abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11299411
quote:
Op zondag 22 juni 2003 20:55 schreef Riann het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij is een weekje echt flink ongezond doen

dat zal jou goed doen

Dat heb ik pas gedaan joh

Weet je dat niet meer??

pi_11299463
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 17:24 schreef heaven7 het volgende:
Nou, ik heb deze week maar afgeschreven als lijnweek, er wordt hier natuurlijk geen rekening gehouden met mijn lijngebeuren dus ik ga volgende week (als ik weer thuisben dus) gewoon weer vrolijk verder

steppen kan ik echt niet opbrengen hoor, ik krijg het niet voor elkaar

pi_11300768
quote:
Op zondag 22 juni 2003 21:00 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dat heb ik pas gedaan joh

Weet je dat niet meer??

Ja ik weet het maar nu echt echt ongezond want je zondigd de laatste tijd best veel als ik dat zo lees
pi_11300940
quote:
Op zondag 22 juni 2003 21:54 schreef Riann het volgende:

[..]

Ja ik weet het maar nu echt echt ongezond want je zondigd de laatste tijd best veel als ik dat zo lees

En dan moet ik een week echt ongezond doen

Dat is dan toch juist nog slechter aangezien ik al zovaak "zondig"

Ik volg je ff niet

pi_11301843
quote:
Op zondag 22 juni 2003 21:59 schreef heaven7 het volgende:

[..]

En dan moet ik een week echt ongezond doen

Dat is dan toch juist nog slechter aangezien ik al zovaak "zondig"

Ik volg je ff niet

Dat je er dan weer flink tegen aan gaat
pi_11302255
quote:
Op zondag 22 juni 2003 22:31 schreef Riann het volgende:

[..]

Dat je er dan weer flink tegen aan gaat

Dan verlies ik juist motivatie omdat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen (voor mijn gevoel).

Nee, als ik dat ga doen is het einde zoek, over 5 weken ga ik al op vakantie en ik moet nog een paar kilo..

pi_11308483
Als je zo doorgaat ook... uiteindelijk ga je misschien zoveel fouten maken dat je net zo goed een weekje normaal had kunnen eten...
Denk er eens over na...
  maandag 23 juni 2003 @ 08:34:28 #183
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11308513
quote:
Op zondag 22 juni 2003 22:43 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dan verlies ik juist motivatie omdat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen (voor mijn gevoel).

Nee, als ik dat ga doen is het einde zoek, over 5 weken ga ik al op vakantie en ik moet nog een paar kilo..

Heb je nu nog wel motivatie? En dan bedoel ik niet dat je nog wel wat kilo's kwijt wilt, maar dat je er echt moeite voor wilt doen? Afvallen is niet makkelijk en dat zal het ook nooit worden, maar het lukt alleen als je het écht, écht wilt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_11308598
En wat is er mis met pasta en 25+kaas? Eten wij ook wel eens hoor.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_11308726
quote:
Op maandag 23 juni 2003 08:34 schreef YPPY het volgende:

[..]

Heb je nu nog wel motivatie? En dan bedoel ik niet dat je nog wel wat kilo's kwijt wilt, maar dat je er echt moeite voor wilt doen? Afvallen is niet makkelijk en dat zal het ook nooit worden, maar het lukt alleen als je het écht, écht wilt.

Daar heb je een punt, het blijft immers lastig!
Maar nu even over mezelf. Ik zit op het goede spoor, het gaat weer de goede kant op. Ik houd me netjes aan mijn dieet, maar ja, het meeste is er in dat jaar zo ingebakken dat het me weinig moeite meer kost, ik heb immers geen honger.
Mijn weegschaal stond vanmorgen op 63,5 kilo. Zaterdag op 63, maar houd voor de veiligheid maar gewoon 63,5 aan.
Ik ben net ongesteld geweest, dus dan is het even afwachten wat mijn gewicht gaat doen.
Volgens de eet- en beweegwijzer van overgewicht.nl mag ik ongever 1342 calo's, en daar houd ik me goed aan, ondanks dat ik normaal gesproken geen calorieen tel. Dit is een soort controle voor mezelf laat maar zeggen.
pi_11308765
Belangrijk is ook om niet a la minute in een mega-dip te schieten als je een keer wat 'slechts' eet. Dat is echt heel slecht voor de manier waarop je met eten omgaat. Daarnaast is aangetoond dat mensen die vaker iets eten wat ze lekker vinden happy-er zijn dan mensen die met tegenzin elke dag 10 wortels zitten te knagen.

Dus, gewoon opletten, en eet je een keer wat lekkers, sport dan gewoon een keer extra ofzo.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_11308819
Ik vind trouwens wel dat hier een erg ongezonde sfeer hangt v.w.b. het afvallen en sluit me derhalve bij Lurky aan. Ik bedoel, als je al gaat stressen om een Liga (jezus zeg, een LIGA!), dan ben je niet echt handig bezig en vraag ik me zelfs af of je niet over-geobsedeerd bent met eten.
  maandag 23 juni 2003 @ 10:19:48 #188
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11309950
Dat bodypump klinkt vermoeiend en gezond Flying_Vee! Het steppen doe ik zelf ook. Dan doe ik tussendoor ook armoefeningen (met dank aan Lurky), maar dat is toch wel zwaar. Vooral om dan te steppen én die oefeningen te doen. Apart is een stuk makkelijker.
Wat jammer dat het s avonds zo moeilijk wordt. Daar weet ik ook niets tegen. Nu kan ik wel zeggen dat de tijd alle wonden heelt, maar daar heb je nu ook weinig aan.
Dansen is ook gezond, zeker als je fanatiek beweegt. Ga je voortaan altijd rijden?

Met de volgende update komen jullie in de openingspost EvilFaith en Schorriemorrie.

Is je voorhoofdholteontsteking al over wendy-tje? Het maakt ook wel veel uit hoeveel je eet van iets. Je mag best iets vets eten, maar niet te veel. Alleen is het soms zo moeilijk om dan op tijd te stoppen met eten.

Wat knap dat je niets op hebt PiperMaru! Ze maakt het je wel moeilijk zo. Dat soort beproevingen zijn het zwaarste en het is je toch maar gelukt.
Als je het volhoudt om een halve kilo per week te verliezen dan ga je erg goed. Dat is 26 kilo in een jaar. Dat wil jij natuurlijk niet kwijt, maar als je het zo bekijkt is het erg veel.

Heaven7: je kunt ook gele meloenen kopen, die zijn veel goedkoper dan watermeloenen. Daar kun je van een stuk de schil afsnijden en dan in partje. Satéprikker er in en smullen maar.

Geen idee wat mijn vetpercentage is miss_cee. Hebben ze bij die fitness niet een lijstje met gezonde percentages? Het heeft vast ook te maken met je bouw en hoeveel je aan sport doet.
Die magnum was idd slecht. Je kunt het terugrekenen naar hoeveel je mag per dag, dan zeggen de getallen misschien iets meer. Ik mag bijvoorbeeld 42 gram vet per dag. Dat betekent dat ik na 2 magnums al niets meer mag. Dan is het dus veel. Je kunt s ochtends al bedenken dat je later een magnum wilt. Dan kun je de rest van je eten daarop aanpassen. Dat je dus verder extra gezond eet. En dan is het verstandig om zon ijsje niet s avonds te eten, want dan verbrand het minder goed. Overdag is dan verstandiger.

Ben je al weer wat beter Lurky? Mijn opa heeft heel lang een volkstuintje gehad, die had ook altijd gezond eten. Wat voor bessen heb je? Die rode kleine vind ik super lekker, als die in de aanbieding zijn, neem ik ze altijd mee. Die zwarte/donkere heb ik nog een paar ochtenden geplukt als vakantiewerk. Die zijn ook lekker, maar daar heb ik nu dus traumas van.
We mogen allebei evenveel eten zie ik. Toch kan ik best veel variëren en vind ik zelf dat ik best lekker eet. Ik heb even zitten kijken wat het verschil is, jij eet meer vlees dan ik (meestal 100 gram) en wij hebben zeer zelden een sausje bij het avondeten. Meestal niet. Verder lust ik geen koffie, dus daarin drink ik ook geen melk. Thee, water en light frisdranken tellen niet mee. Soms eet ik ook Slankie, maar niet altijd. Soms ook pathe, die heb je in een light variant. Of 20+ kaas met komkommer. Er zijn verschillende smaken van de smeerkaas, dat is ook lekker voor de afwisseing.

Goed dat je zo weinig op hebt Elanor! Bij de volgende aanpassing zet ik je in de openingspost.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 23 juni 2003 @ 10:36:29 #189
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11310248
De openingspost is bijgewerkt.

Hoe lang bij je EvilFaith? Dan zet ik dat er ook bij.

*OUD heilige*
pi_11310314
quote:
Belangrijk is ook om niet a la minute in een mega-dip te schieten als je een keer wat 'slechts' eet. Dat is echt heel slecht voor de manier waarop je met eten omgaat. Daarnaast is aangetoond dat mensen die vaker iets eten wat ze lekker vinden happy-er zijn dan mensen die met tegenzin elke dag 10 wortels zitten te knagen. Dus, gewoon opletten, en eet je een keer wat lekkers, sport dan gewoon een keer extra ofzo.
Helemaal mee eens Jarno!
Als ik bijvoorbeeld uit eten ben geweest of een verjaardag heb gehad, dan sport ik die week extra. Als je gaat sporten is het wel de bedoeling dat je intensief gaat sporten want dáár krijg je conditie van...
pi_11310360
quote:
Op maandag 23 juni 2003 10:39 schreef Pandorah het volgende:

[..]

Helemaal mee eens Jarno!
Als ik bijvoorbeeld uit eten ben geweest of een verjaardag heb gehad, dan sport ik die week extra. Als je gaat sporten is het wel de bedoeling dat je intensief gaat sporten want dáár krijg je conditie van...

Ik heb gisteren ook aan de zoutjes gezeten, en we hadden avond eten waar saus bij zat, die ik opgemaakt heb. . Dus ga ik deze week gewoon 3 of misschien zelfs 4 keer fietsen!
pi_11310414
quote:
Op maandag 23 juni 2003 10:19 schreef YPPY het volgende:
Is je voorhoofdholteontsteking al over wendy-tje? Het maakt ook wel veel uit hoeveel je eet van iets. Je mag best iets vets eten, maar niet te veel. Alleen is het soms zo moeilijk om dan op tijd te stoppen met eten.
Bij mij is een dag meestal als volgt opgebouwd:

's morgens magere joghurt met havermout en zemelen (grote bak) of volkorenbrood met suikervrije jam (2 boterhammen)

's middags 3 volkorenboterhammen met de jam, of komkommer en tomaat met zwitserse strooikaas.

's avonds een maaltijd met een redelijk stuk vlees (ruim 100 gram) en veel groenten, met af en toe een (room)sausje erbij

Het brood bak ik zelf in de broodbakmachine, dus de sneden brood zijn wat groter dan uit de supermarkt, maar het vult ook een stuk beter.
soms na het avondeten nog een stukkie kaas, of nootjes.
Dit is een standaard menu volgens het montignac idee. En het bevalt me dus goed, ik ben steeds beter gaan koken hierdoor, ik maak bijvoorbeeld suikervrije kruidkoek om af en toe het brood te vervangen, of een brood met gedroogde vruchten.

De voorhoofdsholtontsteking (wat een woord eigenlijk) is nog steeds niet over. Heb hoofdpijn, en ben nog steeds koortstig, en hoest me soms helemaal gek.
Vanmiddag heb ik tentamen, en ik wil hem wel gaan maken, dus wish me luck!

maandag 23 juni 2003 @ 10:48:29 #193
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11310452
Succes met je tentamen wendy-tje.
Het klinkt helemaal niet ongezond wat jij eet. Die suikervrije kruidkoek, is dat helemaal zelf gemaakt of zoiets uit een pak waar je water bij doet? Die heb ik ook wel eens gemaakt.
*OUD heilige*
pi_11310473
quote:
Op maandag 23 juni 2003 10:39 schreef Pandorah het volgende:

Helemaal mee eens Jarno!

Ik ben gewoon eens benieuwd... als jullie sporten hebben jullie dan ook een doel om naartoe te werken?
Ik ben zelf in januari weer aan het hardlopen geslagen omdat ik weer mee wilde doen met de batavierenrace, 8,3 kilomter net als het jaar daarvoor... het jaar ervoor deed ik er 50 minuten over, dus mijn doel was om daar onder te gaan zitten. Uiteindelijk heb ik het in 48 minuten gehaald, en ben nog steeds aan het hardlopen, heerlijk!
Verder ben ik lid geworden van een triathlonvereniging, zodat ik ook trainingsavonden heb met een club... zijn jullie lid van sportclubs?
pi_11310511
Ik probeer nu *minstens* 2 keer per week te fietsen. Ben net begonnen, dus ik doe nu nog 'maar' rondjes van 15km. Maar dan wel in een half uurtje ofzo, dus stevig fietsen. Deze week wil ik het uitbouwen naar 20km. Verder heb ik niet echt een doel, behalve dan een betere conditie met wellicht als leuk bij-effect een wat minder buikje. .
pi_11310554
quote:
Op maandag 23 juni 2003 10:36 schreef YPPY het volgende:
De openingspost is bijgewerkt.
Ik zie dat je niet mee hebt genomen dat ik een halve kilo kwijt ben..
Nou ja, des te beter volgende week

Oh ja, ik heb nog een lekker hapje, dat ook maar weinig calo's bevat.

Klop 2 eiwitten stijf met een mixer, en voeg daar wat zoetstof en bosvruchten of aardbeien aan toe... heerlijk, en het vult enorm!

De kruidkoek bak ik zelf van volkorenmeel, suikervrije stroop van zonnatura, koekkruiden, melk etc. Bij interesse zal ik het recept eens opzoeken, maar nu kruip ik weer achter mijn boeken!

pi_11310591
quote:
Op maandag 23 juni 2003 10:54 schreef wendy-tje het volgende:

[..]

Klop 2 eiwitten stijf met een mixer, en voeg daar wat zoetstof en bosvruchten of aardbeien aan toe... heerlijk, en het vult enorm!

Is rauw ei(wit) niet gevaarlijk i.v.m. salmonella??
  maandag 23 juni 2003 @ 10:58:53 #198
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11310630
Wil je dat recept een keertje posten? Het klinkt moeilijk, maar misschien lukt het me wel.

Met sporten heb ik niet echt een doel. Ik stepte altijd vier x 1000 steps. Nu probeer ik daar wel boven te gaan zitten.

*OUD heilige*
pi_11311153
Ik ga absoluut geen weekje echt zondigen, dat heb ik pas gedaan. Nee hoor, echt echt echt niet

En ja, jarno, ik kan me gigantisch druk maken om een liga, omdat je prima zonder kunt leven en het extra vet en suiker is. Als ik me zo druk zou maken om een boterham ja, dan mag je op me mopperen.

Maar goed, ondanks alle vervelende berichten weeg ik nu mooi 63 en dat zorgt op dit moment voor erg veel motivatie.

Iedereen succes deze week.

pi_11311202
Dat ligt er dan maar net aan wat je op je brood smeert! .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')