abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juni 2003 @ 20:28:03 #51
8369 speknek
Another day another slay
pi_11151795
quote:
Op maandag 16 juni 2003 20:26 schreef Pete het volgende:
Maar gelukkig was er een grote blauwe heks die een heleboel stofjes bij elkaar gooide! Joepie!
Een schepper bedoel je? Nah, wat een belachelijk idee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_11151836
En oja, mensen zijn dieren. Absoluut. We hebben behoorlijk dezelfde organen, celstructuur, etc, als een helehoop andere dieren.

Mensen zijn ook zeker niet MEER dan dieren. Sommige dingen kunnen we beter dan andere dieren. Dat betekent niet dat we MEER zijn. Elk dier heeft zo z'n punten waarop hij beter is dan andere dieren. Een haai is bijvoorbeeld 400 miljoen jaar evolutie onveranderd gebleven. Dat doet de mens hem niet na. Qua aanpassingsvermogen aan onze omgeving zullen we niet eens bij insecten in de buurt kunnen komen.

maandag 16 juni 2003 @ 20:31:26 #53
37707 WebVoice
sprakeloos...
pi_11151879
Maare, waar is onze TS eigenlijk?
  maandag 16 juni 2003 @ 20:32:00 #54
19132 Pete
One Day All Of Us Will Know
pi_11151887
Uiteindelijk is er maar 1 argument voor evolutie, nl. tijd.

Als je maar zoveel miljoen jaar wacht, dan is er weer een positieve mutatie ontstaan in het DNA profiel van een wezen waardoor hij een eigenschap bezit die hem in positieve zin onderscheidt van zijn soortgenoten, secu voorouders...

"I Still Have A Dream That One Day The Lion And The Lamb Will Lie Down Together, And Every Man Will Sit Under His Own Vine And Fig Tree And None Shall Be Afraid"
pi_11151946
quote:
Op maandag 16 juni 2003 20:32 schreef Pete het volgende:
Uiteindelijk is er maar 1 argument voor evolutie, nl. tijd.

Als je maar zoveel miljoen jaar wacht, dan is er weer een positieve mutatie ontstaan in het DNA profiel van een wezen waardoor hij een eigenschap bezit die hem in positieve zin onderscheidt van zijn soortgenoten, secu voorouders...

en daarom heeft de mens over een miljoen jaar een standaard netwerkkaart
  maandag 16 juni 2003 @ 20:35:02 #56
19132 Pete
pi_11151962
quote:
Op maandag 16 juni 2003 20:28 schreef speknek het volgende:

[..]

Een schepper bedoel je? Nah, wat een belachelijk idee.

Nee joh, geen schepper. Hoe kom je daar nou bij? Inderdaad een belachelijk idee. We zijn gewoon uit elkaar geklapt en toen vielen alle stukjes precies op de juiste tijd op de juiste plaats miljoenen jaren lang.
"I Still Have A Dream That One Day The Lion And The Lamb Will Lie Down Together, And Every Man Will Sit Under His Own Vine And Fig Tree And None Shall Be Afraid"
  maandag 16 juni 2003 @ 20:36:27 #57
19132 Pete
pi_11151993
quote:
Op maandag 16 juni 2003 20:34 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

en daarom heeft de mens over een miljoen jaar een standaard netwerkkaart

Of een koelbox rond onze kadavers. Het wordt tenslotte steeds warmer op aarde! En ja, met een kastje om je tappie in te koelen
pi_11151996
quote:
Op maandag 16 juni 2003 20:35 schreef Pete het volgende:

[..]

Nee joh, geen schepper. Hoe kom je daar nou bij? Inderdaad een belachelijk idee. We zijn gewoon uit elkaar geklapt en toen vielen alle stukjes precies op de juiste tijd op de juiste plaats miljoenen jaren lang.

juist, jij hebt het door!

nee wij zijn niet onstaan omdat het de bedoeling was, zoals jij nu suggereert, we zijn ontstaan omdat het puur toeval was.

maandag 16 juni 2003 @ 20:37:41 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_11152023
quote:
Op maandag 16 juni 2003 20:35 schreef Pete het volgende:
Juiste plaats? Heb ik iets gemist?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 16 juni 2003 @ 20:38:33 #60
57631 Steel_Rat
but behind that smile....
pi_11152036
quote:
Op maandag 16 juni 2003 20:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee dit is een heel slap aftreksel van al niet zo'n hoogstaand topic, waarbij meteen de openingspost al fout is.

zo fout vind ik het niet.. volgens mij is kan het een heel interessante discussie opleveren, ware het niet dat er altijd een aantal mensen zijn die in een wellesnietesdiscussie verwikkeld raken... daarbuiten is het altijd leuk om alle argumenten voor en tegen deze theorie te lezen.
zie ook het topic van nEDerland over de oerknal, waarin de discussie beter ging dan hier...
What's mine is mine, and what's yours is mine too...
  maandag 16 juni 2003 @ 20:38:52 #61
8369 speknek
Another day another slay
pi_11152045
quote:
Op maandag 16 juni 2003 20:29 schreef thabit het volgende:
En oja, mensen zijn dieren. Absoluut. We hebben behoorlijk dezelfde organen, celstructuur, etc, als een helehoop andere dieren.
Niet alleen dat. We bewegen en hebben een stofwisseling, de eigenschappen van dierzijn.
pi_11152061
quote:
Op maandag 16 juni 2003 18:26 schreef nEDerland het volgende:
Stel dat de evolutietheorie waar is. Waarom dan de mens?

De mens is zo verschillend van alle dieren die op aarde leven. En tegelijkertijd hebben we natuurlijk ook zoveel overeenkomsten met dieren. Als er evolutie plaatsvindt, waarom ontstaat er dan een organisme die compleet verschilt van alle andere dieren?

Een organisme dat in tegenstelling tot alle dieren:

-kleren draagt
-een dak boven z'n hoofd bouwt
-gereedschap kan bouwen
-kan nadenken over z'n daden
-kan praten en organiseren
-in veel gevallen meer eet dan nodig is
-in veel gevallen vaak helemaal niets doet

Kortom, de evolutie van de aapachtige met instinct naar mens die zich totaal anders gedraagt dan dieren lijkt mij onmogelijk.

Verder zou het dan erg frappant zijn dat er geen tussenvormen bestaan..
  maandag 16 juni 2003 @ 20:40:33 #63
19132 Pete
pi_11152080
quote:
Op maandag 16 juni 2003 20:36 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

juist, jij hebt het door!

nee wij zijn niet onstaan omdat het de bedoeling was, zoals jij nu suggereert, we zijn ontstaan omdat het puur toeval was.

We lopen hier dan ook voor jan lul rond. Of jij nou gisteren, vandaag, morgen of over 30 jaar dood gaat. Het maakt allemaal geen ene ruk uit. Het is namelijk zo dat het leven hier op aarde voor niemand zin heeft. Je wordt geboren, als je geluk hebt maak je een paar leuke dingen mee en is je dood niet al te pijnlijk. Als je pech hebt, dan heb je gewoon een kutleven met de meest ranzige dood die je je maar kunt voorstellen. Maar wat maakt het uit?! Het gaat door en dat voor altijd. Ohw nee, er bestaat geen eeuwigheid. De aarde gaat eraan! Ohwnee, er bestaat geen apocalyps!
  maandag 16 juni 2003 @ 20:40:36 #64
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11152081
Een "tussenvorm" bestaat evolutie-technisch niet eens.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  maandag 16 juni 2003 @ 20:40:45 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_11152087
quote:
Op maandag 16 juni 2003 20:38 schreef Steel_Rat het volgende:
daarbuiten is het altijd leuk om alle argumenten voor en tegen deze theorie te lezen.
argumenten voor: de emprirische wereld.
argumenten tegen: geen.

Nou okee, slotje.

maandag 16 juni 2003 @ 20:42:11 #66
8369 speknek
Another day another slay
pi_11152110
quote:
Op maandag 16 juni 2003 20:40 schreef Pete het volgende:
We lopen hier dan ook voor jan lul rond. Of jij nou gisteren, vandaag, morgen of over 30 jaar dood gaat. Het maakt allemaal geen ene ruk uit. Het is namelijk zo dat het leven hier op aarde voor niemand zin heeft. Je wordt geboren, als je geluk hebt maak je een paar leuke dingen mee en is je dood niet al te pijnlijk. Als je pech hebt, dan heb je gewoon een kutleven met de meest ranzige dood die je je maar kunt voorstellen. Maar wat maakt het uit?! Het gaat door en dat voor altijd. Ohw nee, er bestaat geen eeuwigheid. De aarde gaat eraan! Ohwnee, er bestaat geen apocalyps!
Gaaf huh? .
  maandag 16 juni 2003 @ 20:43:03 #67
19132 Pete
pi_11152126
quote:
Op maandag 16 juni 2003 20:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Juiste plaats? Heb ik iets gemist?

Ja tuurlijk. Stel nou dat de bacterie waaruit jij geevolueerd bent net niet op de aarde terecht was gekomen, maar afdwaalde naar elders in de ruimte.
pi_11152164
quote:
Op maandag 16 juni 2003 20:40 schreef Pete het volgende:

[..]

kijk, dat komt al in de buurt

ik geloof inderdaad niet dat de mens na de dood nog verder iets beleeft. Alles wat ik ben is in de loop der jaren gevormd door miljoenen schakelingen in mijn hersenen. Dat is mijn geweten, en mijn hersenen gaan dood als ik doodga (of andersom) dus dan houdt het ook op. Geen reis naar de hemel ofzo, gewoon niets.

als je doodgaat is er niets.

en de apocalyps, de aarde vergaat wel, maar dat duurt nog wel een miljard jaar, tenzij de mens het wat vervroegd.

maandag 16 juni 2003 @ 20:45:18 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_11152177
quote:
Op maandag 16 juni 2003 20:43 schreef Pete het volgende:
Ja tuurlijk. Stel nou dat de bacterie waaruit jij geevolueerd bent net niet op de aarde terecht was gekomen, maar afdwaalde naar elders in de ruimte.
Ja dus? Dan had ik ergens anders geleefd. Of niet.

Wil je zeggen dat ik juist ben? .

pi_11152186
quote:
Op maandag 16 juni 2003 20:43 schreef Pete het volgende:

[..]

dan waren we hier niet! je snapt het!
  maandag 16 juni 2003 @ 20:46:34 #71
19132 Pete
pi_11152209
quote:
Op maandag 16 juni 2003 20:44 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

kijk, dat komt al in de buurt

ik geloof inderdaad niet dat de mens na de dood nog verder iets beleeft. Alles wat ik ben is in de loop der jaren gevormd door miljoenen schakelingen in mijn hersenen. Dat is mijn geweten, en mijn hersenen gaan dood als ik doodga (of andersom) dus dan houdt het ook op. Geen reis naar de hemel ofzo, gewoon niets.

als je doodgaat is er niets.

en de apocalyps, de aarde vergaat wel, maar dat duurt nog wel een miljard jaar, tenzij de mens het wat vervroegd.

Ben je wel eens ernstig ziek geweest? (Ik niet trouwens)
  maandag 16 juni 2003 @ 20:47:00 #72
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_11152218
quote:
Op maandag 16 juni 2003 18:26 schreef nEDerland het volgende:
Stel dat de evolutietheorie waar is. Waarom dan de mens?

De mens is zo verschillend van alle dieren die op aarde leven. En tegelijkertijd hebben we natuurlijk ook zoveel overeenkomsten met dieren. Als er evolutie plaatsvindt, waarom ontstaat er dan een organisme die compleet verschilt van alle andere dieren?

Een organisme dat in tegenstelling tot alle dieren:

-kleren draagt
-een dak boven z'n hoofd bouwt
-gereedschap kan bouwen
-kan nadenken over z'n daden
-kan praten en organiseren
-in veel gevallen meer eet dan nodig is
-in veel gevallen vaak helemaal niets doet

Kortom, de evolutie van de aapachtige met instinct naar mens die zich totaal anders gedraagt dan dieren lijkt mij onmogelijk.

Er zijn primaten (en andere diersoorten, maar vooral bij de aapachtigen) waarvoor dit ook geldt. Niet alles uiteraard, maar er is een sociale structuur in een apengemeenschap, waarbij er 1 een leiderfunctie heeft. Ook zijn er diverse vormen van communicatie in een apengemeenschap, hetzij met beweging, geluid, of een combinatie daarvan. "Praten" kun je het niet noemen, maar er heerst zeker een mate van organisatie in zo'n gemeenschap.

Echt bouwen doet een chimpansee niet, maar als je een chimpansee wat objecten geeft, dan heeft een chimpansee vrij snel door wat er gebeuren moet: Bijvoorbeeld een kubus, een pot met schroefdeksel en een vierkant gat erin.

Onlangs zag ik op Discovery channel zoiets, waarbij de aap in kwestie al snel doorhad dat de kubus door het vierkante gat kon, en dat de schroefdeksel gedraaid kon worden om de kubus er weer uit te halen.
Ook kunnen chimpansees erg goed na-apen. (daar komt het woord ook vandaan). Zo gaven ze een chimp een basebal pet. In eerste instantie een leuk speeltje, maar zodra de chimp zag hoe een mens de pet op zijn hoofd zette werd dat al snel ook geprobeerd. Scheef natuurlijk, maar na een paar keer had de chimp het goed door. Pet op. Pet af. Geen enkel ander dier (behalve de mens en andere aapsoorten) op deze planeet beschikt dit soort intelligentie.

De evolutietheorie wordt trouwens continue bewezen en herbewezen. Ze vinden steeds meer skeletten varierend van 4 miljoen jaar oud tot enkele tienduizenden jaren oud. Ze vinden steeds meer skeletten die een "tussenvorm" hebben, ofwel de evolutie van aap naar mens wordt steeds duidelijker.

Het scheppingsverhaal zoals het in de bijbel beschreven staat is pure onzin. Maar dat neemt nog niet weg dat er geen God is, en dat God niet het leven geschapen zou hebben. Ik geloof meer in een God die ergens in het heelal de bouwstenen van het leven ontwikkelde, en hiermee de God is van al het leven in het heelal.

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_11152230
quote:
Op maandag 16 juni 2003 20:46 schreef Pete het volgende:

[..]

Ben je wel eens ernstig ziek geweest? (Ik niet trouwens)

nee? hoezo?
  maandag 16 juni 2003 @ 20:48:31 #74
19132 Pete
pi_11152247
quote:
Op maandag 16 juni 2003 20:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja dus? Dan had ik ergens anders geleefd. Of niet.

Wil je zeggen dat ik juist ben? .

Ik wil zeggen dat jij jouw standpunten op iets wat lijkt op dogma's baseerd, verstokte anti-dogmaticus.
  maandag 16 juni 2003 @ 20:52:43 #75
19132 Pete
pi_11152344
quote:
Op maandag 16 juni 2003 20:47 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

nee? hoezo?

Naarmate je ouder wordt en het einde nabij ziet komen wordt het steeds moeilijker om glimlachend je "blijde" toekomstblik aan jezelf voor te houden. Is het ergens niet angstaanjagend dat er niets is na de dood? Wel klote trouwens als je een familielid verliest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')