quote:Hmmm, je kent je theorie niet eens voldoende, ik zou gewoon blijven fietsen als ik jou was.......
Op zaterdag 14 juni 2003 16:42 schreef Radiohoofdje het volgende:
Ik heb voor een paar daagjes een brommer geleend en ik vraag me nou af of ik er wel op mag rijden. Heb mn rijbewijs al maar als je dan op een brommer stapt moet je daar dan nog een brommerrijbewijs voor hebben?Nee toch hè?Dat zou niet echt logisch zijn maar je weet maar nooitwie weet het?
quote:Een bromfiets-certificaat is toch niet nodig als je een rijbewijs hebt?
Op zaterdag 14 juni 2003 16:47 schreef harrie1 het volgende:
nee je mag niet rijden
ff naar het gemeente huis
je kan hem zo halen hoef je niets voor te doen
alleen betalen 15 euro of zoiets
quote:Voor zover ik weet hoeft dat niet nee. Alleen mensen die geen rijbewijs hebben en voor een of andere datum geboren zijn kunnen er een krijgen zonder theorie te hoeven doen dacht ik.
Op zaterdag 14 juni 2003 16:50 schreef F@lcon© het volgende:[..]
Een bromfiets-certificaat is toch niet nodig als je een rijbewijs hebt?
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 16:42 schreef Wisp het volgende:
neeh rijbewijs is genoeg
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 16:47 schreef harrie1 het volgende:
nee je mag niet rijden
ff naar het gemeente huis
je kan hem zo halen hoef je niets voor te doen
alleen betalen 15 euro of zoiets
quote:Dat is als je geboren bent voor een bepaald jaar... 1975 ofzo. Dan kun je zo'n papiertje zo kopen. Als je van na dat jaar bent moet je een theorie-examen doen (als je dus ook geen rijbewijs B hebt)
Op zaterdag 14 juni 2003 17:20 schreef harrie1 het volgende:
oke ik had begrepen dat je geen theorie hoeft te doen of praktijk maar wel papiertje halen op gemeentehuis
ik was er zeker van maar twijfel nu toch wel een beetje
edit:
quote:bron: CBR
Ben je geboren vóór 1 juni 1980?
Dan heb je vrijstelling voor het bromfietsexamen. Je moet dan wél een bromfietscertificaat hebben. Tenminste, als je geen rijbewijs voor auto of motor hebt.
quote:Mag niet! Je moet het rijbewijs hebben
Op zaterdag 14 juni 2003 21:32 schreef Eyeopener het volgende:
Je mag als het goed is zelfs slechts met je theorie-certificaat voor je autorijbewijs rijden
off-topic: ik sta er steeds weer versteld van hoeveel roddel-praatjes de ronde doen met betrekking tot het theorie- en praktijkexamen en het rijbewijs. Bel eens met het CBR, ga naar cbr.nl of kijk op rijbewijs.nl voor heel veel actuele en accurate informatie!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |