Op http://www.korg.com/gear/info.asp?A_PROD_NO=AX1G kun je iig wat geluiden horen van de KORG, ik heb niet gekeken of Zoom ook zo'n pagina heeft.
Tzijn wel relatief goedkope digitale multi-effects als ik zo de boel inschat en dat betekent doorgaans dat het allemaal een tikkie blikkig klinkt. Kzou gewoon maar naar de winkel gaan en ze allebei beluisteren, dat lijkt me het beste
quote:Zelfs met de GT-6 kon ik geen relaxte distortion krijgen
Op zaterdag 14 juni 2003 13:20 schreef search64 het volgende:
Multi-effecten zuigen. Alleen de GT-6 is acceptabel
MT2 + DE7 roelt
Liever Korg dan Zoom..
"losse" effecten zijn altijd beter dan als ze in een multi-effect zitten gepropt.
quote:Maar ook een stuk duurder natuurlijk
Op zaterdag 14 juni 2003 13:37 schreef Gitarist het volgende:"losse" effecten zijn altijd beter dan als ze in een multi-effect zitten gepropt.
De 2 die jij opnoemt ken ik niet dus ik zou gewoon eens gaan testen en ze dan pas kopen. Wil je alleen distortion of een ander effect koop je het beter los.
Hier staan wel wat leuke mp3 voorbeeldjes
http://www.onerr.com.br/som_pedais.htm
Nog wat linkjes met voorbeelden van effecten:
http://www.fernandezguitars.com/audio/nomad_sounds.html
http://www.runoffgroove.com/salvo.html
[Dit bericht is gewijzigd door hyperfuzz op 14-06-2003 14:01]
quote:Nou, de simpele uitleg is, dat als je je wah-pedaal beweegt, je een geluid hoort dat als "wah" klinkt... Ik kan het je niet precies technisch uitleggen, maar ik geloof dat de hoge tonen meer "naar voren" komen als je het pedaal intrapt (bij de meeste wah''s, sommigen werken andersom).
Op zaterdag 14 juni 2003 13:42 schreef Maidenfan het volgende:
BTW wat doet een wah eigenlijk?
Overdrive is dat een andere term voor distortion?
Ik denk bij overdrive altijd aan blues-distortion (dus vrij weinig vervorming). Bij "gewone" distortion denk ik aan de moderne rockmuziek. Of mijn gedachten juist zijn hieromtrent weet ik niet...
edit: Hyperfuzz was me net ff voor...
quote:Dit is een wahwah.
quote:Kvond de samples van die KORG-site ook niet echt om over naar huis te schrijven. Maar ja, dat hou je toch met goedkope multi-effecten idd
Op zaterdag 14 juni 2003 14:09 schreef Zander het volgende:
Die Korg ken ik niet goed, maar van de Zoom 2020 ben ik niet echt kapot. De distortions zijn lelijk, maar dat is een euvel waar veel multi-effecten aan lijden.
quote:Hmm... echt lekker klinkt 'ie niet... Geef mij maar een Jim Dunlop Cry baby wah!
Op zaterdag 14 juni 2003 13:52 schreef Tijn het volgende:[..]
quote:Een wah-wah is eigenlijk een bandpassfilter waarvan je de filterfrequentie controleert met het pedaal; alle geluiden rondom die frequentie krijgen een flinke boost en de rest juist niet. Door het pedaal te bewegen tijdens het spelen kun je die frequentie steeds veranderen en krijg je het karakteristieke geluid van een wahwah.
Overdrive is dat een andere term voor distortion?
Overdrive is volgens mij gewoon een vorm van cq ander woord voor distortion; distortion krijg je door het oversturen van een voorversterker waardoor je clipping krijgt (het afvlakken van pieken).
Meer info: http://users.chariot.net.au/~gmarts/ampovdrv.htm - basicly betekent overdrive "soft clipping"; het geluid wordt platgedrukt maar je krijgt geen afgevlakte pieken. Bij distortion dus wel. Op dir URL staan plaatjes die het illustreren.
quote:Ja, das ook het echte werk, maar volgens mij kost een Crybaby alleen al net zoveel als zo'n multieffect waar dit uit komt
Op zaterdag 14 juni 2003 16:00 schreef Gitarist het volgende:[..]
Hmm... echt lekker klinkt 'ie niet... Geef mij maar een Jim Dunlop Cry baby wah!
quote:Klinkt stukken beter!
Op zaterdag 14 juni 2003 16:24 schreef Tijn het volgende:[..]
Ja, das ook het echte werk, maar volgens mij kost een Crybaby alleen al net zoveel als zo'n multieffect waar dit uit komt
Het kost idd een paar centen meer, maar dan heb je ook wat! Ik wil zelf nooit meer een andere wah.
quote:Je hebt gelijk beetje offtopic. Laatste wat ik er over te zeggen heb: dat geruis hoort juist een beetje erbij! Dat maakt het geluid juist zo mooi... Maar goed smaken verschillen.
Op zaterdag 14 juni 2003 16:39 schreef Zander het volgende:
Ik heb ook een Dunlop-wah (het Jimi Hendrix-model, en de normale Crybaby heb ik ook gehad) en hij klinkt erg goed, maar qua gebruiksgemak vind ik het echt een stuk antiek: hij ruist als een gek, je moet er flink op stampen om 'm aan te zetten en je hoort altijd een click. Wat dat betreft zijn moderne infrarood wahs toch wel een stuk beter. Maar goed, beetje off-topic hier, ook.
Ontopic> Om terug te komen op een andere post van mij, ik denk toch dat de topicstarter over moet gaan op de Korg, omdat die wel beter is dan de Zoom, desondanks er met de zoom niks mis is.
quote:Ik had er ook eentje, maar na een paar jaar begon hij helaas te sterven en begon zomaar te veranderen in een volume pedaal.
Op zaterdag 14 juni 2003 16:39 schreef Zander het volgende:
Ik heb ook een Dunlop-wah (het Jimi Hendrix-model, en de normale Crybaby heb ik ook gehad) en hij klinkt erg goed, maar qua gebruiksgemak vind ik het echt een stuk antiek: hij ruist als een gek, je moet er flink op stampen om 'm aan te zetten en je hoort altijd een click. Wat dat betreft zijn moderne infrarood wahs toch wel een stuk beter. Maar goed, beetje off-topic hier, ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |