abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11361830
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 09:36 schreef miss_cee het volgende:
Ja mijn moeder lijnt zelf ook nu, alleen kan ze dat brooddieet niet volhouden zegt ze. Daarom doet ze montignac. Maar dat kan ik dus weer niet volhouden want dan moet je echt supererg letten op wat je eet bij elkaar. Dus eet ik liever om de dag brood en de andere dag gewoon wat ik normaal ook eet.
Die brooddag van gisteren is wel goed gegaan..ben direkt 0,4 kilo lichter dan gisteren.
Maar nu durf ik vandaag dus weer niet gewoon te eten want ik ben bang dat ik dan weer iets aan kom. Dus doe ik het anders: 1 dag brood, 1 dag fruit, 1 dag normaal, 1 dag brood, 1 fruit en 1 normaal en zo door. Dit is wel afwisselender dus hou ik het beter vol.
En met dit weer is fruit lekkerder dan brood vind ik.
Ik weet alleen niet of je bij een fruitdag wel bananen mag eten?
Ik heb weleens gehoord dat je bij een fruitdag geen bananen mag hebben, maar zeker weten doe ik het niet, omdat ik het zelf nooit gedaan heb.
Tsja, wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet. Zelf vind ik montignac heel goed vol te houden, ik doe het immers al een jaar. Ik heb er zelfs een site over op msn.
Maar ben je met al die aparte dagen niet bang dat je bepaalde voedingsstoffen tekort komt? Je zult bijvoorbeeld op die brood- en fruitdagen weinig tot geen eiwit binnenkrijgen, en bepaalde vitamines, zoals vitamine e, krijg je niet binnen...
Is het idee van het brooddieet niet dat je op de 'gewone' dagen alles binnenkrijgt wat je nodig hebt? Als je zo weinig 'gewone' dagen hebt, moet je er serieus rekening mee gaan houden dat je tekorten krijgt. Slik dan in ieder geval een multivitamine als je dit graag op deze manier wilt doen...
pi_11362840
Dag dames en heren!! Ik vind het fijn om te horen dat het goed met jullie gaat. Behalve dan met jou Flying_Vee Heb je al wat afleiding kunnen vinden? Misschien is dit juist het moment om door te zetten. Al was het alleen maar om je ex de ogen uit te steken als ze ziet dat je er nog beter uitziet!

Zelf heb ik even een klein dipje. Niet dat ik me te buiten ben gegaan aan allemaal slechte dingen, maar ik ben weer even op zoek naar motivatie. Gisteren stond ik kleren te passen bij V&D en ik baalde gewoon zo van mn lijf. Ik kan echt niet in de spiegel kijken Ik heb ook nog steeds het idee dat ik op de verkeerde plaatsen afval. Een nieuwe broek die twee maanden geleden nog redelijk strak zat, zakt nu bijna van mn kont af. Maar over mn kont was ik juist redelijk tevreden, het is mn buik waar ik vanaf wil! En die lijkt niet minder te worden. Ik zit eigenlijk al weer te wachten op de vragen of ik zwanger ben (dat is me het afgelopen jaar al minstens 5x gevraagd), want in verhouding lijkt die buik zo nog groter.

Maar goed genoeg gezeurd. Ik ga maar weer een bekertje water tappen

pi_11363370
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 07:54 schreef Elanor het volgende:
Vraagje: (om wat meer discussie te hebben dan daglijstjes ) hoe reageert jullie omgeving erop?
Vinden ze het maar onzin en lastig? Zijn ze bang dat je doorslaat? Of steunen ze je juist heel erg?
Niemand vind dat ik doorsla, niemand vind het erg en niemand vind het onzin.
Alleen mn moeder vindt het een beetje lastig maar dat komt omdat ze dan complete 5-gangendiners, bakwerk, broodbeleg enz enz aan mij is gaan aanpassen. Het heeft even geduurd maar nu accepteert ze dat ik gewoon 2 boterhammen in een zakje van thuis meeneem als ik overdag even aanwip. Voor de beschaving leg ik ze eerst in de keuken uit het zakje op een schoteltje, dan aan de gedekte tafel op mn bord en eet die dubbele boterham "de sandwich" (dat mag want zo heb ik 2 boterhammen met 1 plakje kaas) met vork en mes. Dat ik normaal eigenlijk niet lunch... ach ze wonen drie kwartier fietsen van hier dus met anderhalfuur stampen op de trappers ben ik die 2 extra bammetjes wel weer kwijt.
Ik neem mn eigen brood mee omdat al die 30+ kaas: "Kindje, de kaasverkoopster zei dat die dieetkaas echt niet goed van smaak is en ik heb ze beiden geproefd, 30+ is echt veel beter van smaak", de dieet margarine: "Becel is veel gezonder dan Linera", de dieetvleeswaren: "maar in rookvlees en rosbief zitten amper vet, neem het nou toch, ik heb het speciaal voor jou gehaald", de light-jams enzo zijn toch allemaal eten en op zich is niks extra nemen gezonder dan me volproppen met zg vetarme goedbedoelde zaken. Ook zijn daar altijd zoetjes speciaal voor mij. Op zich is dit dus allemaal heel lief.

Mijn man is de kok en die kookt nu al een jaar vetarmer voor mij. Ook koopt hij dus speciale slankkaas-linera-magere melk-mager vlees- calloriearme groente enzo en maakt kleinere hoeveelheden.

Verder regent het inmiddels vanuit het ouderlijk huis, vanuit familie, vrienden en collega's, buren en volkstuingenoten en zelfs winkeliers en vage kennissen goedkeurende opmerkingen. Eigenlijk blijkt mijn lichaam al die tijd een soort publiek bezit waar iedereen een mening over heeft. Dat was ook al toen ze zeiden: "je bent dikker geworden," of zelfs: "ik had je niet herkend," en "ben je zwanger?" een onderdeel waren van de begroetingsceremonie maar nu dus leuker. En het schitterendste zijn de vijandige hatelijke blikken van vrouwen die het wel zien maar het niet uit kunnen staan: van die nare dames die altijd al met hun ogen gaan draaien van de bij hun loskomende kwalijke sappen als ze door omstandigheden gedwongen zijn me aan te kijken en dan nog proberen me niet te groeten. haha: nou dan weet een beetje dame wel hoe het ervoorstaat, dergelijke haat is de beste spiegel. Als de vrouwen groen van jaloezie worden en de mannen lopen te kwijlen dan reageert de omgeving weer zoals ik gewend was: ik ben terug in mijn juiste vorm en weer in mijn eigen ogen de mooiste vrouw die ik ken. Ik had er alleen nog graag 5 kilo af om weer in mn kokerjurkjes te passen.

Ik wens iedereen dat gevoel toe: als we allemaal tevreden met ons uitelijk zijn en blij worden van ons spiegelbeeld wordt het leven een feest. Schoonheid is een gevoel, rijkdom een denkbeeld want er bestaat geen norm waaraan dat moet voldoen anders dan innerlijke tevredenheid. En natuurlijk genoeg te eten, onderdak en veel lol.

quote:
Op woensdag 25 juni 2003 08:57 schreef YPPY het volgende:
Wij mochten één snoepje per dag, dat was ook wel duidelijk.
Met de hoeveelheid snoep die er tot ons kwam zaten we vlak voor sinterklaas nog met de pepernoten/kransjes/eitjes/schuimpjes/kikkers/fondantpaaskuikentjes van het afgelopen jaar. mn vriendinnetjes jenden ook dat ze bij ons een stukje chokoladeletter met pasen kregen
quote:
Veel van jouw oefeningen deden we ook bij het turnen. Ik merk nu wel duidelijk dat ik veel lenigheid ben verloren. Het is ook weer een jaar of 6 geleden dat ik stopte. Veel wat ik toen met gemak deed, kost me nu toch wel meer moeite. Maar ja, we worden allemaal ouder.
Mijn oma zwiepte zichzelf zo in spagaat, legde haar handen plat op de vloer dus met leeftijd heeft het weig van doen. Je moet eens wat vaker de plinten afstoffen, de plafond-krullenrichels en onder bedden en kasten vegen met een handschuiertje.
pi_11363408
Ah, een goedbedoelende maar niet echt meewerkende moeder. Herkenbaar! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_11363678
Moeders werkt best wel mee anders accepteerde zie die meegebrachte sandwich niet en haar diners zijn inderdaad erg aangespast: magere bouillon ipv roomsoep bvb, biscuitgebak ipv moskovisch, fruit ipv bavaroises, gevogelte ipv lamsbout... Het is alleen dat als men aan tafel gaat ik ook moet aanzitten en geacht wordt iets te nemen. Op zich wel belangrijke etiquette die inderdaad doorgevoerd dienen te worden: onder alle omstandigheden de beschaving hooghoudenen. Zelfs in tijden van honger de tafel keurig blijven dekken.
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 10:34 schreef PiperMaru het volgende:
Flying_Vee Heb je al wat afleiding kunnen vinden? Misschien is dit juist het moment om door te zetten. Al was het alleen maar om je ex de ogen uit te steken als ze ziet dat je er nog beter uitziet!
Juist!!
quote:
het is mn buik waar ik vanaf wil! En die lijkt niet minder te worden. Ik zit eigenlijk al weer te wachten op de vragen of ik zwanger ben (dat is me het afgelopen jaar al minstens 5x gevraagd), want in verhouding lijkt die buik zo nog groter.
Weer juist! Dat heb ik dus ook maar als ik me bedenk dat 15 kilo geleden die buik nog als een compleet kindje bij me op schoot zat en naast me lag... Hij is heel moeilijk weg te werken maar het is maar naar verhouding en motiveert om door te blijven gymmen. Succes ermee: je hebt ondanks je dipje wel de goede instelling dus koop maar een strakke taillehoge spijkerbroek met bellbottom pijpen tot op de grond en je zal zien dat die buik daarin heel erg meevalt Als je een soepele stof kiest kan je met een riem nog een tijdje blijven aanrimpelen tot de laatste kilo's weg zijn.

Weet je, ik werd een jaar geleden zo dik dat ik voor mijn lengte inderdaad bij de positiekleding moest kijken of er nog een broek voor mij bij was! Toen ik ook niet meer ongesteld werd vroeg zelfs de huisarts of ik zwanger was en moest ik me laten testen *proest*. Dus als ze vragen of je zwanger bent: het valt allicht mee vergeleken bij hoe erg het had kunnen worden.
Kijk, Flying-Vee, dat blijft jou als man ten minste bespaard: tel je zegeningen!

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 25-06-2003 11:24]

pi_11363804
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 07:54 schreef Elanor het volgende:
Vraagje: (om wat meer discussie te hebben dan daglijstjes ) hoe reageert jullie omgeving erop?

Vinden ze het maar onzin en lastig? Zijn ze bang dat je doorslaat? Of steunen ze je juist heel erg?

Mijn omgeving is over het algemeen wel positief, al weten ze het niet allemaal. Mijn moeder, die de boodschappen doet, haalt braaf de dingen in huis die ik wil, zoals magere vleeswaren etc. Mijn vriendin steunt me heel erg, is blij voor me als de weegschaal weer vriendelijk is enzo. M'n vader vond het sowieso al niet nodig dat ik ging lijnen, hij zei zelfs maandag tegen me "Wat word jij mager!!!" en verder heb ik het eigenlijk aan weinig mensen verteld...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')