Dat was met dertig weken, toen de weeën begonnen... hij heeft er toen voor kunnen zorgen dat ze nog zes/zeven weken bleven zitten. De keizersnede was omdat ze beide in stuit lagen en zowel gyn als zijzelf een stuitbevalling niet zagen zitten. Met 36 of 37 weken dus.quote:Op zaterdag 24 april 2004 20:16 schreef sjak het volgende:
[..]
Maar dan was het toch spoed? Of zie ik het verkeerd?
iedereen kan trombose krijgen na een operatie, daarom krijgen mensen in het ziekenhuis ook altijd trombose-spuitjes als ze lang op bed moeten liggen, maar dat is bij elke operatie......quote:Op zaterdag 24 april 2004 18:38 schreef miss_dynastie het volgende:
Is trombose een risico dat genoemd wordt als je de keizersnede moet ondergaan (van: het is een operatie, dus dat en dat kan ontstaan)? En zo ja, in hoeveel procent van de gevallen treedt het op?
Duh, ik ben in ieder geval geen pleeg uit de oude doos hoor met mijn 27 jaar ,ik spreek hier over 2 jaar geleden en ik weet van oud collega`s dat het er nog steeds zo aan toe gaat...quote:Op zaterdag 24 april 2004 20:17 schreef sjak het volgende:
[..]
Hoe lang geleden is dat Loena-tik? Merkte je geen verschil tussen de wekbaarheid van de kinderen van zo'n keizersnede onder narcose en die van een ruggeprik?
Er zijn mannen die ervoor kiezen om bij hun vrouw te blijven als het kindje helemaal gezond is, maar dat lijkt me ook niet leuk, vooral voor mijzelf niet, dan zou ik toch het gevoel hebben dat ik het kind dubbel in de steek laat. Als er een eigen camera (dus niet het team van SBS6quote:Op zondag 25 april 2004 11:40 schreef poemojn het volgende:
De baby wordt bij een keizersnee toch al na een kwartier geboren, en daarna zijn ze toch 3 kwartier aan het hechten terwijl je man en baby in een andere kamer zijn? Wat kun je zelf 'doen' in die tijd? Alleen maar luisteren naar alle bliepjes, piepjes en 'geef mij die scalpel even aan' of hebben ze net als de tandarts een tv-tje boven je hoofd hangen?
Wat bedoel jequote:Op zondag 25 april 2004 14:08 schreef sjak het volgende:
Zou je dat ook doen als je kindje gezond is en je moet een keizersnee?
Als de gynaecoloog geen gevaar voor het kind ziet en mij de keuze laat is de enige reden om voor een ruggenprik te kiezen (en dan is het geen overwegen, maar dan doe ik het zeker) als papa er niet bij mag zijn. Ik wil niet graag dat het kindje alleen is na de geboorte, maar ik moet er ook niet aan denken om (met mijn angst voor artsen en ziekenhuizen) drie kwartier tot een uur te liggen wachten hoe ze me dichthechten. Zowel het kindje als ik zouden op dat moment mister_d nodig hebben en hij kan zich nu eenmaal niet in tweeën splitsenquote:Op zondag 25 april 2004 14:24 schreef sjak het volgende:
Ik bedoel dat je een keizersnede moet die geen spoed indicatie heeft. Dus bijvoorbeeld bij een stuitligging of een niet vorderende ontsluiting. Zou je dan ook kiezen voor een algehele anesthesie of zou je dan een ruggeprik overwegen?
geboorteplan opstellen (ja kom ik weer aan met dat gekke ding) en overleggen met de gyn dan is er vakk heeeel veel mogelijk. Bij een keizersnede in ons geval op basis van ruggeprik (dus geen spoed) blijft Danny bij me tot het kindje er is en wordt er gewisseld van wacht zodra hij de kamer met kind en zuster verlaat door mijn mamsie (ook geen held is en alleen al bij het idee daar alleen te moeten blijven paniek voelt) gaan we dit keer ook proberen op deze manier te ondervangen door het geboorteplan.quote:Op zondag 25 april 2004 14:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Als de gynaecoloog geen gevaar voor het kind ziet en mij de keuze laat is de enige reden om voor een ruggenprik te kiezen (en dan is het geen overwegen, maar dan doe ik het zeker) als papa er niet bij mag zijn. Ik wil niet graag dat het kindje alleen is na de geboorte, maar ik moet er ook niet aan denken om (met mijn angst voor artsen en ziekenhuizen) drie kwartier tot een uur te liggen wachten hoe ze me dichthechten. Zowel het kindje als ik zouden op dat moment mister_d nodig hebben en hij kan zich nu eenmaal niet in tweeën splitsen
ik had nog nooit een foto gezien van iemand met keizersnede en vroeg me altijd af hoe laag die zat en hoe groot enz. Is het nu de bedoeling dat hij met de tijd hetzelfde word als je blindedarmoorlogslitteken ? Het valt me enorm mee namleijk hoe het er uitziet, had altijd het idee dat je nooit meer een bikini aankon of een naveltruitje etc. (of zeg ik nu dingen die je alsnog niet meer aankunt/draagt omdat het in het zicht valt)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |