abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11331357
quote:
Op maandag 23 juni 2003 23:15 schreef Flying_Vee het volgende:
Ik ben dus weer aan het vreten geslagen
Als het zo doorgaat *degradeer ik nog naar het Fokdieetclub topic
IK denk gvd de hele dag aan haar
*No offence
# Flying_Vee is een troost/stresseter
Bah! Ook niet leuk zeg
Euhm ... misschien kan je gedachten een keertje op gaan schrijven zodat je niet gaat eten, of...
Zorgen dat je die zooi niet in huis haalt, of...
Koop een boxbal... misschien kan je daar je energie op kwijt, of anders...
Als je zo'n depri bui voelt aankomen, ga dan sporten of lekker buiten wandelen (neem water en een appeltje mee) of ga heel hard fietsen?

Is dat wat *troost* ?

dinsdag 24 juni 2003 @ 05:59:48 #227
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11334749
Bedankt voor het recept wendy-tje. Volgende week ben ik een dagje vrij, dan ga ik het proberen.

Laat je weten hoe het bakken ging Heaven7? Ik ben niet zon wonder in de keuken en dan is het wel handig om eerst te weten hoe het bij anderen gaat.

Dat gaat niet goed Flying_Vee. Ik heb ook echt geen idee wat je eraan kunt doen. Misschien helpen de tips van Pandorah. Vroeg gaan slapen zal ook wel niet lukken. Wat een situatie.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 24 juni 2003 @ 06:49:17 #228
14790 EvilFaith
zie signature
pi_11334962
Hey Flying_Vee, pff echt minder zo'n, bui, ik ken t, naja iedereen kent t want iedereen heeft er wel eens last van, wat bij mij helpt is als ik gewoon zorg dat er genoeg gezonde dingen in huis zijn, mocht ik dan weer keer zo een bui hebben, dan kan ik altijd fruit pakken, bouilion (kost ook weer tijd..), etc

Het afvallen gaat hier opzich prima, maar die vervelende 'zwembandjes' grmbl, iemand nog goeie oefeningen? Ik heb al in het topic 'zwembandjes' gekeken maar daar staan eigenlijk alleen de gewone sit-ups, die ken ik wel, nog andere oefeningen?

sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_11335657
Flying_Vee misschien is het een idee om je "troost" ergens anders in te zoeken? Geef je nagels een goede beurd, met nagelriemspul, nailhardener en vijlen ben je ook zo 20 min kwijt. Neem een warm bad en smeer je daarna helemaal in met bodylotion, koop leuke nieuwe kleren...dat soort dingen.
pi_11336100
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 09:09 schreef Elanor het volgende:
Flying_Vee misschien is het een idee om je "troost" ergens anders in te zoeken? Geef je nagels een goede beurd, met nagelriemspul, nailhardener en vijlen ben je ook zo 20 min kwijt. Neem een warm bad en smeer je daarna helemaal in met bodylotion, koop leuke nieuwe kleren...dat soort dingen.
Jezelf verwennen helpt mij meestal ook in dat soort dingen. Wat ik ook nog weleens doe is hardlopen, na die tijd ben ik voor even mijn frustraties kwijt, of ik sla aan het bakken (burgerlijk he).
pi_11336328
Kijk mijn sign

iemand zin?

pi_11337232
quote:
Op maandag 23 juni 2003 10:19 schreef YPPY het volgende:Ben je al weer wat beter Lurky? Mijn opa heeft heel lang een volkstuintje gehad, die had ook altijd gezond eten. Wat voor bessen heb je? Die rode kleine vind ik super lekker, als die in de aanbieding zijn, neem ik ze altijd mee.
Rode bessen inderdaad, veel zelfs, en frambozen en aardbeien en bosaardbeitjes en kersen. Maar die kersen zijn al op voor ze echt rijp zijn dankzij de vogels. Dat is een gegil in die boom elke ochtend: daar wordt ik lekker vroeg wakken van.
We hebben ook een appelboom en dit jaar heeft mijn man een beetje peultjes, spercibonen knoflook en tomaat staan.
Verder doe ik de siertuin: ik heb 15 rozen waaronder gigastruiken die meters hoog zijn, de riddersporen, vingerhoedskruid, rhododendron, 6 volwassen hortensia's een tiental hosta's, twee kamperfoelies... taloze bloemsoorten, heesters, struiken, eenjarig spul... eigenlijk een dagtaak het goed te onderhouden. Geen tuinwandeling zonder snoeitang. Het is zo mooi en het ruikt zo heerlijk: vooral dat geurboeket van boeren jasmijn, klimroos en kamperfoelie, en dan lekker even door de salie, thijm en laveldel aaien, hanpje peterselie nemen of strootje bieslook kauwen en dan van die bessen snoepen...
quote:
Die zwarte/donkere heb ik nog een paar ochtenden geplukt als vakantiewerk. Die zijn ook lekker, maar daar heb ik nu dus traumas van.
Dat heb ik met vlierbessen... kan ze niet zien of mn braaknijgingen beginnen jaren laten nog!
Dat is dus ook wat ik Flying Vee aanraad: eet en drink tot het je neus uit komt en je bent genezen. Zelfde als waneer je bij een banketbakker werkt: mag je de eerste dag zoveel als je opkunt: doodziek ga je naar huis en krijgt nog een zak en doos mee: mooi dat je daarna nooit meer met je vingers aan de snoepjes zit en altijd met lege mond zonder slagroomresten de klanten kan bedienen
M'n moeder heeft het vroeger met mn zus en mij als kind gedaan omdat we altijd snoep wilden. Op een dag was ze het zo zat, ze bleef maar duidelijk maken dat snoep slecht is maar leer dat een kind maar eens, dus wat deed ze: alle snoep wat we weer hadden aangenomen van buren en familie en volgens mij nog veel meer kregen we als ontbijt, we mochten geen brood maar moesten koek: tussen de middag verplicht een bord vol smarties en spekkies eten en een beker limonade en zo ging het door: die avond een bord vol zuurtjes, karamels, drop en weer limonade... We gingen huilen want ze zei dat we nooit meer iets anders mochten: we gingen smeken op appels, melk en brood. Een perfecte methode. Voortaan had ze nooit meer kinderen die raar deden van de suikeroverdosis en geen trek hadden aan tafel in normaal uitgebalanceerd voedsel. Iets voor jou, Heaven7 om je suiker/ligakoekzucht af te leren?
Dus Flying Vee probeer dat overdosis drank en snacks nemen eens en verder... er zijn meer vissen in zee hoor! Volgens mij is die ex van jou gewoon een stom kreng. Open je ogen en wees blij dat je er van af bent!

En voor wie vond dat 'mijn' gymoefeningen op Pilates leek, Glossy vond het al op Bodysolutions lijken... knap hoor al die commercieele instellingen die meer dan 100 jaar oude heilgymnastiek weten te verkopen als "nieuwe methode". De oefeningen zijn van oorsprong bedoeld om het vrouwelijk lichaam goed te houden voor, tijdens en na het baren en ook aantrekkelijk te houden zodat ook de echtgenoot blijft en het geheel bijdraagt tot een gezonde goed-functionerdende mater familias. De meesten heb ik van mijn overgrootmoeder en de rest van haar via mn oudtantes, oma en moeder. Op hele oude gymfilmpjes van damessport uit de jaren 20 en 30 zie je ze die oefeningen ook doen. En in de jaren 50 en 60 deden de huisvrouwen ze via de radio, met Ab Goubits meen ik. Maar het zijn dus gewoon bewegingen die dames als sinds de 'bevrijding van het vrouwenlichaam', het afzweren van het corset dus, doen: tips die al een eeuw hun doel bereiken: een gezond lichaam zonder al te veel overtollig vet met stevig bindweefsel, soepele sterke spieren en gezond functionerende ingewanden.
Geen wonder dat iedereen hier enthousiast is van 'mijn' tips!

[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 24-06-2003 10:45]

pi_11337548
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 10:38 schreef Lurky het volgende:

En voor wie vond dat 'mijn' gymoefeningen op Pilates leek, Glossy vond het al op Bodysolutions lijken... knap hoor al die commercieele instellingen die meer dan 100 jaar oude heilgymnastiek weten te verkopen als "nieuwe methode". De oefeningen zijn van oorsprong bedoeld om het vrouwelijk lichaam goed te houden voor, tijdens en na het baren en ook aantrekkelijk te houden zodat ook de echtgenoot blijft en het geheel bijdraagt tot een gezonde goed-functionerdende mater familias. De meesten heb ik van mijn overgrootmoeder en de rest van haar via mn oudtantes, oma en moeder. Op hele oude gymfilmpjes van damessport uit de jaren 20 en 30 zie je ze die oefeningen ook doen. En in de jaren 50 en 60 deden de huisvrouwen ze via de radio, met Ab Goubits meen ik. Maar het zijn dus gewoon bewegingen die dames als sinds de 'bevrijding van het vrouwenlichaam', het afzweren van het corset dus, doen: tips die al een eeuw hun doel bereiken: een gezond lichaam zonder al te veel overtollig vet met stevig bindweefsel, soepele sterke spieren en gezond functionerende ingewanden.

Haha, hoe oud het ook mag zijn... het helpt wel! Trouwens, voor die pilates oefeningen heb ik niks betaald hoor, ik kreeg de tip van iemand, en ben gaan zoeken op Kazaa. Daar heb ik een VCD van gemaakt, en die draai ik nog weleens in mijn DVD-speler. Ik vind het namelijk wel fijn als iemand de oefeningen voordoet
pi_11347998
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 10:56 schreef wendy-tje het volgende:
Haha, hoe oud het ook mag zijn... het helpt wel! Trouwens, voor die pilates oefeningen heb ik niks betaald hoor, ik kreeg de tip van iemand, en ben gaan zoeken op Kazaa. Daar heb ik een VCD van gemaakt, en die draai ik nog weleens in mijn DVD-speler. Ik vind het namelijk wel fijn als iemand de oefeningen voordoet
Precies! Die oefeningen werken zeker
Ook ik vind het fijn om een voorbeeld te zien en ben vervolgens gister de stad ingerend om een oefeningenboek te kopen (wel vervelend dat ze die oefeningen boeken nou naast de kookboeken hebben gezet, want mijn maag begon toen te knorren. Gelukkig had ik nog een appeltje bij me ). Nou: ik ben er een tegengekomen voor 3.50 euro (boek over callenetics... is ook zoiets) en die heb ik maar aangeschaft. Geen geld vond ik in tegenstelling tot andere boeken
pi_11348209
Ik doe vanaf vandaag het brooddieet. Ik moet dan om de dag alleen brood eten en ik drink cola light erbij.
Kheb eigenlijk nog geen honger gehad vandaag.
En heb in totaal 8 sneden brood gehad. Waarvan 6 geroosterd.
En 0,5 liter cola light.
Gelukkig eindelijk een dieet dat ik wel kan volhouden. Want morgen mag ik gewoon weer normaal eten. En toch val je dan af na een week.

Kwoog vanmorgen 66,4 kilo en volgende week horen jullie wel of het gewerkt heeft.

pi_11348597
Vandaag en gister ging wel redelijk, vandaag aantal koekjes op maar niet gigantisch veel, daarnet folders rondgebracht, ga zometeen weer fietsen en zit alweer aan mijn 3e flesje water.

Honger heb ik totaal niet dus het avondeten wordt minimaal wat die koekjes weer compenseert

Miss-cee, veel succes! Ik vind 8 boterhammen overigens wel erg veel hoor Of ligt dat aan mij? Ik heb er 4 op en daarop kan ik echt uitstekend teren..

2 met vruchtenhagel en 2 met jam overigens.

-edit, sorry, je was al begonnen met het brooddieet -/edit

pi_11348966
Ja heaven ik ben vandaag begonnen.
Ennuh..ik verzeker je dat 8 boterhammen ZONDER beleg erop nou niet echt veel is...op een dag..ik eet ook geen avondeten vandaag dus het is echt het enige dat ik heb gegeten.
Plus de cola light dan maar daar zitten geen calorien en vet en geen suiker in dus dat telt ook voor niets, maar het helpt tegen mijn zin in zoet en in mn honger te laten verdwijnen.

Heeft iemand anders al eens dit dieet gedaan?

pi_11349012
Jajaja, sorry zei ik toch..
pi_11349051
Oh ja...sorry had ik overheen gelezen.
  dinsdag 24 juni 2003 @ 18:24:18 #240
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_11349087
Heeft er al iemand die appelkoek gebakken? ben erg benieuwd of die lekker is..dan ga ik m ook morgen bakken
Ti voglio bene!
  dinsdag 24 juni 2003 @ 18:53:26 #241
14790 EvilFaith
zie signature
pi_11349663
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 18:24 schreef xxsaskiaxx het volgende:
Heeft er al iemand die appelkoek gebakken? ben erg benieuwd of die lekker is..dan ga ik m ook morgen bakken
helaas nog geen tijd voor gehad, maar ik ga hem vrijdag (of zaterdag) maken, na mijn SE-week. Ben benieuwd! Hij klinkt lekker
pi_11356420
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 10:38 schreef Lurky het volgende:
Hehe
Jaja.. ik vertelde tegen een vriendin vanavond dat een paar goede oefeningen had gezien... nou! Die wilde zij ook graag hebben... dus je tips/adviezen komen erg goed terecht
  dinsdag 24 juni 2003 @ 23:44:58 #243
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_11357473
Ik ga morgen alle ingedienten kopen voor de appel-kruide koek en als ik tijd heb ook maar gelijk bakken. Ik zal laten weten of die heeft gesmaakt
Ti voglio bene!
pi_11357834
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 23:44 schreef xxsaskiaxx het volgende:
Ik ga morgen alle ingedienten kopen voor de appel-kruide koek en als ik tijd heb ook maar gelijk bakken. Ik zal laten weten of die heeft gesmaakt
Laat maar horen want ik ben wel benieuwd of het lekker is En wie weet raak ik wel zo actief dat ik het ook spontaan ga bakken (euhm... dit zullen dan me eerste koekies uit de oven zijn )
pi_11360780
Vraagje: (om wat meer discussie te hebben dan daglijstjes ) hoe reageert jullie omgeving erop?

Vinden ze het maar onzin en lastig? Zijn ze bang dat je doorslaat? Of steunen ze je juist heel erg?

woensdag 25 juni 2003 @ 08:06:49 #246
14790 EvilFaith
zie signature
pi_11360853
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 07:54 schreef Elanor het volgende:
Vraagje: (om wat meer discussie te hebben dan daglijstjes ) hoe reageert jullie omgeving erop?

Vinden ze het maar onzin en lastig? Zijn ze bang dat je doorslaat? Of steunen ze je juist heel erg?

Hmm op school niemand eigenlijk, mijn moeder vindt het hartstikke goed en is zelf ook bezig (ook al lukt dat iets minder) vader en broer helpen ook mee En verder, nog weinig reacties eigenlijk, maar komt nog wel als ik weer in mijn bikini op het strand lig
pi_11361097
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 07:54 schreef Elanor het volgende:

Ik kan niet anders zeggen dan dat ze me steunen, al een jaar lang. Mijn vriend houdt ook rekening met mij als hij ookt, net als ik ook rekening houd met hem. Als ik eens bij mijn moeder of schoonouders eet, wordt er ook rekening met mij gehouden (extra veel groenten klaargemaakt).
Het komt omdat ze zien en merken dat ik me er goed bij voel, en als ik teveel fouten ga maken, dat het dan meteen minder gaat. En ik eet ook niet weinig, dus men heeft niet het idee dat ik mezelf aan het uithongeren ben, dat scheelt natuurlijk ook
  woensdag 25 juni 2003 @ 08:57:15 #248
1762 YPPY
Yppiaans
pi_11361271
Wat een manier om het snoepen af te leren Lurky! Maar het heeft dus wel gewerkt! Wij mochten één snoepje per dag, dat was ook wel duidelijk.
Veel van jouw oefeningen deden we ook bij het turnen. Ik merk nu wel duidelijk dat ik veel lenigheid ben verloren. Het is ook weer een jaar of 6 geleden dat ik stopte. Veel wat ik toen met gemak deed, kost me nu toch wel meer moeite. Maar ja, we worden allemaal ouder.

Hadden ze geen gezond koken boekjes Pandorah? We gemeen dat ze zoiets dan weer naast elkaar zetten. Hier bij de Donner moet je ook langs de kookboeken om bij de sportafdeling te komen. Zou dat toeval zijn of doen ze dat express?

Eigenlijk doe je dus een dieet van een dag miss_cee? En dan een dag niet en dan een dag weer wel? Het lijkt mij wel saai, alleen brood, maar als het werkt is het natuurlijk wel leuk.

Ik hoor hier niet Elanor, maar ik zal toch even antwoord geven. Een groot deel van mijn omgeving weet niet dat ik bezig ben. Op mn werk alleen de collegas die het opvalt dat ik nu 16 kilo kwijt ben. Verder vragen ze wel of ik een snoepje wil (we hebben een snoeppot), maar ik houd vol. Eén per week mag ik er wel één. Mijn vriend doet een beetje mee. We koken nu veel gezonder, maar hij neemt soms wat meer of doet er bijvoorbeeld gebakken uitjes bij (de helft vet, was ik best verbaasd over). Ook snoept hij wat meer dan ik. Het is wel fijn dat ik er thuis niet alleen voor sta. Vrienden is het nog niet echt opgevallen, maar dat komt wel als ik ze in zomer outfit zie.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_11361745
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 08:57 schreef YPPY het volgende:

Vrienden is het nog niet echt opgevallen, maar dat komt wel als ik ze in zomer outfit zie.

Dat doet me aan iets denken... toen we deze winter een weekend in Center Parcs waren, viel het mijn moeder in het zwembad al op dat mijn buikje was verdwenen.
Nu heb ik een superslanke zus (53 kilo bij 1.67m) dus ik voel me af en toe nog wel een kamerolifantje naast haar, maar ook zij zag het!
nu ik het daar toch over heb, vroeger waren de verhoudingen omgekeerd, zij was stevig, en ik slank. Zij woog destijds 65 kilo, en was daarbij nog wat steviger dan ik nu. Lichtgebouwd dus.
Toen ze als au-pair bij amerikanen in huis kwam, voelde ze zich best lomp naast die kleine slanke vrouw, en kleine slanke kindjes. Toen is ze minder gaan eten, en af en toe hardlopen. Toen is ze dus in een half jaar al 10 kilo kwijtgeraakt. De rest van de kilo's raakte ze daarna kwijt door stress van school en later haar werk.
Ik heb jarenlang 56 kilo gewogen, tot ik op kamers ging. Ik sportte niet meer (voorheen elke dag paardrijden) en fietste minder (voorheen min. 20 kilometer per dag) en ging ongezonder eten. Tadaa... ineens woog ik 65 kilo. Daar ben ik best van geschrokken. Ik heb een paar keer gecrashed, maar dan houd je het gewicht niet vast. Er zat dus niks anders op dan levenslang, in mijn geval met montignac.

Het leuke van de verhouding met mijn zus is dat we kleren hebben uitgewisseld, ik was uit sommige kleren gegroeid, zij had veel kleren die te groot waren geworden. Die hebben we dus geruild. Behalve broeken dan, want mijn broeken zijn haar te kort. Maar ik heb wel een hoop broeken van haar gehad.

Hoe zit dat bij jullie? Altijd al de dikkere geweest, of is de situatie ineens omgeslagen zoals bij mij?
En gaan jullie showen in de zomerkleding (bikini?)?

pi_11361754
Ja mijn moeder lijnt zelf ook nu, alleen kan ze dat brooddieet niet volhouden zegt ze. Daarom doet ze montignac. Maar dat kan ik dus weer niet volhouden want dan moet je echt supererg letten op wat je eet bij elkaar. Dus eet ik liever om de dag brood en de andere dag gewoon wat ik normaal ook eet.
Die brooddag van gisteren is wel goed gegaan..ben direkt 0,4 kilo lichter dan gisteren.
Maar nu durf ik vandaag dus weer niet gewoon te eten want ik ben bang dat ik dan weer iets aan kom. Dus doe ik het anders: 1 dag brood, 1 dag fruit, 1 dag normaal, 1 dag brood, 1 fruit en 1 normaal en zo door. Dit is wel afwisselender dus hou ik het beter vol.
En met dit weer is fruit lekkerder dan brood vind ik.
Ik weet alleen niet of je bij een fruitdag wel bananen mag eten?
Ben nu dus weer 66,0.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')