SCH | dinsdag 17 juni 2003 @ 12:56 |
De omgeving staat onder stroom -net gebeurd, in Nederland. bron: radio 1 Doden bij treinongeval in Drenthe Bij een botsing tussen een lege materiaaltrein en een pantservoertuig zijn twee doden gevallen. Dat meldt een politiewoordvoerder. Het ongeval gebeurde op een overweg van de oude provinciale weg tussen Assen en Beilen. De omgeving is afgezet vanwege elektrocutiegevaar. Over de oorzaak is nog niets bekend. [Dit bericht is gewijzigd door SCH op 17-06-2003 12:58] | |
KreKkeR | dinsdag 17 juni 2003 @ 13:02 |
Overigens vaag dat de omgeving onder stroom staat. En is het vandaag toevallig nationale treinongeluk dag of iets dergelijks? | |
Disorder | dinsdag 17 juni 2003 @ 13:09 |
Hoe weten ze überhaupt eigenlijk dat de omgeving onder stroom staat? Hebben ze daar een testprocedure voor? | |
mdeen | dinsdag 17 juni 2003 @ 13:11 |
quote:Waarschijnlijk is de bovenleiding naar beneden gekomen en staat daar nog spanning op. Kun je beter niet in de buurt komen. | |
H3NK | dinsdag 17 juni 2003 @ 13:15 |
ik zag net op de snelweg (tussen groningen en assen) wel een oplegger met een tank erop. Dat ding was in "desert storm" camouflage. Misschien dat dat em was. Ik weet niet wat voor tank hoor maar hij zag er ongeveer zo uit. De kleur klopt iig [Dit bericht is gewijzigd door H3NK op 17-06-2003 13:24] | |
sp3c | dinsdag 17 juni 2003 @ 13:35 |
alle treinstellen van de NS zijn voor zover ik weet allochtonen (jaja dat verklaart de vertraging ![]() ![]() | |
sp3c | dinsdag 17 juni 2003 @ 13:39 |
mwah ff serieus er zijn wel 2 doden gevallen natuurlijk hé is er al wat meer over bekend eigenlijk? | |
Disorder | dinsdag 17 juni 2003 @ 13:43 |
quote:Dat is een Bradley fighting vehicle. | |
sp3c | dinsdag 17 juni 2003 @ 13:48 |
quote:ja kan ook een YPR zijn natuurlijk die lijken er sterk op maar die kleur zou niet moeten kloppen volgens mij | |
H3NK | dinsdag 17 juni 2003 @ 14:10 |
quote:Ja precies daarom dacht ik dat het een bradley was. ik speel teveel desertcombat, ik weet het ![]() | |
Kling | dinsdag 17 juni 2003 @ 14:25 |
quote:Sinds Werkspoor Utrecht in 1970 dicht ging niet meer, inderdaad. De meeste nederlandse treinen komen van net over de grens, bij Bombardier Aken vandaan. | |
Elevation | dinsdag 17 juni 2003 @ 14:33 |
quote:Vaag? ![]() Ben igg blij dat ik vanmiddag geen tentamen heb. Pantservoertuig zal wel uit Havelte komen: open dag v/d landmacht. | |
super_honda | dinsdag 17 juni 2003 @ 16:28 |
net toch me vader maar ff gebeld, die is namenlijk in assen gelegerd. hij wist ook niks te vertellen over wat er nou gebeurd is. (was wel ff schrikken toen ik hoorde dat er twee doden waren gevallen, vooral omdat me pa ook met pantservoertuigen rijd) | |
ondeugend | dinsdag 17 juni 2003 @ 17:24 |
quote: quote:Het klopt inderdaad dat er bij Assen veel landmacht zit. Vlakbij de plek van het ongeluk zit ook een groot oefenterrein van Defensie. Hoe dan ook is het weer erg triest dat er weer 2 jonge levens zijn weggevallen. | |
robh | dinsdag 17 juni 2003 @ 18:20 |
Puin geruimd en naar GC. | |
-Mk- | dinsdag 17 juni 2003 @ 19:39 |
Deze is het: | |
dutchmage | dinsdag 17 juni 2003 @ 19:41 |
wow.... | |
Light | dinsdag 17 juni 2003 @ 19:42 |
quote:Is dan al bekend of de slachtoffers in de tank zaten? | |
LuQas | dinsdag 17 juni 2003 @ 19:43 |
quote:Wat heeft dat er nou weer mee te maken? ![]() | |
tvlxd | dinsdag 17 juni 2003 @ 19:45 |
Als Saddam nou had geïnvesteerd in treinstellen, maar nee hoor. | |
vaagsel | dinsdag 17 juni 2003 @ 19:46 |
Ik hoop niet dat die 2 doden geëlectrocuteerd zijn ![]() | |
laffer | dinsdag 17 juni 2003 @ 19:47 |
quote:lijkt op een YPR | |
Sitethief | dinsdag 17 juni 2003 @ 19:50 |
Mijn vader is aalmoezenier in Havelte en is daar nu heen geestelijke bijstand geven. Zal als ie thuis komt om wat details vragen... | |
Sitethief | dinsdag 17 juni 2003 @ 19:51 |
quote:Een leopard had afhankelijk van de snelheid van de trein als een soort stootblok gewerkt ![]() Maar ik denk iid ook dat het een YPR is | |
MaartenGrendel | dinsdag 17 juni 2003 @ 19:56 |
Het ging dus om een ongeval op een onbewaakte overgang. De twee dodelijke slachtoffers zijn militairen die in het voertuig zaten. Er zaten drie militairen in, maar ééntje wist tijdig uit het voertuig te ontsnappen. De machinist van de trein, die verder leeg was raakte ook gewond. | |
Sitethief | dinsdag 17 juni 2003 @ 19:57 |
waarschijnlijk was het zoiets | |
Summertime | dinsdag 17 juni 2003 @ 19:58 |
Ik denk dat de machinist niet wist wat hem overkwam... ZO'n dsing op de baan en dan geen kant opkunnen... | |
SHERMAN | dinsdag 17 juni 2003 @ 21:11 |
ik dacht dat je in zo ding toch wel redelijk veilig zit | |
sweek | dinsdag 17 juni 2003 @ 21:13 |
Wow... ![]() Er zijn al bijna geen onbewaakte spoorovergangen meer... maar met zo'n traag en niet wendbaar voertuig ga je er toch zeker niet over rijden? ![]() | |
I.R.Baboon | dinsdag 17 juni 2003 @ 21:16 |
Die pantservoertuigen van tegenwoordig. | |
Isabeau | dinsdag 17 juni 2003 @ 21:16 |
En er rijden nog steeds geen treinen en ik moet zo naar m'n werk in Assen. Ben benieuwd. | |
Jernau.Morat.Gurgeh | dinsdag 17 juni 2003 @ 21:18 |
quote:Dat wordt samengeperst in een benauwde bus zitten. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 juni 2003 @ 21:21 |
quote:Om eerlijk te zijn, dat dacht ik eigenlijk ook. Howel zo'n trein nog altijd gauw 5 keer zoveel weegt als een tank. Wat weegt een YPR eigenlijk? Vast geen 60 ton? 20 misschien? Beetje trein weegt zo 200 ton. Maar inderdaad, dat moet een behoorlijke smakkerd geweest zijn. En tegen een YPR.... dat is wat anders dan een nissan micra aan kreukels rijden. Dat moeten al die mensen in die trein gemerkt hebben...... <<edit>> of je leest de openingspost nog eens door: een lege materiaaltrein <</edit>> | |
Z.v.C | dinsdag 17 juni 2003 @ 21:37 |
quote:Als er iets wendbaar is dan is dat wel een YPR. Een ruk aan zo'n hendel en hij staat al de andere kant op. En wat vind je traag? Ik geloof dat die YPR de 80km/u wel halen. Die bepantsering is natuurlijk alleen bedoeld tegen munitie. Dat die twee inzittende om het leven kwamen heeft misschien te maken dat zo'n YPR totaal geen kreukelzone heeft. | |
Roellio | dinsdag 17 juni 2003 @ 21:42 |
quote:Je knalt binnenin vanuit totale stilstand in een fractie van een seconde met 70 tot 100 kilometer p/u alle kanten op. Net alsof je een wesp een paar keer flink schudt alsie in een bekertje gevangen zit. | |
sweek | dinsdag 17 juni 2003 @ 21:49 |
quote:Maar hoe zit het met snelheid bij het optrekken bvb? Nouja, sowieso zou ik gewoon nooit over een onbewaakte spoorwegovergang gaan... | |
generalist | dinsdag 17 juni 2003 @ 21:49 |
quote:Hier de info maar even, voor hen die te lui zijn om te klikken: quote: | |
Light | woensdag 18 juni 2003 @ 00:28 |
quote:Ik denk niet dat een tank zo heel traag is bij het optrekken. Je moet toch ook nog een beetje vlot weg kunnen komen als je beschoten wordt ofzo ![]() En 'k kan me van de open dag bij de Landmacht afgelopen weekend nog herinneren dat een Leopard tank in 10 seconden helemaal rond kan draaien (dus 360 graden). En da's dus de tank zelf, de schutkoepel draait in 9 seconden rond. quote:Niet als het enigzins te vermijden is iig. | |
Mikkie | woensdag 18 juni 2003 @ 02:05 |
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. - [ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 00:23:23 ] | |
dwerg | woensdag 18 juni 2003 @ 09:33 |
quote:Als je wilt, kun je de klinkers uit de straat rijden. Dat zie ik een Golf GTI nog niet doen. | |
Captain_Chaos | vrijdag 20 juni 2003 @ 18:25 |
Het is een YPR 765 PRI (pantser rups infanterie) 14 ton weegt-ie. Ik ben chauffeur geweest van zo'n ding. Het is een Commando-bak zonder geschutstoren. Die bak zelf houdt het wel uit maar je zit als chauffeur los op een tractorzitje. Je bent kansloos dus................ Trekken doet-ie overigens als een kogel........tweetakt diesel he.... Vroemmmmmm............. | |
SHERMAN | vrijdag 20 juni 2003 @ 20:05 |
quote:twee doden. met zijn tweeen op zo stoeltje? | |
Dr_Flash | vrijdag 20 juni 2003 @ 20:30 |
quote:Ja als die bak het toch wel houdt, waarom monteren ze daar niet gewoon lekkere Recaro's met 6puntsgordels? ![]() |