abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11106331
De laatste maanden ben ik me steeds meer gaan verdiepen in Frank Sinatra (1915-1998). Kwam per ongeluk een DVD tegen van de getoupeerde saloon singer. Live in Japan '85, hij was toen al zeventig. En ik heb de show ademloos afgekeken. M'n vrienden snappen de plotselinge fixatie met een bejaarde in een smoking niet zo. Is het verkeerd om kippenvel te krijgen van 'New York, New York'?
En hebben jullie ook bands/zangers die enorm fout zijn, maar toch ergens weer lekker om te horen?
pi_11106355
quote:
En hebben jullie ook bands/zangers die enorm fout zijn, maar toch ergens weer lekker om te horen?
Ik heb dat met Boney M
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 14 juni 2003 @ 15:30:14 #3
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_11106365
Ik heb meerdere cd's + meerdere DVD's.

Hij is echt mijn held.
M'n omgeving snapt 't ook niet
ik ben 23 en ik hou ook van trance/top 40 etc
...some more happy little trees!!
pi_11106369
Hoezo is deze legende "fout"?
ook al is hij heel erg oud
je luistert toch geen muziek omdat het "in" is,
maar omdat je het mooi vindt, zelfs met geslis
  Admin zaterdag 14 juni 2003 @ 15:32:48 #5
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_11106391
Sinatra is nooit "uit" geweest,
het punt is,
jij ontdekt hem nu pas
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_11106395
Wordt Sinatra dan als fout beschouwd?

Toevallig heb ik Sinatra laatst ook 'ontdekt'... hele lekkere muziek.

It is much easier to be critical than to be correct.
pi_11106404
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 15:32 schreef yvonne het volgende:
Sinatra is nooit "uit" geweest,
ehhmm, jawel hoor, als in de pijp
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_11106413
Ja! Ik heb dat met Jacques Brel en Edith Piáf , wat een fantastische muziek is dat. Wanneer ik dat draai kijken mensen me nog wel eens aan van: Maar goed, het zijn gewoon klassiekers die naar mijn mening gewoon nooit uit zijn.
Ook wel een beetje Paolo Conte (ondanks minder lang geleden: 80's/90's), de brakgestemde Italiaanse ex-advocaat die met zijn jazzy muziek ook mijn stemming kan verbeteren in donkere dagen.

BTW: Sinatra en Tony Bennett, allemaal super!

La vida es un carnaval
pi_11106414
Ik zeg niet dat Frank fout is, in tegendeel zelfs. Hij was de king of cool, die tijdens een show gewoon aan de wiskey zit en volhoudt dat 't glas toch echt 'plain tea, with a little honey in it' bevat. Of als hij de componisten van een nummer noemt er achteloos aan toevoegt... I don't even know who the hell these guys are...' King of cool, maar dat sommigen dat niet snappen, I don't get it...
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 15:30 schreef Rijmer het volgende:
Hoezo is deze legende "fout"?
ook al is hij heel erg oud
je luistert toch geen muziek omdat het "in" is,
maar omdat je het mooi vindt, zelfs met geslis
  zaterdag 14 juni 2003 @ 15:46:10 #10
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_11106558
yep...jaar of drie geleden had ik dat ook, eigenlijk helemaal uit het niets een fascinatie voor Sinatra. Heb toen een boek over hem gelezen en een tweetal cd's gekocht (in the wee small hours...en een greatest hits cd) Luister nog regelmatig naar zijn muziek, Strangers in te night is echt een fantastisch nummer.

Luister trouwens ook regelmatig naar Elton John....nog zo'n "foute" artiest die stiekum toch wel erg goede nummers schrijft en erg lekker kan zingen.

[Dit bericht is gewijzigd door Aschkael op 14-06-2003 15:51]

= there is a light that never goes out =
  zaterdag 14 juni 2003 @ 15:46:44 #11
55831 Matthew_
Party up! Till you drop!:)
pi_11106570
Frank Sinatra is verre weg van verkeerd, desondanks ik niet van zijn muziek hou respecteer ik hem alsnog. Hij heeft vele artiesten geinspireerd met zijn muziek.
-|- Realiteit is een illusie die vrijkomt bij gebrek aan alchohol. -|- www.matthewsweb.tk neem eens een kijkje;) -|-
pi_11106737
Ben niet echt een Sinatra-kenner, maar hij heeft zeker een aantal erg aardige nummers gezongen. Stiekem vind ik dat ene nummer wel mooi, "It was a very good year" of zo...
quote:
Ik ben ook stiekem een groot liefhebber van Steely Dan, tot leedvermaak van mijn gehele vriendenkring.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_11106802
ABBA is ook zoiets. Fout, maar ik kan er goed naar luisteren. Kom er echter niet mee aan...
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_11118505
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 15:27 schreef Mechamage21 het volgende:
De laatste maanden ben ik me steeds meer gaan verdiepen in Frank Sinatra
Hey wat leuk!

Moet je bijvoorbeeld eens naar 'A Cottage For Sale' luisteren, van de cd 'No One Cares'. Daar krijg je al liefdesverdriet van terwijl je partner nog gewoon naast je ligt!

Frank Sinatra is God!

pi_11122546
Download allemaal ns Cassateboy - Fly me to New York, zeker de moslim frank sinatra fans zullen dit goed kunnen waarderen.
  zondag 15 juni 2003 @ 15:11:31 #16
40169 salvadio
Fashionvictim
pi_11123224
Toevallig, heb deze legende ook pas geleden ontdekt. En ik vind het ook een prachtige verschijning met een dijk van een stem. Dat gangsterachtige tintje om hem heen, die rustige jazzmuziek en dan die fluisterende stem, super gewoon.
Got Stylo?
  zondag 15 juni 2003 @ 23:13:43 #17
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_11132135
Sinatra is OK!

Eigenlijk was hij het eerste 'popidool', al waren dat begrip en de muziek toen nog niet uitgevonden. En zijn stem is echt onovertroffen, ook al houd je misschien van een andere soort muziek.

Mijn Sinatra top 15 heb ik hier al eens gepost: Wat is jouw Frank Sinatra top 5?

Eigenlijk houd ik van best wel veel artiesten/muziek die nu niet 'cool' gevonden worden, maar om dat nou 'fout' te noemen? Sinatra is zeker niet fout. En ook Brel niet. Of Charles Aznavour. Of Johnny Cash. Of noem maar op....

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 16 juni 2003 @ 22:58:43 #18
32575 Lacrimosa
ZOAB Fundamentalist
pi_11155862
Ik heb er een dvdtje van... heel gaaf eigenlijk
Mensen leren eerst lopen en praten... later stilzitten en hun mond houden :X
pi_11415836
En tot a.s zondag Ratpack "live" in Carre!
You only live once
pi_11416410
quote:
Op zondag 15 juni 2003 23:13 schreef Jane het volgende:
Sinatra is OK!

Eigenlijk was hij het eerste 'popidool', al waren dat begrip en de muziek toen nog niet uitgevonden. En zijn stem is echt onovertroffen, ook al houd je misschien van een andere soort muziek.

Sinatra heeft er geloof ik in z'n eentje voor gezorgd dat Jazz minder populair werd.
pi_13665052
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 15:46 schreef Aschkael het volgende:
Strangers in te night is echt een fantastisch nummer.
Zit ik net te luisteren, ook ik vind dat Frank Sinatra goede muziek maakt, vooral voor op een zondag.
  zondag 5 oktober 2003 @ 15:58:05 #22
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_13665997
Sinatra is absoluut niet verkeerd, het was nog voor Elvis al een echt idool. Naast Sinatra heb je natuurlijk ook nog Dean Martin ook een absolute aanrader.
pi_15779641
Frank is cool Robbie Williams heeft wat nummers gecovert van hem en de Ratpack, wat heeft hij een dun stemmetje als je hem die liedjes hoort zingen zeg!
"That's it! You people have stood in my way long enough! I'm going to clown college!" - Homer Simpson
  zondag 28 december 2003 @ 22:56:14 #24
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_15779871
Fly me to the moon en Strangers in the Night zijn natuurlijk fantastisch
I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
  zondag 28 december 2003 @ 22:57:01 #25
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_15779895
Tijd voor Perry Como
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')