abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juni 2003 @ 00:26:13 #76
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_11183046
Toppie Browser, heb IE van alle pc's afgerost. Geen gezeik met popups, tabbed browsing is perfect, erg snel. Absolute aanrader.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_11183816
quote:
Op maandag 16 juni 2003 13:11 schreef ChRoNiC het volgende:
Hey ik heb een vraag, bij MSN start hij nog steeds IE op , weet iemand hoe ik dat kan veranderen?>
Probeer deze even:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;810565
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;810649

Je Windows en MSN helemaal up-to-date brengen (incl. service packs) schijnt ook nog wel eens te werken. MS heeft dit soort dingen recent minder lastig gemaakt als het goed is.

Mocht dat allemaal niet werken, dan vind je onderaan in dit topic:
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=13260&highlight=msn
een reg-file die je wrsch. een beetje moet aanpassen, en waarmee je het misschien ook kan verhelpen. Ik gebruik geen MSN, dus garantie tot aan de deur.

pi_11183935
Ik download regelmatig een nightly build. Zelfs die zijn bijna altijd oerstabiel.

Een zeer fraai stuk software, moet ik zeggen!

Een feature die ik trouwens nog wel mis: het opslaan van geopende tabs bij het afsluiten, zodat ik bij het opnieuw opstarten (of na een zeldzame crash) verder kan surfen. Zo moeilijk zou dat toch niet te implementeren moeten zijn?

Ars longa, vita brevis
  woensdag 18 juni 2003 @ 07:14:57 #79
46758 sgoldie
-= L.A.V.A.B =-
pi_11185155
Is dit de nieuwste versie?

Mozilla Firebird 0.6 (Glendale)
Surf the Web with this lean and fast Mozilla-based browser.
File Size: 6.66MB
License: Free

---------------------------------------------
Hoe zet ik de favorieten van IE in Mozilla?
Waar stel ik in dat Mozilla de standaardbrowser is?

[Dit bericht is gewijzigd door sgoldie op 18-06-2003 07:38]

pi_11185268
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 07:14 schreef sgoldie het volgende:
Is dit de nieuwste versie?

Mozilla Firebird 0.6 (Glendale)
Surf the Web with this lean and fast Mozilla-based browser.
File Size: 6.66MB
License: Free

---------------------------------------------

0.6 is de laatste "grote" release (Milestone Build)

De nieuwste versie is de nightly build. (figures...)

http://www.mozilla.org/projects/firebird/releases.html

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_11185619
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 01:23 schreef motown het volgende:
Ik download regelmatig een nightly build. Zelfs die zijn bijna altijd oerstabiel.

Een zeer fraai stuk software, moet ik zeggen!

Een feature die ik trouwens nog wel mis: het opslaan van geopende tabs bij het afsluiten, zodat ik bij het opnieuw opstarten (of na een zeldzame crash) verder kan surfen. Zo moeilijk zou dat toch niet te implementeren moeten zijn?

Installeer http://white.sakura.ne.jp/~piro/xul/_tabextensions.html.en . Hiermee krijg je veel meer opties voor de tabs (waaronder bv. écht alle links in tabs openen a la Opera), en ook de mogelijkheid om zowel na een crash als na afsluiten weer dezelfde set tabs te openen. Ook handig: hij waarschuwt met deze extensie als je probeert een venster met > 1 tab af te sluiten.
pi_11185679
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 07:14 schreef sgoldie het volgende:
Mochten ze niet automatisch geimporteerd zijn:
In IE: File -> Export -> Favorites (oid, heb IE niet aan staan)
Dan in Moz: Bookmarks -> Manage bookmarks -> File -> Import.
quote:
In Firebird:
Tools -> Options -> General -> Set Moz as default browser
In Mozilla:
Edit -> Preferences -> hier ergens.
pi_11516301
Weet iemand hoe ik Flash aan de praat krijg in Firebird ?!!
Ik heb de netscape plug-in gedownd, vervolgens handmatig gezocht naar de plug-in directorie van Firebird en geinstalleerd.........
En vervolgens heb ik geen Flash ?!!

Tis al opgelost met de 'about:plugins' functie

[Dit bericht is gewijzigd door RuiDaSilva op 02-07-2003 18:55]

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  zondag 3 augustus 2003 @ 21:46:09 #84
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_12203403
Zeg, vraagje. Is er voor Firebird ook zo'n ding zodat het gelijk met Windows wordt gestart in de taskbar, net als Mozilla? Want dat maakt het starten van een indivudeel browserscherm aanzienlijk sneller.
pi_12205244
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 21:46 schreef Tijn het volgende:
Zeg, vraagje. Is er voor Firebird ook zo'n ding zodat het gelijk met Windows wordt gestart in de taskbar, net als Mozilla? Want dat maakt het starten van een indivudeel browserscherm aanzienlijk sneller.
Je kunt mozilla natuurlijk wel gewoon toevoegen in je snel start menu.
pi_12205522
quote:
Wat ik heb is gewoon een hele reeks met pictogrammen in quick launch. Ik hoef nooit meer op het start menu te klikken
  zondag 3 augustus 2003 @ 23:18:29 #87
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_12205598
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 23:15 schreef yootje het volgende:

[..]

Wat ik heb is gewoon een hele reeks met pictogrammen in quick launch. Ik hoef nooit meer op het start menu te klikken

Daar gaat het niet om. Ik wil dat Firebird al in het geheugen geladen is al mn PC boot, zodat een browserwindow van FB net zo snel opent als een browserwindow van IE. Via de QuickLaunch-bar werk ik natuurlijk allang
pi_12209374
quote:
Nee, dat is er nog niet, staat gepland voor de 1.0 release als ik het goed heb.

Ik gebruik Firebird al een half jaar, bevalt me uitstekend! Eindelijk weg van MSIE met z'n belabberde HTML, CSS implementaties en PNG-support, om maar niks te zeggen over de security issues van die browser.

Features als Tabbed Browsing, pop-up blocking, Skinnable interface, Extensions en password management doen het goed bij mij.

Ook Thunderbird, de mail-client á la Firebird-style, gebruik ik nu, na de 0.1 release. Er moet nog redelijk wat aan gebeuren, maar werkt nu al erg goed. Voor de geïnteresseerden: www.mozilla.org/projects/thunderbird

Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
pi_12210823
Ff wat nieuwe plugins geinstalleerd. Ik miste heel erg mijn Opera tab manier. Dus alles openen in nieuwe tab, stukken fijner dan in nieuw venster. Tijdje de site al niet meer bezocht van FB.
  maandag 4 augustus 2003 @ 10:33:31 #90
53099 Pacstah
Gek op dolfijnen
pi_12210846
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 10:32 schreef ToBe het volgende:
Ff wat nieuwe plugins geinstalleerd. Ik miste heel erg mijn Opera tab manier. Dus alles openen in nieuwe tab, stukken fijner dan in nieuw venster. Tijdje de site al niet meer bezocht van FB.
Dat kan met Firebird ook hoor! Doe maar is CTRL-T
As 't net kin sa't moat, dan moat it mar sa it kin | www.pacstah.nl
pi_12210861
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 10:33 schreef Pacstah het volgende:

[..]

Dat kan met Firebird ook hoor! Doe maar is CTRL-T

Maar daar doelde ik niet op. Ik wil dat ie automatisch alle nieuwe schermen van sites in een tab opent, zonder nieuwe window te openen

Met plugin doet ie het zoals Opera het altijd doet en dat is geweldig! Dus dat werkt nu zo

maandag 4 augustus 2003 @ 10:36:21 #92
53099 Pacstah
Gek op dolfijnen
pi_12210885
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 10:34 schreef ToBe het volgende:

[..]

Maar daar doelde ik niet op. Ik wil dat ie automatisch alle nieuwe schermen van sites in een tab opent, zonder nieuwe window te openen

Met plugin doet ie het zoals Opera het altijd doet en dat is geweldig! Dus dat werkt nu zo

Als ik weer thuis ben, moejje me die dan maar is sturen..
Dat lijkt mij ook wel handig!
As 't net kin sa't moat, dan moat it mar sa it kin | www.pacstah.nl
pi_12210943
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 10:36 schreef Pacstah het volgende:

[..]

Als ik weer thuis ben, moejje me die dan maar is sturen..
Dat lijkt mij ook wel handig!

http://texturizer.net/firebird/extensions-nl.html#Tabbrowser%20Extensions en dan Tabbrowser Preferences installeren.
pi_12211075
Draai dit ook al heel lang, perfecte browser
pi_12212601
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 10:39 schreef ToBe het volgende:

[..]

http://texturizer.net/firebird/extensions-nl.html#Tabbrowser%20Extensions en dan Tabbrowser Preferences installeren.

Handig

En hoe perfect en makkelijk die extenstions zijn te installeren wijst nog maar eens aan dat dit stukkie software lekker in elkaar zit

[url=http://www.voetbalinside.nl]www.voetbalinside.nl[/url]
pi_12212665
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 12:06 schreef Jadakis het volgende:

[..]

Handig

En hoe perfect en makkelijk die extenstions zijn te installeren wijst nog maar eens aan dat dit stukkie software lekker in elkaar zit

Die extension installatie is echt super

Enige wat jammer is dat je de browser moet restarten. Zou helemaal zijn als ze daar ook nog iets op verzinnen.

Ik zou dit principe van plug-ins graag bij andere software ook zien. ZOOOOO relaxt!

pi_12212914
Ik heb nu bij die browser extension ingesteld dat elke link die eigenlijk in een nieuw venster moeten worden geopend in een nieuwe tab worden geopend (zoals de link naar die extension hierboven) alleen wordt die tab dan niet active (dus moet je er eerst op klikken wil je de tab zien, want je blijft op de pagina waar je die link hebt geklikt) kan dit worden veranderd naar een active tab? Kan dit gewoon niet, of ben ik gewoon blind?
[url=http://www.voetbalinside.nl]www.voetbalinside.nl[/url]
pi_12289795
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 12:22 schreef Jadakis het volgende:
kan dit worden veranderd naar een active tab? Kan dit gewoon niet, of ben ik gewoon blind?
Tools -> Options -> General -> [ ] Open links in the background.
pi_12289865
quote:
Zet in het auto-start menu van windows een snelkoppeling naar
code:
"path/to/firebird.exe" -turbo
Dan zie je na herstart in de systray een Mozilla-hoofdje verschijnen en is Firebird voor het grootste deel geladen.
pi_15017580
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 12:08 schreef ToBe het volgende:

[..]

Die extension installatie is echt super

Enige wat jammer is dat je de browser moet restarten. Zou helemaal zijn als ze daar ook nog iets op verzinnen.

Ik zou dit principe van plug-ins graag bij andere software ook zien. ZOOOOO relaxt!

Ik hoef niet eens meer bij alle plugins te restarten tegenwoordig!

Heb net Mozilla Firebird 0.7 gedownload, en het lijkt een stuk beter en sneller te werken dan de vorige... ik vind alleen m'n standaard Firebird skin niet meer... het is de "modern" look van de gewone Firebird... anyone?

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')