quote:Een mooie film met een mooie soundtrack, ondanks dat het mooiste nummer voor mij, Mad World, een cover is van Tears for Fears, gezongen door Gary Jules op dit album (en dus in de film). Toen het voorbij kwam, moest ik er een traan bij wegpinken, interessant niet.
1. Carpathian Ridge
2. Tangent Universe
3. Artifact and Living
4. Middlesex Times
5. Manipulated Living
6. Philosophy of Time Travel
7. Liquid Spear Waltz
8. Gretchen Ross
9. Burn It to the Ground
10. Slipping Away
11. Rosie Darko
12. Cellar Door
13. Ensurance Trap
14. Waltz in the 4th Dimension
15. Time Travel
16. Did You Know Him?
17. Mad World
18. Mad World (Alternate Version
Ik denk dat ik deze soundtrack maar weer eens ga kopen, hij is wel goed en past eigenlijk perfect bij de film. Weinig pompeuze orkestrale muziek, wat zo geliefd is bij films tegenwoordig. Simpel en doeltreffend, zo zou je het bij deze muziek kunnnen omschrijven.
Hieronder zijn de lyrics te vinden van Mad World voor de liefhebbers.
quote:
All around me are familiar faces
Worn out places, worn out faces
Bright and early for their daily races
Going nowhere, going nowhere
And their tears are filling up their glasses
No expression, no expression
Hide my head I want to drown my sorrow
No tommorow, no tommorow
And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
Are the best I've ever had
I find it hard to tell you
'Cos I find it hard to take
When people run in circles
It's a very, very
Mad World
Children waiting for the day they feel good
Happy Birthday, Happy Birthday
Made to feel the way that every child should
Sit and listen, sit and listen
Went to school and I was very nervous
No one knew me, no one knew me
Hello teacher tell me what's my lesson
Look right through me, look right through me
quote:Dat is erg leuk voor je, maar daar gaat dit topic niet over.
Op zondag 15 juni 2003 21:02 schreef Intosia het volgende:
ik ga toch liever voor CD2 van The Matrix Reloaded sountrack
'Mad World' vind ik een van de meest geslaagde nummers van de afgelopen tijd.
De rest van de soundtrack ken ik eik niet.
cool nummer idd.
dacht dat 'the killing moon' er ook opstond, die heb ik wel in elk geval, van Echo and the Bunnyman....
Ik hoor ook steeds vaker dat mensen Donnie Darko hebben gezien, maar het is dan ook een film om aan te raden. Ik ga m straks denk ik maar weer kijken
//edit:
Wat mij net op valt aan de soundtracks, het beschrijft veel dingen uit de film ook, die titels.
quote:Die heb ik ook, beetje vlotter en vrolijker naar mijn mening.
Op zondag 15 juni 2003 21:26 schreef araphor het volgende:
Probeer ook eens de 'Tears for Fears' versie van 'Mad World'.
Maar Gary Jules heeft het netjes gedaan, die cover erop.
quote:Ik heb wat minder met die versie, hij is wel goed, maar hij heeft niet het simpele van de versie uit de film.
Op zondag 15 juni 2003 21:26 schreef araphor het volgende:
Probeer ook eens de 'Tears for Fears' versie van 'Mad World'.
quote:Dat zei ik.
Op zondag 15 juni 2003 21:32 schreef Seborik het volgende:[..]
Ik heb wat minder met die versie, hij is wel goed, maar hij heeft niet het simpele van de versie uit de film.
quote:Ja, dat is dus Mad World, wat ook in de openingspost staat.
Op zondag 15 juni 2003 23:35 schreef _Maria_ het volgende:
Er zit toch ergens een nummer van Tears for Fears in? Tijdens een lange scene waarbij de camera over het schoolplein gaat. Goed nummer.
quote:Nee tijdens de schoolpleinscene hoor je een ander nummer. Weet zo 1,2,3 niet welke. Maar het is in ieder geval niet Mad World. Dat nummer komt pas helemaal op het eind voorbij.
Op zondag 15 juni 2003 23:42 schreef Wodan het volgende:[..]
Ja, dat is dus Mad World, wat ook in de openingspost staat.
quote:Oh, dan moet ik even opnieuw kijken, maar niet alle nummers uit de film staan op de soundtrack.
Op zondag 15 juni 2003 23:49 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Nee tijdens de schoolpleinscene hoor je een ander nummer. Weet zo 1,2,3 niet welke. Maar het is in ieder geval niet Mad World. Dat nummer komt pas helemaal op het eind voorbij.
quote:Het is 'Head over heels' dat je op het schoolplein hoort.
Op zondag 15 juni 2003 23:49 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Nee tijdens de schoolpleinscene hoor je een ander nummer. Weet zo 1,2,3 niet welke. Maar het is in ieder geval niet Mad World. Dat nummer komt pas helemaal op het eind voorbij.
Die cover van Mad world van Gary Jules is niet alleen mooi, het schept ook heel erg een sfeer. Met dit nummer op je mp3-speler door de stad lopen, en alles voelt net even anders aan..
quote:same here. Echt een van de mooiste nummers die ik ken, en hij past zo enorm goed bij de film.
Op zondag 15 juni 2003 21:04 schreef sweek het volgende:
Hmm, ik vind Mad World geweldig, dat nummer pakte mij ook direct toen ik het hoorde in de film en ik heb het direct opgezocht en gedownload...
quote:Ging je ook terug in de tijd ofzo
Op dinsdag 17 juni 2003 01:32 schreef Lamon het volgende:
Die cover van Mad world van Gary Jules is niet alleen mooi, het schept ook heel erg een sfeer. Met dit nummer op je mp3-speler door de stad lopen, en alles voelt net even anders aan..
Maar zoals de topic opener al zei, toen dat nummer op het einde in de film voorbij kwam pinkde ik ook een traantje weg hoor. Gebeurt maar zelfde bij mij in een film, maar zegt alweer genoeg hoe belangrijk muziek is in een film!!
Zijn die 2 versies van Mad World trouwens allebei van Gary Jules? Wat is het verschil?
[Dit bericht is gewijzigd door Neilza op 19-06-2003 16:19]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |