abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_755679
naast de vragen over oksel haar uiterlijike verzorging even een andere vraah:

weet er iemand nog een recept voor een goed
roerbakei?

"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_755685
Ik weet wel een recept voor een tauge eitje..
Bakje tauge, wat champignonnetjes, wat stukjes paprika, een eitje en enkele eieren (1 per persoon) allemaal in een wok flikkeren en flink roeren met een lepel (oid). Als al het ei gestolt is en de andere groenten zien er ook goed uit is het klaar.
Opdienen met wat ketjap en sambal..

Eeetze

pi_755719
Omschrijving ei met diverse groenten
Aantal personen 4
keuken Nederlands
Techniek Wokken
Smaak Hartig
Soort gerecht Lunch/Brunchgerecht
Hoofdingredient Ei
In combinatie met Groenten
Bereidingstijd 10-20 minuten
Ingredienten 4 eieren, 1 ui, 250 gr champignons, 1 paprika (rood), 250 gr. gerookt spek. 1 rundvleesboullionblokje, 100 gr. broccolie, 100 gr. bloembool en 4 tot 8 boterhammen
Hulpmiddelen zout, braad boter en scheutje zonnebloemolie
Voorbereiding snij de ui en paprika in kleine stukjes, maak de champignons schoon en snij ze in plakjes, de broccolie en bloemkool in kleine stukjes snijden
Bereidingswijze doe de boter en een scheutje olie in de wok, even warm laten worden, voeg hierbij de ui en laat deze even iets glazig bakken , voeg daarna de champignons,paprika,gerookt spek,broccolie en bloemkool toe laat dit op hoog vuur al roerende beetgaar worden,voeg daarna het rundvleesboullionblokje toe, dan de eieren al roerende erdoorheen mengen net zo lang laten wokken totdat er stukjes ei ontstaan. Dit alles is heerlijk op een boterham er stukjes ei ontstaan
Serveertips

Dit recept is zelfbedacht (met dank aan een smulwebber)
http://www.smulweb.nl

maandag 19 februari 2001 @ 21:34:49 #4
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_755721
Ik kook en bak eigenlijk zelden, maar ik kom hier in de kast een antiek kookboek tegen.
Misschien heb je wat aan dit recept:

Ingrediėnten
4 eieren
4 eetlepels melk of bouillon
50 gr. doorregen rookspek
zout
aardappelpuree van plm. 1/2 kg aardappelen
1/2 l. kerriesaus

bereiding
Snijd het spek in kleine stukjes en vermeng ze met het eimengsel. Bereid er roerei van
(Klop de eieren, vermeng ze met het vocht, het zout en laat de boter in de koekenpan intussen warm, maar niet bruin worden. Giet het mengsel in de pan, roer voortdurend bij matige hittemet een houten lepel, vooral over de bodem van de pan, tot het mengsel gestold, maar niet korrelig en droog is)

Bereid aardappelpuree op de gewone wijze, trek de goed gewassen en zo droog mogelijk uitgelekte sla in niet te kleine plukken. Bereid de kerriesaus. Leg de puree met de sla laag om laag op een schotel, giet er de kerriesaus overheen en leg er het roerei als een krans omheen. De sla kan ook apart geserveerd worden.

Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
pi_757912
Nou mensen het is geweldig, ik vond het gewone ei een beetje saai worden, maar ik kan nu in ieder geval mijn honger weer stillen

dank u allen.

"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')