abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 juli 2003 @ 21:04:01 #51
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_11970435
Ik heb ook Katja niet in de uitslaapkamer gezien en ook geen placenta en navelstreng. Ik weet wel dat mijn vriend de navelstreng door mocht knippen, maar hij durfde het niet.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik nooit enige behoefte heb gehad om een placenta te zien. Lijkt me geen prettig gezicht, ook al weet ik wel dat het een fantastische functie heeft gehad. Ik hou niet zo van al die dingen. Ik moet ook zeggen dat ik niet wist hoe snel ik het navelstompje van Katja weg moest gooien, toen dat er eindelijk afviel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_11971345
Ik had het ook niet perse willen zien hoor, maar doordat ik twee weken overtijd was, en het kind zo groot en ik ook nog eens geen ontsluiting kreeg ondanks al die weeen had ik een klein beetje het vertrouwen verloren in m'n lijf. Het was best wel een oppepper geweest als ze meteen na de operatie hadden verteld dat de navelstreng en de placenta er nog prima uitzagen. Dit heb ik namelijk vlak voor m'n ontslag uit het ziekenhuis gevraagd en vond ik erg leuk om te weten!
Zolang er was is, is er leven.
  FOK!fossiel donderdag 24 juli 2003 @ 19:59:00 #53
2628 Karin
pi_11993915
Formie wat een indrukwekkend verhaal! Wat vreselijk dat ze je zo hebben laten lijden.

Het is dat Peet vreselijk heeft aangedrongen en dat het 's avonds was en niemand anders op de verkoever lag anders had hij ook niet met Bram langs mogen komen. Maar Peet vond het allemaal veels te lang duren (ik lag natuurlijk op de uitslag van het bloed te wachten) en moest en zou naar me toe. Gelukkig maar want het was een prachtig moment.

Ik vind het ook ontzettend jammer dat ik de placenta niet gezien heb. Vanuit mijn vorige baan weet ik wel hoe ze eruit zien maar van jezelf is het net even anders. Eigenlijk had ik de hele keizersnee wel willen zien maar dat mag vast niet. Hmm bij de volgende maar een lijstje maken van te voren en alvast bespreken met de gyn (ik heb zo het idee dat een eventuele volgende ook wel een cs wordt)..

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 juli 2003 @ 20:09:07 #54
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_11994151
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 19:59 schreef Karin het volgende:
Het is dat Peet vreselijk heeft aangedrongen en dat het 's avonds was en niemand anders op de verkoever lag anders had hij ook niet met Bram langs mogen komen. Maar Peet vond het allemaal veels te lang duren (ik lag natuurlijk op de uitslag van het bloed te wachten) en moest en zou naar me toe. Gelukkig maar want het was een prachtig moment.
Gelukkig zijn ze bij mij midden in de nacht (half 2 of zo) met Christan, Frank en mijn moeder op de Intensive Care langsgekomen Ik vond het ook allemaal veel te lang duren voor ik hem weer zag (na twee korte momenten op de OK)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_12008116
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 19:59 schreef Karin het volgende:

Ik vind het ook ontzettend jammer dat ik de placenta niet gezien heb. Vanuit mijn vorige baan weet ik wel hoe ze eruit zien maar van jezelf is het net even anders. Eigenlijk had ik de hele keizersnee wel willen zien maar dat mag vast niet. Hmm bij de volgende maar een lijstje maken van te voren en alvast bespreken met de gyn (ik heb zo het idee dat een eventuele volgende ook wel een cs wordt)..

Ik zeg steeds tegen vrienden dat ik de keizersnee wel had willen zien, maar op dat moment is het er helaas niet van gekomen. Ik heb wel een paar foto's die gemaakt zijn vlak na de keizersnee. Jerry heeft het wel allemaal gezien, hij is gewoon gaan staan en heeft over het blauwe doek staan kijken. en gaf mij verslag wat er allemaal aan het doen waren.
maar mocht er nog een kindje komen en ik weet nu al dat het weer een keizersnee wordt ivm mijn bekkens, dan wil ik dat het helemaal gefilmd wordt. Want ik wil het ook allemaal zien.
Als er op tv een keizersnee te zien is dan ga ik er ook helemaal voor zitten, ik moet het zien.

Ook ik maak de volgende keer een lijstje, waarop komt te staan dat alles gefilmd moet worden en dat ik zo snel mogelijk naar ons kindje wil. en niet twee uur aan de andere kant van het ziekenhuis lig en dat ze daar ook niet weten hoe het is. Ook hebben mijn man en ik nu al besproken dat we de bdz ouders niet inlichten voor het kindje op de wereld is gezet zodat ze pas later dan mij het kindje te zien krijgen.

Misschien is het vreemd maar doordat ik wel weeen heb gehad weet ik wel hoe het allemaal voelt, en bij een tweede die ook via een keizersnee moet komen, wil ik toch wachten tot ik weeen heb, voor hij/zij gehaald mag worden. Ik vind namelijk wel dat je de natuur zijn gang moet laten, dus niet een kindje eerder halen dan nodig is. en dat is wel iets wat met een geplande keizersnee gebeurd.

Groetjes
Formie

Wees trots op je zelf!
  vrijdag 25 juli 2003 @ 13:21:29 #56
593 sjak
Juffie Bloem
pi_12008673
Even de ervaring van een anesthesiemedewerker. Ik maak regelmatig keizersneden mee. Sommige spoed andere wat minder. Maar altijd blijft het een hele mooie ervaring. Ik probeer er zo goed mogelijk te zijn voor de ouders.
Wat ik altijd een raar idee vind is dat er bij een keizersnee zoveel mensen zijn, terwijl een bevalling voor mijn gevoel iets heel intiems moet zijn, ik weet ook wel dat het niet anders kan maar toch, hadden jullie daar geen problemen mee?

In de ziekenhuizen waar ik gewerkt heb, werd nooit de placenta en navelstreng aan de ouders laten zien. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat iemand erom vroeg. Het lijkt me dat het wel mogelijk moet zijn, alleen moet je er dan wel om vragen. Ik zou het zelf overigens niet willen zien, waarom was bij jou die behoefte er wel Karin?

Tenslotte over de uitslaapkamer, bij ons is het regel dat alleen als het rustig is vader en kind op de uitslaapkamer mogen komen. In de praktijk komt het er dan op neer dat dat eigenlijk alleen aan het einde van de middag of 's avonds gebeurt. Maar dan hoeven de ouders er niet zelf om te vragen, de verpleegkundige van de kraamafdeling of de verpleegkundige op de uitslaapkamer laten weten dat het kan aan de vader. Jammer dat dit nog niet kan in elk ziekenhuis.
Ik vind het wel jammer dat wij nog geen apart kamertje hebben voor vrouwen die net bevallen zijn. Zeker als het druk is dan lijkt het me heel vervelend om daar te liggen tussen allemaal zieke mensen.

Lekker douchen!
  FOK!fossiel zaterdag 26 juli 2003 @ 13:31:47 #57
2628 Karin
pi_12029498
Sjak, bij een "normale" bevalling wordt wel vaak de placenta laten zien (tenminste, wat ik zo om me heen hoor dan). Dat ik dat later op TV zag bij een bevalling vond ik het erg jammer dat ik dat niet gezien heb. Is toch het orgaan dat Bram al die tijd heeft gevoed.

Ik heb het niet echt als vreemd ervaren dat er zoveel mensen bij waren. De meesten stonden toch achter het doek en die zag ik niet. En doek werd pas gespannen toen de ruggeprik erin zat en voor die tijd had ik het veel te druk met hyperventileren en weeen opvangen. Ik heb wel heel veel gehad aan de anesthesiemedewerker daar. Hij hield ons goed op de hoogte wat er allemaal gebeurde en stelde mij ook heel goed gerust. Dat was echt heel fijn. Want de verpleegkundigen die mee waren (vond het wel erg leuk dat dat dezelfde waren vanaf de verlosafdeling) stonden aan de andere kant van het doek en die heb ik niet meer gezien. Een van hun heeft wel prachtige foto's gemaakt. Een paar dagen later kwamen ze nog even kletsen over hoe alles gegaan was, was heel fijn. Kon ik nog wat vragen stellen (en mijn excuses aanbieden voor mijn gedrag, ik was echt superboos omdat we niet snel genoeg naar boven toe gingen maarja daar konden hun ook niets aan doen).

Wat jij zegt is een prachtidee over een aparte kamer voor moeders om uit te slapen. Kunnen ze mooi hun kindje bekijken zonder andere mensen te storen! Want je ligt nog een tijd op de operatiekamer zonder je kind en dan dus ook nog op de verkoeverkamer.

donderdag 30 oktober 2003 @ 20:12:59 #58
37150 livelink
pi_14258442
Zo, dit topic maar weer even een schopje gegeven, omdat ik opnieuw een geplande keizersnede kan verwachten.
Ik ben namelijk heel erg benieuwd naar de ervaringen die jullie hebben met een keizersnede in combinatie met een of meer al aanwezige kinderen. Het lijkt me namelijk nogal een opgaaf om 6 weken niet te mogen tillen als je er nog een kind bij rond hebt lopen.
Katja kan inmiddels wel zelf de trap op en af komen, maar ik kan me toch genoeg situaties voorstellen dat ik haar toch moet optillen (bedje in en uit, kinderstoel in en uit, als ze hard valt, enzovoorts). Onbewust ga je haar dan toch tillen, denk ik.
Hoe hebben jullie dat gedaan?
  Jubileum moderator vrijdag 31 oktober 2003 @ 20:08:22 #59
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14285294
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 20:12 schreef livelink het volgende:

Hoe hebben jullie dat gedaan?

Ik kon en mocht Eva absoluut niet tillen, het deed zelfs verrekte zeer als ik het per ongeluk wel deed.
Ik heb dus thuishulp aangevraagd en gekregen. Een hele fijne meid, die dol is op Eva, komt op de dagen dat Eva thuis( en niet naar het kdv is) is de hele dag helpen. Ik heb ook duidelijk gemaakt dat ze er puur voor Eva is en niet perse voor het huishouden maar dat neemt ze in 1 moeite mee. Ik heb wel vooraf gevraagd om 1 vaste hulp, ik zag er weinig brood in om Eva aan 5 verschillende personen te laten wennen voor een 6tal weekjes. Inmiddels heb ik vandaag officieel mijn laatste zorgdag gehad maar heb nog een verlenging gevraagd en gekregen van 3 weken omdat tillen echt nog wel pijnlijk is. Eva weegt bijna 13 kilo en moet echt nog de trap op en af en in en uit bed getilt worden en dat gaat mij nog te slecht af.
Probeer gewoon hulp in te schakelen livelink want herstellen van een keizersnede is al zwaar genoeg zonder rondlopertje in huis.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_14285928
Ik kon Esther (toen 15 maanden) al vrij snel weer tillen, wel heel voorzichtig natuurlijk, en als er iemand anders in de buurt was besteedde ik het zoveel mogelijk uit. Ze kon de trap gelukkig al zelf opkomen, dat scheelt.

Wat ik erg prettig vond was om thuiszorg te krijgen voor het zware huishoudelijk werk, dat hebben ze in het ziekenhuis voor me aangevraagd. Ik kreeg 1 keer per week drie uur hulp voor 3 maanden, maar ik heb na twee maanden de hulp stopgezet.

Het is heel verschillend, als ik het verhaal van Lois lees, heb ik het lichamelijk veel minder zwaar gehad.

Zolang er was is, is er leven.
  woensdag 26 november 2003 @ 21:14:30 #61
37150 livelink
pi_14954718
Ik kom even klagen, hoor. Ik voelde me een hele piet na deze keizersnede, maar vandaag was de eerste dag dat ik thuis was met Katja de hele dag om me heen (maandag en dinsdag gaat ze naar het kdv). Dat betekende geen middagslaapje en geen rustig moment tussendoor. Daar komt dan de stress van het niet mogen tillen bij. Ik heb de hele dag pijn gehad aan mijn wond, terwijl ik haar toch niet echt getild heb. Ze is twee keer gevallen, maar toen ben ik gewoon maar bij haar op de grond gaan zitten om haar te troosten, zodat ik haar niet hoefde te tillen. Dit valt gewoon zo ontzettend tegen.

Ik zit hier nu echt te janken achter mijn pc

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 november 2003 @ 21:19:09 #62
13151 crew  Rewimo
pi_14954848
Livelink, het valt ook niet mee... Zeker niet met een peuter om je heen, die aandacht wil en soms toch echt opgetild moet worden. Bovendien moet je je aandacht nu verdelen over twee kindjes, en daarbij nog proberen jezelf een beetje te ontzien. Dus je mag best even klagen, en huilen is ook heel gewoon Een ks is een behoorlijk zware operatie, dat wordt nogal eens onderschat
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_14955086
Livelink kan je geen thuishulp inschakelen? Lois heeft ook thuishulp op de dagen dat Eva niet naar het kdv gaat. Anders doe je waarschijnlijk toch teveel ook qua tillen enzo.
En het valt ook niet mee zo'n zware operatie en als je daarna ook nog gebroken nachten hebt en ook nog eens voor 2 kindertjes moet zorgen. Je komt gewoon niet aan je rust toe.
  woensdag 26 november 2003 @ 21:27:35 #64
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_14955135
Livelink, het valt ook niet mee na een KS, en onderschat je gierende hormoontjes ook niet hoor!
Kun je Katja evt een dagje/middagje extra naar het KDV brengen, zodat je nog een dutje kunt doen? Of misschien wat hulp van familie of vrienden? Krijg jij overigens ook thuishulp?

Ik voel echt met je mee meid!

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 26 november 2003 @ 21:43:31 #65
37150 livelink
pi_14955694
Ja, het werd me gewoon echt even te veel. Katja slaapt nu natuurlijk alweer een paar uur, maar ik zie er al tegenop dat zometeen Job weer verzorgd moet gaan worden.

Het probleem zit hem in de woensdag en vrijdag. Voor a.s. vrijdag hebben we geregeld dat Katja naar mijn schoonmoeder gaat en mijn vriend heeft vandaag op zijn werk gesproken over zorgverlof op woensdag de komende weken. Volgens hem stonden ze daar niet onwelwillend tegenover.

Thuishulp was niet mogelijk werd mij verzekerd, zowel in het ziekenhuis als door de kraamzorg. Ik zou er wellicht wel voor in aanmerking komen, maar er zijn gigantische wachtlijsten.

Het zit vandaag gewoon allemaal tegen. Mijn kolf heeft het begeven, dus ik heb niet kunnen kolven. Ik had mijn vriend gevraagd om tussen de middag even tepelhoedjes te kopen (mijn laatste hoop mbt bv) en hij kwam met borstschelpen thuis . De winkels waren toen natuurlijk al dicht, dus ook dat gaat niet door. Het kapotte onderdeel van mijn kolf komt pas morgenmiddag binnen, dus ik zit hier nu met pijnlijke, lekkende borsten en een babietje dat nog steeds niet wil drinken.

(En mijn vriend is om 20.00 onder druk van mijn hormonen naar de buren gevlucht en zit daar nu nog steeds )

woensdag 26 november 2003 @ 22:00:57 #66
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_14956257
Livelink, pluk je vriend bij de buren vandaan en laat hem even naar de dienstdoende apotheek gaan voor tepelhoedjes (en met een beetje mazzel hebben ze daar ook nog een kolfonderdeel voor je). Dat zorgverlof is inderdaad een goed idee (daar heeft je vriend ook gewoon recht op hoor, dat mogen ze niet weigeren) en wat let je om via je huisarts alsnog te proberen om thuishulp te regelen? Nee heb je...
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 27 november 2003 @ 15:39:48 #67
37150 livelink
pi_14974175
Alles is hier weer een beetje tot rust gekomen. De tepelhoedjes hebben we inderdaad gisteren nog gehaald (dankjewel Leah , ik zou nooit op dat idee zijn gekomen). Job is gematigd enthousiast over de tepelhoedjes, dat wil zeggen dat hij ze niet helemaal afwees, maar toch ook niet echt overtuigd ging drinken. Gelukkig wel genoeg om de ergste druk van mijn borsten te halen.
Inmiddels hebben we ook de nieuwe onderdelen van de kolf binnen (gratis, omdat deze onderdelen volgens Avent niet kapot mochten gaan!), de kolf wordt nu uitgekookt en ik kan dus zometeen weer beginnen, gelukkig.
  donderdag 27 november 2003 @ 15:49:53 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14974574
quote:
Op donderdag 27 november 2003 15:39 schreef livelink het volgende:
Alles is hier weer een beetje tot rust gekomen. De tepelhoedjes hebben we inderdaad gisteren nog gehaald (dankjewel Leah , ik zou nooit op dat idee zijn gekomen). Job is gematigd enthousiast over de tepelhoedjes, dat wil zeggen dat hij ze niet helemaal afwees, maar toch ook niet echt overtuigd ging drinken. Gelukkig wel genoeg om de ergste druk van mijn borsten te halen.
Inmiddels hebben we ook de nieuwe onderdelen van de kolf binnen (gratis, omdat deze onderdelen volgens Avent niet kapot mochten gaan!), de kolf wordt nu uitgekookt en ik kan dus zometeen weer beginnen, gelukkig.
Nou, maar toch wel een beetje goed nieuws dat hij het met die tepelhoedjes een klein beetje lijkt te begrijpen. Wie weet!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 april 2004 @ 20:06:21 #69
13151 crew  Rewimo
pi_18568661
Zo, ik geef dit topic een enorme schop *kick*

Mijn keizersnee is nu precies 3,5 jaar geleden, en ik heb nog steeds een groot gebied op mijn buik dat helemaal gevoelloos is. Zijn er meer mensen die er last van hebben? Na al die tijd vraag ik me inmiddels af of het ooit overgaat Zeker omdat ik een tijdje daarvoor een galblaasoperatie heb gehad (sleutelgatoperatie) en daardoor ook al een flink gebied gevoelloos is.
pi_18568780
Ik weet niet of dit al ergens staat, maar ik zet het maar even hier.

Ik moet eigenlijk meteen aan Karin denken toen ik dit las.

Onderzoek: tweede keizersnede vaak onnodig
Vrouwen en kinderen zijn niet gebaat bij het medische vooroordeel 'eens een keizersnede, altijd een keizersnede'. Dat concludeert gynaecoloog Spaans in een promotieonderzoek.

Natuurlijke wijze
Een tweede keizersnede is vaak onnodig, stelt Spaans in zijn proefschrift. De moeder kan vaak beter op natuurlijke wijze bevallen, omdat dan de kans op complicaties het minst zou zijn.

Zimbabwe
Spaans legde in Zimbabwe de basis voor zijn rapport. Daar liet hij vrouwen die al eens een keizersnede hadden gehad, op natuurlijke wijze bevallen. Spaans verdedigt zijn proefschrift op 12 mei aan de Universiteit van Amsterdam.

©RTLNieuws.nl

[ Bericht 69% gewijzigd door Lois op 20-04-2004 20:38:47 (even iets veranderd) ]
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  FOK!fossiel dinsdag 20 april 2004 @ 20:29:58 #71
2628 Karin
pi_18569367
Hahaha dat je aan mij moest denken.
Mijn gyn zei toen bij de nacontrole dat er idd geen enkele reden is dat de volgende bij voorbaat al een keizersnee zal zijn. Maarja ik denk dat de volgende vast ook wel een joekel zal worden (heb nog nooit gehoord dat de eerste bijna 9,5 pond is en de 2e "maar" 7 of 8 ofzo, die zijn meestal nog groter). Ik ga dus eigenlijk er al een beetje vanuit dat de volgende idd ook een ks wordt, heb toch het gevoel dat als je er eenmaal 1 gehad hebt ze toch wat sneller weer naar een ks grijpen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 april 2004 @ 20:36:37 #72
13151 crew  Rewimo
pi_18569560
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 20:10 schreef easy-going het volgende:
Ik weet niet of dit al ergens staat, maar ik zet het maar even hier.

Ik moet eigenlijk meteen aan Karin denken toen ik dit las.

[afbeelding]
Ik snap het niet
  Jubileum moderator dinsdag 20 april 2004 @ 20:39:45 #73
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18569652
Easy-going verwees naar een teletekst pagina waar inmiddels een berichtje van een heel ander (moordlustig)kaliber stond.
Vandaar dat ik haar post even iets heb aangepast.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 april 2004 @ 20:41:51 #74
13151 crew  Rewimo
pi_18569711
Oh, dat is inderdaad iets heeeeeeeeel anders

Maar iemand nog iets te vertellen over gevoelloze buiken?
pi_18569722
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 20:36 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik snap het niet
Ik wist eigenlijk niet* dat als je eenmaal een keizersnede hebt gehad, dat de volgende kinderen dan ook via een ks geboren moeten worden. Dat is me pas duidelijk geworden na een aantal posts van Karin en is zodoende bij me blijven hangen. Toen ik dit bericht dus vanavond op teletekst las moest ik aan Karin denken............

*ik had daar eigenlijk nog nooit bij stilgestaan

edit: O ik snap het misverstand ondertussen
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')