abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 januari 2004 @ 02:55:07 #201
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_15919857
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 19:42 schreef Zapje het volgende:
Happy WhoYear............!!!!!
idem
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  maandag 5 januari 2004 @ 19:43:16 #202
60913 Uknowweloveu
You Know We Love You !!
pi_15989257
quote:
Op Saturday 19 July 2003 02:06 schreef Nemephis het volgende:
het tofste was natuurlijk Keith Moon!!! Die sloeg het drumstel van Cesar Zuiderwijk aan gort, terwijl niemand had verteld dat dat zou gaan gebeuren Cesar schrok nogal.
Cesar had een kunstje, hij sprong namelijk regelmatig over zijn drumstel heen tijdens concerten. Keith Moon wilde dit eens imiteren, maar hij zag over het hoofd dat Cesar daarvoor een speciale stang in zijn instrumentarium had bevestigd (om daar op te steunen bij de afsprong). Toen Keith het eens wilde proberen flikkerde het hele zootje dus finaal in elkaar, inclusief Keith
  maandag 5 januari 2004 @ 20:10:33 #203
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_15990061

Keith stapte wel vaker over zijn drumstel heen na concerten. Het drumstel was dan ook aan de grond vastgespijkerd om te voorkomen dat het door Keith's drumgeweld naar voren zou schuiven.

.
pi_16002066
Iedereen een heel gWHOd 2004 toegewenst.

NB: Voor meer sprongen van Moon over zijn drumstel ga naar de foto-sectie van www.postmaweb.nl/who en kies voor de tweede serie kleurenfoto´s van Rotterdam 1975

Only love can make it rain, the way the beach is kissed by the sea
  dinsdag 6 januari 2004 @ 21:58:49 #205
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_16021463
Pete heeft een nieuwe "diary entry" op zijn site gezet, waarin hij ons een gelukkig nieuwjaar wenst. Hij heeft een visa gekregen om naar Amerika te kunnen reizen (MAAR EERST EUROPE VERDOMME, WE WACHTEN PAS ZES JAAR..)..

Er staat een prachtige vakantiefoto bij, gemaakt door zijn zoon Joseph.

[Dit bericht is gewijzigd door Baba-O-Riley op 06-01-2004 22:04]

.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:25:08 #206
57719 Zapje
Who are you
pi_16022193

Deze mag ook zeker hier een plekje hebben....

Pete ziet er erg goed uit.......... very happy...very Who

P.T

Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:46:40 #207
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_16022874
Een prachtige foto.

Hij kijkt als een vader, trots naar zijn zoon.

Als zo iemand toch je vader zou zijn...

[Dit bericht is gewijzigd door Baba-O-Riley op 06-01-2004 22:52]

.
  donderdag 15 januari 2004 @ 20:58:19 #208
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_16295828
Ik was een beetje aan het rondspitten op PT.com, en toen kwam ik dit verhaal tegen van Randy Bachman, over John.

"Recently I read Randy Bachmans bio"Takin Care Of Business", and he told a story of the time he was invited to play on Ringo's Allstar Tour in '95. Mark Farner John Entwistle Randy, Billy Preston and others were all invited to play. On the first rehearsal day to prep for the tour Mark and Randy showed up with 100 watt amps and in comes The Ox with his 3000 watt rig(according to Randy),and places two cabs on either side of the drum rostrum.

Playing an active bass also gave him help putting the boot in. From what was written, after years of playing with the Who John hearing was becoming a wee bit impaired, and he had to have his amps turned up high enough so that he could feel the pressure on his back as the air moved his speakers

John's loudness was a problem throughout the tour. He would sound-
check quite low but through-out the show the volume would go up-up-up!!(gotta love it!). It was so loud it would leave Mark Farner practically rolling around the stage in pain.

.
  zaterdag 17 januari 2004 @ 23:46:28 #209
57719 Zapje
Who are you
pi_16354522
Tommy Press Launch

A press launch took place tonight for the UK release of the SACD Hybrid version of Tommy. The event, hosted by Polydor Records / Universal Music, took place at Ronnie Scott's Jazz Club in London, the venue where the band first unleashed Tommy onto Journalists with a live performance in 1969.

Amongst the crowd were many people who attended that first event.

The album is released into the shops on Monday January 19th.

zaterdag 17 januari 2004 @ 23:52:37 #210
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_16354682
Ik dacht dat dat album al láng en breed in de winkels lag... Ik heb het zelfs een tijdlang op Bol.com zien staan. Maar ik heb begrepen dat de bonustracks niet veel soeps zijn, en ik ben sowieso niet zo kapot van "Tommy", dus ik laat deze supersonische release vooralsnog aan mij voorbijgaan.
.
pi_16387023
Tommy staat bij mij ook niet zo hoog op het Who-lijstje (d.w.z. de studio uitvoering). Ik ga er zeker niet naar op jacht

Marcel

pi_16387984
Ik heb de Who leren kennen door CSI, die 'Who are you' als theme-song gebruiken. Sindsdien ben ik me wat meer gaan verdiepen in the who, eerst een paar nummers gedownload en na lang twijfelen (omdat ik niet alle nummers even leuk vond) eindelijk toch maar "Who's next" gekocht, met de schandalige reden dat die cd de goedkoopste was uit de Who-bak van de cd-winkel. Vergeef me, ik had toen niet veel Who-kennis. (nu nog steeds niet echt, maar iig wel meer als toen )

Eenmaal thuis aangekomen heb ik de cd gelijk opgezet en tsja....het was....geweldig !

Na zoveel maanden is "Who's next" nog steeds mijn enige cd van the Who, ik ben er nog steeds niet op uitgekeken, maar wil graag mijn Who-kennis verbreden. Je kunt er zoveel over vinden én horen niet te vergeten, dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Iemand tips/web-links?

pi_16397711
Op mijn website (http://www.postmaweb.nl/who) vind je onder de button The Who een beschrijving van mijn mening over de Who-cd s, Who boeken en Who DvD s in het nederlands en ook over bootlegs is info terug te vinden.
Hopelijk heb je daar wat aan,

Marcel

maandag 19 januari 2004 @ 17:13:15 #214
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_16400814
quote:
Op maandag 19 januari 2004 09:49 schreef Clyde_Frog het volgende:
Je kunt er zoveel over vinden én horen niet te vergeten, dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Iemand tips/web-links?
Tweede CD die je moet aanschaffen is "Quadrophenia". Een heerlijke meeslepende, emotionele plaat. De verraderlijke golfslag van de zee, en dan beukt "The Real Me" je kamer binnen. Laat je meesleuren met het leven van Jimmy, die je een kijkje gunt in het Engeland van 1960, de Mods & de Rockers. Absoluut hét meesterwerk van The Who. "Tommy" is ook wel aardig, maar in mijn ogen staan er wat te veel vullertjes op, gebruikt om het verhaal wat meer jus te geven. "Quadrophenia" is van begin tot eind helemaal áf! Wil je een uitgebreid overzicht hebben, dan is een aanschaf van "The Ultimate Collection" ook niet verkeerd. Hier staan alle hits op, plus een fiks aantal goede album tracks. En wil je de live-power van The Who voelen, dan kun je niet om "Live At Leeds" heen.

Wat betreft weblinks: die site van Marcel is een goed begin, daar vind je ook het laatste nieuws over The Who. En daarnaast is http://www.petetownshend.co.uk een must. Pete post zelf in zijn "diary", hetgeen een interessante kijk geeft in zijn wereld. Ook is er een message-board, waar je allerlei vragen kunt stellen en waar je een zee aan informatie vindt (ik ben zelf een van de meest postende leden daar, is dat erg? ). Een goede overzicht site waar je allerlei informatie vindt over bootlegs, interviews, albums is http://www.thewho.net

Enjoy your amazing journey!

.
pi_16401488
TNX voor jullie replies! Ik ga zeker binnenkort 1 van die cd's aanschaffen. Bootlegs begin ik vaak pas interessant als ik de studio-nummers beter ken, dus ik hou het voorlopig op 1 van die cd's.

Nogmaals bedankt voor de tips!

ps. ik kan de message board op petetownshend niet vinden

maandag 19 januari 2004 @ 19:25:37 #216
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_16404527
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:35 schreef Clyde_Frog het volgende:
TNX voor jullie replies! Ik ga zeker binnenkort 1 van die cd's aanschaffen.
Zeker doen ja!
quote:
Bootlegs begin ik vaak pas interessant als ik de studio-nummers beter ken, dus ik hou het voorlopig op 1 van die cd's.
Eerst maar de studio-albums verzamelen, en wanneer je dán nog meer wil, dan is de stap naar de bootlegs snel gemaakt. Dat is weer een heel ander territorium, maar wel leuk om te verkennen. Ondertussen heb ik de meeste bootlegs wel gehoord en weet ik wel wat er zo op de markt te krijgen is. Maar het is altijd leuk als er weer iets nieuws, iets onbekends opduikt
quote:
ps. ik kan de message board op petetownshend niet vinden
Ga je naar de site, en dan staat er ergens een zwarte cirkel met "The Who. Enter". Daar moet je je even registreren, dan krijg je een wachtwoord en daarmee kun je dan de site van The Who op. Voor een officiele site is het eigenlijk maar magertjes: geen woeste foto's uit de glorietijd, geen officiele informatie over geschiedenis etc.. totaal niks. Alleen een "dagboek", "nieuwsberichten" en het messageboard dan.. Wat dat betreft is thewho.net stúkken beter, maar ziet er ook niet al te flitsend uit eigenlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Baba-O-Riley op 19-01-2004 19:28]

.
  maandag 19 januari 2004 @ 22:14:11 #217
57719 Zapje
Who are you
pi_16410851
quote:
Op maandag 19 januari 2004 09:49 schreef Clyde_Frog het volgende:
Je kunt er zoveel over vinden én horen niet te vergeten, dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Iemand tips/web-links?
Ik zou zowieso gaan voor * Who are you * , * Quadrophenia * , * Tommy * en * Live at Leeds *. En natuurlijk de solo albums van Pete, waarbij zeker de 3 * Scoop * albums en * Lifehouse * zeer interessant zijn..krijg je een leuk beeld van hoe de * sound * is ontstaan....
Kwa beeld zou ik voor * Live at the Royal Albert Hall * , * Live at Vegas * en * Live at the isle of Wight * gaan.........( en * Lifehouse * maar dat moet je als beginneling aanspreken.... )

- al met al een hele uitgave, maar dan heb je ook wat -

dinsdag 20 januari 2004 @ 14:29:12 #218
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_16427542
quote:
Op maandag 19 januari 2004 22:14 schreef Zapje het volgende:
Ik zou zowieso gaan voor * Who are you * , * Quadrophenia * , * Tommy * en * Live at Leeds *. En natuurlijk de solo albums van Pete, waarbij zeker de 3 * Scoop * albums en * Lifehouse * zeer interessant zijn..krijg je een leuk beeld van hoe de * sound * is ontstaan....
Ik weet niet of een Who-beginneling meteen met de solo albums van Pete aan de slag moet gaan. De werken van Pete zijn anders dan The Who. Interessant voor de freak, maar voor de nieuwe fan misschien nog niet zo interessant, denk ik. Wat heb je aan een demo van "Bell Boy", als je de Who-versie nog niet eens gehoord hebt?
.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 17:30:12 #219
57719 Zapje
Who are you
pi_16433814
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 14:29 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Ik weet niet of een Who-beginneling meteen met de solo albums van Pete aan de slag moet gaan. De werken van Pete zijn anders dan The Who. Interessant voor de freak, maar voor de nieuwe fan misschien nog niet zo interessant, denk ik. Wat heb je aan een demo van "Bell Boy", als je de Who-versie nog niet eens gehoord hebt?

Zit wat in natuurlijk, maar toen ik mijn eerste Who-plaat kocht in 1979, vond ik Townshend ook gelijk erg goed, en ben ze toen allemaal gaan aanschaffen...maar bv. de Scoop albums zijn vind ik voor de echte Who-fan onmisbaar in de collectie, ik mag er graag naar horen...ik weet nog dat ik vroeger een kennis van me met ladingen Who materiaal overspoelde, en die vond Scoop ook erg goed....en je krijgt natuurlijk een goed beeld van hoe Townshend het in de studio gedaan heeft, maar goed, als beginneling tsja..misschien wat aparte kost, maar kan natuurlijk ook inslaan als een bom...
  dinsdag 20 januari 2004 @ 18:20:43 #220
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_16435223
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 17:30 schreef Zapje het volgende:
en je krijgt natuurlijk een goed beeld van hoe Townshend het in de studio gedaan heeft, maar goed, als beginneling tsja..misschien wat aparte kost, maar kan natuurlijk ook inslaan als een bom...
Dat had ik wel met de demo van "Love Reign O'er Me"... het klinkt bijna nét zoals de uiteindelijke albumversie, maar als je je realiseert dat het alleen maar Pete is op die demo, heb je toch even zoiets van:
Zelfs het stukje zee met een langslopende Pete ("come sleep on the beach") is het zelfde gebleven op het album...
.
pi_16450491
Hoewel ik veel demos van PT in huis heb en erken dat hij, compositorisch, de genius achter The Who is, ben ik geen Pete Townshend-fan. Het is/was de combinatie van de vier oorspronkelijke band-leden die voor een brilliante chemie zorgde. Veel Solo-werk van Pete Townshend heb ik dan ook niet. Overigens was/is Zak Starkey in de jaren 90 (en tot op heden) een geschenk uit de Who-hemel!
Moraal van het verhaal: ik zou niet een beginnende Who-liefhebber gelijk met Pete Townshend materiaal vermoeien, zelf boeit het me in elk geval na 30 jaar nog steeds niet.
  woensdag 21 januari 2004 @ 16:04:39 #222
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_16461031
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 09:49 schreef Quadrophenia het volgende:
Overigens was/is Zak Starkey in de jaren 90 (en tot op heden) een geschenk uit de Who-hemel!
Ja, dat kun je wel zeggen. Zak is GOED!!
quote:
Moraal van het verhaal: ik zou niet een beginnende Who-liefhebber gelijk met Pete Townshend materiaal vermoeien, zelf boeit het me in elk geval na 30 jaar nog steeds niet.
Ik vind dat Pete een aantal mooie en fijne nummers heeft gemaakt. "White City" en "Iron Man" boeien me totaal niet, maar "Psychoderelict", "Chinese Eyes" en "Empty Glass" vind ik top! Ik ben het met je eens dat je een WHO-fan (en zeker een beginneling) niet meteen moet overstelpen met allerlei outtakes, demos en zeldzame live-tracks. Laat hem eerst maar eens de studio-albums verkennen. Als hij dan nog steeds onder de indruk is, dan gaan we een stapje verder Zo zou ik de beginnende Who fan ook geen John Entwistle materiaal aanraden.
.
pi_16461797
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 16:04 schreef Baba-O-Riley het volgende:

[..]

Ja, dat kun je wel zeggen. Zak is GOED!!
[..]

Ik vind dat Pete een aantal mooie en fijne nummers heeft gemaakt. "White City" en "Iron Man" boeien me totaal niet, maar "Psychoderelict", "Chinese Eyes" en "Empty Glass" vind ik top! Ik ben het met je eens dat je een WHO-fan (en zeker een beginneling) niet meteen moet overstelpen met allerlei outtakes, demos en zeldzame live-tracks. Laat hem eerst maar eens de studio-albums verkennen. Als hij dan nog steeds onder de indruk is, dan gaan we een stapje verder Zo zou ik de beginnende Who fan ook geen John Entwistle materiaal aanraden.

haar ...

-zucht, ik moet eens een keer andere nickname nemen-

woensdag 21 januari 2004 @ 16:36:40 #224
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_16462057
Exsqueeze moi
.
  woensdag 21 januari 2004 @ 18:25:11 #225
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_16465448
Weet je,

Ik ben eigenlijk best teleurgesteld. Pete zei in een "diary entry" dat de band "something surprising" zou gaan spelen in de Royal Albert Hall. En nu lees ik vandaag dat het alwéér "Tommy" wordt! Ze hebben dit pas een paar keer opgevoerd, in 1969, 1970, 1974, 1975, 1976, 1989, en waarom nu wéér!? Ze hebben zó veel goeie nummers die er om smeken om live uitgevoerd te worden, en nu krijg je weer die pulpnummers als "Fiddle About", "Do You Think It's Alright?", "Smash The Mirror"... en om het dan helemáál erg te maken, zijn er ook weer gasten bij. Wat zou het zijn? Elton John "very suprising" als de Pinball Wizard? Of gaan ze wat van die wannabe nieuwe "sterren" er bij halen, zoals een Daniel Bedingfield als The Hawker, of Pink als "Acid Queen", en waarom dan niet meteen Robbie Williams als "Cousin Kevin"? Verschrikkelijk! Ik had gehoopt op een aantal nieuwe nummers, en nummers die nog nooit live zijn uitgevoerd. Dát is "something surprising",en niet een rockopera waar de meeste fans al 10 x genoeg van hebben. Overkill heet dat!

Do you think it's alright?

No, I don't!

Ja, ik weet dat het waanzinnig is dat de band nog een keer optreedt, maar dan nóg

.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')