abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juni 2003 @ 00:06:12 #1
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_11133334
Delerium, bij velen bekend van een paar trance nummers van een tijdje geleden (Silence, Underwater, Innocente). Echter, Delerium maakt hele andere muziek. Zie het als een kruizing tussen Enigma, Paul Schwartz en Amethystium. Geen trance dus, alhoewel die soms wel als bonus cd bij hun albums zit.

Na enkele albums (bv The Archives, Karma, Poem, Semantic Spaces, Odyssey) is het nu tijd voor Chimera.

Tracklist:

quote:
1. Love (featuring Zoe Johnston)
2. After All (featuring Jael of Lunik)
3. Just A Dream (featuring Margaret Far)
4. Run For It (featuring Leigh Nash)
5. Truly (featuring Nerina Pallot)
6. Serenity
7. Touched (featuring Rachel Fuller)
8. Forever After (featuring Sultana)
9. Fallen (featuring Rani)
10. Orbit Of Me (featuring Leigh Nash)
11. Magic (featuring Julee Cruise)
12. Eternal Odyssey
13. Returning (featuring Kirsty Thirsk)
Ik ben al enige tijd fan van hun muziek en was dus ook erg verblijd toen ik hoorde van hun aankomende album. Nog verblijder was ik toen ik zag dat op mijn favoriete p2p progsel een advance van hun album te downloaden was. Heel stout natuurlijk, maar ik was toch dermate nieuwsgierig dat ik het niet kon laten.

En ik moet zeggen; het is een juweeltje. Het doet me denken aan Poem en Karma, maar ik vind 'm toch mooier. Melodieuzer, sfeervoller, etherealer. Nummers zoals Love, Touched, Eternal Odyssey speken mij erg aan. En we zien ook enkele bekende artiesten weer terugkomen, zoals Rani (bekend van Underwater) en Julee Cruise (bekend van Falling). Zeker een album om te kopen dus, wanneer die uitkomt, wat overigens op 24 juni gepland staat (laatste keer dat ik keek). Je kunt 'm hier bestellen, je krijgt er dan zelfs een bonusdisc bij, die ik helaas nog niet heb gehoord en je dus ook niks over kan vertellen.

Inmiddels is de eerste single ook uit, genaamd After All (tweede nummer van het album). Vooral de Svenson & Gielen Remix is heerlijk (ik ben ook al jaren trance fan).

Tracklisting After All (CD Maxi)

quote:
01 - After All (Album Edit) -- 04:09
02 - After All (Satoshi Tomiie Remix) -- 10:47
03 - After All (Svenson & Gielen Remix) -- 07:51
04 - After All (Amniotic Insomniac Mix By Adrian Schubert) -- 03:59
Total Time 26:46 min
Een heerlijk uptempo nummer met ietwat depressieve vocals, die wel heel mooi zijn verwerkt in het nummer. Winamp staat al een week op repeat Je kunt het nummer hier downloaden. NB Dit is de album versie, dus niet de Svenson & Gielen remix. [admin notice] deze link komt van hun officiele homepage en is dus volkomen legaal [/admin notice]

Ik ben benieuwd wat de rest van Fok! van Delerium vind (van hun albums dus, niet van hun trance nummers). En heeft iemand het album ook al gehoord? Mocht je hun muziek nog niet kennen dan raad ik je zeker aan dit album te kopen/luisteren/downloaden wanneer die uitkomt.

He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_11133647
enigma rulez
pi_11136499
erg lekker album weer ja
(heb hem ook al een paar dagen van het net afgeplukt)

ben al sinds hun eerste album fan, dus was ook wel benieuwd.
Persoonlijk vinnik hem wel weer erg goed klinken, al is het weinig verrassend. Geen spectaculaire vernieuwingen ofzo.

maandag 16 juni 2003 @ 11:54:29 #4
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_11138761
klopt, niks wereldvernieuwends.
Maar toch vind ik dit album beter, voornamelijk door de iets etherealere sfeer.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_16659213
Om het maar weer ff te schoppen ipv een nieuwe topic te openen.

Erg goede cd, kippevel vooral after all

verder is Truly ook een erg goed nummer, met wat meer pit dan de andere. Verder is het een erg goede cd, goede zang, erg goed gemaakt

De beste realitysoap in tijden: Duif! http://duif.ben-thuis.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')