quote:kheb ze beiden in m`n handen gehad(en mee gewerkt)
Op maandag 23 juni 2003 15:38 schreef Raenius het volgende:
Yo fotoloog ken je ook ff naar mijn vraag kijken?thanks!
Twijfelgeval bij mij:
Penlites (kosten van + lader) A70 t.o.v. accu bij de ixus..
actiemogelijkheden A70 t.o.v. ixus v3..
Dilemma
Hoeveel kost een goede oplader / batterijen...en hoe lang doe je er gemiddeld mee?
Mijn camera gaat gebruikt worden voor binnen en buiten (vakantie) foto's van alles en nog wat naast actiefoto's tijdens verschillende vechtsporten (aikido en Karate)...
[Dit bericht is gewijzigd door Raenius op 23-06-2003 16:18]
quote:dat ligt er een beetje aan wil je een snellader die je penlite`s in 1 uur oplaadt,dan moet je denken aan de GP power bank en die kost zo rond de 60 euro inclusief 4 nimh 2100 accu`s
Op maandag 23 juni 2003 16:12 schreef Raenius het volgende:
hmm en de ixus V3 kan die goede actieftoto's maken?Twijfelgeval bij mij:
Penlites (kosten van + lader) A70 t.o.v. accu bij de ixus..
actiemogelijkheden A70 t.o.v. ixus v3..
Dilemma :S
Hoeveel kost een goede oplader / batterijen...?
quote:Ik weet niet of een camera met zoeker niet voortdurend het LCD scherm aan heeft staan, maar de capaciteit van de meegeleverde Li-Ion batterij is in mijn ogen best goed. Hemelvaart in Belgie gevierd, en van woensdagavond tot zondagmiddag foto's kunnen maken. Bij het avondeten in Antwerpen werd het flitsen opeens bemoeilijkt door een redelijk lege accu. Maar er waren toen al 85 foto's genomen. (en omdat het een nieuw speeltje was, werd na het maken van een foto gelijk door iedereen bekeken op het LCD scherm hoe de foto eruit zag, en werd er op ingezoomd, dus met wat zuiniger gebruik was er niets aan de hand geweest).
Op maandag 23 juni 2003 15:23 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Dat er geen zoeker op zit betekent dus dat je het LCD scherm steeds als zoeker moet gebruiken? Dat betekent dan ook dat de batterijen een stuk sneller leeg zijn.
quote:Hmmm en de cam zelf kost rond de 375 + 60 euro dan zit ik 440 ongeveer... dan zit ik over de prijs van de ixus heen... Ahh de keus is lastig...
Op maandag 23 juni 2003 16:19 schreef fotoloog het volgende:[..]
dat ligt er een beetje aan wil je een snellader die je penlite`s in 1 uur oplaadt,dan moet je denken aan de GP power bank en die kost zo rond de 60 euro inclusief 4 nimh 2100 accu`s
een gewone lader is zo rond de 20 euro incl 4 nimh 1300 accu`s
Gebaseerd op mijn vorig genoemde acties die ik met mijn toekomstige camera ga doen (vorige post) wat zou ik dan moeten doen???
(ps. thanks for alle hulp so far)
quote:ik denk dat je de juiste beslissing neemt door naar je lokale fotoboer te gaan en beide in de hand te nemen en te gebruiken.
Op maandag 23 juni 2003 16:32 schreef Raenius het volgende:[..]
Hmmm en de cam zelf kost rond de 375 + 60 euro dan zit ik 440 ongeveer... dan zit ik over de prijs van de ixus heen... Ahh de keus is lastig...
Gebaseerd op mijn vorig genoemde acties die ik met mijn toekomstige camera ga doen (vorige post) wat zou ik dan moeten doen???
(ps. thanks for alle hulp so far)
quote:hou er ook rekening mee dat een tweede accu voor de ixus 49 euro kost.........
Op maandag 23 juni 2003 16:44 schreef Raenius het volgende:
Ik heb ze net allebei in mijn hand gehad...en vind de keus wel lastig...ze liggen allebei eigenlijk wel lekker...persoonlijk vind ik de ixus iets mooier qua design...maar de fotoboer om de hoek kon me niet vertellen of ik daar mooie actiefoto's mee kon maken... maar raadde me wel de a70 aan....
In ieder geval hardstikke bedankt voor de uitleg tot nut toe... heel erg behulpzaam..
quote:ja dat kan ,hou er alleen rekening mee dat een digitale camera even tijd nodig heeft om het beeld vast te leggen.
Op maandag 23 juni 2003 17:59 schreef Raenius het volgende:
hmm ja bedankt... maar fotoloog weet jij of je er goede actiefoto's mee kan maken met de ixus?In ieder geval hardstikke bedankt voor de uitleg tot nut toe... heel erg behulpzaam..
quote:Die memorysticks zijn ong. 60 euro voor 128 mb
Op maandag 23 juni 2003 15:18 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Maar het (grote) nadeel van de Sony ten opzichte van de Canon A60 is dat in de Sony dure memorysticks moeten! Dat maakt het meteen al een stuk duurder. Bovendien heeft de Sony 2x optical zoom en de A60 3x.Dan is dus echt de vraag of je zoveel meer hebt aan die ene megapixel meer...
Plus dat de A60 in de Computer!Totaal gekozen is als 'Best Getest' en het jongere broertje van de P52 (de U20) juist heel slecht uit de test kwam!
Die u20 is toch niet te vergelijken met de p52?
Aangezien dat dat hele hele kleine modelletje is van Sony, erg grappig ding trouwens
Die optische zoom heeft Canon idd voor op die van Sony, maar ik vraag me af of ik daar veel gebruik van zal maken. Of vergis ik me hierin.
Daarnaast vind ik dat de Sony er iets handzamer (makkelijk in je broekzak) uitziet.
quote:Mja... die digicams zijn al enorm klein (heb eergister de A60 gezien) en die Sony kan dan nog wel wat kleiner zijn, maar ik draag m'n cam liever niet in m'n broekzak mee! Te klein is echt niet fijn hoor!
Op maandag 23 juni 2003 18:21 schreef Fliepke het volgende:Daarnaast vind ik dat de Sony er iets handzamer (makkelijk in je broekzak) uitziet.
quote:ja ik heb ze net langs elkaar gezien in de winkel.
Op maandag 23 juni 2003 18:27 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Mja... die digicams zijn al enorm klein (heb eergister de A60 gezien) en die Sony kan dan nog wel wat kleiner zijn, maar ik draag m'n cam liever niet in m'n broekzak mee! Te klein is echt niet fijn hoor!
deze krijg ik van mn ouders omdat ik geslaagd ben...
wat geniet dan eigenlijk de voorkeur?
[Dit bericht is gewijzigd door Fliepke op 23-06-2003 19:42]
quote:Goeie keus! Daar ging ik dus ook voor
Op maandag 23 juni 2003 19:53 schreef Fliepke het volgende:
Ik ben het nu gewoon kotsmoe, het wordt de A60. punt uit
Eh, waar ga jij em kopen?
quote:Ja ik weet het nog niet, op tweakers zie ik pick2pay staan. Maar op hun site zie ik niks van een levertijd, dus ik heb ze net effetjes gemailt daarover.
Op maandag 23 juni 2003 21:03 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Goeie keus! Daar ging ik dus ook voor
Eh, waar ga jij em kopen?
quote:Ik ga iig zaterdag naar de Pc Dumpdag in de RAI (in A'dam) dus dan ga ik daar kijken. Anders bestel ik em bij Alternate inclusief batterijen/geheugenkaart.
Op maandag 23 juni 2003 21:07 schreef Fliepke het volgende:[..]
Ja ik weet het nog niet, op tweakers zie ik pick2pay staan. Maar op hun site zie ik niks van een levertijd, dus ik heb ze net effetjes gemailt daarover.
Maar ik ga ook effe hier in de stad kijken bij de fotowinkel want dat is wat handiger mocht er ooit iets misgaan, en daar komt bij dat mn moeder de eigenaar van die toko kent, dus dat is altijd goed voor de prijs
dus ik kijk nog effe, eind van de week weet je het zeker.
quote:Waar kom je dan in totaal op uit bij alternate.nl
Op maandag 23 juni 2003 21:09 schreef Pizza_Shooter het volgende:[..]
Ik ga iig zaterdag naar de Pc Dumpdag in de RAI (in A'dam) dus dan ga ik daar kijken. Anders bestel ik em bij Alternate inclusief batterijen/geheugenkaart.
Iemand die me een advies kan geven?
quote:Hoeveel MegaPixel?
Op maandag 23 juni 2003 21:57 schreef Bruggigol het volgende:
Hmmm ik heb hier dus echt 0,0 verstand van, maar toch wil ik zo`n ding toch ook gaan aanschaffen binnekort. Mijn enigste eisen zijn:
-broekzakformaat
-niet duurder dan ongeveer 300 euro
-beetje leuk geheugen erop (niet te weinig)
-lcd scherm (of is dat tegenwoordig op elk fatsoenlijke camera al aanwezig?)Iemand die me een advies kan geven?
quote:Ik zou je Canon adviseren. Degelijk merk met kwalitatief goede camera's die over het algemeen niet al te groot zijn (eigenlijk zijn alle digicams wel erg klein). Dan is het verstandig om zelf eens wat reviews en vooral ook Sample Pictures te bekijken.
Op maandag 23 juni 2003 22:33 schreef Bruggigol het volgende:
Een beetje gemiddeld, wil wel beetje leuke foto`s dus niet te laag maar hoeft nu ook niet super de luxe ofzo. Wil gewoon een leuke gemiddeld cameratje dus, zonder poespas maar met die mogelijkheden die ik opnoemde als het kan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |