Het is dat Peet vreselijk heeft aangedrongen en dat het 's avonds was en niemand anders op de verkoever lag anders had hij ook niet met Bram langs mogen komen. Maar Peet vond het allemaal veels te lang duren (ik lag natuurlijk op de uitslag van het bloed te wachten) en moest en zou naar me toe. Gelukkig maar want het was een prachtig moment.
Ik vind het ook ontzettend jammer dat ik de placenta niet gezien heb. Vanuit mijn vorige baan weet ik wel hoe ze eruit zien maar van jezelf is het net even anders. Eigenlijk had ik de hele keizersnee wel willen zien maar dat mag vast niet. Hmm bij de volgende maar een lijstje maken van te voren en alvast bespreken met de gyn (ik heb zo het idee dat een eventuele volgende ook wel een cs wordt)..
quote:Gelukkig zijn ze bij mij midden in de nacht (half 2 of zo) met Christan, Frank en mijn moeder op de Intensive Care langsgekomen
Op donderdag 24 juli 2003 19:59 schreef Karin het volgende:
Het is dat Peet vreselijk heeft aangedrongen en dat het 's avonds was en niemand anders op de verkoever lag anders had hij ook niet met Bram langs mogen komen. Maar Peet vond het allemaal veels te lang duren (ik lag natuurlijk op de uitslag van het bloed te wachten) en moest en zou naar me toe. Gelukkig maar want het was een prachtig moment.
quote:Ik zeg steeds tegen vrienden dat ik de keizersnee wel had willen zien, maar op dat moment is het er helaas niet van gekomen. Ik heb wel een paar foto's die gemaakt zijn vlak na de keizersnee. Jerry heeft het wel allemaal gezien, hij is gewoon gaan staan en heeft over het blauwe doek staan kijken. en gaf mij verslag wat er allemaal aan het doen waren.
Op donderdag 24 juli 2003 19:59 schreef Karin het volgende:
Ik vind het ook ontzettend jammer dat ik de placenta niet gezien heb. Vanuit mijn vorige baan weet ik wel hoe ze eruit zien maar van jezelf is het net even anders. Eigenlijk had ik de hele keizersnee wel willen zien maar dat mag vast niet. Hmm bij de volgende maar een lijstje maken van te voren en alvast bespreken met de gyn (ik heb zo het idee dat een eventuele volgende ook wel een cs wordt)..
Ook ik maak de volgende keer een lijstje, waarop komt te staan dat alles gefilmd moet worden en dat ik zo snel mogelijk naar ons kindje wil. en niet twee uur aan de andere kant van het ziekenhuis lig en dat ze daar ook niet weten hoe het is. Ook hebben mijn man en ik nu al besproken dat we de bdz ouders niet inlichten voor het kindje op de wereld is gezet zodat ze pas later dan mij het kindje te zien krijgen.
Misschien is het vreemd maar doordat ik wel weeen heb gehad weet ik wel hoe het allemaal voelt, en bij een tweede die ook via een keizersnee moet komen, wil ik toch wachten tot ik weeen heb, voor hij/zij gehaald mag worden. Ik vind namelijk wel dat je de natuur zijn gang moet laten, dus niet een kindje eerder halen dan nodig is. en dat is wel iets wat met een geplande keizersnee gebeurd.
Groetjes
Formie
In de ziekenhuizen waar ik gewerkt heb, werd nooit de placenta en navelstreng aan de ouders laten zien. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat iemand erom vroeg. Het lijkt me dat het wel mogelijk moet zijn, alleen moet je er dan wel om vragen. Ik zou het zelf overigens niet willen zien, waarom was bij jou die behoefte er wel Karin?
Tenslotte over de uitslaapkamer, bij ons is het regel dat alleen als het rustig is vader en kind op de uitslaapkamer mogen komen. In de praktijk komt het er dan op neer dat dat eigenlijk alleen aan het einde van de middag of 's avonds gebeurt. Maar dan hoeven de ouders er niet zelf om te vragen, de verpleegkundige van de kraamafdeling of de verpleegkundige op de uitslaapkamer laten weten dat het kan aan de vader. Jammer dat dit nog niet kan in elk ziekenhuis.
Ik vind het wel jammer dat wij nog geen apart kamertje hebben voor vrouwen die net bevallen zijn. Zeker als het druk is dan lijkt het me heel vervelend om daar te liggen tussen allemaal zieke mensen.
Ik heb het niet echt als vreemd ervaren dat er zoveel mensen bij waren. De meesten stonden toch achter het doek en die zag ik niet. En doek werd pas gespannen toen de ruggeprik erin zat en voor die tijd had ik het veel te druk met hyperventileren en weeen opvangen. Ik heb wel heel veel gehad aan de anesthesiemedewerker daar. Hij hield ons goed op de hoogte wat er allemaal gebeurde en stelde mij ook heel goed gerust. Dat was echt heel fijn. Want de verpleegkundigen die mee waren (vond het wel erg leuk dat dat dezelfde waren vanaf de verlosafdeling) stonden aan de andere kant van het doek en die heb ik niet meer gezien. Een van hun heeft wel prachtige foto's gemaakt. Een paar dagen later kwamen ze nog even kletsen over hoe alles gegaan was, was heel fijn. Kon ik nog wat vragen stellen (en mijn excuses aanbieden voor mijn gedrag, ik was echt superboos omdat we niet snel genoeg naar boven toe gingen maarja daar konden hun ook niets aan doen).
Wat jij zegt is een prachtidee over een aparte kamer voor moeders om uit te slapen. Kunnen ze mooi hun kindje bekijken zonder andere mensen te storen! Want je ligt nog een tijd op de operatiekamer zonder je kind en dan dus ook nog op de verkoeverkamer.
quote:Ik kon en mocht Eva absoluut niet tillen, het deed zelfs verrekte zeer als ik het per ongeluk wel deed.
Op donderdag 30 oktober 2003 20:12 schreef livelink het volgende:Hoe hebben jullie dat gedaan?
Wat ik erg prettig vond was om thuiszorg te krijgen voor het zware huishoudelijk werk, dat hebben ze in het ziekenhuis voor me aangevraagd. Ik kreeg 1 keer per week drie uur hulp voor 3 maanden, maar ik heb na twee maanden de hulp stopgezet.
Het is heel verschillend, als ik het verhaal van Lois lees, heb ik het lichamelijk veel minder zwaar gehad.
Ik zit hier nu echt te janken achter mijn pc
Ik voel echt met je mee meid!
Het probleem zit hem in de woensdag en vrijdag. Voor a.s. vrijdag hebben we geregeld dat Katja naar mijn schoonmoeder gaat en mijn vriend heeft vandaag op zijn werk gesproken over zorgverlof op woensdag de komende weken. Volgens hem stonden ze daar niet onwelwillend tegenover.
Thuishulp was niet mogelijk werd mij verzekerd, zowel in het ziekenhuis als door de kraamzorg. Ik zou er wellicht wel voor in aanmerking komen, maar er zijn gigantische wachtlijsten.
Het zit vandaag gewoon allemaal tegen. Mijn kolf heeft het begeven, dus ik heb niet kunnen kolven. Ik had mijn vriend gevraagd om tussen de middag even tepelhoedjes te kopen (mijn laatste hoop mbt bv) en hij kwam met borstschelpen thuis . De winkels waren toen natuurlijk al dicht, dus ook dat gaat niet door. Het kapotte onderdeel van mijn kolf komt pas morgenmiddag binnen, dus ik zit hier nu met pijnlijke, lekkende borsten en een babietje dat nog steeds niet wil drinken.
(En mijn vriend is om 20.00 onder druk van mijn hormonen naar de buren gevlucht en zit daar nu nog steeds
)
quote:Nou, maar toch wel een beetje goed nieuws dat hij het met die tepelhoedjes een klein beetje lijkt te begrijpen. Wie weet!
Op donderdag 27 november 2003 15:39 schreef livelink het volgende:
Alles is hier weer een beetje tot rust gekomen. De tepelhoedjes hebben we inderdaad gisteren nog gehaald (dankjewel Leah, ik zou nooit op dat idee zijn gekomen). Job is gematigd enthousiast over de tepelhoedjes, dat wil zeggen dat hij ze niet helemaal afwees, maar toch ook niet echt overtuigd ging drinken. Gelukkig wel genoeg om de ergste druk van mijn borsten te halen.
Inmiddels hebben we ook de nieuwe onderdelen van de kolf binnen (gratis, omdat deze onderdelen volgens Avent niet kapot mochten gaan!), de kolf wordt nu uitgekookt en ik kan dus zometeen weer beginnen, gelukkig.
Ik snap het nietquote:Op dinsdag 20 april 2004 20:10 schreef easy-going het volgende:
Ik weet niet of dit al ergens staat, maar ik zet het maar even hier.
Ik moet eigenlijk meteen aan Karin denken toen ik dit las.
[afbeelding]
Ik wist eigenlijk niet* dat als je eenmaal een keizersnede hebt gehad, dat de volgende kinderen dan ook via een ks geboren moeten worden. Dat is me pas duidelijk geworden na een aantal posts van Karin en is zodoende bij me blijven hangen. Toen ik dit bericht dus vanavond op teletekst las moest ik aan Karin denken............quote:Op dinsdag 20 april 2004 20:36 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik snap het niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |