Vandaag alweer gegeten: 2 bammetjes pindakaas, paar kleine koekjes en een liga
Hele diepe zucht
quote:Look on the bright side: je hebt geen vreetbui gehad! Heb je het al ingevoerd op overgewicht.nl? dan kun je precies bekijken wat je vandaag nog 'mag'. Kom op, het gaat je heus wel lukken! Denk aan je vakantie en je bikini!
Op zondag 22 juni 2003 12:42 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb wederom een slechte dag vandaag, ik weet niet wat het is maar op de een of andere manier kan ik het niet meer, of steeds moeilijker, opbrengen. Nogmaar een paar kilo maar die kunnen oh zo moeilijk zijnVandaag alweer gegeten: 2 bammetjes pindakaas, paar kleine koekjes en een liga
Hele diepe zucht
quote:
Op zondag 22 juni 2003 12:45 schreef wendy-tje het volgende:[..]
Look on the bright side: je hebt geen vreetbui gehad! Heb je het al ingevoerd op overgewicht.nl? dan kun je precies bekijken wat je vandaag nog 'mag'. Kom op, het gaat je heus wel lukken! Denk aan je vakantie en je bikini!
Nou, voor mij doen is dit best wel een vreetbui
Ik zal het eens in gaan vullen ja..
Dat wordt dus niks meer eten vanmiddag vrees ik, dan kan ik vanavond iig wel enigszins normaal eten misschien.
quote:Vind je? Het "mag" toch wel van overgewicht.nl
Op zondag 22 juni 2003 12:56 schreef Cola_Light het volgende:
je maakt het jezelf ook wel onmogelijk hoor met 962 kcl per dag
Als zij vinden dat het onverantwoord is dan "mag" het niet toch?
[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 22-06-2003 12:59]
Niet meer dan 4 boterhammen per dag (en dat is meer dan genoeg voor mij) en gewoon mager beleg erop doen en 's avonds mager vlees eten, geen saus etc.
quote:Ja, maar die moet je ook niet eten als je aan de lijn bent duh.
Op zondag 22 juni 2003 12:59 schreef Cola_Light het volgende:
Blijkbaar is het niet meer dag genoeg voor je want je zit er altijd overheen met koekjes en liga enzo. Het is maar een tip maar je maakt het erg moeilijk voor jezelf.
quote:Jij bent toch aan de lijn
Op zondag 22 juni 2003 13:00 schreef heaven7 het volgende:[..]
Ja, maar die moet je ook niet eten als je aan de lijn bent duh.
quote:ja, maar het lukt me toch niet altijd die dingen te laten staan. Maar je hebt ze niet nodig om gezond te leven, dus die 942 cal. moet wel kunnen.
Op zondag 22 juni 2003 13:02 schreef Cola_Light het volgende:[..]
Jij bent toch aan de lijn
[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 22-06-2003 13:05]
quote:Hmm, bij mij geven ze altijd aan dat minder dan 1200 calorieen niet goed is... en ik weet ook wel waarom...
Op zondag 22 juni 2003 12:57 schreef heaven7 het volgende:[..]
Vind je? Het "mag" toch wel van overgewicht.nl
Als zij vinden dat het onverantwoord is dan "mag" het niet toch?
Sorry, het klinkt misschien hard, maar je wilt toch ook niet je hele leven aan het jojo'en komen? Je bent nog zo jong...
'S morgens 2 boterhammen met halvarine en vruchtenhagel ene en glas karnemelk/sinaasappelsap/thee.
'S middags 2 boterhammen of 1 broodje met 20+kaas, zonder boter, soms wat anders te drinken maar meestal water.
'S avonds eet ik alles mee behalve jus en heel vet vlees, dan kook ik een eitje.
En soms 's avonds na het eten nog een toetje in de vorm van magere yoghurt met muesli.
En tussendoor fruit en ongeveer 3 liter water.
Ik voel me dus heel slecht als ik 2 boterhammen pindakaas eet ipv vruchtenhagel, en een liga eet terwijl dat eigenlijk niet mag, en 2 koekjes uit de trommel gris.
[Dit bericht is gewijzigd door heaven7 op 22-06-2003 13:10]
quote:Misschien zou je wat baat hebben bij verandering? Je ontbijt en lunch zijn haast altijd hetzelfde, misschien eens afwisselen met halvajam, of mager vleesbeleg? Persoonlijk vind ik 20+ kaas niet te pruimen, maar als jij het lekker vindt..
Op zondag 22 juni 2003 13:08 schreef heaven7 het volgende:
Nou, ik heb het pas geleden aangepast en toen kwamen ze met dit aantal cal. maar ik heb me er eerlijk gezegd niet aan gehouden hoor (is dat goed in dit geval?) ik lijn gewoon zoals ik altijd lijn en mijn dag ziet er dan zo uit: (als alles goed gaat).
'S morgens 2 boterhammen met halvarine en vruchtenhagel ene en glas karnemelk/sinaasappelsap/thee.
'S middags 2 boterhammen of 1 broodje met 20+kaas, zonder boter, soms wat anders te drinken maar meestal water.
'S avonds eet ik alles mee behalve jus en heel vet vlees, dan kook ik een eitje.
En soms 's avonds na het eten nog een toetje in de vorm van magere yoghurt met mueslie.
En tussendoor fruit en ongeveer 3 liter water.
Ik voel me dus heel slecht als ik 2 boterhammen pindakaas eet ipv vruchtenhagel, en een liga eet terwijl dat eigenlijk niet mag, en 2 koekjes uit de trommel gris.
Tsja, ik heb nog steeds het idee dat je weinig eet, maar als je daar normaal genoeg aan hebt... gaat het normaal beter door de week dan in het weekend? Denk eens na hoe dat zou kunnen komen...
Mager vlees hebben we meestal niet en ik vind het ook niet zo lekker, ik hou bv helemaal niet van ham maar achterham schijnt wel mager te zijn.
Soms doe ik wat mosterd op de kaas of een tomaatje en een beetje zout dat maakr het erg lekker en toch gezond
Het ontbijt is wel altijd hetzelfde omdat ik, als ik dit eet, simpelweg minder behoefte heb aan eten en lekkere dingen.
Ik heb ook een poosje geleefd op een bakje cornflakes 's morgens maar dan barstte ik 's middags van de honger en dan bleef het niet bij wat boterhammen.
Op suiker (is vruchtenhagel) doe ik het heel goed en het zorgt ervoor dat ik geen trek heb ik zoete dingen zoals bv een liga.
Ook niet altijd hoor, maar meestal wel
Hoe oud ben jij eigenlijk Wendytje?
En scheld mij nu maar uit: ik ga ook morgen en voorlopig niet meer mn gewicht opgeven. Voor mezelf heeft het geen zin er zit toch geen vooruiitgang meer in en zicht op nog minder voedsel is onverdragelijk. Helemaal hier. Ik heb talloze topics lang vrolijk gedaan hoe men verantwoord kan afvallen. Dat wordt gewoon genegeerd: hier is het calorierijke vezelloze koolhydraten en suikers wat de klok slaat. Nu ben ik het spuugzat dat eeuwige geetaleer van jullie 'gezondig' en 'slecht zijn'. Slecht-meisje-zijn doen jullie maar in de sm-afdeling van het sexualiuteitsforum en zondigen doe je maar ik de kerk of klaagbaak.. Ik dacht dat we hier bikini's gingen passen en niet dagelijks zaniken over de bammetjes pindakaas. Dit is zo ongelooflijk onsolidair van jullie. bah.
Pindakaas, magnum, koekjes, ontbijtkoek, mozarella, 30+ kaas, banaan, yogho... ik kan er alleen maar voor de rest van mijn leven van dromen... Net als van een gewicht waar ik naar streefde. Dat is gewoon niet voor me weggelegd. Vrouwen worden gewoon nooit meer tienenslank.
Ik zit nu wel heel erg te klagen maar nog 3 maanden en ik ben al een jaar bezig. Het is gewoon niet leuk meer. De lijst voedingsmiddelen die taboe zijn groeit met het dalen van het gewicht omdat de maximale hoeveelheid Kcals slinkt met de gewichtsdaling. Met pasen heb ik een ei gehad en een koekje met mn moeders verjaardag, echte kaas at ik op vakantie... kan je je voorstellen hoe dat voelt? Het voelt klote elke dag tussen al die flauwe kul opsommingen te moeten zoeken naar solidaire mededelingen. Tevergeefs want met het dalen van het gewicht lijkt ook de solidariteit te verminderen, haast iedereen die hier post wauwelt maar wat voor zich uit zonder terug te lezen. Het is een opsomming van domme dagmenuutjes.
Daar wordt ik moedeloos van. Die ene kilo waar ik nu al 3 maanden in rondjojo... Ik zal mijn doel wel bereikt hebben. Verder gaan heeft geen zin. De irritatiegrens is al overschreden. Duidelijk geval van overdosis dieet-klets. Wat niet wil zeggen dat al die posts van de mensen hier geen doel dienen. Voor anderen is het praten over het al dan niet van pindakaas misschien juist heel zinnig. Die hebben dat nog geen 3/4 jaar hoeven lezen en elke keer weer moeten replyen: maar door tussendoortjes leer je het snoepen en snacken niet af, noten bevatten vet en bananen zijn ook... *zucht* Nou ja ik zeg er niks meer over.
Veel succes voor de volhouders die zich hier lekker voelen.Ik zal het verder in mn eentje proberen vol te houden maar ik ga hier niet meer posten want dan moet ik hier ook lezen en dat wil ik niet meer.
Liever was ik heel vrolijk en licht weggehuppelt maar dat lukt me dus gewoonweg niet. Ik ga zoals ik kwam: boos en jammerend over lekker eten.
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 22-06-2003 13:46]
Ik ga je niet uitschelden want ik kan me voorstellen dat het kut is als je niet verder zakt en het wel heel graag wil maar dat betekent niet dat iedereen maar moet posten om het jou naar de zin te maken, dat je niet verder komt is niet onze schuld.
Ik begrijp jou wel... het is vervelend dat je niet afvalt maar ik begrijp die andere dames ook. Die moeten gewoon kwijt dat het niet gaat (mja... en dan is vergrijpen aan een magnum wel helemaal fout... temeer omdat ik die krengen niet lust... te vet) en die willen het hier over hebben om te weten wat ze fout doen. Vroeger (toen ik nog jong was ) vond ik me ook altijd te dik terwijl ik juist een slanke den was... Ik erger me dus niet aan die posts of anders lees ik er overheen. Maar of ik me dan ga lekker maken aan de spullen die zij eten? Nou nee, meestal vind ik het spul niet eens lekker.
Lurky: ik begrijp wel dat je het hier vervelend vind om de posts te lezen. Maar ga niet met je dieet om als ware het een straf is. En post gewoon in het dieet topic als dat je beter bevalt...
Je kunt het!
Lurky, ik vind ook dat je gewoon moet blijven en desnoods post je gezellig mee in het andere topic. Jouw tips en handige oefeningen werden door mij zeer op prijs gesteld (sterker nog.. jouw oefeningen doe ik om de andere dag dus ga svp niet weg en kom anders gewoon in het dieettopic posten als je je daar prettiger voelt.
Op zich ben ik het overigens wel eens met hetgeen Lurky vermeldt. De flauwekul van alweer ijsjes, boterhammen met pindakaas, liga's, snoep en ander vet eten heeft mij er ook doen toe besluiten dit topic slechts in vogelvlucht te lezen, omdat ik niet de indruk krijg dat de mensen hier er nou echt zo serieus mee bezig zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |