Aangezien ik heel erg veel heb gehad aan jullie verhalen hierbij ook mijn verhaal.
Het is me alles best meegevallen.
Het is eik meer de spanning die je opbouwt ernaar toe dat het ergst is.
Ik zou om 09.35 geholpen worden, maar dat was echt een richttijd. Om iets na elven kwamen ze me ophalen. Op dat moment begonnen de zenuwen me door mijn keel te gieren.
Verpleging was super relaxed dus dat hielp enorm. Toen naar de voorbereidinskamer, kwam toevallig nog een oude bekende tegen. Hij werd geholpen aan zijn amandelen. Maar was wel fijn om nog even met een bekende te babbelen. Want het mannetje was inmiddels vertrokken om zich om te kleden in 'scrubs'.
Maar toen was die bekende aan de beurt en daar lig je dan gigantisch alleen te wezen met al die gedachten.
Het mannetje kwam terug, zag er natuurlijk geweldig uit in zijn trendy kleding.
![]()
En na een foto gemaakt te hebben was ie weer weg.
Toen werd ik opgehaald voor de ruggeprik. Viel best mee. Vond het infuus aanleggen vervelender. Je voelde bij de verdovingsspuit een wat vreemde nare druk maar het werkte direct. En de ruggeprik heb ik dus niet eens gevoeld. Het werkte ook direct; billen warm, benen warm, voeten warm etc.
Toen de ok in. Wat een drukte in zo'n ruimte zeg!! Er was wel een man of 7.
![]()
Dat heb ik echt nooit geweten. Tijdens de operatie kreeg ik wat tinteling in mijn vingers, ze hebben mijn voeten wat lager gelegd. Was direct over.
Je hoort van alles aan de andere kant van het scherm en je wordt best nieuwsgierig. We hadden gezegd dat ze geen foto's hoefden te maken als de baby eruit kwam, maar dat hebben ze toch gedaan. Wel in overleg. Het is een digitale camera, dus als we ze echt niet wilden behouden konden ze weg doen. Achteraf ben ik toch best tevreden over die foto's, we doen ze dus niet weg. Ze zijn beschaafd, geen open wond foto's.
Maar het moment dat er voor de eerste keer geflitst werd, dan weet je 'de baby komt eraan!'. Vervolgens wat meer gemorrel aan mijn buik en daar hoorden we het eerste geluidje.
'U heeft een zoon!'
En hup daar gaat de waterkraan open hoor.
![]()
Bij ons allebei.
Dan wordt ons zoontje boven het scherm uitgetild. Nog meer
Vervolgens is Léon meegenomen door de kinderarts. Dat was overigens een vriendin van mijn schoonzus. Hadden we speciaal om gevraagd en da's toch best prettig zo'n bekend iemand.
Meneertje had een perfecte Apgar-score. Eerst 9 en toen een 10.
Ik heb me helemaal niet eenzaam gevoeld toen ze weg waren. De anesthesist is bij me gebleven en nog een verpleegkundige en we hebben gezellig gebabbeld, terwijl de gyn en de arts-assistente mij weer bij elkaar aan het naaien waren.
Super relaxed was het.
Dus nogmaals, het was meer spanning dan dat het werkelijk eng was.
Het herstel gaat naar mijn idee ook goed. Ik zit immers al zo'n 1 á 2 keer per dag achter de pc. Ben alleen wel de 2e dag op de wc onderuit gegaan. Ik had gedouched en de luchtafvoer is daar zooo slecht. Dus het was mega-benauwd. Ik zit op de wc te wachten op de verpleegkundige en toen zij kwam merkte ik al dat ik langzaam weg zakte. Ben inmiddels een epxert op het gebied van flauwvallen en kon precies vertellen hoe ver ik was. Dat heeft de verpleging enorm geholpen zeiden ze. Ik ben ook maar heel even weggeweest. Het was dat ze zei: "Ben je er weer?"
Anders had ik niet eens in de gaten gehad. Kon gelijk overeind komen, rolstoel in klimmen en op bed had ik alweer praatjes. Verder gelukkig geen last meer van gehad.
Voel zo af en toe als ik te lang stil gelegen heb nog wel een snijdende pijn in de wond aan de uiteinden, maar verder vind ik dat ik best redelijk mobiel ben. Ik doe wel alles met mate en slaap ook gerust 2 uur 's middags. Maar ik merk duidelijk dat het elke dag wat beter gaat.
Zo, dat was het verhaal van een verschrikkelijke angsthaas. Ik hoop dat ik er iemand mee kan helpen, net als ik geholpen ben door de verhalen hier.