quote:soory was oin een katerbui, ik bedoel natuurlijk mahogany
Op dinsdag 17 juni 2003 10:59 schreef LenL het volgende:[..]
maple vopor de body??? noem jij mij een bekende gitaar met een maple body en ikg eef je een beirjte
maple is loeizwaar en klinkt veel te schel als body hout. Er zijn wel maple gitaren, maar die zijn vrij zeldzaam.
Ik deenk dat je het best een linden (basswood) body met een maple (esdoorn) top kunt nemen voor een mooie gebalanceerde klank, maar dat is allemaal een kwestie van smaak.
Verder is het maken van een gitaar zonder houtervaring niet t e doen, er zijn wel zelfbouw pakketten te krijgen of je kunt je gitaar in naar jouw specificaties gemaakte delen bestellen bij warmoth (usa) of vox humana (nl maar duur) en dat in elkaar draaien etc.
ik heb zelf ook een zelfbouw kit in elkaar gezet, heelv eel aan gemodificeeerd, is leuk afgelopen.
quote:Als je hem zou kicken met een reden misschien wel...
Op zondag 25 januari 2004 19:39 schreef Richard77 het volgende:
leeft deze topic nog ???ik hoor het wel
quote:'k heb 'm gevonden, hoor...
Op woensdag 25 juni 2003 23:14 schreef Tomek het volgende:[..]
Euh jaha,
achter het bezinepompstation loopt een straat. zitten nog een paar winkels. staat geloof ik ook een telefooncel als ik het me goed herinner. In dat straatje zittie dus. Er is ook een bushalte vlakbij, die zit aan de doorgaande weg. je moet een straat erachter hebben dus.
snap je het nog?
mooi, ik ook niet.
En er een prima Les Paul-achtige gitaar van Samick gekocht ...
quote:Tja, we wilden met aluminium aan de slag, maar dat is (qua lassen bijvoorbeeld) niet zo makkelijk te bewerken. Het wordt ook vast een meerjarenplan...
Op woensdag 11 februari 2004 20:10 schreef Richard77 het volgende:
oke,zijn je ideeen al te realiseren? of is het wachten op je broer?
en welk model hebben jullie in gedachten? of wordt het een zelf ontworpen model?een wordt ie dan van massief alu>?
quote:Ik weet eigenlijk niet hoe zwaar het wordt als we massief aluminium gaan gebruiken. En het wordt een zelfbedacht model, zoveel is al wel zeker...
Op donderdag 12 februari 2004 00:03 schreef Richard77 het volgende:
tjeee aluminium???en welk model hebben jullie in gedachten? of wordt het een zelf ontworpen model?een wordt ie dan van massief alu>?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |