Daarnaast hangt een bordje waarop staat; wacht u voor de draak, probeer niet zonder toestemming de toren binnen te dringen.
Er zijn namelijk drie draken woonachtig in mn toren. Buiten de toren doen ze niemand iets, behalve als de draken onheus bejegend worden. Maar binnen de toren vallen zij iedereen aan die niet nadrukkelijk door Equilan de elfengodin is aangewezen als gast.
In geval van nood kunnen de draken enorm groeien en kunnen zij Equilan de Elfengodin op hun rug met hun machtige vleugels overal brengen waar ze maar wezen wil. Ze heten Gandalf en Aurian, dat is een stelletje en de derde is Shia, de jongste.
De toren wordt bedekt door een rond koepeldak, zo schitterend dat je er haast niet naar kunt kijken.
Rond de toren meandert het beekje, een klein bruggetje brengt je op het schelpenpad dat naar de toren leidt.
Naast de toren is een prachtig grasterras, grote paddestoelen met fluweelzachte dakjes nodigen je uit plaats te nemen. Vlinders waaieren je graag wat koelte toe met hun kleurrijke vleugels. De plek straalt iets uit.....iets rustgevends....fijn om hier te zijn.
Er hangt een heerlijke geur...hmm beetje lavendel, vanille, thijm...en nog meer, maar niet te benoemen. Waar komt dat vandaan??
Als je je neus achterna loopt, loop je rond de toren en zie je een uitgestrekte kruidentuin. De prachtigste bloemen zie je bloeien, de meest vreemdsoortig gevormde planten en die geur...betoverend.
Om de kruidentuin heen staat een muurtje van oude stenen met een houten klaphekje als toegang. Op het houten hekje is een bordje getimmerd waarop staat; 'niet betreden zonder toestemming van Equilan; levensgevaarlijk!!'
Er staan namelijk kruiden tussen die giftig zijn.
Waarom ik op het eiland wil komen wonen?? Omdat de mensen die hier wonen me wel bevallen, en ik denk dat er wel wat magie gebruikt kan worden.
Ik maak elixers voor alle soorten kwalen en voor vrijwel alle soorten onschuldige betoverinkjes en niets is onmogelijk voor me.
Kom een keertje langs om lekker bij me in het gras te zitten!!
Es kijken, heb ik in al die tijd hier veel gemist? Heb je Herne nog gevonden?
Als ze naar buiten loopt komt ze BlackAngel tegen.
He Blackie!! Tijd niet gezien hoe is het??
Nee Herne heb ik helaas nog niet gevonden, ik was van plan om straks weer naar zijn bos te gaan maar wilde nu eerst wat eten. Ga je even mee naar het restaurant kunnen we lekker bijkletsen
[Dit bericht is gewijzigd door equilan op 19-02-2001 10:53]
Wist je trouwens dat Legolas aka Ridder FOK eergisteravond zwaargewond is komen aanrijden?
Wat is de ridder zwaargewond?? Dat meen je niet zeg!! Dan moet ik daar zometeen ook even langs!!
*Shia doet speels een hap naar BlackAngel die door de luchtverschuiving een aantal keren om duikelt. Shia grinnikt als BlackAngel haar een boze blik toewerpt
He Super!! Wat leuk dat je even... Shia!!! Hahahahahahahaha
*Hikkend van de lach rolt Equilan over de grond. Superbam is zo met zn gezicht midden in een drakenvlaai gevallen!!
Euh Equilan...ik hoop dat je inmiddels wel een douche in die middeleeuwse toren hebt?
[Dit bericht is gewijzigd door superbam op 01-03-2001 17:57]
Shia laat Superbam eens met rust!! Hier Superbam, heb je een lekkere dikke handdoek
Kom maar snel naar binnen, ik heb de open haard in de keuken aangedaan. Wil je wat drinken??
Dank je Shia, genoeg zo, ik ben schoon
Ja, doe maar iets sterks te drinken
Zo alsjeblieft. Zeg ik was van plan om zometeen een schaal lasagna in de oven te gooien, heb je zin om te blijven eten??
tuurlijk!!!!
Zo hebben we vast wat te knabbelen dit duurt nog even.
*Gandalf en Aurian komen ook de keuken binnen gelopen. Ze schurken zich ter begroeting even tegen Superbam aan en gaan dan naast Shia loom voor het haardvuur liggen.
Wordt je alweer een beetje warmer Super?? Geef me je kleren maar, dan droog ik ze voor je.
Hoe is het verder ik heb je al een tijdje niet gezien
Maar dan zie je me wel zó..
*superbam geeft zijn kleren aan Equilan om ze te laten drogen
Brr, nog maar een malt??
Hier trek deze maar zolang aan Ik zal je nog een malt inschenken.
[irl]ik ga dr vandoor, eten, kom af en toe wel ff kijken maar reken niet op heel regelmatige posts!![/irl]
quote:Hier idem, stop met werken en ga nu naar huis..
Op 01 maart 2001 18:33 schreef equilan het volgende:
[irl]ik ga dr vandoor, eten, kom af en toe wel ff kijken maar reken niet op heel regelmatige posts!![/irl]
[Dit bericht is gewijzigd door superbam op 01-03-2001 20:45]
Met piepende banden komt de auto tot
stilstand .Wat een mooi optrekje is dit toch
Craziest beschouwd de toren als zijn tweede huis.Vol verwachting belt de Don aan
Nu maar hopen dat Equilan niet gelijk de achterbank van de net schoongemaakte mercedes wil uitproberen
Craziest!! *kus* Wat leuk!! Ik heb net een fles overheerlijke schotse malt binnengekregen, dit is een uitstekende gelegenheid om deze te openen
He wat een gave auto!! Is het een nieuwe?? Ik wil even binnen kijken hoor..
"De slaapkamer is boven hoor"
*Schotse malt zei je toch
Vakkundig zet Craziest Equilan neer en sommeert haar om 2 glazen te halen. Als ze weer terug komt uit de keuken kijkt ze naar een lege fles. Sorry schat dorst
Boos kijkt Equilan naar de Don
Sorry elfje ,kan ik het goed maken ?
Hahahaha Craziest, je weet toch dat ik niet gemaakt ben om te sporten?? Maar ik weet wel wat je bedoelt Ik heb net een jachtschotel in de oven gezet, laten we zo gaan eten en dan komen die gymnastiek oefeningen straks wel
Je ziet er trouwens geweldig uit, ik heb je al veel te lang niet meer gezien!! *De elfengodin laat haar blik langs de mannelijke gestalte glijden..een rilling van verlangen vermengd met genot van alleen het zien al trekt langs haar ruggegraat omhoog.
Waar blijft James met die whisky?? *Equilan stookt het haardvuur op en gaat weer bij Craziest zitten.
Zo, vertel me nu eerst maar eens, waar hou je je mee bezig de laatste tijd?? De zaken gaan zeker goed??
Is het mevrouw of mijnheer Draak? Doet er ook eigenlijk niet toe. Hier is een bestelling van de Peetvader.
*Nieuwsgierig gluurt James door een kier van de deur. In de verte klinkt het hem bekende elfachtige gegiechel en de bulderende lach van Craziest. James geeft de mand vol stoffige flessen aan de draak.
Zegt u maar dat ik alleen nog 23 jaar oude Glenlivet kon vinden. Oudere zijn in de dranktank van zijn rolstoel opgegaan. Ik ga meteen nieuwe bestellen.
*Met nieuwsgierige ogen draait de draak zijn kop naar de inhoud van de mand.
Wel afblijven hoor! Goede dag.
*De elfengodin loopt heupwiegend de kamer uit. Al snel is ze weer terug met twee borden verukkelijk ruikende jachtschotel. Het is een tijd geleden dat Craziest een home-made diner heeft gehad en hij laat het zich dan ook wel smaken. Het duurt niet lang of hij stuurt Equilan weg om hem nog een bord te halen.
"Kijk daar buiten!!!"
*Als Equilan naar buiten kijkt vouwt Craziest ook het tweede bord handig in de muil van de draak.Gadverdamme wat een drap
"Wat is er buiten te zien"
*Huh ,oh niks het is de alcohol denk ik
Het eten smaakte heerlijk lieverd .Craziest heeft de gewoonte,net zoals wel meer warmbloedige mensen, om naar het eten een uiltje te kappen, maar daar is Equilan niet van gediend. Ze vraagt zich af waarom het magische goedje dat in de jachtschotel zat en de potentie verdubbeld nog niet werkt
Wil je nog een bordje Craziest ?
Ja je blijft ervan door eten hè ,maar het moet maar niet .Uit zijn ooghoeken kijkt de Don naar de draak die vreemd ligt te rollen met zijn ogen .Het is tijd voor een beetje gymnastiek om het voedsel te verteren
[Dit bericht is gewijzigd door craziest op 08-03-2001 19:16]
*Equilan haalt een plaid en legt dat over de don heen. Nog voor zij plaats kan nemen op haar luie stoel snurkt Craziest, hij is diep in slaap. Vertederd kijkt Equi op hem neer. Ach hij heeft het ook zo druk.
Dus dit is waar ZIJ woont?
*In de stem van de jonge vrouw genaamd Pisca is duidelijk een soort van walging, misschien zelfs jaloezie te herkennen.
Ja, hier woont Equilan. Zij wees de God-Keizer af.
*Is het antwoord van PhalanX, hij kijkt naar het bouwwerk en denkt na. Pisca glimlacht nog steeds. Ze voelt iets bewegen in haar hart. Onbekend en irreleant. Ze probeert het te onderdrukken en met succes
Zullen we gaan? *Vraagt ze onschuldig
[Dit bericht is gewijzigd door Pisca op 09-03-2001 16:36]
Het is hetzelfde boek dat zij donderdagmiddag aan het bestuderen was, toen Craziest langskwam. Equilan moet even lachen als ze daaraan terugdenkt. Na een uitgebreide maaltijd (die vooral Gandalf goed bekomen is al denkt Craziest waarschijnlijk dat zij dat niet weet) zijn ze samen in slaap gevallen. Niet eventjes, nee de hele nacht hebben ze doorgeslapen. Ach, ze zullen er beide wel behoeft aan gehad hebben. De volgende ochtend kwam James langs om het ontbijt te brengen en daarna hebben ze als goede vrienden weer afscheid genomen.
Equilan is al dagen aan het studeren, ze heeft geen zin meer. Ze staat op en frist zichzelf wat op. Dan gaat ze er vandoor, richting het restaurant.
Ze blijft doodstil staan...proeft de sfeer... die persoon is er nog steeds!! Nee dan kan het alleen mar iemand zijn die met goede bedoelingen, anders had de toren hem of haar niet binnen gelaten..
De elfengodin loopt door de toren, alles is stil.. ze gaat kamer voor kamer af tot ze bij haar slapkamer komt en daar ziet ze Craziest liggen, in bed.
Craziest!! Wat doe jij nou hier??
[Dit bericht is gewijzigd door equilan op 12-03-2001 16:23]
Maar alle kruiden en het mooie beekje dan ?
Die zullen moeten wijken
En wat staat er tegen over?
De inkomsten zijn 50%-50%
Denk er nog maar even over na. Ik bestel vast kunstsneeuw en informeer naar de nieuwste skiliften
Craziest, ten eerste vind ik het vervelend dat je maar meteen in mn bed gaat liggen. Ik heb het best fijn met jou maar je bent niet de enige en ik stel prijs op mijn privacy.
Ten tweede dat plan van jou. Ik moet eerlijk zeggen het lijkt me niets. Maar laat me de bouwtekeningen eens zien, wie weet zie ik het heel anders voor me dan jij in gedachten hebt. Maar nog iets, denk je dat dat rendabel zal zijn op dit eiland?? Verwacht je een plotselinge toestroom van toerisme ofzo??
Maar als het je echt zo dwars zit dan trekt Craziest het voorstel in en dan wordt het automatisch een gebod.
oliebrand grotten ,minder olie minder brandstof, minder brandstof--->prijsstijging,
prijsstijging---->alternatieve vervoersmiddelen---->met de lift naar boven met de skies waar naar beneden
Lieverd, gaat het wel goed met je?? Ga even zitten..
Dit is een tropisch eiland, waarom zouden we met de ski's als alternatief vervoer deze heuvel af willen gaan??
Ik ben de enige die op de heuvel woont, waarom al deze moeite?? Ik loop of neem een draak... binnenkort krijg ik een moter ja, maar daar wil ik helemaal geen alternatief voor... dan had ik hem toch niet gekocht??
Equi ? Ben je thuis ??
Hij wacht eventjes, dan roept hij nog een keer...
Er komt geen respons..
hmm, dan zal ze wel niet thuis zijn
LWaS stijgt weer op en gaat weer verder
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |