abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11247087
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 14:43 schreef Doffy het volgende:
Kijk, volgens mij zijn we het hier eens. Dus als jij of anderen geen hinder ondervinden van andermans 'afwijkende' levensstijl, dan ben jij het met mij eens dat diegene moet kunnen doen wat hij/zij wil? Dus homo's mogen met elkaar trouwen, als ik een eind aan mijn leven wil maken omdat ik ongeneeslijk ziek ben, dan mag ik dat, etc? (Nogmaals, dit zijn voorbeelden, ik wil geen discussie over deze specifieke zaken) Van deze zaken zul jij (of iemand anders) geen hinder ondervinden (ook al ben je het er misschien zelf niet meer eens), maar voor andere mensen betekent het veel. Ben je het met deze analyse eens?
inderdaad, in de basis ben ik het met je eens,. maar nu net die voorbeelden die je noemt, daar kan ik niet achter staan (oow ja,..! shit! geen discussie over beginnen .. )
ook al heb ik er geen last van, als 2 homo's willen trouwen, ik zelf ben van mening dat het niet de bedoeling is,
net als euthanasie, ik heb er geen hinder van, maar het is in mijn ogen niet aan mensen om de dood ter hand te nemen,. omdat het wel lekker uitkomt. (ik geef toe, vreselijk ongenuanceerd, maar als we over elke nuance zouden vallen .... dan...euhh,... blijven we aan de gang..!)
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
  vrijdag 20 juni 2003 @ 15:04:02 #152
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_11247177
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 14:48 schreef Koerok het volgende:
Ik ben het er niet per definitie mee eens. Er zijn dingen die mensen zichzelf aan kunnen doen, die je strict genomen onder 'vrije wil' zou kunnen scharen, en waarbij ik toch zeg: "Ingrijpen!"
Misschien is dat inconsequent, maar iemand die zichzelf regelmatig verwond met een mes, die moet je denk ik wel tegen zichzelf in bescherming nemen. Ik besef overigens wel dat er wat dat betreft een groot grijd gebied is. Als iemand 30 piercings wil over zijn hele lichaam, dan zou ik namelijk niet in willen grijpen.
Akkoord, er is een schemergebied, maar het lijkt mij dat je hierbij van staatswege (als maatschappij) zeer terughoudend in moet zijn. In ieder geval zijn boeken die 2000 a 3000 jaar geleden door een paar zanderige nomaden zijn geschreven niet representatief voor de manier waarop ik mijn leven wens in te richten. Maar ik denk dat dat toch duidelijk buiten het schemergebied valt. De discussie over wat wel en wat niet 'toerekeningsvatbaar' gedrag is, is ook een andere.
quote:
Los daarvan ben ik het wat betreft het homohuwelijk en euthenasie volstrekt met je eens, maar dat zal je niet verbazen.
Nee, gelukkig niet
'Nuff said
  vrijdag 20 juni 2003 @ 15:05:56 #153
8369 speknek
Another day another slay
pi_11247244
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 10:41 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Ik vind het wel leuk om te lezen hoe de frustratie er opeens afspat bij bv. Speknek en Koerok. Ondanks al jullie wetenschappelijke argumenten bereiken jullie helemaal niets bij de gelovigen.
Mwah, ik heb me er allang bij neergelegd dat niet iedereen logisch onderlegd, of gezegend met een goedfunctionerend stel hersenen, is.
En fok is wel het laatste waar ik me over ga frustreren. Ik kijk dit ook met een glimlach aan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_11247284
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:00 schreef new_moon het volgende:
ook al heb ik er geen last van, als 2 homo's willen trouwen, ik zelf ben van mening dat het niet de bedoeling is,
Meid, als jij echt niet met een meisje wilt trouwen, dan hoeft dat heus niet.
quote:
net als euthanasie, ik heb er geen hinder van, maar het is in mijn ogen niet aan mensen om de dood ter hand te nemen,. omdat het wel lekker uitkomt. (ik geef toe, vreselijk ongenuanceerd, maar als we over elke nuance zouden vallen .... dan...euhh,... blijven we aan de gang..!)
Ik val niet over elke nuance, maar over de ze (als je het niet erg vindt).
Ik vind het echt binnen alle redelijkheid en billijkheid dat je mensen het recht geeft om, in een situatie van uitzichloos en ondraaglijk lijden, een einde aan hun leven te maken. Ik denk dat daar logisch gezien geen speld tussen te krijgen is.
Ik vind het op zich best dat jij dan stelt dat het volgens jou niet mag (op basis van je geloof), maar ik vind het niet correct als anderen het daarom ook niet zouden mogen, want dan ga je voorbij aan het (on)geloof van anderen mensen.
"Buckle your seatbelt Dorothy, because Kansas is going bye-bye"
  vrijdag 20 juni 2003 @ 15:09:19 #155
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_11247363
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:05 schreef speknek het volgende:
Mwah, ik heb me er allang bij neergelegd dat niet iedereen logisch onderlegd, of gezegend met een goedfunctionerend stel hersenen, is.
Dat kon ook wel wat vriendelijker
De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
meer esotherisch
  vrijdag 20 juni 2003 @ 15:10:07 #156
27698 Doffy
pi_11247388
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:00 schreef new_moon het volgende:
inderdaad, in de basis ben ik het met je eens,. maar nu net die voorbeelden die je noemt, daar kan ik niet achter staan (oow ja,..! shit! geen discussie over beginnen .. )
Ik weet het, ik snap het zelfs, en nogmaals, laten we niet op deze specifieke topics ingaan. Waar het om gaat is het 'leven en laten leven' principe. Mijn waarheid is niet jouw waarheid, laten we dat allereerst inzien. Ik snap dat jij het vanuit jouw achtergrond bezien niet leuk vindt als 2 homo's met elkaar trouwen, maar respecteer je dat zoiets voor hen heel veel zou betekenen? Net zo vind ik het ook niet leuk om 's zondagochtends om 10.00u uit mijn bed gebeierd te worden, maar dat wil nog niet zeggen dat ik de kerkgangers hun heilige klokkenspel misgun

Maar goed, ik denk dat we het hier met elkaar eens zijn, en daar ben ik blij om

'Nuff said
  vrijdag 20 juni 2003 @ 15:10:34 #157
8369 speknek
Another day another slay
pi_11247410
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:09 schreef MacMeester het volgende:
Je hebt gelijk, ik was wat vergeten:

...Maar eens zal het je lukken hoor!

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 15:11:07 #158
27698 Doffy
pi_11247432
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:09 schreef MacMeester het volgende:
Inderdaad ja
'Nuff said
  vrijdag 20 juni 2003 @ 15:14:12 #159
8369 speknek
Another day another slay
pi_11247511
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:11 schreef Doffy het volgende:
Inderdaad ja
Nee, m'n toevoeging geeft al aan dat ik het als analogie bedoelde. Want dat doe je in feite door te zeggen dat iemand er nog wel achter komt, je stelt je gesprekspartner als in een deficiet, noemt hem of haar in zekere zin 'onvolwassen'. Dan ben je niet meer aan het discussieren, dat is gewoon onbeschoft.
pi_11247517
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:06 schreef Koerok het volgende:
Meid, als jij echt niet met een meisje wilt trouwen, dan hoeft dat heus niet.
pheeeew,.. gelukkig zeg.
zet 2 vrouwen bijelkaar en het is al een kippenhok. (O.H.A.)
quote:
Ik val niet over elke nuance, maar over de ze (als je het niet erg vindt).
Ik vind het echt binnen alle redelijkheid en billijkheid dat je mensen het recht geeft om, in een situatie van uitzichloos en ondraaglijk lijden, een einde aan hun leven te maken. Ik denk dat daar logisch gezien geen speld tussen te krijgen is.
Ik vind het op zich best dat jij dan stelt dat het volgens jou niet mag (op basis van je geloof), maar ik vind het niet correct als anderen het daarom ook niet zouden mogen, want dan ga je voorbij aan het (on)geloof van anderen mensen.
jaaa
dat snap ik, en begrijp ik.
als mensen achter euthanasie staan, dan is dat hun keuze. maar zoals jij al zegt: vanuit mijn overtuiging vindt ik het niet kunnen.
  vrijdag 20 juni 2003 @ 15:16:27 #161
27698 Doffy
pi_11247584
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:14 schreef speknek het volgende:
Nee, m'n toevoeging geeft al aan dat ik het als analogie bedoelde. Want dat doe je in feite door te zeggen dat iemand er nog wel achter komt, je stelt je gesprekspartner als in een deficiet, noemt hem of haar in zekere zin 'onvolwassen'. Dan ben je niet meer aan het discussieren, dat is gewoon onbeschoft.
Ok, dan neem ik mijn 'tje terug. In discussies hou ik van respect voor elkaar, ook als je het absoluut niet met elkaar eens bent, anders hoort/leest niemand meer wat er gezegd wordt.
'Nuff said
  vrijdag 20 juni 2003 @ 15:19:33 #162
8369 speknek
Another day another slay
pi_11247691
Oh ik houd juist wel van een beetje rellen, standaard reactie op 'eens zul je erachter komen' is dan ook 'nee, Alzheimer zit niet in de familie'. Ik hoor dan ook niet echt thuis in dit topic, behalve dan dat ik de tekst van het liedje leuk vind.

Ik geef alleen aan dat die goedbedoelde wens eigenlijk een schoffering is en je dus beter voor je kunt houden.

vrijdag 20 juni 2003 @ 15:23:56 #163
27698 Doffy
pi_11247808
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:14 schreef new_moon het volgende:
pheeeew,.. gelukkig zeg.
zet 2 vrouwen bijelkaar en het is al een kippenhok. (O.H.A.)
[offtopic]
Ik vind vrouwen nou juist erg gezellig Je wil niet weten hoe opgefokt een heel clubbie alleen-maar-mannen bij elkaar is
[/offtopic]
quote:
jaaa
dat snap ik, en begrijp ik.
als mensen achter euthanasie staan, dan is dat hun keuze. maar zoals jij al zegt: vanuit mijn overtuiging vindt ik het niet kunnen.
Ik denk dat dat ook de boodschap van de het liedje 'Red mij niet' is. Jij hebt jouw ideeen, ik heb de mijne, we kunnen discussieren, maar laten we elkaar geen wetten opdringen.

Dan kan hier nu een slotje op

'Nuff said
  vrijdag 20 juni 2003 @ 15:40:57 #164
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_11248292
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:10 schreef speknek het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, ik was wat vergeten:

...Maar eens zal het je lukken hoor!

De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
meer esotherisch
pi_11248361
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:23 schreef Doffy het volgende:
[offtopic]
Ik vind vrouwen nou juist erg gezellig Je wil niet weten hoe opgefokt een heel clubbie alleen-maar-mannen bij elkaar is
[/offtopic]
even off topic (staat toch op het punt van slotje,..nietwaar?) vrouwen bijelkaar, mannen bijelkaar,.. beter= lekker doorelkaar
  vrijdag 20 juni 2003 @ 15:51:59 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_11248626
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:43 schreef new_moon het volgende:
beter= lekker inelkaar
  vrijdag 20 juni 2003 @ 15:53:11 #167
27698 Doffy
pi_11248671
quote:
even off topic (staat toch op het punt van slotje,..nietwaar?) vrouwen bijelkaar, mannen bijelkaar,.. beter= lekker doorelkaar
Mee eens!

Toch vind ik jongens liever

'Nuff said
  vrijdag 20 juni 2003 @ 15:54:28 #168
27698 Doffy
pi_11248706
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:51 schreef speknek het volgende:
beter= lekker inelkaar
Bah!

OK nu wordt het *echt* tijd voor slotje!
Maar ik ben wel blij dat we het toch nog met elkaar eens zijn geworden, he, Schorpioen?

'Nuff said
pi_11248804
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 15:51 schreef speknek het volgende:

--------------------------------------------------------------------------------
beter= lekker inelkaar
--------------------------------------------------------------------------------

dát schreef ik niet!!
maar euh..

pi_11248972
Okee, slotje.
Unox, the worst operating system.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')