Gingen dus van deur naar deur om over hun geloof te vertellen (kerk van christus ofzow).
Effe een stelling hiervoor neerzetten:
"Dit is geen goede manier om je geloof over te dragen aan anderen (verkopen)"
uitleg: "Ik ben zelf vrij overtuigd boeddhist. Ik hou er intens van om een goed gesprek over geloof en ideeen te hebben in een cafe'tje met een biertje erbij of ergens op een muurtje met een jointje. Ik kan vaak veel mensen in de gedachten gang van het boeddhisme krijgen.
Daarentegen zou ik nooit zelf op andere gedachten kunnen komen door een gaar gesprekje aan je deur met 2 gelovigen die hun geloof over willen dragen alsof het een stofzuiger is.
Ik zeg ga tussen de mensen. Ga een cafe'tje in en ga daar es met iemand lullen over de kerk van christus. En zorg dan eens dat je het op een goede manier kan brengen. Als je al mijn vragen op een of andere manier kan verklaren dan ben je goed bezig met het overdragen van je geloof..."
quote:verdrietig dat ik ze niet heb uitgenodigd voor een goed gesprekje rond de tafel met een lekker glaasje sambucca...
Op woensdag 18 juni 2003 20:29 schreef HeyFreak het volgende:
gefeliciteerd! je hebt jehova's aan de deur gehaden? hoe voel je je nu?
quote:ja maar evangeliseren kan op meer manieren. Je hebt de manier die honderden jaren gelden goed werkte en nu kan je het best op een andere manier doen.
Op woensdag 18 juni 2003 20:32 schreef speknek het volgende:
Dit is wel een goede manier, want het staat in de bijbel dat je moet evangeliseren. En hij zag dat het goed was. En dus is het goed.
Zelfde geld in het boeddhisme. Waar eerst de leer direct van een meester moest overkomen gebeurt het nu in de westerse wereld met normale open gesprekken...
quote:precies... mensen hebben daar tegenwoordig geen behoefte aan om daar met een wildvreemde over te spreken. Mensen nemen nu ook vaak zelf, een meer overwogen besluit tot de keuze van een godsdienst.
Op woensdag 18 juni 2003 20:36 schreef merino het volgende:[..]
ja maar evangeliseren kan op meer manieren. Je hebt de manier die honderden jaren gelden goed werkte en nu kan je het best op een andere manier doen.
quote:Vraag maar.
Op woensdag 18 juni 2003 20:27 schreef merino het volgende:
Daarnet voor het eerst in mijn leven 2 huis aan huis gelovigen tegengekomen.Gingen dus van deur naar deur om over hun geloof te vertellen (kerk van christus ofzow).
Effe een stelling hiervoor neerzetten:
"Dit is geen goede manier om je geloof over te dragen aan anderen (verkopen)"
uitleg: "Ik ben zelf vrij overtuigd boeddhist. Ik hou er intens van om een goed gesprek over geloof en ideeen te hebben in een cafe'tje met een biertje erbij of ergens op een muurtje met een jointje. Ik kan vaak veel mensen in de gedachten gang van het boeddhisme krijgen.
Daarentegen zou ik nooit zelf op andere gedachten kunnen komen door een gaar gesprekje aan je deur met 2 gelovigen die hun geloof over willen dragen alsof het een stofzuiger is.
Ik zeg ga tussen de mensen. Ga een cafe'tje in en ga daar es met iemand lullen over de kerk van christus. En zorg dan eens dat je het op een goede manier kan brengen. Als je al mijn vragen op een of andere manier kan verklaren dan ben je goed bezig met het overdragen van je geloof..."
quote:Nee, maar het bied wel geluk : http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=28937
Op woensdag 18 juni 2003 20:38 schreef speknek het volgende:
Het boeddhisme heeft geen absolute waarheid in de vorm van 2000 jaar oude teksten.
quote:heeft het dus wel
Op woensdag 18 juni 2003 20:38 schreef speknek het volgende:
Het boeddhisme heeft geen absolute waarheid in de vorm van 2000 jaar oude teksten.
Er zijn heeel veel oude geschriften van het boeddhisme. Alle voorspellingen van de Dhalai Lama en verschillende Buddha geschriften...
quote:Ja, maar het feit dat er nu een verandering in benadering tot de verlichting komt (of iig de evangelisatie ervan), geeft aan dat deze niet dogmatisch vastomlijnd zijn.
Op woensdag 18 juni 2003 22:35 schreef merino het volgende:
heeft het dus welEr zijn heeel veel oude geschriften van het boeddhisme. Alle voorspellingen van de Dhalai Lama en verschillende Buddha geschriften...
quote:mja het zit bij het boeddhisme een beetje anders
Op woensdag 18 juni 2003 22:45 schreef speknek het volgende:[..]
Ja, maar het feit dat er nu een verandering in benadering tot de verlichting komt (of iig de evangelisatie ervan), geeft aan dat deze niet dogmatisch vastomlijnd zijn.
Bovendien moet je niet elke tekst letterlijk nemen dus ook de Kerk van Christus moet andere manieren van evangelie kunnen toepassen...
quote:of-topic:Boedisme gaat toch juist over het loslaten van alle menselijke genoegens om uiteindelijk het ware nirwana te bereiken? Leven is verlangen, en verlangen is lijden? Of begrijp ik het nu weer helemaal verkeerd? Hoe pas je daar je jointje en je biertje in? Ik heb nog nooit zo'n monnik met een toeter in z'n muil gezien.
Op woensdag 18 juni 2003 20:27 schreef merino het volgende:uitleg: "Ik ben zelf vrij overtuigd boeddhist. Ik hou er intens van om een goed gesprek over geloof en ideeen te hebben in een cafe'tje met een biertje erbij of ergens op een muurtje met een jointje.
quote:omdat je verschillende wegen hebt. Een boeddhist hoeft niet direct de verlichting proberen te bereiken. Veel zouden het niet eens kunnen bereiken. Bovendien gaat het boeddhisme puur om inzicht en inzicht valt op meer manieren te bereiken..
Op woensdag 18 juni 2003 22:51 schreef julekes het volgende:[..]
of-topic:Boedisme gaat toch juist over het loslaten van alle menselijke genoegens om uiteindelijk het ware nirwana te bereiken? Leven is verlangen, en verlangen is lijden? Of begrijp ik het nu weer helemaal verkeerd? Hoe pas je daar je jointje en je biertje in? Ik heb nog nooit zo'n monnik met een toeter in z'n muil gezien.
quote:Ooit een christen gezien die zich aan alle regels uit de bijbel hield ?
Op woensdag 18 juni 2003 22:51 schreef julekes het volgende:
Ik heb nog nooit zo'n monnik met een toeter in z'n muil gezien.
quote:Waterbalonnen ook. Is nog leuker ook, want dan kun je nog mikken als ze hard wegrennen
Op woensdag 18 juni 2003 20:30 schreef laffer het volgende:
een emmer water doet wonderen!
*DM weet dat uit ervaring van toen hij een jaar of acht was
quote:Slotje.
Op woensdag 18 juni 2003 23:44 schreef the.moderator in WFL Feedback deel 2 het volgende:[..]
We zouden op WFL geen geloofs-ervaringen of botsingen delen, maar inhoudelijk discussiëren over levensovertuigingen. Ik zou van merino eerder een discussie over Boeddhisme verwachten, i.p.v. een discussie over privé confrontaties met Jehovah's Getuigen.
Wat mij betreft mag huis aan huis gelovigen ook in de reli-prullenbak.
*Ding-dong*
P doet open.
J: "Een goedenmiddag meneer, wij komen u de ware God brengen."
P: "Oh das fijn, nou de garage is open, zet hem daar maar neer... daaag "
*Deur dicht*
quote:ik geloof dat je het verkeerd hebt begrepen. Komt oa ook omdat ik te vaak offtopic ben gegaan wat betreft het boeddhisme.
Op woensdag 18 juni 2003 23:51 schreef the.moderator het volgende:[..]
Slotje.
Wat betreft de stelling:
Het hangt er vanaf hoe ze zich gedragen. Al te dwingend werkt niet, maar je kunt natuurlijk altijd aan iemand vragen of hij belangstelling heeft. Zo niet, dan moet je je ook niet opdringen.
Of het beter is om het in een cafe te proberen? Ik denk dat de kans om daar een begripvol oor aan te treffen, kleiner is.
quote:mja ik weet niet hoor maar een cafe ofzo lijkt me een stuk lekkerder praten. Aan de deur kan iemand me echt niet de wonderen van de kerk van christus uitleggen. Zeker niet als op dat moment het avondeten op het fornuis staat...
Op donderdag 19 juni 2003 11:54 schreef SportsIllustrated het volgende:
Oh geweldig, we zijn weer op het punt beland waar iedereen vertelt wat zijn vader allemaal voor verhaspelde Ome Henk-citaten op Jehova's getuigen heeft losgelaten, en wat het beste projectiel is in zulke gevallen.Wat betreft de stelling:
Het hangt er vanaf hoe ze zich gedragen. Al te dwingend werkt niet, maar je kunt natuurlijk altijd aan iemand vragen of hij belangstelling heeft. Zo niet, dan moet je je ook niet opdringen.
Of het beter is om het in een cafe te proberen? Ik denk dat de kans om daar een begripvol oor aan te treffen, kleiner is.
echt heeeeeeeeeeel irri zijn ze
ze kwame ook net op de dag dat Prinses Diana werd begraven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |