Het was/is een spel voor de amiga.
'Je bent gecrashed met een helicopter in Vietnam, je moet nu terug met je groep (militairen) naar de basis'
Het is een soort simulatie/adventure....
Je moet een rantsoen opstellen en zo nu en dan kom je in een hinderlaag terecht en moet je zorgen dat je het overleefd.
Wie kent de titel van dit spel?
quote:ik denk dat je NAM 1965-1975 bedoeld
Op woensdag 30 juli 2003 21:15 schreef R_B het volgende:
Ik zoek het volgende spel....
quote:Even wachten tot mijn DHTML versie af is; hier is in ieder geval een teaser
Op woensdag 23 juli 2003 17:14 schreef Bastard het volgende:
Is Lemmings ergens Freeware geworden onderhand?
quote:Nee die is het niet....
Op woensdag 30 juli 2003 21:59 schreef BdR het volgende:[..]
ik denk dat je NAM 1965-1975 bedoeld
quote:Op mijn telefoon zit dat spel, daar heet het Erix. Maar die naam kan ook best van het merk Sony-Ericsson komen in mijn geval.
Op woensdag 6 augustus 2003 16:39 schreef tha_dark het volgende:
Ik zoek een oud spel waarbij je begint in een soort vierkant waarbij je het steeds kleiner moet maken waardoor de beesten die erin zitten dood gaan?? Iemand een idee??
quote:'T is een beetje een wilde gok, maar zou het kunnen zijn dat je Airborne Ranger bedoelt?
Op woensdag 30 juli 2003 21:59 schreef BdR het volgende:[..]
ik denk dat je NAM 1965-1975 bedoeld
- Het is vrij oud, ongeveer tussen 1989 en 1993
- Ik kan mij iets herrineren van een Viking achtige figuur
- Je zag het spel 'van de zijkant'.
- Het was een adventure (beetje puzzle) game
- Je kon ook in een soort houten liftjes.
- De omgevingen waren vrij kleurijk. Veel hout etc ook best wat ondergronds volgens mij.
- Het is géén LOST VIKINGS.
Please kan iemand hiermee verder helpen? Ik zoek echt al 5 jaar ongeveer naar dit spel (ik verzamel leuke oldskoel games), maar ik weet niet meer welk spel het is plz help!
=================================================
Nog één ander spel dat ik ook wel zoek is:
- Het spel bestaat uit levels die elk een ander stuk grond voorstellen op verschillende planeten.
- Daarbinnen raast een beest rond
- Je kunt een level halen door het beest voldoende in te sluiten.
- Des te kleiner je het beest insluit, des te hoger je score.
- Zelf ben je zo'n ''balletje'' langs de rand van de levels en kun je je met de pijltjestoetsen bewegen.
DANK!!
PS: *kuch* Een leuk oud spel is ook Crime Wave uit 1989. *kuch*
Thanx
[Dit bericht is gewijzigd door twijfel op 06-08-2003 19:43]
quote:Kun je misschien iets meer informatie geven over die eerste titel. Is hij bijvoorbeeld voor de pc of een console. Wat versta je precies onder adventure? Bedoel je dan adventure in de vorm van day of the tentacle, sam & max, quest for glory enz? Of versta je onder adventure meer een soort van platformachtige games?
Op woensdag 6 augustus 2003 19:02 schreef twijfel het volgende:
Ik zoek een spel:- Het is vrij oud, ongeveer tussen 1989 en 1993
- Ik kan mij iets herrineren van een Viking achtige figuur
- Je zag het spel 'van de zijkant'.
- Het was een adventure (beetje puzzle) game
- Je kon ook in een soort houten liftjes.
- De omgevingen waren vrij kleurijk. Veel hout etc ook best wat ondergronds volgens mij.- Het is géén LOST VIKINGS.
Please kan iemand hiermee verder helpen? Ik zoek echt al 5 jaar ongeveer naar dit spel (ik verzamel leuke oldskoel games), maar ik weet niet meer welk spel het is plz help!
=================================================
Nog één ander spel dat ik ook wel zoek is:
- Het spel bestaat uit levels die elk een ander stuk grond voorstellen op verschillende planeten.
- Zelf ben je zo'n ''balletje'' langs de rand van de levels en kun je je met de pijltjestoetsen bewegen.DANK!!
PS: *kuch* Een leuk oud spel is ook Crime Wave uit 1989. *kuch*Thanx
Ik bedoelde meer een platform (PC) game. Met een adventureachtig verhaal. Het lijkt qua graphics ook een beetje op The Lost Vikings / Duke nukem etc...
Ik weet er verder eigenlijk niets meer van!!.. alleen dat het echt een hele gave game was.
[Dit bericht is gewijzigd door twijfel op 06-08-2003 23:49]
quote:Het is een beetje een wilde gok, maar misschien dat 't een van de volgende titels is:
Op woensdag 6 augustus 2003 23:41 schreef twijfel het volgende:
srry, was een beetje onjuist geformuleerd van mij.Ik bedoelde meer een platform (PC) game. Met een adventureachtig verhaal. Het lijkt qua graphics ook een beetje op The Lost Vikings / Duke nukem etc...
Ik weet er verder eigenlijk niets meer van!!.. alleen dat het echt een hele gave game was.
Savage - 1988
Prophecy 1 - The Viking Child - 1990
Gods - 1991
Ik heb er ook maar het jaartal bijgezet, misschien dat je daar nog iets aan hebt.
Ik hoop dat ie ertussen staat.
quote:DAT IS EM!!!! IK WORDT GEK!!! Holy Shit! xD OMG Ik ben je dankbaar ECHT ik heb er JAREN naar gezocht Thanx!!!
Op woensdag 6 augustus 2003 23:51 schreef tatsandarum het volgende:[..]
Prophecy 1 - The Viking Child - 1990
(ik=happy:P)
thnx
je moet rondlopen en als je op mensen richt met een wapen (uzi dacht ik) dan gingen ze flippen. met de handen omhoog en in elkaar krimpen.
het is erg oud.
volgens mij zelfs nog uit de DOS tijd.
quote:Ik weet nog dat je bij Rise of the triad mensen had die op hun knieën gingen als je een geweer op ze richtte, waarna ze je vervolgens smeekte om niet neergeschoten te worden.
Op donderdag 7 augustus 2003 03:00 schreef speedfreakssj het volgende:
het is een 3d shooter.je moet rondlopen en als je op mensen richt met een wapen (uzi dacht ik) dan gingen ze flippen. met de handen omhoog en in elkaar krimpen.
het is erg oud.
volgens mij zelfs nog uit de DOS tijd.
Is ie dat misschien.
Het is trouwens mooi dat het spel er tussen zat twijfel. Veel spelplezier.
quote:klinkt vrij bekend, dat is waarschijnlijk Volfied of anders QIX
Op woensdag 6 augustus 2003 19:02 schreef twijfel het volgende:
Nog één ander spel dat ik ook wel zoek is:- Het spel bestaat uit levels die elk een ander stuk grond voorstellen op verschillende planeten.
- Zelf ben je zo'n ''balletje'' langs de rand van de levels en kun je je met de pijltjestoetsen bewegen.
-rezpect
quote:nee, te nieuw
Op donderdag 7 augustus 2003 09:50 schreef tatsandarum het volgende:[..]
Ik weet nog dat je bij Rise of the triad mensen had die op hun knieën gingen als je een geweer op ze richtte, waarna ze je vervolgens smeekte om niet neergeschoten te worden.
Is ie dat misschien.
Het is trouwens mooi dat het spel er tussen zat twijfel. Veel spelplezier.
soort van Duke 3D.
nu heb je Bijv U2 en HALO.
dat is mooi.
toen had je Duke 3D. da's toen mooi maar nu redelijk lelijk.
ik denk zoiets als Wolf 3D. dat soort graphics (vanuit huidig oogpunt bekeken en vergeleken met GTA VC).
ik weet ook nog dat je turrets op het plafond had die konden ronddraaien en om hoog en naar beneden.
dus <- en -> en ^ maar ook naar beneden,
zoals bij HL zeg maar.
edit bij ROTT was dat volgens mij niet zo. wel als je zo'n vijndig mannetje zijn wapen uit zijn handen schoot of iets anders deed waardoor hij niet meer kan schieten.
quote:Blake Stone misschien?
Op donderdag 7 augustus 2003 03:00 schreef speedfreakssj het volgende:
het is een 3d shooter.
quote:Mocht het Blake stone niet zijn, dan kan het misschien wel een van de volgende spellen zijn:
Op donderdag 7 augustus 2003 20:53 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
nee, te nieuw
soort van Duke 3D.
nu heb je Bijv U2 en HALO.
dat is mooi.
toen had je Duke 3D. da's toen mooi maar nu redelijk lelijk.ik denk zoiets als Wolf 3D. dat soort graphics (vanuit huidig oogpunt bekeken en vergeleken met GTA VC).
ik weet ook nog dat je turrets op het plafond had die konden ronddraaien en om hoog en naar beneden.
dus <- en -> en ^ maar ook naar beneden,
zoals bij HL zeg maar.edit bij ROTT was dat volgens mij niet zo. wel als je zo'n vijndig mannetje zijn wapen uit zijn handen schoot of iets anders deed waardoor hij niet meer kan schieten.
Corridor 7: Alien Invasion
Cyclones
Marathon
Home of The Underdog
Hier staan alle oudere spellen op aangegeven (weliswaar demo's en old releases die van de markt zijn)
Heb hier ook enkele spellen vandaan als soko-ban en 1942....
Kon zelfs Wintergames e.d. vinden
quote:Ik weet het alweer!
Op vrijdag 8 augustus 2003 13:14 schreef Vaatdoek het volgende:
Ik zoek een spel, volgens mij uit de DOS tijd...
Je zit in een met wapens uitgeruste auto en je moet racen. Je tegenstanders kan je met je wapens uitschakelen.
Als je een race wint, krijg je geld en kan je je wapens upgraden.
Ik herinner me nog dat je ook mijnen achter kon laten...
Wie weet welk spel het is?
Praetorians is wel een gaaf spel
Hier een topic over praetorains
Ik ga hem ook weer eens installeren
[Dit bericht is gewijzigd door vosss op 10-08-2003 11:34]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |