik geen baantje en leef ik als een God in Frankrijk
Ik vang ook nog een bestuursbeurs btw
Tss patser

Mijn ouders betalen boeken, en af en toe kleding enzo (verder niets over afgesproken), de rest moet ik dus zelf betalen.

Kamer 200 euro, Collegegeld 135 euro, en dan nog eten, uitgaan, bier, en grotere uitgaven.

Heb een aanvullende lening bij de IBGroep, das wel veel (400 euro) maar daarvan dump ik een groot deel gelijk weer op mn spaarrekening, zodat ik als ik klaar ben met studie al een reserve heb om terug te dokken.

Verder werk ik 32 uur per maand, levert 150 euro per maand op ofzo.

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
pi_11203264
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:05 schreef ToMm het volgende:

[..]

Tss patser

Mijn ouders betalen boeken, en af en toe kleding enzo (verder niets over afgesproken), de rest moet ik dus zelf betalen.

Kamer 200 euro, Collegegeld 135 euro, en dan nog eten, uitgaan, bier, en grotere uitgaven.

Heb een aanvullende lening bij de IBGroep, das wel veel (400 euro) maar daarvan dump ik een groot deel gelijk weer op mn spaarrekening, zodat ik als ik klaar ben met studie al een reserve heb om terug te dokken.

Verder werk ik 32 uur per maand, levert 150 euro per maand op ofzo.

Waarom leen je dan
Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
  woensdag 18 juni 2003 @ 21:07:23 #10
20682 firstwollie
opblaaskrokodil
pi_11203291
ik studeer nog niet, maar bij mijn broer en zus is het: ze krijgen de huur, de studieboeken en het collegegeld en soms nog wel wat kleren

[Dit bericht is gewijzigd door firstwollie op 18-06-2003 21:08]

Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
pi_11203316
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:06 schreef Rood_schaap het volgende:

[..]

Waarom leen je dan

Ik gooi er toch niet alles op

De helft ofzo, maar ze hebben nou eenmaal geen aanvullende lening van 200 euro, dus dan maar zo....
Gaat prima opzich, maarja ik had liever gehad dat m'n ouders mn kamer betaalden, had ik die lening niet tenminste.

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
pi_11203544
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:03 schreef Sinat het volgende:
Tja, studeren kost nu eenmaal geld.

Zelf vind ik het trouwens nog wel meevallen, maar ja, ik had dan ook al een aardig bedragje gespaard voordat ik begon

Toch nog wat tips voor je:
Zorg dat je je kamer kunt betalen van de stufi, leen bij voor collegegeld, eten, kleding etc. Als je er op tijd bij bent kun je boeken vaak 2e hands kopen.

Verder een baantje zoeken dat goed betaalt. Ik las hierboven 32u voor 150 euro... nou dat is dus niet veel. Maar ja, iets is altijd beter dan niets.

Ik zoek niet, ik vind.
pi_11203578
een politieagent is het onderdeel van justitie waar je het gemakkelijkst bij kan: dus tegenaan kan schoppen,. ze lopen op straat rond om de veiligheid burgers en de orde te handhaven,. als een agent midden op straat ook nog eens als administratief medewerker(of als verzekeringsagent of whatever) aan de slag moet lijkt me het niet zo dat ie nog in staat is om te doen waar die werkelijk voor staat op straat,. aangiftes doe je gewoon op het politieburo,. daar nemen(als de tijd hebben),. ook de tijd voor je.,. het systeem functioneert naar mijn mening ook niet altijd even goed,. maar in dit geval ben ik het dus niet met je eens.
pi_11203600
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:20 schreef nightfall het volgende:
een politieagent is het onderdeel van justitie waar je het gemakkelijkst bij kan: dus tegenaan kan schoppen,. ze lopen op straat rond om de veiligheid burgers en de orde te handhaven,. als een agent midden op straat ook nog eens als administratief medewerker(of als verzekeringsagent of whatever) aan de slag moet lijkt me het niet zo dat ie nog in staat is om te doen waar die werkelijk voor staat op straat,. aangiftes doe je gewoon op het politieburo,. daar nemen(als de tijd hebben),. ook de tijd voor je.,. het systeem functioneert naar mijn mening ook niet altijd even goed,. maar in dit geval ben ik het dus niet met je eens.
kut,. fout gepost lekker wakker nightfall
pi_11203604
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:20 schreef nightfall het volgende:

Verkeerde topic?

-edit- je hoeft niet jezelf te quoten hoor, je kan ook je bericht editen...

woensdag 18 juni 2003 @ 21:22:51 #16
58273 Eisselstijn
Buenos días!
pi_11203635
Zo te lezen komt het meeste geld bij de ouders vandaan...
¨The better you look, the more you see.¨
pi_11203697
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:21 schreef ToMm het volgende:

[..]

Verkeerde topic?

-edit- je hoeft niet jezelf te quoten hoor, je kan ook je bericht editen...

[offtopic]
weet ik,. maar blunders van mezelf laat ik graag staan,. geeft wel charme
[/offtopic]
pi_11203740
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:22 schreef Eisselstijn het volgende:
Zo te lezen komt het meeste geld bij de ouders vandaan...
Bij mij dus absoluut niet...

Aan de ene kant vervelend, want ik moet veel zelf betalen en krijg zo wel een studieschuld.
Aan de andere kant leer ik zo wel goed omgaan met geld, en dat zal iedereen later moeten kunnen...

pi_11203912
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 21:04 schreef firstwollie het volgende:

[..]

wat krijg jij dan?

Collegegeld betalen me ouders, de rest probeer ik zelf te betalen.
  woensdag 18 juni 2003 @ 23:24:25 #20
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_11207663
Ik betaal alles zelf huur, uitgaan, school etc. Ik werk 6 weken fulltime in de zomer om mijn collegegeld bij elkaar te verdienen. Van mijn studiefinaciering kan ik mijn vaste lasten betalen. Als ik nog andere dingen wil: eten, kleren, uitgaan, boeken etc daar moet ik zo'n 6-10 dagen in de maand voor werken.

Misschien niet de makkelijkste manier, maar ik heb wel het gevoel dat ik helemaal zelfstandig te kan leven. En ik ben niet afhankelijk van de liefdadigheid van mijn ouders.

pi_11207827
Ouders betalen kamer / collegegeld / boeken

Vermeld ook even of je een aanvullende beurs krijgt of niet want dat scheeld ook nogal, ik krijg nl. alleen de basisbeurs.

pi_11207829
Verwende strontkinderen hier zeg

Ik wordt elke keer verwend genoemd terwijl ik geen ene donder krijg en als ik op kamers ga moet ik heus wel alles zelf betalen hoor.

woensdag 18 juni 2003 @ 23:39:13 #23
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_11208038
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 23:30 schreef Hertog_Martin het volgende:
Verwende strontkinderen hier zeg

Ik wordt elke keer verwend genoemd terwijl ik geen ene donder krijg en als ik op kamers ga moet ik heus wel alles zelf betalen hoor.

Tja, iemand zou eens wat meer vrijheid hebben dan jij. Overigens zijn je ouders boven een bepaald inkomensniveau je bij wet verplicht te betalen.
Hoewel ik graag financieel afhankelijk wil zijn, zou ik daar zonder gein al mijn vrije tijd letterlijk voor op moeten geven, of een flinke lening af moeten sluiten. Niet elke studie is kost zo weinig tijd als rechten...

Ik kan gelukkig ook nog van het leven genieten. Ik ben alles behalve rijk en moet op m'n centen passen, maar je moet ook zonder werk kunnen. Maar respect als iemand anders dat er allemaal voor over heeft (ik ken er een paar), maar ik heb de 'resources' en maak er nu dan ook graag gebruik van. Zodra mijn ouders oud worden zal ik ook weer voor hun moeten zorgen, ik zie het probleem niet?

Er wordt gewoon te vaak vergeten dat veel studies evenveel of soms meer tijd kosten dan een full-time baan.

Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 18 juni 2003 @ 23:43:32 #24
24163 Lexcorp
Alive and kicking
pi_11208139
- Springen ouders bij? yep, een hoop
- Bijbaantje? nee, gaat wel komen, ben nu na een jaar redelijk hard door me eigen reserves heen (en dat was ook veel)
- Lening IBG? nog niet, bewaar ik liever voor als me stufi ophoud
- Anders? vooral letten op knaken, uitgeven wanneer het kan, en sparen als het uitkomt (tentamenperiodes), zo hou je geld over voor dure tijden
Het is nix, het was nix, en het zal nooit wat worden!
pi_11208346
Ik ben niet verwend, ik heb gewoon geluk..
Vanaf hier een grote naar mijn ouders, ik hoop het mijn kinderen ook zo te geven zoals zij doen.
Er gaat niets boven Groningen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')