abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juni 2003 @ 09:15:38 #76
46710 Raenius
Your Online Magician ;-)
pi_11361515
Ik zal niet veel afdrukken maken en als ik het zou doen dan wordt het gewoon normaal formaat en misschien 1 keertje ofzo wat groter.. het enige waar ik nog om eventueel twijfel is die videomode van 640x480...
pi_11363195
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 09:15 schreef Raenius het volgende:
Ik zal niet veel afdrukken maken en als ik het zou doen dan wordt het gewoon normaal formaat en misschien 1 keertje ofzo wat groter.. het enige waar ik nog om eventueel twijfel is die videomode van 640x480...
Je moet uiteindelijk zelf bepalen of je die E 100,- meer ervoor over hebt, maar ik zou het persoonlijk niet doen. Was je dan van plan om er mooie filmpjes mee te gaan maken?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_11363261
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 00:28 schreef _Nick_ het volgende:
Ik wil binnenkort een digitale camera kopen voor rond de 300 euro totaal (dus incl. batterijen extra geheugen etc.).
Ik had mijn oog laten vallen op de fuji a303 of de kodak dx4430 aangezien deze allebei 3.2 mp hebben en 3x optische zoom.
Aan de andere kant is de canon a300 ook een mooi toestel in deze prijsklasse, maar deze heeft geen optische zoom.
Het toestel is in eerste instantie bedoelt voor hui- tuin en keukengebruik, maar misschien dat ik me wel wil gaan verdiepen in het fotograferen, dus een paar extra mogelijkheden zijn geen overbodige luxe.

Is zo'n zoom functie echt een must en raden jullie mij die kodak of fuji aan, of moet ik toch voor de a300 gaan aangezien deze wel wat meer mogelijkheden heeft?

3x Optische zoom is niet erg veel, maar het is wel aardig. Voor de rest moet je wel bedenken dat de Fuji xD kaartjes wil. Die zijn wel een stuk duurder dan CompactFlash gevallen!

Bovendien zou ik niet alleen op specs letten, maar ook veel reviews/tests lezen en ervaringen lezen!

- Beverly Sills
pi_11363405
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 10:58 schreef Pizza_Shooter het volgende:
3x Optische zoom is niet erg veel, maar het is wel aardig.
3x optische zoom is vrijwel altijd genoeg. Ik loop er maar heel zelden tegenaan dat ik niet uitkom. 10x zoom lijkt leuk, maar daar betaal je ook voor. Daarbij heb je ook nog meer vervorming.
quote:
Bovendien zou ik niet alleen op specs letten, maar ook veel reviews/tests lezen en ervaringen lezen!
En dat is een heel goede raad. Ga ook naar de fotozaak toe en speel met de camera, dan pas weet je of de bediening je ligt en of hij lekker vasthoudt. Dat kan niemand je vertellen, want dat is persoonlijk.
  woensdag 25 juni 2003 @ 13:29:02 #80
46710 Raenius
Your Online Magician ;-)
pi_11366608
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 10:54 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Je moet uiteindelijk zelf bepalen of je die E 100,- meer ervoor over hebt, maar ik zou het persoonlijk niet doen. Was je dan van plan om er mooie filmpjes mee te gaan maken?

Nou ja is altijd leuk als je een mooie sfeerimpressie kan maken, maar denk dat 320x230 daar ook wel voor geschikt is. (moet zeker een lang genoeg filmpje kunnen maken om mee te doen met een goochel wedstrijd, maar dat terzijde dat zou toch langer dan 30 seconden duren en dan zou ik het alsnog op 320x230 moeten doen met de A70)

Het totale prijsverschil is 130 Euro...

Ik twijfel nog wel steeds...

[Dit bericht is gewijzigd door Raenius op 25-06-2003 13:38]

pi_11369407
shit net op marktplaats een Canon a70 misgelopen waarvoor maar slechts 175 euro 's voor gevraagd werd. Uiteindelijk is ie voor het bedrag van 200 euro weggedaan!! l:(
Een van de grote hoofden
pi_11369540
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 11:06 schreef JeroenH het volgende:

[..]

3x optische zoom is vrijwel altijd genoeg. Ik loop er maar heel zelden tegenaan dat ik niet uitkom. 10x zoom lijkt leuk, maar daar betaal je ook voor. Daarbij heb je ook nog meer vervorming.

3x zoom is vaak genoeg, maar meer zoom is wel fijner. Ik heb 5x zoom en 't komt me zo vaak voor dat ik toch net niet dicht genoeg bij het onderwerp kan komen... moet je weer gaan croppen maarja dat kan ook maar beperkt.
pi_11373568
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 15:27 schreef Virus het volgende:
shit net op marktplaats een Canon a70 misgelopen waarvoor maar slechts 175 euro 's voor gevraagd werd. Uiteindelijk is ie voor het bedrag van 200 euro weggedaan!! l:(
Ai, das balen ja. Spotprijs zeg!
- Beverly Sills
pi_11373642
ik heb nog een vraagje over de Canon Digital 20IXUS V2. stel ik ga hem halen, heb je dan nog extra kabeltjes of wat dan ook nodig om hem aan te sluiten? En kan je met zo`n ding zowel op de pc als foto`s ontwikkelen zodat je ook gewoon foto`s krijgt? Is het verstandig om extra dingen te halen dus??
Signature verwijderd door FA
pi_11374639
Is er hier iemand die ervaring heeft met de Kodak DX6340? Ik heb net de nieuwe Computer Idee. Daar staat een review in van 3MP camera's. Nu komt daar de Kodak DX6340 en de Canon Powershot A70 als beste uit. Verder heb ik op internet al gekeken bij dpreview. De dingen die daar gezegd worden over deze camera zijn allemaal positief, terwijl ik over de Canon ook nog negatieve dingen lees.

Nu gaat mijn voorkeur uit naar Kodak, omdat deze ook beeldverhouding 3:2 heeft en dus geen vage randen oplevert bij afdrukken. 4x optische zoom, canon heeft maar 3x. Verder is de camera iets goedkoper dan de Canon.

De lens is van Schneider Kreuznach en ik heb begrepen dat dit een goed merk lens is.

Graag zou ik dus willen weten wat de ervaringen is van mensen hier op het forum met deze camera. Alvast bedankt

pi_11385875
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 19:34 schreef LKP het volgende:
terwijl ik over de Canon ook nog negatieve dingen lees.
Welke negatieve dingen heb jij over de A70 gelezen dan? Daar ebn ik echt heel benieuwd naar. Er zijn in mijn kennissenkring diverse A60/A70's in omloop en ik hoor daar alleen maar goede dingen over.
quote:
omdat deze ook beeldverhouding 3:2 heeft en dus geen vage randen oplevert bij afdrukken.
Een goede afdrukservice drukt de foto's af in het formaat wat jij aanlevert. Als ik 4:3 foto's aanlever krijg ik 4:3 afdrukken (13,3x10 cm), als ik 3:2 foto's inlever krijg ik 3:2 afdrukken. Zelfs vierkante foto's (1:1 dus) worden ook vierkant afgedrukt.
quote:
Graag zou ik dus willen weten wat de ervaringen is van mensen hier op het forum met deze camera. Alvast bedankt
Helaas, geen ervaring met deze Kodak. Weet alleen wel dat de reparatieservice van Kodak helemaal ruk is. Toen ik nog in de fotozaak werkte heb ik wat staan te bakkeleien met klanten die het na 2 maanden toch wel eens tijd vonden dat hun camera terugkwam.

Wél ervaring met de A70. Heel simpel: een zeer goede camera, de misschien iets hogere prijs meer dan waard.

donderdag 26 juni 2003 @ 16:56:50 #87
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_11394084
Ik twijfelde uiteindelijk tussen 3 camera's:

-canon ixus400
-olympus mju400
-minolta dimage300

Minolta viel af, omdat ik hem toch wat te groot vond en bovendien er graag nog een keer een onderwater case bij wil (en die optie had minolta niet).. Olympus vond ik perfect eik, maar was duurder dan de canon en bovendien moet de dan ook nog eens hele dure XD kaartjes erbij kopen..

zowel de olympus als de ixus400 waren perfect (na ik ze in de hand had gehad) ik had eik een lichte voorkeur voor de olympus door diens robuustheid en mogelijkheden (en goede tests) maar omdat deze toch een stuk duurder was ,zeker als je er nog een 256 MB XD kaart bij wilde) heb ik toch voor de canon ixus400 gekozen...

Lekker klein en toch kwalitatief hoogstaand! de belangrijkste reden tot koop..

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 26-06-2003 19:45]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 27 juni 2003 @ 16:34:28 #88
21520 lucrator
tweevijftig
pi_11415433
Het gaatje is niet te klein, mijn rijksdaalder is te groot
pi_11442897
Ik zit nu sterk te twijfelen tussen de Canon A70

en de Fuji S304

Alleen bijna overal waar ik kijk, zie ik dat de A70 bijna of helemaal niet leverbaar is, weet iemand toevallig waar ze de A70 wel op voorraad hebben? Of online te bestellen of omgeving Haarlemmermeer.

Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_11444827
Mijn schoonvader heeft een paar weken geleden een A70 gekocht in Haarlem, een of andere internetwinkel die ook nog een 'normale' winkel heeft. Weet alleen niet meer hoe dat ding heet...

M'n schoonvader is overigens erg tevreden over het apparaat.

Kijk eens op tweakers.net bij pricewatch?

Groet,
Biokat

zondag 29 juni 2003 @ 14:34:29 #91
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_11445203
Na een tijdje getwijfeld te hebben dacht ik gisteren besloten te hebben de G3 te kopen, maar vandaag zag ik dat de G5 behoorlijk "goedkoop" te krijgen is op internet, en ben ik geneigd voor de G5 te kiezen. Kan iemand mij een paar duidelijke punten noemen die de G5 voor heeft op de G3? Nadelen hoor ik uiteraard ook graag. En dat de G5 5 MP heeft en de G3 4 dat weet ik nog net wel.
pi_11446419
quote:
Op zondag 29 juni 2003 14:06 schreef Biokat het volgende:
Mijn schoonvader heeft een paar weken geleden een A70 gekocht in Haarlem, een of andere internetwinkel die ook nog een 'normale' winkel heeft. Weet alleen niet meer hoe dat ding heet...

M'n schoonvader is overigens erg tevreden over het apparaat.

Kijk eens op tweakers.net bij pricewatch?

Groet,
Biokat

is dat de winkel op de Schoterweg in Haarlem?
website van ze is: http://www.goedkoopste.nu

alvast bedankt

Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  zondag 29 juni 2003 @ 15:56:50 #93
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_11446689
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 11:06 schreef JeroenH het volgende:

[..]

3x optische zoom is vrijwel altijd genoeg.

sorry maar daar ben ik het totaal niet mee eens. Ik loop regelmatig te balen dat ik maar 3x zoom heb.
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_11447332
Tain, de naam klinkt mij bekend in de oren!

Groet,
Biokat

pi_11448719
quote:
Op zondag 29 juni 2003 16:44 schreef Biokat het volgende:
Tain, de naam klinkt mij bekend in de oren!

Groet,
Biokat

Dank je
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_11519937
Er is sinds kort een Lidl aanbieding: DigiCam voor ¤ 297,-

Het betreft:

quote:

Digitale camera 4.0 megapixels
· Vermogen: 2400 x 1200 dpi
· Optische zoomlens van 35 x 100 mm.
· 2-Voudige digitale zoomlens
· LCD Display voor het bekijken van uw foto's
· Zelfontspanner is in te stellen van 2-10 sec.
· In te stellen in verschillende soorten foto's:
· Precies/fijn: 64 MB ca. 40 foto's
· Standaard: 64 MB ca. 60 foto's
· Economy: 64 MB ca. 121 foto's
· Geschikt voor: Windows '98, ME, 2000, XP en MAC OS 9.0 of latere versies
· Bijgeleverde software: USB drive, MGI Photo Suite IV SE en Photo Vista
· Incl. o.a. USB kabel, video kabel, adapter, handboek, 64 MB geheugenkaart en CD ROM
Nou vroeg me vriendin zich af of het een goede camara zou zijn. Ze gaat over paar dagen op vakantie, en zou graag foto's daarvan willen maken + heeft ze een "passie" voor digitale camera's.
Ikzelf denk dat er wel een adertje onder het gras zit. Heb me al laten weten dat er in dat ding 4 batterijen ingaan. Maar als ik zie dat het 4.0 Megapixel is, dan lijkt het me toch wel intressant.

Heeft iemand anders een (goede) mening over? Wat vinden jullie van dat ding?

Bij voorbaat dank

Vrouwen met een dikke aars 0wnen. Me vriendin dus ook :)
pi_11522055
Het is een goede middenklasser lijkt me.
Je moet er geen topprestaties van verwachten.
Daarvoor moet je er toch een nemen van de bekende merken zoals Canon, Nikon Olympus, Minolta enz
  zaterdag 5 juli 2003 @ 18:47:15 #98
57963 Perforatie
Slackerbitch
pi_11582854
+- 300
Op diverse manieren gebruiken. Eerst wat testen, maar wil er toch een hoop mee gaan doen. Zowel lange -als korte afstand.
Hoeveel megapixels is gangbaar. Sommige zeggen 2mjn. Andere zeggen 3.2. En is 4 de moeite waard?

Liefst met hoge opslagcapaciteit
Ik neem aan dat je met elke digicam ook zwartwit kunt maken?
Het liefst zou ik voor die 300 all in klaar zijn.
Maar kan niet goed inschatten met bijv. zoom.
Iemand tips?

Cocaine, Cocaine..straight from Bolivia
  zaterdag 5 juli 2003 @ 19:16:23 #99
57963 Perforatie
Slackerbitch
pi_11583346

Brand Sony
Model DSC-P32
Effective Pixels 3.3 Million
Max Resolution 2048 x 1536
Optical Zoom 3.0x
Digital Zoom 2.0x
Storage 16MB Memory Stick

Wat is jullie mening over deze cam?

Cocaine, Cocaine..straight from Bolivia
  zondag 6 juli 2003 @ 13:57:15 #100
43185 Tr0ublegum
How Bizarre
pi_11597057
Ik kan vrij goedkoop aan een Minolta Dimaga E223 komen:

http://www.minolta.nl/?docID=2860&item_fk=681&detail_pk=693

Ik heb er nog maar weinig reviews van kunnen vinden, misschien iemand die meer van deze camera weet?

2 megapixels vind ik voldoende (voor op vakantie is dat goed, als ik een keer echt goede foto's nodig heb leen ik de G5 van pappie ), 3x optische zoom klinkt ook niet slecht, minolta-lenzen zijn toch wel in orde he?

Iemand ervaringen?

watch like nobody's dancing
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')