Er zijn heir mensen die ik tot mijn categorie vage kennissen reken die ik vaker zie en een betere band mee heb dan met mijn eigen familie. IK moest er vroeger altijd mee naar toe van mijn ouders, maarja ik heb die mensen dus echt compleet niks te vertellen, zij wonen allemaal in amsterdam/zandvoort/haarlem en wij in den bosch. ook niet iets waar je dus ff binnenwipt als je even niks te doen hebt.
Mijn oom heeft nu al 2 jaar een nieuw huis en dat heb ik nog neit eens gezien. Mijn neven en nichten kan ik niet uitstaan en mijn opa en oma ken ik minder goed dan de opa's en oma's van mijn vrienden en vriendinnen.
Ik weet niet of dit nou echt een hele handicap is volgens jullie, maar ik heb dus echt totaal geen band met ze behalve dat het de broers en zussen en ouders van mijn ouders zijn.
mijn broertje en zusje daarin tegen voelen zich wel heel erg verbonden met ze en kunnen zich er ook echt druk om maken om wat er in de familie gebeurd.
Zou dit nou aan mij liggen of lijkt het jullie wel redelijk normaal, misschien wat feedback van mensen die dit ook hebben
Jouw situatie lijkt me niet echt absurd oid, de jaarlijkse verjaardag van oma (met alle familie) is inmiddels afgeschaft bij ons wegens gebrek aan gespreksstof cq gezelligheid . Je leeft gewoon in andere werelden.
Ik mis ze ook nooit verder ofzo als ik ze niet zie.
Maandje geleden elkaar maar weer es gespot op een feest van onze tante na 2 jaar afwezigheid. Was toch wel weer leuk. M'n nichten blijken allemaal een leuke relatie te hebben.D'r blijkt nu zelfs al eentje verloofd te zijn. Zo merk je toch weer dat er veel dingen veranderd zijn na 2 jaar.
Scheelt misschien omdat we van dezelfde leeftijdscategorie zijn ofzo en dat er vroeger over en weer veel logeerpartijen werden gehouden en daardoor toen wel een beetje een leuke band konden scheppen (natuurlijk ook veel ruzies gehad in de kleuterjaren, maar dat veranderd na loop van tijd ).
quote:Toevallig woon ik ook in Den Bosch en m'n familie allemaal in de Zaanstreek. Zie ze ook nooit meer.
Op maandag 16 juni 2003 01:57 schreef GWD het volgende:
Je hoort van veel mensen verhalen over hun ooms en tantes neven en nichten die dit en dat doen. Nou ik zie ze dus bijna nooit (2x per jaar ofzo) ken ze dus amper.Er zijn heir mensen die ik tot mijn categorie vage kennissen reken die ik vaker zie en een betere band mee heb dan met mijn eigen familie. IK moest er vroeger altijd mee naar toe van mijn ouders, maarja ik heb die mensen dus echt compleet niks te vertellen, zij wonen allemaal in amsterdam/zandvoort/haarlem en wij in den bosch. ook niet iets waar je dus ff binnenwipt als je even niks te doen hebt.
Mijn oom heeft nu al 2 jaar een nieuw huis en dat heb ik nog neit eens gezien. Mijn neven en nichten kan ik niet uitstaan en mijn opa en oma ken ik minder goed dan de opa's en oma's van mijn vrienden en vriendinnen.
Ik weet niet of dit nou echt een hele handicap is volgens jullie, maar ik heb dus echt totaal geen band met ze behalve dat het de broers en zussen en ouders van mijn ouders zijn.
mijn broertje en zusje daarin tegen voelen zich wel heel erg verbonden met ze en kunnen zich er ook echt druk om maken om wat er in de familie gebeurd.
Zou dit nou aan mij liggen of lijkt het jullie wel redelijk normaal, misschien wat feedback van mensen die dit ook hebben
Zie mijn familie ook niet zo vaak, ik ga ook liever naar mijn vrienden dan dat ik naar familie verjaardag ofzo moet
Vind ik af en toe wel jammer .
Mijn ooms en tantes zijn verder trouwens wel leuk, zie ze alleen niet vaak (understatement).
Maar met mijn moeders kant is de band heel sterk. Ik zie elke week wel iemand van die kant. Met name nu een neef en een nicht kinderen hebben gekregen zien we elkaar vaker.
[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 16-06-2003 14:09]
quote:Tuurlijk kan dat. Ik zie alleen niet in waarom je datzelfde "risico" niet zou kunnen nemen bij onbekenden waar je geen bloedband mee deelt.
Op maandag 16 juni 2003 09:27 schreef Pacstah het volgende:
Maar jah.. als je het geen-band-hebben met je familie mist ofzo, dan zou ik gewoon eens zelf het initiatief nemen, en gewoon eens langs gaan.. Zou zomaar eens TOCH gezellig kunnen worden..
quote:Ik heb precies hetzelfde. Het lijkt wel of ik het geschreven zou kunnen hebben.
Op maandag 16 juni 2003 01:57 schreef GWD het volgende:
...
quote:Ach... het is maar wat je 'risico' noemt.. Ik was vroeger erg verlegen en het was dan ook nix om met 'onbekenden' om te gaan. Dat is later gelukkig wel beter geworden. Maar jah.. Wij hebben dan ook een hele hechte familieband.. Ik heb dan ook nooit anders gekend dan dat het leuk en gezellig is bij ze.
Op maandag 16 juni 2003 14:06 schreef Litpho het volgende:[..]
Tuurlijk kan dat. Ik zie alleen niet in waarom je datzelfde "risico" niet zou kunnen nemen bij onbekenden waar je geen bloedband mee deelt.
Ik zie alleen 1 van mijn nichten ,mijn oma en mijn ouders , verder heb ik al 10 jaar geen kontakt met mijn familie gehad.
Een paar jaar terug op de verjaardag van mijn oma was daar de rest van de familie , met een aantal een leuk gesprek gehad en adressen en telefoon nummers uitgewisseld. 1 keer bij 1 van hen geweest , daarna nooit weer wat gehoord. Ook geen kaartjes met kerst oid.
Van de andere kant van de familie heb ik 1,5 jaar terug met mijn neef gebeld en ben ik bij mijn nicht op visite geweest.
Was erg gezellig , maar van hun kant hoor ik verder ook niets en ik vind dat het niet van 1 kant hoort te komen.
Wel via via vernomen dat mijn oom overleden is in de tussen tijd.
Oma van die kant is ook overleden , kwam ik pas veel later achter.
(Heb ook een tijd geen kontakt gehad met mijn ouders).
Of ik het mis? Soms , vroeger hadden we het wel gezellig , maar we zijn uit elkaar gegroeid en zoals toen zal het nooit weer worden.
quote:Als iets mee kan vallen (en dat impliceer je volgens mij) dan kan het ook tegenvallen.
Op maandag 16 juni 2003 14:58 schreef Pacstah het volgende:
Ach... het is maar wat je 'risico' noemt..
Verder zie ik in je verhaal niet echt iets wat ik niet met vrienden zou kunnen doen. Het grote voordeel van familie lijkt me dan dat de drempel meestal lager is omdat je er van jongs af aan mee opgroeit. Is dat niet het geval, dan zie ik echt geen meerwaarde meer.
quote:Dat bedoelde ik meer in het kader van als je bij je familie komt, en je hebt geen gespreks-stof of dat je mekaar niets te vertellen hebt.. Tis voor mij ook moeilijk om in te denken, omdat ik zelf wel altijd gezelligheid vind bij mijn familie..
Op maandag 16 juni 2003 15:07 schreef Litpho het volgende:[..]
Als iets mee kan vallen (en dat impliceer je volgens mij) dan kan het ook tegenvallen.
quote:Mjah.. Het geeft gewoon een gevoel van geborgenheid ofzo.. Het voelt in ieder geval anders bij mijn familie dan bij mijn vrienden, die geen familie van me zijn.. want ik zie mijn familie ook als vrienden..
Verder zie ik in je verhaal niet echt iets wat ik niet met vrienden zou kunnen doen. Het grote voordeel van familie lijkt me dan dat de drempel meestal lager is omdat je er van jongs af aan mee opgroeit. Is dat niet het geval, dan zie ik echt geen meerwaarde meer.
quote:Daar heb je het dan mee getroffen. Meer vrienden zijn okay
Op maandag 16 juni 2003 15:21 schreef Pacstah het volgende:
Mjah.. Het geeft gewoon een gevoel van geborgenheid ofzo.. Het voelt in ieder geval anders bij mijn familie dan bij mijn vrienden, die geen familie van me zijn.. want ik zie mijn familie ook als vrienden..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |