abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11134851
Je hoort van veel mensen verhalen over hun ooms en tantes neven en nichten die dit en dat doen. Nou ik zie ze dus bijna nooit (2x per jaar ofzo) ken ze dus amper.

Er zijn heir mensen die ik tot mijn categorie vage kennissen reken die ik vaker zie en een betere band mee heb dan met mijn eigen familie. IK moest er vroeger altijd mee naar toe van mijn ouders, maarja ik heb die mensen dus echt compleet niks te vertellen, zij wonen allemaal in amsterdam/zandvoort/haarlem en wij in den bosch. ook niet iets waar je dus ff binnenwipt als je even niks te doen hebt.

Mijn oom heeft nu al 2 jaar een nieuw huis en dat heb ik nog neit eens gezien. Mijn neven en nichten kan ik niet uitstaan en mijn opa en oma ken ik minder goed dan de opa's en oma's van mijn vrienden en vriendinnen.

Ik weet niet of dit nou echt een hele handicap is volgens jullie, maar ik heb dus echt totaal geen band met ze behalve dat het de broers en zussen en ouders van mijn ouders zijn.

mijn broertje en zusje daarin tegen voelen zich wel heel erg verbonden met ze en kunnen zich er ook echt druk om maken om wat er in de familie gebeurd.

Zou dit nou aan mij liggen of lijkt het jullie wel redelijk normaal, misschien wat feedback van mensen die dit ook hebben

Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_11134883
Ach, ik heb jarenlang in Twente gewoond terwijl alle broers en zussen van mijn beide ouders in de omgeving Rotterdam/Dordrecht woonden.
Ik voel dus ook nauwelijks een band met de familie, behalve mijn opa en oma van moeders kant. Daar kom ik graag, en dat doen we dus heel af en toe ook gewoon.
Voor de rest geen binding, twee neven ken ik via de camping wat beter, maar dan houdt het ook wel op.

Jouw situatie lijkt me niet echt absurd oid, de jaarlijkse verjaardag van oma (met alle familie) is inmiddels afgeschaft bij ons wegens gebrek aan gespreksstof cq gezelligheid . Je leeft gewoon in andere werelden.

123
pi_11134940
Ik weet precies wat je bedoeld ja, mijn halve familie woont in Australie
meer dan de helft zelfs en met hun kan ik het beter vinden dan met de familie die wel in NL woont
Ik bel, mail, msn enz... vaker met mijn familie in Australie dan mijn familie in NL
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  Redactie Games maandag 16 juni 2003 @ 02:25:27 #4
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_11135076
Het gekke bij mij is dat ik mijn nichten altijd heel errug weinig zie.
Het contact is verwaterd met m'n nichten de laatste 10 jaar o.a door verhuizing e.d. Maar op de één of andere manier toch wel weer prettig contact met ze heb als ik ze weer es zie.

Ik mis ze ook nooit verder ofzo als ik ze niet zie.

Maandje geleden elkaar maar weer es gespot op een feest van onze tante na 2 jaar afwezigheid. Was toch wel weer leuk. M'n nichten blijken allemaal een leuke relatie te hebben.D'r blijkt nu zelfs al eentje verloofd te zijn. Zo merk je toch weer dat er veel dingen veranderd zijn na 2 jaar.

Scheelt misschien omdat we van dezelfde leeftijdscategorie zijn ofzo en dat er vroeger over en weer veel logeerpartijen werden gehouden en daardoor toen wel een beetje een leuke band konden scheppen (natuurlijk ook veel ruzies gehad in de kleuterjaren, maar dat veranderd na loop van tijd ).

How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 16 juni 2003 @ 02:55:50 #5
58040 Art_Vandelay
Mooie Plaatjes
pi_11135247
quote:
Op maandag 16 juni 2003 01:57 schreef GWD het volgende:
Je hoort van veel mensen verhalen over hun ooms en tantes neven en nichten die dit en dat doen. Nou ik zie ze dus bijna nooit (2x per jaar ofzo) ken ze dus amper.

Er zijn heir mensen die ik tot mijn categorie vage kennissen reken die ik vaker zie en een betere band mee heb dan met mijn eigen familie. IK moest er vroeger altijd mee naar toe van mijn ouders, maarja ik heb die mensen dus echt compleet niks te vertellen, zij wonen allemaal in amsterdam/zandvoort/haarlem en wij in den bosch. ook niet iets waar je dus ff binnenwipt als je even niks te doen hebt.

Mijn oom heeft nu al 2 jaar een nieuw huis en dat heb ik nog neit eens gezien. Mijn neven en nichten kan ik niet uitstaan en mijn opa en oma ken ik minder goed dan de opa's en oma's van mijn vrienden en vriendinnen.

Ik weet niet of dit nou echt een hele handicap is volgens jullie, maar ik heb dus echt totaal geen band met ze behalve dat het de broers en zussen en ouders van mijn ouders zijn.

mijn broertje en zusje daarin tegen voelen zich wel heel erg verbonden met ze en kunnen zich er ook echt druk om maken om wat er in de familie gebeurd.

Zou dit nou aan mij liggen of lijkt het jullie wel redelijk normaal, misschien wat feedback van mensen die dit ook hebben

Toevallig woon ik ook in Den Bosch en m'n familie allemaal in de Zaanstreek. Zie ze ook nooit meer.
  maandag 16 juni 2003 @ 02:56:11 #6
27972 Phaelanx
Modder eter
pi_11135249
Ik zie m'n familie ook niet vaak, misschien nu in 1 keer in het jaar..
Het maakt me niet echt uit.. Aan de ene kant denk ik wel 's dat ik meer contact zou willen hebben maar aan de andere kant vraag ik me dan af waarom. Simpelweg omdat we een bloedband (o.i.d. ) hebben..
Al vind ik, zoals Mr.Noodle zei, het toch wel leuk als ik ze 's zie..
Ik denk dat het beeld van een familie echt zwaar geromantiseerd word en dat je soms het gevoel krijgt dat je daar aan moet voldoen ofzo..
Misschien krijg je er ook wel heel veel voor terug als je er wat meer moeite in steekt.. Ik heb het nog niet echt geprobeerd..
[url=http://fotoboek.fok.nl/phaelanx]Phaelanx[/url] is the only deployed close-in weapon system capable of autonomously performing its own search, detect, evaluation, track, engage and kill assessment functions.
pi_11135920
*meldt*

* EggsTC ziet familie ook zelden tot nooit.

Lambo of Rekt
pi_11136197
Ik de ene helft (van m'n moeders kant) wel vaak, we gaan zelfs met m'n oom en tante op vakantie. Maar van m'n vaders kant zien we de familie ongeveer 1 keer per jaar bij de verjaardag van m'n oma. M'n oma van m'n vaders kant zien we overigens weer wel vaak, die woont in de buurt bij mijn andere oma, en oom en tante. Maarja ik heb niet echt behoefte om de familie van mijn vaders kant vaker te zien ofsow, mijn familie van m'n moeders kant wel
I never had to knock on wood.
pi_11136235
Familie krijg je..
Vrienden kies jezelf.

Zie mijn familie ook niet zo vaak, ik ga ook liever naar mijn vrienden dan dat ik naar familie verjaardag ofzo moet

\o/
pi_11136392
Ik zie mijn familie heeeeeeeel erg weinig en dat komt waarschijnlijk omdat ik simpelweg niks met die mensen heb. Dit gaat al jaren zo en ik vind dat heel prettig.
  maandag 16 juni 2003 @ 09:17:46 #11
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_11136427
Ik heb helemaal geen contact met m'n familie.. en man.. wat bevalt me dat prima..
  maandag 16 juni 2003 @ 09:27:35 #12
53099 Pacstah
Gek op dolfijnen
pi_11136558
Tsja, afstand hoeft niet zoveel uit te maken.
Ik heb altijd bij mijn familie in de buurt gewoond, totdat ik ging verhuizen vanwege me werk. Nu woont mijn hele familie in Friesland en ik in de randstad. Maar het is niet dat ik er minder contact mee heb dan voorheen. Uiteraard is het niet zo makkelijk om even langs te wippen, dat vind ik erg jammer.
Het is uiteraard ook maar net hoe er in je familie met contact wordt omgegaan. In mijn familie hebben we een heel goed contact, en we zijn ook altijd welkom bijelkaar. Dat vind ik erg fijn.
Ik heb nooit anders gekend en kan het me eigenlijk ook niet anders voorstellen.
Maar jah.. als je het geen-band-hebben met je familie mist ofzo, dan zou ik gewoon eens zelf het initiatief nemen, en gewoon eens langs gaan.. Zou zomaar eens TOCH gezellig kunnen worden..
As 't net kin sa't moat, dan moat it mar sa it kin | www.pacstah.nl
  maandag 16 juni 2003 @ 09:34:07 #13
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_11136646
Opa's heb ik nooit gehad en mijn oma's waren dood voor ik tien werd. Mijn neven en nichten van mijn vaders kant heb ik op drie nooit gezien en die drie heb ik al in geen 25 jaar meer gezien. Heeft er ook mee te maken dat mijn Vader zelf geen broers en zussen heeft dus het zijn feitelijk allemaal achter neefjes en nichtjes. Van mijn moeders kant zijn het er ontzettend veel. Mijn moeder komt uit een gezin van 8 kinderen dus daar zijn er ook allemaal drie of vier kinderen en die heb ik allemaal wel eens gezien maar de laatste 20 jaar, denk ik, heb ik ze niet meer gezien. Ik vind en vond het dan ook altijd vreemd als ik op verjaardagen kom en er zitten neefjes en nichtjes van de persoon die jarig is. Ik ken dat dus helemaal niet. Ik weet ook niet of het een gemis is.
  FOK!fossiel maandag 16 juni 2003 @ 11:53:06 #14
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_11138739
Zelfde hier. Opa's en oma's heb ik niet meer.
Contact met mijn ooms en tantes ook nauwelijks. Sommige zie ik 1x per jaar gemiddeld en sommige zelfs nooit. Mijn nichten en neven die ik al helemaal nooit, de meeste zijn ook 30+ en verder totaal geen band dus. Alleen nichtje van mijn moeders kant heel af en toe contact, die is ook 1 1/2 jaar jonger dan ik.
De meesten wonen ook nog eens in het westen van het land terwijl ik in Groningen woon, ook niet echt bevordelijk.

Vind ik af en toe wel jammer .
Mijn ooms en tantes zijn verder trouwens wel leuk, zie ze alleen niet vaak (understatement).

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  maandag 16 juni 2003 @ 11:55:36 #15
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_11138787
De ene helft zie ik zelden tot nooit. Het was zelfs zo dat ik op dezelfde school zat als mijn neefje en het niet wist.

Maar met mijn moeders kant is de band heel sterk. Ik zie elke week wel iemand van die kant. Met name nu een neef en een nicht kinderen hebben gekregen zien we elkaar vaker.

Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_11139518
Ik woon ook in den bosch en de rest van mijn familie woont in flevoland/ noordoostpolder. Ik zie de ene familie denk ik 6/7 keer in het jaar en de andere maar 3/4 keer :/
Disclaimer: gepost met toestemming van de betrokkenen[br] Ga nooit in discussie met een idioot. Ze halen je omlaag naar hun niveau en kloppen je met ervaring.
  maandag 16 juni 2003 @ 14:00:30 #17
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_11141751
.lama

[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 16-06-2003 14:09]

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_11141889
quote:
Op maandag 16 juni 2003 09:27 schreef Pacstah het volgende:
Maar jah.. als je het geen-band-hebben met je familie mist ofzo, dan zou ik gewoon eens zelf het initiatief nemen, en gewoon eens langs gaan.. Zou zomaar eens TOCH gezellig kunnen worden..
Tuurlijk kan dat. Ik zie alleen niet in waarom je datzelfde "risico" niet zou kunnen nemen bij onbekenden waar je geen bloedband mee deelt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_11143231
quote:
Op maandag 16 juni 2003 01:57 schreef GWD het volgende:
...
Ik heb precies hetzelfde. Het lijkt wel of ik het geschreven zou kunnen hebben.
Ik heb er overigens geen problemen mee (het bevalt me zelfs uitstekend ), maar als je echt contact met je familie wilt dan zal je vaker bij ze langs moeten gaan.
pi_11143280
Behalve met ouders en broer heb ik geen noemenswaardig contact met mijn familie. Ik vind het prima zo.
  maandag 16 juni 2003 @ 14:58:46 #21
53099 Pacstah
Gek op dolfijnen
pi_11143317
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:06 schreef Litpho het volgende:

[..]

Tuurlijk kan dat. Ik zie alleen niet in waarom je datzelfde "risico" niet zou kunnen nemen bij onbekenden waar je geen bloedband mee deelt.

Ach... het is maar wat je 'risico' noemt.. Ik was vroeger erg verlegen en het was dan ook nix om met 'onbekenden' om te gaan. Dat is later gelukkig wel beter geworden. Maar jah.. Wij hebben dan ook een hele hechte familieband.. Ik heb dan ook nooit anders gekend dan dat het leuk en gezellig is bij ze.
Zeker nu ik zo'n eind van ze weg woon.. Dan is het weerzien alleen maar leuker en gezelliger!
pi_11143480
Familie wat is dat?

Ik zie alleen 1 van mijn nichten ,mijn oma en mijn ouders , verder heb ik al 10 jaar geen kontakt met mijn familie gehad.
Een paar jaar terug op de verjaardag van mijn oma was daar de rest van de familie , met een aantal een leuk gesprek gehad en adressen en telefoon nummers uitgewisseld. 1 keer bij 1 van hen geweest , daarna nooit weer wat gehoord. Ook geen kaartjes met kerst oid.
Van de andere kant van de familie heb ik 1,5 jaar terug met mijn neef gebeld en ben ik bij mijn nicht op visite geweest.
Was erg gezellig , maar van hun kant hoor ik verder ook niets en ik vind dat het niet van 1 kant hoort te komen.
Wel via via vernomen dat mijn oom overleden is in de tussen tijd.
Oma van die kant is ook overleden , kwam ik pas veel later achter.
(Heb ook een tijd geen kontakt gehad met mijn ouders).

Of ik het mis? Soms , vroeger hadden we het wel gezellig , maar we zijn uit elkaar gegroeid en zoals toen zal het nooit weer worden.

pi_11143550
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:58 schreef Pacstah het volgende:
Ach... het is maar wat je 'risico' noemt..
Als iets mee kan vallen (en dat impliceer je volgens mij) dan kan het ook tegenvallen.

Verder zie ik in je verhaal niet echt iets wat ik niet met vrienden zou kunnen doen. Het grote voordeel van familie lijkt me dan dat de drempel meestal lager is omdat je er van jongs af aan mee opgroeit. Is dat niet het geval, dan zie ik echt geen meerwaarde meer.

maandag 16 juni 2003 @ 15:21:21 #24
53099 Pacstah
Gek op dolfijnen
pi_11143959
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:07 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als iets mee kan vallen (en dat impliceer je volgens mij) dan kan het ook tegenvallen.

Dat bedoelde ik meer in het kader van als je bij je familie komt, en je hebt geen gespreks-stof of dat je mekaar niets te vertellen hebt.. Tis voor mij ook moeilijk om in te denken, omdat ik zelf wel altijd gezelligheid vind bij mijn familie..
quote:
Verder zie ik in je verhaal niet echt iets wat ik niet met vrienden zou kunnen doen. Het grote voordeel van familie lijkt me dan dat de drempel meestal lager is omdat je er van jongs af aan mee opgroeit. Is dat niet het geval, dan zie ik echt geen meerwaarde meer.
Mjah.. Het geeft gewoon een gevoel van geborgenheid ofzo.. Het voelt in ieder geval anders bij mijn familie dan bij mijn vrienden, die geen familie van me zijn.. want ik zie mijn familie ook als vrienden..
pi_11144039
quote:
Op maandag 16 juni 2003 15:21 schreef Pacstah het volgende:
Mjah.. Het geeft gewoon een gevoel van geborgenheid ofzo.. Het voelt in ieder geval anders bij mijn familie dan bij mijn vrienden, die geen familie van me zijn.. want ik zie mijn familie ook als vrienden..
Daar heb je het dan mee getroffen. Meer vrienden zijn okay .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')