Maar ik vind het erg vervelend dat ik dus weer niet serieus genomen wordt. Voor mij (ik ben nou eenmaal een kleine eter) is een liga gewoon teveel als ik aan het lijnen ben, voor ieder ander is dat misschien kul maar voor mij niet. Ik vind dat er ook best wat meer respect getoond kan worden want ik ben geen nepdieter! Ik ben tenslotte al 7 kilo kwijt en dat is ook niet gekomen doordat ik even in mijn vingers heb geknipst.
quote:Ik ben lid van een badmintonclub... dus ik kan 2 keer in de week gaan badmintonnen. Helaas is het nu zomerstop en heb ik wat anders moeten verzinnen: dat doe ik nu in de vorm van spinning (fietsen op muziek dus) en zit daarvoor nu even bij een fitnesscentrum. Moet zeggen... vermoeiend hoor dat spinning maar wel goed: tshirt is na de les goed nat en ik voel me half dood
Op maandag 23 juni 2003 10:49 schreef wendy-tje het volgende:
[..]Ik ben gewoon eens benieuwd... als jullie sporten hebben jullie dan ook een doel om naartoe te werken?
Ik ben zelf in januari weer aan het hardlopen geslagen omdat ik weer mee wilde doen met de batavierenrace, 8,3 kilomter net als het jaar daarvoor... het jaar ervoor deed ik er 50 minuten over, dus mijn doel was om daar onder te gaan zitten. Uiteindelijk heb ik het in 48 minuten gehaald, en ben nog steeds aan het hardlopen, heerlijk!
Verder ben ik lid geworden van een triathlonvereniging, zodat ik ook trainingsavonden heb met een club... zijn jullie lid van sportclubs?
Hardlopen doe ik ook. Minstens 1 keer in de week. Ik doe dan aan intervalhardlopen (lopen - joggen - hardlopen - etc). Ik doe dan gewoon een rondje om de wijk heen (loop het liefste savonds). Een doel heb ik niet echt voor ogen: als het maar goed gaat en ik doodmoe terugkom. Liefst natuurlijk iedere keer sneller, dat wel.
En dan ga ik ook nog met een vriendin een keer in de week zwemmen. Dan heb ik zeker een doel: 40 baantjes zo snel mogelijk zwemmen. Nu staat mijn record op 27 minuten maar dat moet sneller kunnen
Vroeger sportte ik zo'n 7 keer in de week (ja! toen ik nog studeerde! De goede oude tijd ) en da's ingestort sinds ik ging werken en de laatste tijd met samenwonen. Maar ik heb het weer opgepakt en ik moet zeggen: ik voel me gewoon een stuk lekkerder als ik gesport heb (moest ook meer gaan sporten omdat ik last had van rsi)!
En de oefeningen van Lurky he, die doe ik dus ook. En wel op de dagen dat ik niet sport..
Daarnaast ben ik gewoon bewuster bezig met bewegen: met hubby ga ik een keer in de zoveel tijd een grote wandeling maken (we hebben zo'n mooi wandelboek gekocht), fietsen of lopen ipv bus of auto. Veel met de trap doen (da's makkelijk in een huis met twee verdiepingen ), in de tuin werken en op werk veel water en koffie halen (kreeg al een opmerking van een externe bij ons "dat ie nog nooit had meegemaakt dat een collega zo veel drinken haalde").
Pfoe... ik zie dat het een heel verhaal is geworden maar bij mij werkt (intensief) sporten dus heel goed...
quote:Totaal offtopic maar,
Op maandag 23 juni 2003 11:45 schreef Pandorah het volgende:
-
Jij bent geregistreerd toen ik 18 werd
quote:oja wask vergeten
Op maandag 23 juni 2003 10:36 schreef YPPY het volgende:
De openingspost is bijgewerkt.Hoe lang bij je EvilFaith? Dan zet ik dat er ook bij.
quote:Als het teveel is eet het dan niet. OF eet hem heerlijk op en geniet ervan, zonder je schuldig te voelen naderhand
Op maandag 23 juni 2003 11:36 schreef heaven7 het volgende:
Voor mij (ik ben nou eenmaal een kleine eter) is een liga gewoon teveel als ik aan het lijnen ben, voor ieder ander is dat misschien kul maar voor mij niet.
Ik denk dat je jezelf en anderen misschien beter kunt motiveren in dit topic door te praten over wat wel goed gaat en hoe je dat doet, en dat we misschien afmoeten van dat eeuwige "oh ik heb een liga/pizza/zak chips op, m'n dieet is gedoemd te mislukken, wat nu?"-gebeuren hier.
quote:hmmzz...ik kan me niet snel een doel bedenken bij m'n BBB-lessen eigenlijk, maar goed ik vind het gewoon leuk dus ik blijf het wel volhouden.
Op maandag 23 juni 2003 10:49 schreef wendy-tje het volgende:[..]
Ik ben gewoon eens benieuwd... als jullie sporten hebben jullie dan ook een doel om naartoe te werken?
Oh ja, doel lag nogal voor handen natuurlijk: buns of steel, een strakke, platte buik en bovenbenen zonder putjes
quote:Ook maar effe offtopic reactie...
Op maandag 23 juni 2003 12:09 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Totaal offtopic maar,
Jij bent geregistreerd toen ik 18 werd
quote:Precies! Niet schuldig voelen maar ga dan extra sporten. En zorgen dat je het spul gewoon niet meer in huis haalt (of laat het verstoppen)... En als je halverwege beseft dat je de fout ingaat, kan je het ook nog weggooien...
Op maandag 23 juni 2003 12:19 schreef TearSong het volgende:
[..]
Als het teveel is eet het dan niet. OF eet hem heerlijk op en geniet ervan, zonder je schuldig te voelen naderhand
quote:Als het zo makkelijk zou gaan dan zouden deze dieettopic niet hoeven bestaan wel?
Op maandag 23 juni 2003 12:19 schreef TearSong het volgende:[..]
Als het teveel is eet het dan niet. OF eet hem heerlijk op en geniet ervan, zonder je schuldig te voelen naderhand
Ik denk dat je jezelf en anderen misschien beter kunt motiveren in dit topic door te praten over wat wel goed gaat en hoe je dat doet, en dat we misschien afmoeten van dat eeuwige "oh ik heb een liga/pizza/zak chips op, m'n dieet is gedoemd te mislukken, wat nu?"-gebeuren hier.
En mag je niet om een kleine peptalk "vragen". Als je een keer toch iets hebt gegeten wat je niet had moeten eten dan mag je dat hier toch wel vermelden? Als het een keer wat slchter gaat? Ook hiervoor geldt, als alles goed zou gaan zouden deze topic niet hoeven bestaan want ze zijn er nog altijd om elkaar te helpen en opbeurende praatjes te geven als het slecht gaat met een ander.
quote:Jij bent op fok gekomen op 27 maart 2003, de dag dat ik 18 werd
Op maandag 23 juni 2003 12:22 schreef Pandorah het volgende:[..]
Ook maar effe offtopic reactie...
Volgens mij ben ik blont want ik snap de opmerking niet(eniwee: nog gefeliciteerd of ben ik dan verdomde laat met het wensen daarvan?).
En nog bedankt ja
Het valt me alleen op dat je steeds post dat je iets op hebt wat niet mag. Je voelt je steeds slecht omdat je wat verkeerds hebt gegeten. Dat is ook niet goed. Je moet je wel goed voelen en niet een slecht humeur ofzo krijgen omdat je al wilt vallen. Dat is ook niet goed.
We zijn hij om elkaar te motiveren, daar heb je helemaal gelijk in. Ik vind het zelf alleen moeilijk om steeds iets opbeurends/motiverends tegen je te zeggen als je iets verkeerds op hebt. Voor jou is een koekje of een liga te veel, maar dat klinkt zo ontzettend weinig als ik net veel moeite heb moeten doen om niet de chocoladerepen uit de aanbieding te kopen.
Met de volgende update komt je lengte erbij EvilFaith.
Maar goed, wil je mijn 63 niet vergeten up te daten?
De lijst is weer bij en ik heb wat niet-werkende links werkend gemaakt of weggehaald.
quote:Effe offtopic: Ah! Ik snap het
Op maandag 23 juni 2003 13:00 schreef heaven7 het volgende:
Jij bent op fok gekomen op 27 maart 2003, de dag dat ik 18 werd
quote:Valt wel mee toch? Tis een lang verhaal maar ik sport 3 keer in de week en soms 4 als ik teveel leuke dingen heb gedaan (met lekker eten)...
Op maandag 23 juni 2003 13:47 schreef YPPY het volgende:
Wat doe je veel aan sport Pandorah! Echt goed!
APPEL-KRUIDKOEK
500 gram volkorenmeel
15 gram speculaaskruiden
10 gram kaneel
300 ml suikervrije stroop (appel, peren)
15 gram bakpoeder
4 dl magere melk
5 ml vloeibare zoetstof
2 appels, geschild en in kleine stukjes.
Verwarm de over voor op 150 graden. Meng alle ingrediėnten door elkaar zodat het een glad beslag wordt.
cakeblik invetten en beslag erin doen
Vijf kwartier in de oven zetten.
kijk met appelstroop uit met stroop met zgn 'beetwortelsap', dat is namelijk ook gewoon suiker.
quote:ja ik ben sinds 3mnd bezig met een hardloopschema, je gaat dan elke week een stap hoger, ik probeer in nov. van dit jaar mee te doen met de zevenheuvelenloop ( = 15km) en dat is dan mijn doel...
Op maandag 23 juni 2003 10:49 schreef wendy-tje het volgende:[..]
Ik ben gewoon eens benieuwd... als jullie sporten hebben jullie dan ook een doel om naartoe te werken?
Ik ben zelf in januari weer aan het hardlopen geslagen omdat ik weer mee wilde doen met de batavierenrace, 8,3 kilomter net als het jaar daarvoor... het jaar ervoor deed ik er 50 minuten over, dus mijn doel was om daar onder te gaan zitten. Uiteindelijk heb ik het in 48 minuten gehaald, en ben nog steeds aan het hardlopen, heerlijk!
Verder ben ik lid geworden van een triathlonvereniging, zodat ik ook trainingsavonden heb met een club... zijn jullie lid van sportclubs?
quote:'dieet'-recepten
Op maandag 23 juni 2003 16:26 schreef wendy-tje het volgende:
Ok, beloofd is beloofd...APPEL-KRUIDKOEK
500 gram volkorenmeel
15 gram speculaaskruiden
10 gram kaneel
300 ml suikervrije stroop (appel, peren)
15 gram bakpoeder
4 dl magere melk
5 ml vloeibare zoetstof
2 appels, geschild en in kleine stukjes.Verwarm de over voor op 150 graden. Meng alle ingrediėnten door elkaar zodat het een glad beslag wordt.
cakeblik invetten en beslag erin doen
Vijf kwartier in de oven zetten.kijk met appelstroop uit met stroop met zgn 'beetwortelsap', dat is namelijk ook gewoon suiker.
quote:Niet mee eens. Ook in een dieet mag je af en toe best 'zondigen'. Als je af en toe eens zegt van 'nou eet ik die liga/zakje chips/mars en ik ga ervan genieten ook!!', dan vergaat de wereld niet hoor. Juist door af en toe iets te snoepen en daar goed van te genieten is een dieet makkelijker vol te houden. En eventueel compenseer je dat met sporten of door de volgende dag met iets minder te doen als je je daar beter bij voelt. Zolang je het maar niet elke dag doet en met mate, want anders blijft er weinig van je dieet over
Op maandag 23 juni 2003 12:59 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Als het zo makkelijk zou gaan dan zouden deze dieettopic niet hoeven bestaan wel?
Maar ga niet iets eten en er dan vervolgens over lopen klagen. Neem dan de verantwoordelijkheid op je en zeg tegen jezelf 'nou ik heb een Liga op en dat was lekker, ik heb me de hele week aan m'n dieet gehouden dus dat mag best een keertje' OF denk goed na voordat je die Liga neemt, en als je er zo'n schuldgevoel over gaat krijgen, heb dan ook gewoon de wilskracht om het niet te doen.
quote:
Op maandag 23 juni 2003 20:06 schreef TearSong het volgende:[..]
Niet mee eens. Ook in een dieet mag je af en toe best 'zondigen'. Als je af en toe eens zegt van 'nou eet ik die liga/zakje chips/mars en ik ga ervan genieten ook!!', dan vergaat de wereld niet hoor. Juist door af en toe iets te snoepen en daar goed van te genieten is een dieet makkelijker vol te houden. En eventueel compenseer je dat met sporten of door de volgende dag met iets minder te doen als je je daar beter bij voelt. Zolang je het maar niet elke dag doet en met mate, want anders blijft er weinig van je dieet over
Maar ga niet iets eten en er dan vervolgens over lopen klagen. Neem dan de verantwoordelijkheid op je en zeg tegen jezelf 'nou ik heb een Liga op en dat was lekker, ik heb me de hele week aan m'n dieet gehouden dus dat mag best een keertje' OF denk goed na voordat je die Liga neemt, en als je er zo'n schuldgevoel over gaat krijgen, heb dan ook gewoon de wilskracht om het niet te doen.
quote:63 kilo is toch mooi
Op maandag 23 juni 2003 11:28 schreef heaven7 het volgende:
Ik ga absoluut geen weekje echt zondigen, dat heb ik pas gedaan. Nee hoor, echt echt echt nietEn ja, jarno, ik kan me gigantisch druk maken om een liga, omdat je prima zonder kunt leven en het extra vet en suiker is. Als ik me zo druk zou maken om een boterham ja, dan mag je op me mopperen.
Maar goed, ondanks alle vervelende berichten weeg ik nu mooi 63 en dat zorgt op dit moment voor erg veel motivatie.
Iedereen succes deze week.
je hoeft ook niet zo veel meer af te vallen anders krijg je dadelijk ondergewicht en daar moet je voor oppassen verder succes
Over de opsomming van dagmenu's: ik vind het zelf wel fijn om te lezen, ik ben door teveel "crashen" e.d. namelijk een beetje kwijt wat "normaal gezond" eten is. Maar misschien dat daar beter een ander topic over geopend kan worden, want het haalt misschien inderdaad een beetje de vaart uit de discussie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |