abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 juni 2003 @ 14:24:34 #1
54031 Levensgenieter
De Grijzen komen eraan!!!!!!!!
pi_11105411
Zijn er hier mensen die dit al gedaan hebben??? Ik ben erg benieuwd naar persoonlijke ervaringen. Hoe de ingreep gegaan is en wat het resultaat is.

Op dit moment ben ik nog aan het sparen om mijn ogen te laten laseren. Mijn sterke is -3.

Redenen waarom ik het doe zijn er genoeg. Contactlenzen zijn dus voor mij erg onhandig. Vooral in de zomer heb ik erge last van droogte en stof.

Prijs bewust ben ik dan ook nog. Ik tel dan de kosten bij elkaar op van de vloeistof om te bewaren en te reinigen. En bovendien heb ik om de 2 jaar nieuwe lenzen nodig. Dit laatste kost me dus steeds 350 euro. En dan heb ik het niet eens over verlies.

Opgeteld is het dus voordeliger voor mij om me te laten laseren. En het is denk ik ook nog eens stukken makkelijker.

Het enige dat me tegen staat dat is de ingreep. Ik heb gehoord dat ze eerst je hoornvlies eraf halen en vervolgens met de laser je netvlies bewerken.

Vraag me af of dat niet fout kan gaan.

Het laatste waar ik op wacht dat is blindheid.

ADOS: soms zeg je dat gewoon. En soms geloof je niets dan duisternis. En hoe moet je dan verder?
  zaterdag 14 juni 2003 @ 14:26:24 #2
57724 WattaFakka
Het was fijn...
pi_11105446
Zoek dan ff
... hier geweest te zijn!!!!
  zaterdag 14 juni 2003 @ 14:30:23 #3
54031 Levensgenieter
pi_11105513
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 14:26 schreef WattaFakka het volgende:
Zoek dan ff
Hallo,

Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen hier. Als ik ga zoeken krijg ik verkoop praatjes van bedrijven die zich hoog prijzen.

Ahja. Je bedoeld zoeken in de search optie

Pfffff vannacht was het 0500 geworden.

Helemaal niet aan gedacht

ADOS: soms zeg je dat gewoon. En soms geloof je niets dan duisternis. En hoe moet je dan verder?
pi_11105542
Er kunnen ook zaken behoorlijk fout gaan.
Zo had een vriend van mij eerst -5 en na het laseren +2
You only live once
  zaterdag 14 juni 2003 @ 14:33:31 #5
54031 Levensgenieter
pi_11105573
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 14:31 schreef kezmania het volgende:
En daar ben ik juist bang voor.

Ik hoor altijd de positieve verhalen en nooit de negatieve verhalen.

Mijn ogen vind ik het belangrijkste dat ik heb.

Dan draag ik nog liever mijn hele leven onhandige contactlenzen.

zaterdag 14 juni 2003 @ 14:34:36 #6
54031 Levensgenieter
pi_11105590
Vraag me dus echt af wat de kans is dat het mis gaat.

Of dat het gigantisch mis gaat.

Dat risico neem ik niet graag.

pi_11105597
Voor zover ik weet is het tegenwoordig een zeer veilige procedure en wordt je hoornvlies er NIET uitgehaald.
Buurvrouw heeft het ook gedaan , paar weken last van ogen en lichtgevoeligheid maar daarna helemala toppie .

* Antagonist wil het ook doen ivm het leger

Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_11105601
m'n vader, moeder en zusje van 22 hebben alledrie een LASIK-laserbehandeling laten doen. Bij alledrie is dit helemaal goed gegaan
Vooral bij m'n zusje (correctie tot exact 0,0; normaal kan dat 0,1 ofzo zijn, maar daar merk je niks van).
M'n ouders hebben wel beiden een leesbril, omdat dat iets is wat met laseren niet gecorrigeerd kan worden.

Ben zelf ook onderzocht om gelaserd te worden, maar dat was op dat moment riskant omdat mijn pupilgrootte te groot was. Daardoor kon bij het laseren mogelijk de buitenste rand niet worden behandeld.
Misschien dat dat tegenwoordig wel kan (nieuwe technieken enzow), dus toch maar weer es onderzoeken

Het enige wat in principe fout zou kunnen gaan, is dat een klem ofzo losschiet tijdens het laseren. Dan is kans op blindheid of 'halve' behandeling aanwezig. En dat kan niet meer gecorrigeerd worden.

pi_11105619
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 14:35 schreef Antagonist het volgende:
Voor zover ik weet is het tegenwoordig een zeer veilige procedure en wordt je hoornvlies er NIET uitgehaald.
Buurvrouw heeft het ook gedaan , paar weken last van ogen en lichtgevoeligheid maar daarna helemala toppie .

* Antagonist wil het ook doen ivm het leger

ligt aan de behandeling. Bij LASIK wordt je hoornvlies eens stukje ingesneden. Vervolgens wordt dat flapje opengemaakt, wordt gelaserd en dan gaat het flapje weer terug.
pi_11105622
ik heb begrepen dat je soms ook halo's ziet als het niet helemaal goed is gegaan...
  zaterdag 14 juni 2003 @ 14:37:23 #11
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_11105634
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 14:34 schreef Levensgenieter het volgende:
Vraag me dus echt af wat de kans is dat het mis gaat.

Of dat het gigantisch mis gaat.

Dat risico neem ik niet graag.

kans dat het mis gaat is heel klein. Als het misgaat, kunnen de gevolgen erg vervelend zijn.
  zaterdag 14 juni 2003 @ 14:39:37 #12
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_11105655
Een vriend van mij heeft het vorige week laten doen en is er erg over te spreken.
Operatie is erg kort (het laseren zelf duurt maar 30 sec. , waar je trouwens wel een brandlucht bij ruikt )
Daarna is de eerste dag verrot, maar daarna kon hij al gewoon alles perfect zien en had nergens meer last van.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  zaterdag 14 juni 2003 @ 14:40:24 #13
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_11105665
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 14:39 schreef Posdnous het volgende:
Een vriend van mij heeft het vorige week laten doen en is er erg over te spreken.
Operatie is erg kort (het laseren zelf duurt maar 30 sec. , waar je trouwens wel een brandlucht bij ruikt )
Daarna is de eerste dag verrot, maar daarna kon hij al gewoon alles perfect zien en had nergens meer last van.
zo ging 't bij m'n ouders + zusje ook
pi_11105696
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 14:37 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

kans dat het mis gaat is heel klein. Als het misgaat, kunnen de gevolgen erg vervelend zijn.

Heb in Amerika echt nog te veel horror verhalen gehoord om mij daarvoor onder de laser te laten leggen.

Ja dat zijn incidenten, maar het zou je toch maar overkomen. Ben je de rest van je leven blind/bijziend/etc.

pi_11105706
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 14:33 schreef Levensgenieter het volgende:

[..]

En daar ben ik juist bang voor.

Ik hoor altijd de positieve verhalen en nooit de negatieve verhalen.

Mijn ogen vind ik het belangrijkste dat ik heb.

Dan draag ik nog liever mijn hele leven onhandige contactlenzen.

Doe dat maar ja. Als je goed zoekt, kom je genoeg horror-verhalen tegen.

Probeer anders eens ProClear lenzen. Die zijn gebouwd met behulp van een bouwstof die lijkt op lichaamseigen bouwstoffen.

Ik heb jaren met lenzen tetobt ('k heb sowieso een erg gevoelig lichaam). Toen ik ProClear lenzen ging dragen, was het gesodemieter zo goed als voorbij.

Als ik ProClear lenzen kan verdragen, dan jij helemaal.

zaterdag 14 juni 2003 @ 14:43:39 #16
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_11105710
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 14:42 schreef stay_fun het volgende:

[..]

Heb in Amerika echt nog te veel horror verhalen gehoord om mij daarvoor onder de laser te laten leggen.

Ja dat zijn incidenten, maar het zou je toch maar overkomen. Ben je de rest van je leven blind/bijziend/etc.

da's waar ja.
Maarja, 't hele leven is een risico
  zaterdag 14 juni 2003 @ 14:45:26 #17
54031 Levensgenieter
pi_11105732
Ik durf het denk ik niet.

Ik wil helemaal geen risico lopen om blind te worden. 0,0 procent risico dus. Ook al is de kans maar 1 op miljoen. Dan nog doe ik het niet.

Dan denk ik van :" De lotto win ik nooit, en als het om zoiets gaat dan "win" ik de " jackpot".

Nog een vraag dan maar. Als je een behandeling hebt gehad. Blijven je ogen dan altijd goed???? Of is het zo dat ze weer achteruit kunnen gaan.

Nog een punt is. Ik heb aparte cylinders in mijn ogen zei de opticien. Mijn ogen zijn verder gezond. Maar volgens mij is er een cylinder afwijking.

zaterdag 14 juni 2003 @ 14:47:15 #18
54031 Levensgenieter
pi_11105757
Gisteren op een barbecue was ik nog helemaal gemotiveerd en stond ik er 100 procent achter.

Maar dat krijg je met bier.

zaterdag 14 juni 2003 @ 14:48:40 #19
54031 Levensgenieter
pi_11105771
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 14:43 schreef JayAvenger het volgende:

[..]

Doe dat maar ja. Als je goed zoekt, kom je genoeg horror-verhalen tegen.

Probeer anders eens ProClear lenzen. Die zijn gebouwd met behulp van een bouwstof die lijkt op lichaamseigen bouwstoffen.

Ik heb jaren met lenzen tetobt ('k heb sowieso een erg gevoelig lichaam). Toen ik ProClear lenzen ging dragen, was het gesodemieter zo goed als voorbij.

Als ik ProClear lenzen kan verdragen, dan jij helemaal.

Zijn dat harde of zachte lenzen????

Ik draag nu al zowat 14 jaar harde lenzen.

Weet niet of ik ooit nog aan zachte lenzen kan wennen.

pi_11105836
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 14:31 schreef kezmania het volgende:
Dat is balen!Die vriend van je wordt nu alleen maar erger verziend naarmate hij ouder wordt! Met 40 zit ie op +4 ofzo, terwijl ie zonder operatie op zijn 40ste -3 zou hebben....
pi_11105968
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 14:48 schreef Levensgenieter het volgende:

[..]

Zijn dat harde of zachte lenzen????

Ik draag nu al zowat 14 jaar harde lenzen.

Weet niet of ik ooit nog aan zachte lenzen kan wennen.

Zachte lenzen.

Waarom harde lenzen uberhaupt nog bestaan, is mij een raadsel.

Ga gewoon een paar tryout ProClears vragen bij je brillenboer joh. Wat heb je te verliezen?

zaterdag 14 juni 2003 @ 15:03:58 #22
57724 WattaFakka
Het was fijn...
pi_11105990
Een oud-collega van mij heeft voor het leger ook zn ogen laten laseren en dat is allemaal goed gegaan De dag nadat hij zn ogen heeft gelaserd ging ie weer fulltime bij de supermarkt werken.
... hier geweest te zijn!!!!
  zaterdag 14 juni 2003 @ 15:24:45 #23
54031 Levensgenieter
pi_11106300
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 15:02 schreef JayAvenger het volgende:

[..]

Zachte lenzen.

Ga gewoon een paar tryout ProClears vragen bij je brillenboer joh. Wat heb je te verliezen?

Ik zal eens naar de opticien gaan.

Ben benieuwd.

Met dit warme weer zijn harde lenzen niet echt okey

Zachte lenzen heb ik een paar keer geprobeerd maar ook dat beviel me niet geweldig.

En een bril al helemaal niet

Ik ga eens vragen.

Thank you for the tip.

zaterdag 14 juni 2003 @ 15:25:46 #24
54031 Levensgenieter
pi_11106316
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 15:03 schreef WattaFakka het volgende:
Een oud-collega van mij heeft voor het leger ook zn ogen laten laseren en dat is allemaal goed gegaan De dag nadat hij zn ogen heeft gelaserd ging ie weer fulltime bij de supermarkt werken.
Ahzo.

Hij liet ze laseren voor het leger en de dag erna ging hij bij de supermarkt werken

Maar dan heeft hij dus geluk gehad.

Had hij pech dan kon ie nooit meer in de supermarkt werken.

zaterdag 14 juni 2003 @ 17:01:49 #25
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_11107639
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 15:02 schreef JayAvenger het volgende:

[..]

In het geval van zachte lenzen voel je pas wat aan je ogen op het moment dat 't al bijna te laat is ... bij harde lenzen voel je het meteen als er iets mis is; ben er lekker snel bij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')